Autor Tema: Kako da Ružno pače postane Labud - prepravke čamca od aluminijuma  (Pročitano 135119 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže maverick

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1271
  • www.mojaladja.com
Odg: Kako da Ružno pače postane Labud - prepravke čamca od aluminijuma
« Odgovor #255 poslato: 07, 07, 2012, 20:49:21 posle podne »
dule odgovarajucom elisom se cuda cine.....to sto mu dize krmu znaci da je elisa prevelika ili motor preslab....vrlo jednostavno....samo mjerenjem obrtaja moze vidjeti koja mu tocno treba pa s njom isprobati.....ako je na rubu npr s jednim covjekom ni flapsovi ni elisa mu nece pomoci s dva.....pod pretpostavkom da jos nije zavrsio kabinu i da ce tu imati dodatna otezanja u vidu vjerojatno neke izolacije...kreveta i jos sto sitnih cuda koja bez malo uvijek teze i 30 kg koje nosamo po camcima za bez veze....ja sam svaki saraf i svaku bitvu koju sam sebi montirao stavio u vrecu i izvagao...pa dodao krevet i ogradu pa neplanski akumulator i eto ti problema za cas....kad si na knap....s snagom ...a flapsovi pomazu kod izglisiravanja ako su ne pomicni u voznji su skoro pa kocnica koja povecava dodirnu povrsinu plovila s vodom i stvara vece trenje a ne daj boze da moraju biti oboreni dole...kao sto bi trebali onda ce dobiti kontra svanc kao na dunasima i njemu slicnim plovilima...a takva su jednostavno ogranicenih plovnih sposobnosti

Van mreže HOGAR

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1446
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Hogar Strasni
  • Brod tip: Djena ship ''Hrabri''
  • Marina: ''Nautek'' Zemun
  • Veličina: 11 m
Odg: Kako da Ružno pače postane Labud - prepravke čamca od aluminijuma
« Odgovor #256 poslato: 07, 07, 2012, 20:53:47 posle podne »
Dakle Lazo,tebi nema pomoci  roll4.Aman bre,kud pomenuse flapsove,pogotovo Dule.Pre nekoliko meseci sam napisao da sa tim motorom, posle svega sta si radio na camcu,nema sanse da glisiras,bre.Jedino resenje je jaci motor,pa lepo ko sav normalan svet,na pola gasa glisiras,a trosis duplo manje goriva nego sa sadasnjim motorom na punom gasu  k5.Ako si bas zapeo za flapsove,moras da iseces i bacis onu krmenu platformu,jer za njih sada nemas mesta,ni za mehanicke ni za hidraulicne.Mnogo ti je niska krma,da prostis.Dobro je sto si krenuo u raspravu,da ne bude opet da odradis,a mi se posle sablaznimo  sha.Mozda sam bio ostar,al za tvoje dobro.Jaci motor sa elektro trimom tebi resava stvar i shlus  thumbup .Jos nesto,ja bre utece od glisiranja,a ti navalio,ko po Matiji ''kad budem mladji''  lol lol ha
Kolumbo ko ti dade ladju, j.... te radoznala

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7046
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Kako da Ružno pače postane Labud - prepravke čamca od aluminijuma
« Odgovor #257 poslato: 07, 07, 2012, 23:50:19 posle podne »
Hogare, uopšte se ne radi o glisiranju.
Prilikom vožnje, krma mi je veoma nisko - uronjena je u vodu. Motor je na najnižoj rupi i tu nekog dodatnog trimovanja više nema. Zbog toga sam sa Saletom načeo temu kako podići krmu iz vode.

