Autor Tema: Hidraulika vs Osovinski vod  (Pročitano 19502 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Mezija

  • Veliki dugodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 416
  • Pol: Muškarac
Hidraulika vs Osovinski vod
« poslato: 26, 03, 2009, 22:44:08 posle podne »
Hteo bih sa Vama da podelim licno iskustvo o ugradnji hidraulike kao prenosa u kucnoj radinosti.
Iz razgovora sa vise prijatelja i majstora iz raznih oblasti odlucio sam da na moju prviu ladju ugradim hidraulicni prenos.
Najvise iz razloga polozaja motora u ugla eventualnog osovinskog voda.Postavio sam motor najblize tezistu a da i meni odgovara.
Na motoru sam zadrzao menjac i originalne nosace.Od dalova potrebnih za hidrauliku kupio sam hidro pumpu sa dizel viljuskara (oko 50 l u min.),
komande sa istog (odradjuju:napred,nazad ili ler),rezervoar za ulje (50 l), hidro motor (max. obrtaja 3000) i nogu od jonsona 90 bez motora.
Na osovinu jonsona (na mesto radilice) namontirao sam hidro motor.
Plan je da motor pokrece hidro pumpu preko komandi moze napred nazad a hidro pumpa okrece osovinu noge.Pumpu bi valjalo povezati kruto ili na radilicu ili na izlaz
menjaca.Ja sam zadrzao menjac zbog nosaca alnasera i nosaca motora,mada moze i samo zvono menjaca,ali treba paziti na smer pumpe,moze se povezati i sa nekim
remenom.Hidro motor moze da se okrece u oba smera.
Do sada su me delovi za hidrauliku kostali oko 350 eu + noga 200 eu u pregovorima sam sa jednim hidraulicarem koji treba da to sve poveze i nadam se da to sve moze da radi.
Majstor mi trazi 250 eu za taj posao.Naravno plus creva i ko zna sta jos.

Iz razgovora sa ljudima rekli su mi da ovakav sistem obezbedjuje manje vibracija na brodu i manje buke koju stvara osovina,pored toga u slucaju kvara na elisi mozete na licu
mesta zameniti bez vadjenja camca na obalu.Pored toga moze se iskoristit impelerska pumpa za hladjenje izduva motora i hidraulika za jos ponesto npr dizanje sidra.

Napominjem da je to jos uvek u fazi rada i neznam da li radi ali ako nekog interesuje obestavacu vas.

Van mreže stvlada

  • Talasožder Mali
  • ******
  • Poruke: 841
  • Pol: Muškarac
  • www.zavarivanje-stanimirovic.rs
  • Brod tip: sunbird corsair 198
  • Marina: ajk
  • Veličina: 6m
???: Hidraulika vs Osovinski vod
« Odgovor #1 poslato: 27, 03, 2009, 07:00:52 pre podne »
Cekamo nastavak  :good:

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5201
  • Pol: Muškarac
???: Hidraulika vs Osovinski vod
« Odgovor #2 poslato: 27, 03, 2009, 07:58:27 pre podne »
Odlicna tema. Odlicna ideja. Ako ti treba odlican majstor za hidrauliku, eve gi:
ing. SASA TRAJKOVIC
"TEHNIKA HIDRAULIKE" BEOGRAD
063/603-611  i   065/603-611-0
Servis se nalazi na Niskom auto putu. Cim se izadje sa naplatne rampe Bubanj potok, odmah prvo iskljucenje sa auto puta (naravno pravac Bgd-Nis).
Poseduje dobro opremnjenu radionicu za hidrauliku. Sve originalne rezervne delove za sve tipove hidro pumpi, creva ventile.......
Zvanican je zastupnik Svedskog HIAB-a, HIDRAULIKA KURELJA iz Zagreba i jos nekih Evropskih firmi. Izuzetno je korektan, kao i svi majstori koji rade kod njega. Slobodno se pozovi na mene. Reci mu da te uputio TERZA iz Sapca.
« Poslednja izmena: 15, 04, 2009, 22:54:52 posle podne zorter »

Van mreže Mezija

  • Veliki dugodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 416
  • Pol: Muškarac
???: Hidraulika vs Osovinski vod
« Odgovor #3 poslato: 27, 03, 2009, 15:07:04 posle podne »
Hvala za kontakt , javljam cim nesto uznapredujem (2-3 nedelje)

