Autor Tema: Сигурни Пропелер  (Pročitano 2471 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Профа

  • Administrator
  • Kapitalac Dunavski
  • *****
  • Poruke: 2047
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com & www.mojaladja.net
    • http://www.mojaladja.net/
Сигурни Пропелер
« poslato: 19, 05, 2010, 21:02:40 posle podne »
Сигурни Пропелер – пропелер који спашава живот

Сигурни Пропелер је пропелер који неће посјећи, озлиједити или усмртити људе или ријечно-морски свијет. Скоро је исти као и нормални пропелер по својој конструкцији  и са истим својствима погона. Но, међутим пресудна је његова обликовна варијација која омогућује да његови рубови нимало не озлијеђују особу која дође с њим у контакт.

Овај пропелер изгледа и ради као нормални пропелер. Направљен је из истих материјала и ради једнако учинковито у смислу брзине. Наиме, пресудна промјена дизајна кракова омогућује особи да дословно стави руку у крак без било каквих озљеда. Пропелер наставља нормално радити, а људи или ријечно-морски свијет остају неозлијеђени. Пропелер се не престаје окретати када дође у контакт са човјеком или животињом због редизајнираних крајева пропелерских кракова.

Сигурни пропелер има заобљену или тупу ударну површину, за разлику од стандардног који има оштар руб који се сам оштри при употреби. Заобљени руб има тенденцију затупљивања за вријеме употребе, чиме постаје још мање опасан када дође у контакт са човјеком или морском животињом. Овакав дизајн не може порезати или одрезати екстремитете или друге дијелове човјека или морских животиња. Једноставан редизајн рубова кракова пропелера може се једноставно направити незнатном измјеном стандардног пропелерског калупа и исплатив је. Такав је дизајн примјењив на комплетан опсег пропелерских дизајна од мотора од 2 КС до мотора за контејнерске бродове.

Изум такође помаже при смањењу другог по живот опасног проблема, а то је кавитација. Кавитација произлази из настајања парних мјехурића око пропелера, који могу узроковати потпуни престанак рада мотора и потенцијално може довести до превртања брода. Код уобичајених пропелера кавитација узрокује потпуни губитак снаге или порива брода. Овај губитак поривне снаге уобичајен је узрок превртања брода и губитак многих живота и бродова.

Сигурни Пропелер има прорезе на краковима пропелера. То је такођер један додатни дио патентираног изума. Прорез помаже пропелеру да се ослободи претјераног притиска воде на површину крака, омогућујући да тај притисак прође кроз отвор. Сигурни Пропелер тестиран је на губитак брзине и показао је да има занемарив утицај на брзину брода уз огромну предност у односу на пропелерску заштиту.

                                                                                                                                          Извор:nauCAT.
 

http://www.abc.net.au/tv/newinventors/txt/s2736928.htm
Профа

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 6212
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Сигурни Пропелер
« Odgovor #1 poslato: 20, 05, 2010, 07:52:09 pre podne »
Profo,

Ovo izgleda toliko dobro da ne mogu a da se ne upitam da li to ima negde da se kupi?
Da li je uopšte neko kod nas čuo za ovo i zašto svi proizvodjači propelera to ne prave?

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16666
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Сигурни Пропелер
« Odgovor #2 poslato: 21, 05, 2010, 02:21:04 pre podne »
nije losa stvar, ali ne vidim je u masovnoj upotrebi mora da ima neka fora...

Van mreže skipper

  • Talasožder Mali
  • ******
  • Poruke: 879
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Safety Propeler
« Odgovor #3 poslato: 25, 08, 2010, 22:31:06 posle podne »
Safety Propeler

