Autor Tema: Plastika vs metal  (Pročitano 12494 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže giganova

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 647
  • Pol: Muškarac
  • podsetnik sta nam sledi od evrope
???: Nova tema Plastika vs metal
« Odgovor #75 poslato: 30, 03, 2009, 07:51:37 pre podne »
Bez komentara,sve je jasno

Van mreže stvlada

  • Talasožder Mali
  • ******
  • Poruke: 838
  • Pol: Muškarac
  • www.zavarivanje-stanimirovic.rs
  • Brod tip: sunbird corsair 198
  • Marina: ajk
  • Veličina: 6m
???: Nova tema Plastika vs metal
« Odgovor #76 poslato: 30, 03, 2009, 22:11:49 posle podne »
Bez komentara,sve je jasno
a ispod camca beton koji se naravno ne vidi  :good:

Van mreže nikolar

  • Mali od Roštilja
  • ***
  • Poruke: 62
  • www.mojaladja.com
Odg: Plastika vs metal
« Odgovor #77 poslato: 04, 07, 2011, 15:19:42 posle podne »
Kad se govorilo o temi rjecnog katamarana kad sam govorio o plastifikaciji metala smolom jedan od forumasa mi je rekao da plastika puca na metalu ili odvaja se. Da li je neko imao slicno iskustvo?
U  sustini ta ideja mi se cini jako zanimljiva zbog toga sto je najlakse od metala odraditi konstruktivne elemente i nije skupo. Sto bi se desilo da se oplata uradi od lima tanjeg od 1mm i od po 4 pet mm poliesterskog sloja sa obije strane lima. Jednom prilikom sam bio prisutan u toku izgradnje katamarana od 15 m i kutije koje su koriscene kao noseci elementi platforme su bili plastificirani sa nekoliko slojeva poliestera.
Molim za komentare.
Pozdrav  svima!

Van mreže Nemo

  • Đerdapski kratkodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 242
  • Pol: Muškarac
Odg: Plastika vs metal
« Odgovor #78 poslato: 04, 07, 2011, 17:23:40 posle podne »
Ja cu biti malo konkretniji kako vidim Metal VS Plastika.

Jedan i drugi materijal su se u brodogradnji pokazali jako dobri.
Polazim od glavne tacke da se brod ili camac gradi po standardu i namenu za koju je projektovan.
Da se jos bolje razumemo od bilo koja od ova dva meterijla da je brod napravljem zahteva pre porinuca kvalitetan pristup zastite.
Takodje vazan momenat je odrzavanje koje se radi ne samo kada se nesto vidi vec preventivno.
A ne da se ceka da nesto metastazira pa tek onda hvatiti se za glavu odakle poceti...
I traziti resenje kada je trebalo uraditi dobro a nije se.
Svako pravo resenje kosta ali se ono sa vremenom isplati.
Vazan sastojak je pridrzavanje tehnologa koji je preporucio kako treba da se radi na svakom od materijala da li je on iznad vode ili u njoj.
Ako se izostavi samo jedan preporuceni uslov moze vas kostati ponovnog rada.
Kod manjic camaca nije strasno ali je kod vecih.

Kod gradnje broda jednostavniji I brzi nacin je izrada od celika. Dok rad sa plastikom je dosta zahtevniji. Vremnski treba dosta vise nego kao sa celikom.
Fiberglass od cega su nasi plasticni camci se grade kao monoskin ili sendwich.
Monoskin vise slojeva u jednom sloju I koji se dobro pokazao u proslosti kao I u sadasnjosti.
Sendwich sistem je lak I cvrst materijal zarobljen izmedju dava sloja plastike od staklenih vlakana.
Takvi brodovi su na svojim bokovima nesto osetljiviji na udarce nego oni predhodni koje sam opisao.
Kod sendwich gradnje brod sa isto utrosenogmaterijala kao sa jednim slojem moze biti dva puta jace konstrukcije.
U sendwich se stavlja poliuretanska pena, airex, balza I jos neki namunjeni materijli.
Poliuretan se ne koristi vise u industrijskoj gradnji jer ako dodje u dodira sa vodom upija je jer su mu celije otvoreng tipa. Kod ovih drugih celije su zatvorenog tipa.