Van mreže Doktor

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 25
???: Hidraulika vs Osovinski vod
« Odgovor #4 poslato: 06, 04, 2009, 19:09:32 posle podne »
Mom prijatelju zaribao osovinski vod jer mu je brodski motor dugo bio u kvaru. Sad kad je sredio motor (mercedes 240D) sredio bi i osovinski vod,jel
ima neko neki savet gde bi mogao povoljno da to sredi na teritoriji Zemuna,NBG, brod je 10m !  :superstition:  :superstition:

Van mreže ПЕЦОВ

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 649
  • ај на ВОДУ
Odg: Hidraulika vs Osovinski vod
« Odgovor #5 poslato: 25, 04, 2009, 14:08:00 posle podne »
sta bi sa projektom?

Van mreže Mezija

  • Veliki dugodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 416
  • Pol: Muškarac
Odg: Hidraulika vs Osovinski vod
« Odgovor #6 poslato: 25, 04, 2009, 23:35:49 posle podne »
Radio sam na hladjenju motora i oko el.instalacije tako da cu hidrauliku raditi tek u narednom
periodu u zakasnjenju sam vise od tri vikenda.Moram i hidropumpu da promenim jer se okrece
u kontra smeru od motora, a hteo bih da imam krutu vezu izmedju motora i pumpe.Cim bude nekog
napredka postavicu fotke sa objasnjenjima.

Van mreže Mezija

  • Veliki dugodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 416
  • Pol: Muškarac
Odg: Hidraulika vs Osovinski vod
« Odgovor #7 poslato: 12, 05, 2009, 20:42:09 posle podne »
Dok se ovo sa porezom nezavrsi verovatno necu raditi na pogonu na hidrauliku,jer bi me to kostalo dodatnih 44 000

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5201
  • Pol: Muškarac
Odg: Hidraulika vs Osovinski vod
« Odgovor #8 poslato: 28, 05, 2009, 10:01:31 pre podne »
Mezija, ne znam dokle si stigao sa hidropogonom, ali me zanimaju neki detalji. Jesi li uspeo da nadjes ventil kojim ces odredjivati smer obrtaja motora. Svi za koje ja znam su bez fiksnog krajnjeg polozaja, t.j. dok drzis rukom on je u tom polozaju a cim pustis, vraca se u neutralan poloza, sto znaci zatvara protok ulja. Ima li neki da ostaje u onom polozaju u kom si ga zadao pa makar i na pola. Jedino tako bi mogao odredjivati i smer i brzinu hidromotora. Imas li podatke o brzini hidropumpe i kako je kacis na motor. Direktno na spojnicku osovinu ili preko reduktora ili preko remenice. To su neka pitanja na koja nemam adekvatan odgovor. Bilo bi dobro da postavis i neku sliku samog pogonskog motora, kao i vezu hidropumpe, a i ventila koji ces koristiti. Imam jedan hidromotor koji sam i ja planirao da upotrebim na slican nacin ali jos nisam nabavio ostatak opreme pa bi mi dobro doslo da nesto vidim i od tvojih ideja. Veliki pozzzzz

Van mreže Mezija

  • Veliki dugodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 416
  • Pol: Muškarac
Odg: Hidraulika vs Osovinski vod
« Odgovor #9 poslato: 28, 05, 2009, 18:08:31 posle podne »
Sto se tice ventila ja imam komande sa viljuskara,ako ne nabavim druge mislio sam da malo zakrivim rucice ili da namestim zglob na rucicu, ventil bi bio ispod table
na kojoj bi isekao zljebove u obliku cirilicnog slova p ili s tako da ostaje u krajnjem polozaju.
Podatke o hidropumpi nemam znam samo da je sa dizel viljuskara mislim da je od 50 l proizvodnja prva petoletka, ima kontra smer od motora. Hteo sam da je prikacim direktno
na izlaz za kardan posto sam postavio motor sa menjacem (zbog treceg nosaca motora i zbog alnasera) pa cu verovatno potraziti drugu. Moze i na remen ali je bolje direktno,
zbog vibracija motora , najbolje bi bilo odmah posle zamajca spojiti direktno ako nosaci motora dozvoljavaju.Ja cu verovatno potraziti pumpu koja se vrti u smeru motora, da bi je prikacio direktno.
Maksimalan broj obrtaja hidromotora je 3600, mislim da mu treba 0,03 l ulja po okretu tako da bi sa hidropumpom od 50l dobio oko 1600-1700 obrtaja na osovini noge odnosno
800-850 obrtaja na propeleru.
Zavrsio sam hladjenje motora (osim hladjenja izduvne grane ) pa kad jos nesto uznapredujem postavicu fotke.
Sad mi je cilj da ga ofarbam i koliko toliko sredim da malo plovim ove godine makar i na vanbrodski a ovo polako da resavam.