Ako bi to doprinelo manjem opterećenju motora, tj. boljem iskorišćenju snage i potrošnje goriva - naravno da bih bio zainteresovan za to. Ako bih sve to postigao sa ovim motorom, pa čamac još i klizne po vodi, bila bi to prava stvar. Ali jasno je da bi putna brzina bila niska. To je i razlog zašto sam i danas razgovarao sa ljudima o mogućnosti zamene motora nekim manje snage.
Dakle, ja sam i dalje na putu da nadjem neku polovnu jamahu od 9.9 KS, po mogućstvu 4T i još ako može sa anlaserom. E još ako sve to uglavim u cifru do hiljadu evra onda više zaista nećemo pominjati glisiranje.

Medjutim ako bih tim flapsovima ili već bilo čim drugim postigao sve one ranije pobrojane korisne stvari u plovidbi verujem da bi to ispoljilo efekat i kod tog slabijeg motora.

Do jeseni će dobiti novi pod u kabini, dušeke za spavanje i tapacirana sedišta u kokpitu. To ne bi trebalo da poveća težinu u prednjem delu za više od deset kilograma. Na jesen ću zameniti kormilarski pult i izabrati konačno rešenje daljinskih komandi u zavisnosti od vrste motora (ovaj stari ili neki drugi tip). I to bi bilo sve.

Dakle da zaključim: cilj je poboljšati plovne karakteristike i povećati uštede u svim oblastima. Da li će se to ostvariti samo zamenom elise ili uz neke dodatne konstrukcione zahvate, o tome ćemo još razgovarati, a za sada ladja plovi ovakva kakva je.

A za sutra planiram da izvezem čamac iz marine i da se uputim do Krčedina (oko 12 km uzvodno). Nadam se da ću sresti nekog poznatog, a utisci slede...

Van mreže poljo

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1961
  • Pol: Muškarac
    • "Teska voda"
    • http://www.alojasailing.com/
  • Brod tip: Bar Harbor Cruiser
  • Marina: NK"Moja ladja Brcko"
  • Veličina: 8m
Odg: Kako da Ružno pače postane Labud - prepravke čamca od aluminijuma
« Odgovor #258 poslato: 08, 07, 2012, 00:26:43 pre podne »
Druze ja ti zelim da se divno provodis u svom plovilu!   
PS
smijes li da podvuces crtu i pregledas rashodovnu stranu? Sve mi se nesto cini da si zaista domacinski platio camac kojim bas i nisi sasvim zadovoljan
Vepar je vepar, čak i kad mu kažu da je svinja.

Van mreže srsa

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 2074
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Брод СРСА
  • Brod tip: челични кабинаш
  • Marina: марина ЈП Ада Циганлија
  • Veličina: 10х2,9м
Odg: Kako da Ružno pače postane Labud - prepravke čamca od aluminijuma
« Odgovor #259 poslato: 08, 07, 2012, 06:21:37 pre podne »
Лазо,као што рекох, теретна елиса ти може помоћи. Можда ће ти и флапсови помоћи. Али то би ти била само привремена и недовољна решења са тим мотором. И ако будеш успео да изглисираш(а верујем да би успео) морао би стално да возиш под пуним гасом, а то значи огромну потрошњу и расход мотора на крају сезоне. Та прича "имам мотор који може да глисира и користићу га само изузетно а све остало време ћу га возити споро-на пола гаса"  не пије воду, јер је и онда потрошња велика, у односу на моторе мање снаге који би ти давали исту брзину али знатно мању потрошњу.
Једино решење би било или слабији 4-тактни мотор (до 10 КС) или јачи 2-тактни(50-ак КС). Наравно, уколико финансије дозвољавају идеално решење је 4-тактни од око 50 КС, и Бог да те види. 
Зато, батали премишљања, користи га и уживај ове сезоне максимално, а за следећу сезону одлучи и реши проблем.  114  114  114

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7046
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Kako da Ružno pače postane Labud - prepravke čamca od aluminijuma
« Odgovor #260 poslato: 08, 07, 2012, 07:11:31 pre podne »
Terate me da se ponavljam.