Sve lepe luxuzne yahte koje krstare mislim na motornjage one su sagradjene od fiberglass-a zbog svoje izdrzljivosti I lakoce.

Fiberglass je laksi a I tako isto moze biti jak kao celik I nedostak mi je I tezina.
Prednost celika je da se daleko brze neko ostecenje moze popraviti od fiberglass-a.
Ali fiberglass ako se zagrebe nije tako strasno na duge staze u odnosu na celik koji ce poceti da rdja I da polako curi na zdravi deo farbe.

Izvinjavam se na materiji koja je nabacana ali hteo sam samo da bude ukratko receno.


A to za laminiranje metala plastikom naravno da moze.
Nece doci do pucanja ako se taj metal pripremi da bude cist i rapava bez mikro masnoce.
I da ima dovoljan broj slojeva plastike koji nece dozvoliti preterani rad laminata.
Stigao sam tamo gde ljudska poimanja jos nisu...
Sve primedbe mozete slati na adresu: Galaxy, XWY 45 035, Ulica Mlecni put BB

Van mreže SALE NB

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2455
  • Pol: Muškarac
Odg: Plastika vs metal
« Odgovor #79 poslato: 04, 07, 2011, 20:39:07 posle podne »

A to za laminiranje metala plastikom naravno da moze.
Nece doci do pucanja ako se taj metal pripremi da bude cist i rapava bez mikro masnoce.
I da ima dovoljan broj slojeva plastike koji nece dozvoliti preterani rad laminata.

Nije problem u pripremi površine koja se laminira, već u različitim svojstvima dva materijala.
Metal i plastika ne podnose temperaturne promene na isti način, zato nakon svega par sezona može doći do odvajanja laminata. To je razlog zašto se laminiranje metala retko koristi u brodogradnji.
"Moreplovac ne moli za pravac vetra, već uči kako da plovi po postojećem"

Van mreže Nemo

  • Đerdapski kratkodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 242
  • Pol: Muškarac
Odg: Plastika vs metal
« Odgovor #80 poslato: 04, 07, 2011, 21:09:34 posle podne »
Zaboravio sam da dodam da cak nosaci motora koji su metalni i bez obzira sto imaju gumu na sebi prvo se ulaminira drvo za trup pa se onda nosaci motora usrafe u gredu.

I osovina od propelera se nekad laminira ali na samom kraju cevi gde je lojanica ili volvo lezaj su fleksibilni.

Imao sam prilike da na jednoj jedrilici vecih razmera rebra od kobilice su bila od Alu-a koja su bila ulaminirana za trup preko drugih ukrucenja jedna preko drugih, malo je zamrsena prica ali ni posle 15god nije pokazalo znake delaminacije. Ako se nesto tako radi mora da se radi po redu i sa planom.
Stigao sam tamo gde ljudska poimanja jos nisu...
Sve primedbe mozete slati na adresu: Galaxy, XWY 45 035, Ulica Mlecni put BB

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16676
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Plastika vs metal
« Odgovor #81 poslato: 05, 07, 2011, 00:45:56 pre podne »
Zaboravio sam da dodam da cak nosaci motora koji su metalni i bez obzira sto imaju gumu na sebi prvo se ulaminira drvo za trup pa se onda nosaci motora usrafe u gredu.

upravo tako je kod mene radjeno ... a sto se tice kobilice to je posebna tehnologija laminiranja ...

Van mreže Nemo

  • Đerdapski kratkodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 242
  • Pol: Muškarac
Odg: Plastika vs metal
« Odgovor #82 poslato: 05, 07, 2011, 00:55:26 pre podne »
To sto sam video rebra za kobilicu ulaminirana fiberglassom sve ce vam reci Carroll Marine.

Posetite njihove stranice i brodove koje su radili sve je jasno ko dan.
Stigao sam tamo gde ljudska poimanja jos nisu...
Sve primedbe mozete slati na adresu: Galaxy, XWY 45 035, Ulica Mlecni put BB