Autor Tema: Plovidba plovilom pod stranom zastavom (pitanja)  (Pročitano 960 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Rade-01

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 4
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • MORAVA
  • Brod tip: MacGregor Yacht Corp. USA Jedrilica sa vanbrosdkim
  • Marina: Home port Wien
  • Veličina: Duzina: 7,87 m Sirina: 2,39 m Gaz: 0,25m Disp. 2,273 t
Plovidba plovilom pod stranom zastavom (pitanja)
« poslato: 02, 05, 2020, 00:13:50 pre podne »
Pozdrav svima, zamolio bih za pomoc,
 (nekoliko pitanja) vezanih za plovidbu u Srbiji po našim rekama: Dunavom, Savom, Tisom i drugim, plovilom koje je registrovano u inostranstvu (EU- Austrija) i plovi pod stranom zastavom.

- Plovilo je registrovano u inostranstvu (EU-Austrija).
- Vlasnik plovila ima prijavljen stalni boravak u inostranstvu ( drzavljanin Austrije).
- Plovilo poseduje medjunarodnu saubracajnu (plovidbenu dozvolu) na ime vasnika i broda.
- Plovilo je obavezno  osigurano i poseduje zelenu kartu (inostrano osuguranje).
-Vlasnik poseduje sva odgovarajuca dokumenta (dozvole ) UMČ - medjunarodne.
- U Srbiju je plovilo uslo drumskim putem , plovilo (brod)  je na prikolici a porinut je u
   vodu na Dunavu  (Juni/2019) u Starim Banovcima.
- Plovilo je bilo u vodi na Dunavu do sredine  septembra 2019 godine, kratkotrajno po (5-10 dana)
  na  nekoliko lokacija na Dunavu i Tisi, potom je  iizvuceno  i od tada se nalazi na prikolici.
- Obavesten sam da mi Resenje ministarstva da mogu ploviti (ranije se placalo ca 80€ mesecno i
  izdavalo na mesec dana) ne treba (zakon je promenjen) jer se o plovilu iz EU zemlje radi tako da to
  nisam ni trazio.   Nisam napustio teritoriju Srbije ploveci Dunavom i Tisom.
-Plovilo se nalazi na teritoriji Srbije   

Pitanja

 - Koliko dugo se takvim plovilom sme ploviti vodama u Srbiji?
-  Posle kog vremena se moraju napustiti vode Srbije (recnim, plovnim putem)?
-  Postoji li neko ogranicenje, koliko dugo sme plovilo sa prikolicom biti u Srbiji?
 - Posle kog vremena se mora napustiti teritorija Srbije naravno drumskim putem?     
 - Momentalna situacija zbog kKorone ne dozvoljava bilo sta da se uradi a vreme prolazi.
- Vlasnik plovila je nameravao da sa plovilom i prikolicom napusti  teritoriju Srbije
   u Februaru 2020
-  Ako kad se otvore granice ima  mogucnost da sa plovilom i prikolicom napusti teritoriju
   Srbije dali ce imati problem na granici/carini zbog mogucih rokova i s obzirom na ogranicenja
   zbog Korone?
 

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 6672
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Plovidba plovilom pod stranom zastavom (pitanja)
« Odgovor #1 poslato: 02, 05, 2020, 12:51:35 posle podne »
Раде, да би се припремио одговор на ова питања, пре свега треба појаснити неколико ствари.
Мени се чини да се овде ради о више различитих ствари.

Једна је да ли је пловило пријављено на царини приликом довоза, тј. да ли је урађено увозно царињење и да ли је издато решење о привременом увозу?
Ако јесте, који је био рок на који је дозвољен привремени увоз?
Ово питам зато што је тај рок морао бити испоштован и пловило је морало напустити границе Републике Србије најкасније на дан кад истиче важност одобреног привременог увоза.
У случају прекорачења рока, проблеми могу бити веома озбиљни. Познато ми је да је у таквим случајевима могуће да у судском поступку власник ствари која је била предмет привременог увоза буде оглашен за окривљеног и проглашен кривим за царински и девизни прекршај и да је предмет одузиман од власника.

Уколико је власнику пловила био дозвољен само транзит кроз Србију, тада пловило није смело да буде поринуто и да плови нашим територијалним водама.
Да би пловило, требало је да добије одговорарајућу дозволу - из питања би се дало закључити да ово више не важи али мени то није познато.
Знам да су се многи власници страних пловила жалили што су, по уласку у наше територијалне воде, били приморани да се у Бездану и у Апатину пријаве и плате таксу која им је дозвољавала пливидбу и приступ нашим привезиштима. Колико знам, њихове жалбе су уважене и прошле године је донета одлука да се пловилима из ЕУ не наплаћује та такса (али и даље морају да се пријве). Понављам, то је оно колико је мени познато и покушаћу да проверим како сад ствари стоје.

