Да може колега у праву си , ја сам погрешио јер ти можеш да намоташ једро кад леташ .
Међутим ја то не бих никако дирао , прво зато што мало лето које је одмах изнад првог крста служи за повијање јарбола ка прамцу
ако затежеш задње лето .
Тиме повећаваш , смањујеш и помераш трбух главног једро што је врло битно за његово тримовање .
Друго ако развијеш две ђенове много више ће ти опадати од ветра јер ће драстично да се промени стабилитет . Кобилица је ту где јесте и мораће кормило да оре у прихватање да би исправио курс . То је увек лошија варијанта , боље је да иде увек мало у ветар него да .опада .
То су нека моја искуства са мањом једрилицом којој сам мењао и стављао веће једриље , померао јарбол , надоградио кобилицу и повећао јој тежину . Окрени , обрни без великих прорачуна , најбоље је онако како је конструктор урадио .