Safety Propeller izgleda i radi kao i normalni propeler. Napravljen je od istog materijala kao i regularni propeler, a efekti vezani za potisak i brzinu ostali su isti. Propeler je dizajniran bez pokretnih elemenata, ne zaustavlja se u dodiru sa ljudima ili morskim životinjama već se bitna izmjena odnosi na dizajn oštrice krila propelera koji više nije oštar već obal ili okrugao.
   Slijedeća inovacija na Safety Propeleru odnosi se na smanjivanje kavitacije koji katkada prijeti motoru ili potapanju broda. Uzroci nastanka kavitacije su vodeni mjehurići koji se stvaraju vrtnjom, a katkada rezultiraju potpunim gubitkom potiska ili potapanjem plovila. Safety Propeler ima utore na krilcima koji propuštaju pritisak nadolazečeg mora te tako sprečavaju nastanak kavitacije.
   Ovako redizajniran propeler stavljen je na usporedni test sa normalnim propelerom nakon kojeg se utvrđeno da Safety Propeler nema nikakvog učinka na gubitak brzine, ali svakako ima prednosti pred normalnim propelerom.
   Redizajn potisnih krila propelera može se napraviti vrlo jednostavno od standardnog propelera uz vrlo mali trošak. Učinak ovako modificiranog propelera učinkovit je u cijelom rasponu snaga motora, počevši od 2 KS pa nadalje do največih tankera ili kontejnerskih brodova.
   Mislim da je vrijeme da zasučemo rukave te napravimo ovaj korak naprijed sa našim propelerima ( a za one koji nemaju vremena preporučujemo kupnju i izmjenu ), kako bi ubuduće sa više mira u duši kretali na more.

Na kraju kažimo nešto i o inovatoru koji nam je svojim upornimm radom donio jedan vrlo koristan proizvod. Ime mu je Colin Chamberlain. Colin uz svoj regularan posao nalazi puno vremena za ljubav prema moru i brodovima, a strast za inovacije drži ga več 20 godina. Inspiraciju za svoj rad na Safety Propeler-u dobio je nakon što je godine 2000-te u vijestima čuo o djevojčici koja je bila iskidana brodskim propelerom. Sistemom loših i malo boljih pokušaja ( Colin navodi 600 raznih konstrukcija svih mogučih kombinacija u kojima je bilo i vrlo čudnih uradaka ) trabalo je ustrajati dok izumitelj i sam nije bio spreman staviti ruku na svoj izum u punoj vrtnji.
   Nevjerojatno jednostavno i vrlo učinkovito, a učinak ovog propelera te ostatak inovacija ovog jednostavnog ‘čovika od mora’,u koji je teško povjerovati, možete vidjeti na ...





http://www.abc.net.au/tv/newinventors/txt/s2736928.htm


www.gumenjaci.com

Van mreže djedaj

  • Mornar
  • **
  • Poruke: 39
  • www.mojaladja.com
Odg: Сигурни Пропелер
« Odgovor #4 poslato: 08, 12, 2010, 21:34:28 posle podne »
Kapetane u pravu si pregledao sam snimku desetak puta i vidim da je broj obrtaja elise veoma mali .a i motor se čuje da radi na leru što je pri prenosu 2.2:1 otprilike 350 okretaja elise i u kombinaciji sa tupim krakovima ovo je APP. Što ne leže gdje u Jezero i malo zaroni pa da ga strefi prvo mjenjač motora pri brzini
od 50-ak kmh !!!! Vjerujem da bi mu elisa bila najmanji problem????