Оно што мене занима, речено је да пловило поседује међународну саобраћајну (пловидбену) дозволу - да ли је то дозвола издата у Аустрији?
Да ли власник пловила поседује дозволу за УМЧ издату од неке наше капетаније или се ради о дозволи издатој у иностранству?
Мислим да, овако или онако, то нема утицаја на основни проблем - да ли је пловило до сада морало да напусти Србију и да ли ће власник имати неких проблема кад буде покушао да пловило извезе преко границе.



Van mreže Rade-01

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 4
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • MORAVA
  • Brod tip: MacGregor Yacht Corp. USA Jedrilica sa vanbrosdkim
  • Marina: Home port Wien
  • Veličina: Duzina: 7,87 m Sirina: 2,39 m Gaz: 0,25m Disp. 2,273 t
Odg: Plovidba plovilom pod stranom zastavom (pitanja)
« Odgovor #2 poslato: 02, 05, 2020, 14:49:00 posle podne »
Dragi prijatelju hvala ti mnogo na brzom odgovoru, naporu i vremenu koje posvecujes mojim problemima.
Pa da pocnem redom da bi pojasnili stvari.
P-Pitanje   O- Odgovor /Komentar

P - Једна је да ли је пловило пријављено на царини приликом довоза, тј. да ли је урађено
       увозно  царињење и да ли је издато решење о привременом увозу?


o- Na carini nije nista carinjeno (carinik je sve lepo pogledao pitao gde nameravam sa tim)
    objasnio  sam mu to(letujem u Srbiji na Dunavu) , vratio mi je pasos u kome nista upisano nije osim
     pecata da sam usao sa autom i prikolicom, normalan ulaz u zemlju . Nema nikavog uvoza ni
     stalnog ni privremenog da bi neko carinjenje bilo potrebno, jednostavno provodim leto vracam to
     nazad ne uvozim nista da bi to moralo biti registrovao u Srbiji.
     Brod je duzine 7,87 m a prikolica ima oko 11m duzine.

P - Да би пловило, требало је да добије одговорарајућу дозволу - из питања би се дало
     закључити да ово више не важи али мени то није познато.

O- Receno mi je da mi ta dozvola vise ne treba (zakon promenjen) jer se radil o plovilu koje je
     registrovano u (EU- Austrija).
     Ranije sam to dobijao (zahtev Kapetanija) na mesec  dana i placao oko 80€ na mesec dana, pa
     ponovo za sledeci  mesec  do sada  nikad nisam pitao koliko meseci  najduze tako mogu ali je
     princip koliko platis meseci  toliko  vozis. Ja sam obicno provodio 3-4 meseca  pa nazad.
 Ali ima tu jos jedna stvar a to je posto sam ucestvovao u Regati Vode Vojvodine  (obicno tako sezonu
     pocinjao) postojala je grupna dozvola za sve ucesnike a i moje plovilo je na listi ucesnika sa listom
     clanova posade. To znaci da inicijalna prijava postoji. Ja sam usao u Srbiju drumskim putem a ne
      plovnim i porinuce je obavljeno u Starim Banovcima a start Regate je bio u Novom Sadu i prijava
      je isla preko kapetanije Novi Sad. Mislim tu nema nista sporno.
     Moglo bi jedino da bude sporno sto se posle zavrsetka Regate Vode Vojvodine nisam prijavio ako
     je vec taksa ukinuta a prijava i dalje ostala obavezna to neznam.
     Jos je jedna stavar je interesantna,  ja sam posle Regate VV produzio za Srebrno jezero,Djerdap
     Tekiju, Kladovo pa nazad posle par nedelja a to je u nadleznosti raznih kapetanija jesam li svuda
     trebao da se prijavljujem. Jel dovoljno radio stanicom u njihovij zoni pozvati ih i obavestiti da cu u
     njihovom reonu biti par dana. Moram li se tada i odjaviti dan kad odlazim ili unapred (koliko
     unapred). Te stvari mi isu dobro poznate priznajem.

 P- Оно што мене занима, речено је да пловило поседује међународну саобраћајну
     (пловидбену) дозволу - да ли је то дозвола издата у Аустрији?

 O- Da dozvola je izdata u Austriji plovilo je tamo registrovano, plovi pod austiskom zastavom i
      regularno kako to zakoni nalazu tamo osigurano  solidnim osiguranjem (internacionalno vazecim).

P- Да ли власник пловила поседује дозволу за УМЧ издату од неке наше капетаније или се
    ради  о дозволи издатој у иностранству?

