Autor Tema: Anlanser i uopšteno oko paljenja motora  (Pročitano 10042 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže broker975fx

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3011
  • Pol: Muškarac
    • DAVID VELIKI
    • www.airbnb.com
  • Brod tip: Mali rečni remorker
  • Marina: Gabbiano Yachting Club, Zemun
  • Veličina: 13m
Anlanser i uopšteno oko paljenja motora
« poslato: 28, 03, 2009, 21:47:46 posle podne »
Na sajmu uzeh onu plastimo sklopku za biranje akumulatora, ideja je bila da zamenim postoječu sklopku koja ima samo opciju uklj. isklj.
Kod mene je paljenje nabudženo na 24v a sve ostalo je na 12V. Sklopka je stavljena ali majsror kaže da sada više nemože da izvede paljenje na 24v i da prebacuje na 12V. Kada smo probali da upalimo na 12V ni da čuje, nema nikakakvog verglanja samo ono cak, cak. Da napomenem da je motoru rađena reparacija pre mesec dana a da je jedan od akumulatora potpuno nov. Na anlaseru piše da je 12v ali po električaru je moguće da je neko ranije prebudžio namotaje, ili šta već, i da je najverovatnije reč o anlaseru od 24v koji neće da radi na 12v. Zvuči logično ali stari vlasnik se neseća da je ikada dirao analaser. Sve u svemu skinuo sam ga pa je ideja da se nosi nekom autoelektričaru da pogleda. Jel ima neku ideju šta bi moglo da bude i kako je moguće ako se struja povezuje preko one sklopke da ne može da se namesti paljenje na 24v (kao što je bilo) 

Van mreže Bane

  • Veliki dugodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 422
  • Pol: Muškarac
???: Anlanser i uopšteno oko paljenja motora
« Odgovor #1 poslato: 28, 03, 2009, 23:24:29 posle podne »
nisam jos cuo da neko budzi sa 12 na 24v. ali svaki na 12v moze da pali i na 24v, i to traje ako masina pali iz cuga
Duško Radović: Pametni i skromni ljudi neće ono što ne mogu. Zato se drugima čini da oni mogu sve što hoće.

Van mreže wemax

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 16
???: Anlanser i uopšteno oko paljenja motora
« Odgovor #2 poslato: 29, 03, 2009, 14:01:23 posle podne »
 
  Kod motora velikih kubikaža(kamiona, čistih dizela)koriste se
  sklopke (rele)za paljenje zbog potrebe velikeh snaga alnasera.
  Ako ti je alnaser premotan na 24v ,na 12v ne može da okrenepa moraš
  da staviš sklopku. Moguće je da motor nije hteo da pali pa je stavljena
  sklopka da bi se brže zavrteo motor (kola pališ na gurku) ako je to
  razlog onda ti je crko alnaser,jer to je isto kao da ventilator pustiš
  umesto 220v na 380v .Na alnaseru imaš debeli kabl koji dolazi na njega
  probaj da ga spoiš sa pletenicom (dve matice iste valičine) i ako zavrti
  onda ti je otišao automat alnasera.

  ps. alnaser 12v.nemoj da pališ na24v pregori :suicide:

Van mreže broker975fx

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3011
  • Pol: Muškarac
    • DAVID VELIKI
    • www.airbnb.com
  • Brod tip: Mali rečni remorker
  • Marina: Gabbiano Yachting Club, Zemun
  • Veličina: 13m
???: Anlanser i uopšteno oko paljenja motora
« Odgovor #3 poslato: 30, 03, 2009, 18:00:30 posle podne »
Stvar je u tome što se on na 24V vrti ko blesav a motor pali kao mina a sa 12V se čuje jedino cak,cak i to je to. Pričao sam sa starim vlasnikom pa mi on kaže da je pre par godina menjao anlaser i da je moguće da su mu tada dali na 24V (odnosno da je nekako nabužen jer na njemu piše da je 12V) Ustvari on nije ni siguran da li je menjao anlaser ili bendix ili i jedno i drugo. Seća se samo da ovde treba neki levi anlaser, što nikad nisam čuo da postoji al hajde. Kako god dao sam ga drugaru da ga nosi autoelektričaru pa čekam odgovor. Jel neko možda zna gde u BGD kvalitetno rade remonte anlasera i alternatora i da li bi na DMB pasovao ovaj sa berze.

