Gosn Mileta
Ja te sto posto podrzavam da ZAPOCNES i u zdravlju dovrsis ovaj projekat koji je u stvari proizvod zimske desperije i nista drugo!
Pod jedan ni jedna Z noga nije predvidjena za mali dizel motor,postoji neka praistoriska egzotika pravljena u Engleskoj fabrika ROYAL ENFILD" i to je bilo za snage od 40-50 konja . Ali naci neki deo ili gumenu manzetnu za to je ravno restauraciji predratnog engleskog automobila.
Nemacki ZF je takodje pravio z noge ali je uglavnom sve sparivano sa BMW benzinskim motorima i to je takodje teska egzotika i skupo i raritetno.
Dolazimo do Volvo Penta z pogona , najslabija verzija noge je za volvo cetvorocilindras od mislim sto konja . Odnos prenosa je jako nepovoljan za bilo koji slabasni dizel
Ima jos Volvo Petnta SAIL DRIVE jedina cizma predvidjena za motor od 18 do 36 konja ali to nije z drive nego s drive fiksna noga koja se montira na dno jedrilice fiksira uz pomoc specijalne manzetne i velike flansne . ta noga ima osobine osovinskog voda ima odlican odnos ima original propelu i ide na volvo male dizelase ! Cak sta vise prodaje se duze vreme jedna u vrscu mislim ...pojavljuje se povremeno na kp. Ima jedna zackoljica gaz te noge je jedno sedamdeset cm i predvidjena je da bude skrivena iza nekog dubokog kila tj kobilice jedrilice i da se tako stiti od nasukavanja. Sve i da tehnicki to ugradis izlomio bi i propeler i nogu a verovatno i zupcanike tokom nasukavanja a plicaci bi ti bili misaona imenica.
O americkim alfa , cobra i drugim Z pogonima nema sta da pricam to sve mrcine neki slabasni motor imao bi problem i na prazno da im vrti vratila.
Izlazne osovine svih Z nogu su velikog precnika sa 15 nutova. Ne bi mogao da nadjes elisu dovoljno malu da uskladis prenosni odnos koji je za brzovrtne benzince ( 1:1.8 ,1:1.5 pa cak ima 1.1,18)
Onda stizemo do sitnih detalja recimo alfa ima i servo letvu za okretanje ...pa damper gumu pa masinske obrade da se to sve napase pa moras da kupis i sve pratece elemente kao sto je hidraulika podizanja noge ...
Posto nisi strugar , mehanicar samo bi usao u agoniju na vodi bi imao period tri meseca mokrih proba i decijih bolesti da shvatis da to nije ni za sta sve bi okacio na KUPUJEM PRODAJEM dao posto zasto vrno vanbrodski i prst u uvo.
Dva puta sam ugradjivao brodski motor i ne pricam napamet .....
Za kraj svakako da ponovim ...ja bi voleo da ti taj projekat zapocnes jer bi tema bila jaaako zanimljiva za duge zimske noci,ako me razumes :)
I neizostavno zaboravih finansiski faktor .....z noga neservisirana
600e minimum set za servisiranje 250e samo osnovni najpovoljniji motorcic koji sam video oko 600e pa na vise cetri nosaca nov impeler damper lamela 250e ponovna ugradnja z noge pa masinske obrade pasovanje motora cevi hladjenja ispusnog sistema i ko zna cega jos ima da izadjes na ulaznu cenu krancija dok trepnes !