samardza, jel si ti siguran u ovo? Nema bas smisla da se snage ne sabiraju.
Ako je tako, u prirodnim zakonima postoji ozbiljna pukotina ili fizika gresi, Naime posto imamo dve elise i dva agregata jasno je da imamo i dve identicne sile (2F), samim tim rad (W=2F x s) je duplo veci od (W=F x s), a samim tim i snaga nakon sto se svede po jedinici vremena (P=W/t).
Poprilicno sam siguran da ce pogonska sila sa dva motora biti duplo veca od pogonske sile sa jednim. Kako ce se to odraziti na brzinu, pa zavisi od tipa korita i njegove "maksimalne" brzine definisane konstrukcijom.
Pozz
Ja nikada nisam bio nešto naročito dobar u fizici i nisam siguran da li ću sada nešto lupiti, ali ako to i uradim, voleo bih da neko ko više zna odmah reaguje, pa da svi nešto naučimo makar pod stare dane.
Dakle, slažem se sa Barbom da će snaga biti udvostručena (a obzirom da će oba motora raditi istovremeno, onda će i potrošnja goriva biti približno toliko uvećana). Medjutim, i sa udvostručenom snagom ne verujem da će brzina biti udvostručena.
Poznato je da na nekim plovilima (pisali su ljudi o tome i na ovom našem forumu), npr. na Pasaru, možete da stavite bilo kakav motor (snažniji od 15-20KS), ona će ići 10-12 km ili tu nešto oko toga, a istu tu brzinu ostvaruje i sa motorom od 10-tak KS.
Naime, zbog većeg potiska zbog rada dva motora, uvećaće se i sila otpora vode, tako da od geometrije splava i njegove težine zavisiće koliko će se povećati brzina. A da će se povećati - to verujem ali verovatno mnogo manje nego što bi se očekivalo, osim ako splav ne počne da glisira - a to meni kao novajliji u ovoj oblasti nije nešto verovatno.