Poljo, već sam negde napisao da sam na radove potrošio ukupno nešto više od 3.200 evra. Da su neki od majstora svoj posao uradili malo kvalitetnije u smislu estetike bio bih više nego zadovoljan. Ovako, kad vidim neke propuste, ne mogu da se pravim da ih nema. Medjutim, to mi ne kvari zadovoljstvo i nemam nameru da pišem o tome šta koji od majstora nije uradio dobro ili je mogao bolje.

Mnogo je to para. Ali nije plaćeno od jednom nego na rate - kad se moglo.

Da je tih para bilo na gomili, u trenutku kada sam kupovao čamac, verovatno je da bih kupio nešto drugo što bi bilo bliže ovome što sada imam ali sigurno ne bi bilo i mnogo drugačije.

Srso, ja zaista tražim neki manji motor (napisao sam tačno šta tražim). O ovim flapsovima sam počeo da razmišljam nakon što sam sa Saletom razgovarao o tome kako da podignem krmu iz vode. Tada smo razgovarali i o sporijoj elisi i tada se pojavila i mogućnost da bi sa svim tim izmenama čamac mogao ponovo da postigne režim glisiranja. Ali to zaista nije bitno. Važno je da ili samo sa elisom ili samo sa flapsovima/platformom ili sa svim tim zajedno čamac plovi u režimu koji će biti najekonomičniji. Meni će i brzina od oko 10 km/h biti sasvim dovoljna za uživanje čak i ako to bude maksimalna brzina.

Zato molim sve koji mogu da pomognu da to učine sada tako što će, poput Duleta da  mi dostave informacije o flapsovima i da mi objasne razliku izmedju flapsova i platforme ili ako neko zna da negde neko prodaje odgovarajući motor...

A sada vas pozdravljam jer moram da krenem na vodu!

Van mreže Arsa

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 2067
  • Pol: Muškarac
    • salveta
  • Marina: Ada Ciganlija
Odg: Kako da Ružno pače postane Labud - prepravke čamca od aluminijuma
« Odgovor #261 poslato: 08, 07, 2012, 07:56:47 pre podne »


A sada vas pozdravljam jer moram da krenem na vodu!


Idi! To je pravo rešenje.  114
Ispuni godine životom, a ne život godinama.

Van mreže HOGAR

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1446
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Hogar Strasni
  • Brod tip: Djena ship ''Hrabri''
  • Marina: ''Nautek'' Zemun
  • Veličina: 11 m
Odg: Kako da Ružno pače postane Labud - prepravke čamca od aluminijuma
« Odgovor #262 poslato: 08, 07, 2012, 08:10:46 pre podne »
Lazo,ako ozbiljno zelis flapsove,Dule se ponudio da ti da nacrt,ali moras da odseces onaj skarabudz na krmi.Krmenu platformu,ako ti treba,moras da postavis vislje u odnosu na postojecu,bar 15-20 cm iznad vode.Nadam se da ces pravilno da odaberes  sajkaca
Kolumbo ko ti dade ladju, j.... te radoznala

Van mreže mossi

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3179
  • Pol: Muškarac
  • Somborac
    • VARALICA II - AP323A
    • APATIN-Kampovanje-Pecanje-Plovidba
  • Brod tip: Pecaroški alu
  • Marina: Apatin
  • Veličina: 5.5m
Odg: Kako da Ružno pače postane Labud - prepravke čamca od aluminijuma
« Odgovor #263 poslato: 11, 07, 2012, 22:13:34 posle podne »
Srsa lepo napisao, ili manji ili veći (motor).
Da se ja pitam zaboravio bih i na flapsove i na veći.
4 takta 8 konja i uživancija!  king

Osim toga, mislim da tema treba da se zaključa!  hahaha stri ha

Van mreže mossi

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3179
  • Pol: Muškarac
  • Somborac
    • VARALICA II - AP323A
    • APATIN-Kampovanje-Pecanje-Plovidba
  • Brod tip: Pecaroški alu
  • Marina: Apatin
  • Veličina: 5.5m
Odg: Kako da Ružno pače postane Labud - prepravke čamca od aluminijuma
« Odgovor #264 poslato: 23, 07, 2012, 21:10:44 posle podne »
Ovde je u pitanju Labud, a ne Varalica.   jh