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5201
  • Pol: Muškarac
???: Anlanser i uopšteno oko paljenja motora
« Odgovor #4 poslato: 31, 03, 2009, 16:57:30 posle podne »
Levi anlaser znaci da okrece u levo i koristi se za levokretne motore a desni znaci sve suprotno od levog. Inace ta sklopka koju si kupio je na polozaju 1+2 da poveze paralelno oba akumulatora, a tebi za anlasovanje treba da se vezu redno a nakon anlasovanje da se vrate u paralelnu vezu.To na sklopki ne postoji vec bi morala da se pravi automatika da se svi ti zahtevi ispune. Zato je bolje proveri ili kupi anlaser za koji si siguran da je za 12V.To ti je jedino sigurno resenje. Pozzzzzzzzzz :good:

Van mreže wemax

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 16
???: Anlanser i uopšteno oko paljenja motora
« Odgovor #5 poslato: 31, 03, 2009, 18:53:58 posle podne »
 
  Danas sam bio kod drugara koji ima isti motor i video da na
  njemu ima alnaser od Zastave 101 (kečev) . Subotom u bubanj potoku
   može da se povoljno nadje.
   
    PS. kečev radi na 12v (ako staviš planetarac ,vrteće mnogo brže a trošiće manju
    sruju,malo skuplji)

Van mreže wemax

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 16
???: Anlanser i uopšteno oko paljenja motora
« Odgovor #6 poslato: 31, 03, 2009, 19:04:26 posle podne »

  Zaboravio sam da kažem da posroje levi i desni smer okretanja alnasera
  a to postoji zbog montaže sa koje strane motora odnosno kontruktora.
 U principu sa čela alnasera ima smer okretanja.

Van mreže broker975fx

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3011
  • Pol: Muškarac
    • DAVID VELIKI
    • www.airbnb.com
  • Brod tip: Mali rečni remorker
  • Marina: Gabbiano Yachting Club, Zemun
  • Veličina: 13m
???: Anlanser i uopšteno oko paljenja motora
« Odgovor #7 poslato: 01, 04, 2009, 18:28:39 posle podne »
Setih se jednog dobrog i starog autoelektričarskog servisa u Dimitrija Tucovića, i  odneo sam danas anlaser i alternator na sređivanje. Kaže majstor da je anlaser ipak 12V ali mu je nešto riknulo i nije imao snage da vrti na 12V, pokaza mi delove koje zamenio i kaže to bi bilo to, sada će da radi. Kod njega na stolu se vrti ko lud. Sad jedva čekam da ga montiram i iskreno se nadam da će motor upaliti.

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5201
  • Pol: Muškarac
???: Anlanser i uopšteno oko paljenja motora
« Odgovor #8 poslato: 01, 04, 2009, 19:54:52 posle podne »
To je to. Uzivaj..........
Pozzzz :good:

Van mreže broker975fx

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3011
  • Pol: Muškarac
    • DAVID VELIKI
    • www.airbnb.com
  • Brod tip: Mali rečni remorker
  • Marina: Gabbiano Yachting Club, Zemun
  • Veličina: 13m
???: Anlanser i uopšteno oko paljenja motora
« Odgovor #9 poslato: 03, 04, 2009, 23:34:57 posle podne »
Radi :) :) :)

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5201
  • Pol: Muškarac
???: Anlanser i uopšteno oko paljenja motora
« Odgovor #10 poslato: 04, 04, 2009, 12:11:02 posle podne »
Naravno da radi. Zar si sumnjao?  :good: :good: :yahoo: :yahoo:
E sad mozes da ugradis onu sklopku sto si kupio na sajmu. Tek sad ce imati efekta. To je prava stvar. Samo vodi racuna na to koliki je alternator. Ako je do 55A puni pojedinacno akumulatore, a ako je 120A (mada bi mozda mogao i od 90A), onda mozes oba istovremeno. Pozeljno je da na svaki stavis po diodu od 100A (samo pazi kako ih okreces, najbolje da ih postavi autoelektricar), a ovo vazi samo ako ih punis istovremeno (prekidac u polozaju 1+2). I nemoj dozvoliti da se previse isprazne da ne "povuku" veliku struju punjenja u pocetku. Bilo bi dobro da imas i VOLTMETAR i AMPERMETAR pa da znas kako da ih punis.  :drinks: :drinks: