Autor Tema: Metal  (Pročitano 9068 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Профа

  • Administrator
  • Kapitalac Dunavski
  • *****
  • Poruke: 2073
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com & www.mojaladja.net
    • http://www.mojaladja.net/
Metal
« poslato: 25, 12, 2010, 01:54:31 pre podne »
Metal,željezo,čelik...

Koja je vrsta čelika najpogodnija za upotrebu u brodogradnji... Napišite...Vaša iskustva...Ili iskustva drugih...
Профа

Van mreže sale.m79

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 927
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Gasa
  • Brod tip: Apic
  • Marina: Smederevo
  • Veličina: 10m
Odg: Metal
« Odgovor #1 poslato: 25, 12, 2010, 18:02:25 posle podne »
Ja nemam iskustva ali zelim da gradim brod i zeljno ocekujem da krenu komentari

Van mreže bugi

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 644
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
  • Brod tip: Tajmen 525
  • Marina: Galija Visnjica
  • Veličina: 5.25
Odg: Metal
« Odgovor #2 poslato: 25, 12, 2010, 19:22:04 posle podne »
Kzu ljudi da je brodski lim najbolji za brodogradnju i to nekako ima smisla
Kazu problem je sto u Dzip komercu nema tanji od 5-6 mm

Obican crni lim svi koriste
Kazu treba ga pustiti da mlo pozuti (oksidira)...valjda istera hemiju iz sebe
Pa onda ciscenje i farbanje

Spajati ga varenjem
Neko kaze CO2 neko elektrolucno...
Kazu jaci je obican var od CO2

Farbati iskljucivo cetkom i valjkom
Nikako pistoljem
Zasto nemam pojma ali ja uvek koristim cetku
Eventualno poslednji nanos zbog izgleda kompresorom

Ovo su moja saznanja i pravo da vam kazem ne znam sta bih da sad pravim kabinasa
Toliko razlicitih prica...ne zna covek kome da veruje

Van mreže sale.m79

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 927
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Gasa
  • Brod tip: Apic
  • Marina: Smederevo
  • Veličina: 10m
Odg: Metal
« Odgovor #3 poslato: 26, 12, 2010, 12:57:43 posle podne »
Stekao sam utisak da ovaj forum ima kompetentne i strucne ljude iz svih oblasti brodogradnje.
Dzip komerc nije jedini koji prodaje limove.MISLIM DA JE VAZNO ZNATI, koji su to limovi [oznake]
da pri gradnji nebismo pogresili.Posle ispravke nema a kad je osnova sumnjiva ili neadekvatna to je u
startu greska koja se ne ispravlja.MOLIM  strucne da nesto kazu o tome

Van mreže bugi

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 644
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
  • Brod tip: Tajmen 525
  • Marina: Galija Visnjica
  • Veličina: 5.25
Odg: Metal
« Odgovor #4 poslato: 26, 12, 2010, 18:49:05 posle podne »
Ja sam doslovce preveo sta ljudi kazu...
Ali koliko vidis ovde niko nema metalni camac  :lol:

Van mreže kemppi

  • Veliki dugodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 424
  • Pol: Muškarac
Odg: Metal
« Odgovor #5 poslato: 26, 12, 2010, 19:03:50 posle podne »
U brodogradnji se koristi brodski celik A,B,D kvaliteta,problem je sto nema da se kupi u malim kolicinama,vec veliki brodograditelji u zelezari narucuju  potrebnu kolicinu za gradnju.Najvaznija osobina celika za brodogradnju je zilavost,tj.mora da izdrzi udarac,dozvoljena je i trajna deformacija ali ne sme doci do loma.Takodje i brodovi od aluminijuma se prave od brodskog aluminijuma,evo na primer,savijanje dve legure iste debljine:

Van mreže sale.m79

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 927
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Gasa
  • Brod tip: Apic
  • Marina: Smederevo
  • Veličina: 10m
Odg: Metal
« Odgovor #6 poslato: 26, 12, 2010, 23:41:30 posle podne »
Pa sta se smatra camcam.Pa zar kolicina 8-12 tona nije velika.

Van mreže kemppi

  • Veliki dugodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 424
  • Pol: Muškarac
Odg: Metal
« Odgovor #7 poslato: 27, 12, 2010, 16:06:19 posle podne »
Za tebe je to velika kolicina,ali za brodogradiliste ili zelezaru je mala kolicina.

Van mreže sale.m79

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 927
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Gasa
  • Brod tip: Apic
  • Marina: Smederevo
  • Veličina: 10m
Odg: Metal
« Odgovor #8 poslato: 27, 12, 2010, 16:43:55 posle podne »
Pa onda nema druge nego uvoz

Van mreže kemppi

  • Veliki dugodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 424
  • Pol: Muškarac
Odg: Metal
« Odgovor #9 poslato: 27, 12, 2010, 23:14:24 posle podne »
Drago mi je ako si resio praviti brod po standardima,najbolje je da se posavetujes sa nekim inzinjerom u Jugoregistru brodova,N.Bgd Narodnih heroja 30,jer se po pravilu celik za brodogradnju isporucuje sa njihovom potvrdom,pa te mozda mogu uputiti gde da kupis,jer su mu definisana minimalna mehanicka svojstva(granica razvlacenja,cvrstoca na istezanje,izduzenje).Na primer trgovacki celik,koji se koristi u samogradnji ima zateznu cvrstocu 300N/mm2,dok je brodski celik minimalna zatezna cvrstoca mora biti veca od 400N/mm2,tako ni na ostalim parametrima on ne zadovoljava,ali se opet camci od njega prave,desi se da neki i potone,ali opet ko zna iz kog razloga.Brodski celik je takodje otporniji prema koroziji...

Van mreže sale.m79

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 927
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Gasa
  • Brod tip: Apic
  • Marina: Smederevo
  • Veličina: 10m
Odg: Metal
« Odgovor #10 poslato: 28, 12, 2010, 09:50:57 pre podne »
Hvala Kempi to sam ocekivao od projektanata koje sam upoznao
i koji su mi svojom pricom pokvarili planove o brzini gradnje, no svakim danom
sve vise znam i sve vise trazim u smislu kvaliteta i izgleda broda ali za sad do
nisam nazalost nasao.Uovoj zemlji postoji sijaset plagijatora cast izuzecima
i jedva cekaju da ti uvale tudje precrtane projekte za debele pare ali nekompletne
Pa recimo za osovinski vod idi kod drugoga.A duzina im se ne uklapa sa mojom zeljom.
Atek o izmenama da ne pricam,a ja necu ploveci kredenac i kraj, odoh od teme i hvala na odgovoru

Van mreže dimges

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 11
  • www.mojaladja.com
Odg: Metal
« Odgovor #11 poslato: 02, 04, 2011, 09:25:43 pre podne »
bio sam pre 4-5 godina zagrejan za metalni čamac, za lokaciju Ohrid. Bio sam i kod roma u Voski (to je od pijace 1km prema Strugi po starom putu), koji je izrađivao čamce nitovanjem; tako se rade u Ohridu manja metalna plovila, do 6-8m, verovatno zbog velikih i snažnih talasa. Video sam ja i mali 2.5m zavaren, ali su ga koristili samo u onom kanalu, divljoj marini. Veće brodove rade zavarivanjem. Ovo je zadnji,






najveći, ali neznam dali je porinut, nakon one nesreće sad su rigorozni propisi. Nego gledao sam ranije kako sa 2 velike auto dizalice izvlače brodove iz kanala i menjaju limove. Kažem ja onom majtoru, dali se isplati da se donji deo broda radi od inoksa, sigurno je mnogo lakše održavati samo gornji deo ?. Nemam iskustva u brodogradnji, ali imam u hemiskoj industriji, radili smo sa inoksom. A bio je jedan period, pre 4-5 godina, čak je bilo pojedinih debljina inoksa po 2.5 eura /kg, što je jako povoljno, jer može da se uzme nešto tanji lim nego kad se radi od  čeličnog lima. Posebno što sada svako ima argonsko zavarivanje. Ipak ostavljam da iskusniji kažu o tome  ?
« Poslednja izmena: 10, 04, 2011, 16:04:25 posle podne Kapetan »

Van mreže Zoran Marinković

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 906
  • Pol: Muškarac
Odg: Metal
« Odgovor #12 poslato: 02, 04, 2011, 11:56:17 pre podne »
 :good:
...................., dali se isplati da se donji deo broda radi od inoksa, sigurno je mnogo lakše održavati samo gornji deo ?. Nemam iskustva u brodogradnji, ali imam u hemiskoj industriji, radili smo sa inoksom. A bio je jedan period, pre 4-5 godina, čak je bilo pojedinih debljina inoksa po 2.5 eura /kg, što je jako povoljno, jer može da se uzme nešto tanji lim nego kad se radi od  čeličnog lima. Posebno što sada svako ima argonsko zavarivanje. Ipak ostavljam da iskusniji kažu o tome  ?

Uvek sam tvrdio da je predmet urađen od crnog lima sa adekvatno dobrom zaštitom skuplje od predmeta urađenog od inoxa.....
To naravno važi i za čamac, tim pre što je potrebna i zaštita iznutra. A posle par godina je potrebno sve to ponoviti i to pod uslovom da ne dođe do fizičkog oštećenja.

Samo treba neko iskreno da uporedi kalkulacije.... :this:
Deda Zoran

Van mreže dimges

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 11
  • www.mojaladja.com
Odg: Metal
« Odgovor #13 poslato: 02, 04, 2011, 14:30:58 posle podne »
:good:
...................., dali se isplati da se donji deo broda radi od inoksa, sigurno je mnogo lakše održavati samo gornji deo ?. Nemam iskustva u brodogradnji, ali imam u hemiskoj industriji, radili smo sa inoksom. A bio je jedan period, pre 4-5 godina, čak je bilo pojedinih debljina inoksa po 2.5 eura /kg, što je jako povoljno, jer može da se uzme nešto tanji lim nego kad se radi od  čeličnog lima. Posebno što sada svako ima argonsko zavarivanje. Ipak ostavljam da iskusniji kažu o tome  ?

Uvek sam tvrdio da je predmet urađen od crnog lima sa adekvatno dobrom zaštitom skuplje od predmeta urađenog od inoxa.....
To naravno važi i za čamac, tim pre što je potrebna i zaštita iznutra. A posle par godina je potrebno sve to ponoviti i to pod uslovom da ne dođe do fizičkog oštećenja.

Samo treba neko iskreno da uporedi kalkulacije.... :this:

..ja  se spremao i  kalkulirao da uradim 2.5m mali čamac od #1.25mm inoksa i to nitovan, s inoksnim nitnama.. međutim odustao sam, ubedili  me da će brzo biti ukraden  taj mali čamac (koji ne treba da se farba) i odskače od drugih... a oko farbanja i zaštite nije samo trošak već i uslovi, tu je i zagađenje, kad tad zabraniće da se farba kao sada tu odmah na obali

Van mreže Zoran Marinković

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 906
  • Pol: Muškarac
Odg: Metal
« Odgovor #14 poslato: 02, 04, 2011, 18:30:54 posle podne »
 :good:

Sve što je lepo i dobro podložno je krađi, i tu nema pomoći.

Ako već misliš da napraviš tako mali čamčić, napravi i prikolicu pa ga nosi kući. Nije težak i lako se manipuliše.

Samo nisam siguran koliko je na Ohridu opasan i nestabilan mali čamac, tamo baš znaju da se pojave talasi..... :suicide:
Deda Zoran