Po meni Lazi (dati za početak) više od tih 8hp je  roll4  stri
To je i dokazao svojom vožnjom po Tisi.
Laza me kontaktirao pre neki dan za neku Yamahu 25hp 4 takta, koja se u medju vremenu prodala..
Ko zna za što je to dobro... ???

Barbaneša tera Lenče sa Hondom od 8hp i ide ko metak!
OK možda ne leti, ali malo troši, a koliko sam video ima sasvim dosta snage za takav čamac!  thumbup
Ćale ima T10 i drvenu šiklju sa kabinom od 6m ... ide brzo skoro ko Laza.  6589

Njegovi test rezultati iz poslednje vožnje pokazali su da LSI može da ide nizvodno 25km/h Tisom, kad je lagan!  thumbup
Što je relativno solidan rezultat uz povećanu potrošnju pri TOJ brzini.
Razlika u potrošnji od 5x kako je naveo Laza sasvim je normalna, jer SVAKI motor troši i više od 5x od lera do punog gasa!


Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7046
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Kako da Ružno pače postane Labud - prepravke čamca od aluminijuma
« Odgovor #265 poslato: 25, 07, 2012, 17:57:06 posle podne »
a ako se optereti i 20 puta vise  sajkaca

Lazo, procitao bih ja jos jednom onaj clanak o ucinku flapsova. Zasto da motor radi ono sto mogu flapsovi?


Dule, nisam ja zaboravio na flapsove. Imam nameru da se nadjemo negde i na miru porazgovaramo o tome.

Van mreže HOGAR

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1446
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Hogar Strasni
  • Brod tip: Djena ship ''Hrabri''
  • Marina: ''Nautek'' Zemun
  • Veličina: 11 m
Odg: Kako da Ružno pače postane Labud - prepravke čamca od aluminijuma
« Odgovor #266 poslato: 13, 11, 2012, 20:24:52 posle podne »
Lazoooooo,o Lazooooooooo,kude si mori  k5
Kolumbo ko ti dade ladju, j.... te radoznala

Van mreže zoki novus

  • Predsednik ф odeljenja
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *********
  • Poruke: 2981
  • Pol: Muškarac
    • Nemo
  • Brod tip: Carver
  • Marina: Ada Ciganlija VK Partizan
  • Veličina: 33ft
Odg: Kako da Ružno pače postane Labud - prepravke čamca od aluminijuma
« Odgovor #267 poslato: 13, 11, 2012, 22:36:23 posle podne »
Izgleda da se nasao sa Duletom pa razgovaraju o flapsovima... stri

Van mreže maverick

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1271
  • www.mojaladja.com
Odg: Kako da Ružno pače postane Labud - prepravke čamca od aluminijuma
« Odgovor #268 poslato: 13, 11, 2012, 22:41:16 posle podne »
ma ljut je covjek...janje da kupite i da ga pozovete...drukcije nece sigurno  jh

Van mreže poljo

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1961
  • Pol: Muškarac
    • "Teska voda"
    • http://www.alojasailing.com/
  • Brod tip: Bar Harbor Cruiser
  • Marina: NK"Moja ladja Brcko"
  • Veličina: 8m
Odg: Kako da Ružno pače postane Labud - prepravke čamca od aluminijuma
« Odgovor #269 poslato: 13, 11, 2012, 23:01:30 posle podne »
Dule, nisam ja zaboravio na flapsove. Imam nameru da se nadjemo negde i na miru porazgovaramo o tome.
Ajd sad stisni pa se nadji sa Duletom....
Vepar je vepar, čak i kad mu kažu da je svinja.