Toliko za sad pozzz.

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5201
  • Pol: Muškarac
Odg: Hidraulika vs Osovinski vod
« Odgovor #10 poslato: 28, 05, 2009, 19:29:30 posle podne »
Koji si pogonski motor upotrebio? Od kog je auta, kolike je snage? Moze li se vezati direktno na motor (bez menjaca) na spojnicku osovinu? Naravno brzinu ces regulisati gasom t.j. brojem obrtaja glavnog motora. Jel tako? Je si li predvideo hladjenje hidraulicnog ulja, i ako jesi, kako mislis da to izvedes? Pozz

Van mreže Mezija

  • Veliki dugodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 416
  • Pol: Muškarac
Odg: Hidraulika vs Osovinski vod
« Odgovor #11 poslato: 28, 05, 2009, 20:51:33 posle podne »
Motor je iz mercedesa 240 dizel  (model 123) 70 hp,
Moze se vezati direktno na motor odnosno na zamajac jer ti je potreban zbog alnasera , u tom slucaju bi trebalo osigurati motor na stranu gde dodje menjac
posto je treci nosac motora na tu stranu. Ja sam ostavio menjac zbog nosaca i da bi mogao da odvojim kvacilo prilikom paljenja motora, da neopterecujem
akomulator i alnaser . Kao sto si rekao brzinu regulises brojem obrtaja a menjac u trecoj brzini posto ima najveci opseg rada.
Ovaj motor ima najveci obrtni momenat na 2400 obrtaja zato je i dobar.
Imam rezervoar za ulje od 50l (sa neke hidraulicne prese) ako mu bude trebalo hladjenje uz pomoc nekog ventilatora spolja ili cu iskoristiti impelersku pumpu
u kombinaciji sa nekim izmenjvacem.

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5201
  • Pol: Muškarac
Odg: Hidraulika vs Osovinski vod
« Odgovor #12 poslato: 29, 05, 2009, 08:28:52 pre podne »
Je si razmisljao o mogucnosti da samo provuces cev ood ulja kroz vodu i tako je hladis? Da li bi, po tvom misljenju, mogao pumpu da pokrece ficin motor od 25 hp? Pozzz

Van mreže Mezija

  • Veliki dugodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 416
  • Pol: Muškarac
Odg: Hidraulika vs Osovinski vod
« Odgovor #13 poslato: 29, 05, 2009, 20:43:59 posle podne »
Nije losa ideja, to za cev kroz vodu.

Mislim da bi i ficin motor mogao da zavrsi posao.Video sam dvocilindricni dizel vazdusar, od 11 hp koji pokrece hidrauliku
na masini za busenje bunara pumpa na toj masini je veca od moje sa rezervoarom od 300 l.
Nije nesto snazna ali zavrsava posao. jako je vazno uskladiti ceo sistem bez forsiranja motora odnosno uskladiti
obrni moment motora sa hidro pumpom i hidromotorom. Ako mu je maksimalan obrtni moment na visokim obrtajima
to ce dovesti do pregrevanja motora posle nekog vremena, znaci sigurno neces preneti svih 25 hp na propeler
(knjige kazu da se preko hidraulike gubi i vise od 30% snage) uz dobro izabran propelar mocices da plovis lagano u zavisnosti od tezine
objekta.

Van mreže Pera Moravac

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 3
Odg: Hidraulika vs Osovinski vod
« Odgovor #14 poslato: 11, 06, 2009, 22:56:06 posle podne »
Pošto je Trstenik grad hidraulike i pneumatike ( bar je nekad bio), kome šta treba od delova, majstora ili saveta, neka mi se javi. Za hidruliku ima svega: Petoletkinog (najskuplje), turskog, kineskog i slično. Koliko para, toliko muzike.
Što se tiče hidro pogona, nekada su Turnšek i drugari u SAM-u i YU Nautici, kao nedostatak navodili tromost ( što i nije nesto) i iskorišćenje, tj. gubitak i do 30 posto ( kao i kod JET-a). Moraću da nađem te tekstove, pa ću se oglasiti.