Van mreže Vuk

  • Savski dupegric . Kratkorepi
  • *****
  • Poruke: 573
Odg: Сигурни Пропелер
« Odgovor #5 poslato: 08, 12, 2010, 22:48:32 posle podne »
Ovo me je potsetilo na jedan dogadjaj koji nema veze sa ovim propelerom i otici cu u off mada je bilo rasprave o ovome, ali moram da kazem da mi je jako drago sto sam ziv i sada sa vama.
Pre jedno 4-5 godina sam bio sa ocem na skijanju, tog dana je duvao vetar koji je otezavao plovidbu, bacao nas je kako je hteo. Prvo je skijao on pa ja. Dok sam jos bio u vodi i pripremao se, vetar nas je lagano gurao u trsku. Uze se naravno podvuklo pod camac i zapetljalo oko propelera. Posle malo muke to smo resili ali se i dalje nalazimo tik uz trsku. Da ne bi plivao prema sredini reke drzao sam se za bok camca i nogama upirao u bok i kazem ocu da krene polako da mi noge ne skliznu i ne odu pod motor. Krene on malo brze nego sam ocekivao i u momentu mi noge skliznule i odose pod motor.
Panika, skros sam se pogubi, pustam se i postavljam uspravno (ko plovak ili stav mirno) dok se priblizavam motoru osetim vibracije i potisak elice po stomaku. Ne smem da se pomerim ili odgurnem od motor. Gotovo je, mrtav sam, pomislio sam i beznadezno sam cekao jak bol, kraj. Lice mi je bilo skroz ukoceno, pobledeo sam. Propeler je prosao, verujem, 1 cm pored mog stomaka. To je trajalo cca 3 sec ali meni vecnost. Naslusao sam se svakakvih prica o nesrecama i sve mi je to proslo kroz glavu u tih 3 sec.
Ali na kraju je sve ispalo dobro, otac kao da se nije nista desilo, cak mislim da nije ni znao u kakvoj se opasnosti nalazim. Niti je oduzeo gas kad je cuo da kukam niti nista, bio sam ljut na njega.
Posle 25 god. iskustava sa tim camcem takav propust nije smeo da mu se desi, a ni meni. Ima tu i moje krivice.
Ne znam zasto sam vam ovo ispricao, u svakom slucaju ne skodi, a sto ne skodi znaci da koristi :)

Van mreže mossi

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3108
  • Pol: Muškarac
  • Somborac
    • VARALICA II - AP323A
    • APATIN-Kampovanje-Pecanje-Plovidba
  • Brod tip: Pecaroški alu
  • Marina: Apatin
  • Veličina: 5.5m
Odg: Сигурни Пропелер
« Odgovor #6 poslato: 08, 12, 2010, 22:59:14 posle podne »
Za dlaku sinko.   :scare:

Van mreže Профа

  • Administrator
  • Kapitalac Dunavski
  • *****
  • Poruke: 2047
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com & www.mojaladja.net
    • http://www.mojaladja.net/
Odg: Сигурни Пропелер
« Odgovor #7 poslato: 08, 12, 2010, 23:01:01 posle podne »
Драго ми је Вуче што си написао овакав доживљај. Сви ми чинимо глупости.

Али тврдња да је ово ствар АПП је ван сваке памети. Несреће се дешавају на малим брзинама у припремама за скијање, вучу, пливање или упловљавање на вез.

Говорити о брзинама од 50 км/х и ударању пропелера или мјењача је безсмислено.
Може ли се очекивати да када те прегази глисер од тону и више са том брзином да ћеш остати жив, и ако те пропелер промаши-тешко.
Теорија равна као да те ауто прегази дословно пређе преко са хајдемо рећи брзином од 20 км/ч, али да те не закачи точком. Сумњам да се може преживјети.

Зато ова иновација и има смисла. :good:
Профа

Van mreže Vuk

  • Savski dupegric . Kratkorepi
  • *****
  • Poruke: 573
Odg: Сигурни Пропелер
« Odgovor #8 poslato: 08, 12, 2010, 23:11:25 posle podne »
Драго ми је Вуче што си написао овакав доживљај. Сви ми чинимо глупости.

Али тврдња да је ово ствар АПП је ван сваке памети. Несреће се дешавају на малим брзинама у припремама за скијање, вучу, пливање или упловљавање на вез.

Говорити о брзинама од 50 км/х и ударању пропелера или мјењача је безсмислено.
Може ли се очекивати да када те прегази глисер од тону и више са том брзином да ћеш остати жив, и ако те пропелер промаши-тешко.
Теорија равна као да те ауто прегази дословно пређе преко са хајдемо рећи брзином од 20 км/ч, али да те не закачи точком. Сумњам да се може преживјети.

Зато ова иновација и има смисла. :good:
Upravo tako. Ni airbag ni pojas ne pomazu na 100km/h. Tako da donekle ovaj propeler ima smisla.