Nego palo mi na pamet da bi mogao vratiti ćamac na fabričko podešavanje ali bez glisiranja, a znam da se može ugraditi, pa rekoh ajde da čujem mišljenja
Sa ovim se potpuno slažem, ali fabričko podešavanje za taj čamac je glisiranje... Sve su kolege lepo napisale...
Elem, što se tiče manjeg dizela i Z noge... Mogu da napišem neka moja iskustva...
Bili ste u toku prošle jeseni kada je kolega išao u Holandiju i dovezao plastiku 8x2.5 kopnom.
U njemu smo zatekli brodski dizel od 50-60KS i volvo Z nogu.
Problem je što je odnos u Z nogi takav da je imao slabu brzinu, morao je da vozi na preko 2000 obrtaja kada ide uzvodno, što tom motoru baš i ne prija. Ovo verovatno tamo u Holandiji na jezerima i nije bila neka mana, jer njima 2-3 km/h gore dole na jezerima i stajaćoj vodi i ne znači mnogo, a kada se krene Dunavom kod Novog Sada onda je itekako bitno da li uzvodno idemo 5 ili 8 km/h.
Te Z noge su pravljenje za benzince i veće obrtaje, pa samim tim nisu srećne za ovu priču.
Na kraju se završilo sa probama nekoliko elisa, našli smo brzu elisu, koja je previše opterećivala motor (imao je max brzinu korita na 1200 obrtaja, ali opet motoru nije prijalo), pa smo malo brusili tu elisu, da dobijemo brzinu korita na 1400 obrtaja... To je sve trajalo par meseci (traženje elisa, probavanje, spadanje elise, ronioci...).
Sve u svemu sada to funkcioniše odlično, na 1400 obrtaja ima oko 11-12 km/h, ali nije bio uopšte mali posao za napraviti. A to je bio samo izbor elise na sistemu koji već radi (ugradjen motor, hladjenje, Z noga...). I dalje to nije idealno, pošto je u pitanju brza elisa koja sada radi sigurno sa dosta proklizavanja (idealno bi bilo da je elisa veća, a spora, sa manjim korakom, ali pošto veća ne može da stane na Z nogu, moralo je ovako...)
Može se, na kraju lepo radi, a sigurno da nije idealno, zbog brze elise u deplasmanskom režimu...