O- Da vlasnik plovila poseduje dozvoli UMC izdatu u  Austriji (medjunarodnu) ali vlasnik poseduje i
     UMC  izdatu u Srbiji takodje medjunarodnu posto jevlasnik plovila ujedno  i gradjanin Srbije
     (duplo drzavljanstvo).
 
 p - Мислим да, овако или онако, то нема утицаја на основни проблем - да ли је пловило до
     сада морало да напусти Србију и да ли ће власник имати неких проблема кад буде покушао
     да пловило извезе преко границе. 
O- Pa to je sustinsko pitanje. Do sada  sam posle svake zavrsene sezone znaci negde  krajem
     septembra / pocetkom novembra sa brodom na prikolici napustao teritoriju Srbije i vracao nazad
     u Austriju.
     To prosle godine (zbog privatnih neodloznih obaveza) nisam uradio, ostavio sam brod na svom
      imanju koje posedujem u Srbiji (regularno prijavlljen boravak)  hteo sam da to obavim
      Februaru/Martu/2020,   ali zbog KORONE  je sve to planiranje otislo u majcinu i sada smo tu gde
      smo.
 
   I to su pitanja svih pitanja . Ako brod vracam kad se otvore granice(kada ce to biti ??????) sta mogu
       treba  da  ocekujem .     

Van mreže Rade-01

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 4
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • MORAVA
  • Brod tip: MacGregor Yacht Corp. USA Jedrilica sa vanbrosdkim
  • Marina: Home port Wien
  • Veličina: Duzina: 7,87 m Sirina: 2,39 m Gaz: 0,25m Disp. 2,273 t
Odg: Plovidba plovilom pod stranom zastavom (pitanja)
« Odgovor #3 poslato: 05, 05, 2020, 20:23:18 posle podne »
Pozdarv svim ucesnicima na forumu,

zelim da vas obavestim da sam se u vezi  ovih pitanja / problema  obratio granicnoj policiji i dobio sledeci odgovor/ pojasnjenje.

S obzirom da je plovilo u vasem posedu a nije usledila nikakva dalja prijava ili odjava plovila, plovilo moze ostati u Srbiji do isteka vazece registracije plovila. Vazno je da plovilo na teritoriji Srbije ne sme biti korisceno (upravljenje plovilom) od strane treceg lica. 
Hvala svima na pomoci i savetima.
Pozdrav.

Van mreže Bolens

  • Dugouhi obalski proždrljivac ( ćevapožder )
  • **
  • Poruke: 51
  • Pol: Muškarac
  • Jedrilica Volksboot 480, kajaci Tajmen 2 i Klepper
    • FTC Vita Admiral
Odg: Plovidba plovilom pod stranom zastavom (pitanja)
« Odgovor #4 poslato: 09, 05, 2020, 11:18:47 pre podne »
Sjajno, da je tako jednostavno prošlo rešenje problema. I ja sam pomislio da bi tako i trebalo biti, imate registraciju, imate osiguranje, platite boravak u našim vodama (ako se još uvek plaća) i to je to. Kao ljudi što su imali Delaware registraciju na svojim brodovima. Ali o tome više oni znaju, ima ih na forumu. Jedino mislim da "stranci" ne smeju da uplovljavaju u reke koje nemaju međunarodni status... Moravu na primer.

Ono što je meni zapalo za oko je da imate MacGregor 26. thumbup Idealna jedrilica za krstarenje i rekama. Koliko se sećam jarbol joj se veoma lako podiže i spušta, veoma lepo leži na prikolici, ima vodeni balast a ono što je najvažnije je da imate relativno jak motor na jedrilici kojim u slučaju nadolazaćeg nevremena možete odglisirati u marinu. To je zapravo neka kombinacija jedrilice i glisera. Kad stignete, napišite malo više o iskustvu. 



Van mreže Rade-01

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 4
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • MORAVA
  • Brod tip: MacGregor Yacht Corp. USA Jedrilica sa vanbrosdkim
  • Marina: Home port Wien
  • Veličina: Duzina: 7,87 m Sirina: 2,39 m Gaz: 0,25m Disp. 2,273 t
Odg: Plovidba plovilom pod stranom zastavom (pitanja)
« Odgovor #5 poslato: 10, 05, 2020, 22:49:15 posle podne »
Zdravo Bolens,
 tako je i ja sam se prijatno iznenadio i obradovao. Sto se placanja tice ja neznam kakva je regulativa za ona
 plovila sa Delavare registracijiom.  Za plovila iz EU zemalja je tako, resenje je pitati direktno.

Sto se MacGregora 26X tice vrlo sam zadovoljan i mislim da je to nesto najbolje za nase vode, a mozda
 je najvaznije to sto ste fleksibilni kad zelite (na prikolicu pa kuda vam srce zeli, sa prikolice u vodu i plovite kuda zelite) ne treba vam stalno mesto u marini tako da su i ukupni troskovi manji.
 
 Dunav je prelep, za mene  je Tisa fantasticna, Savom sam do sada veoma malo plovio, skoro nista planiram
 to za buduca leta.
Sa motorom od 40 konja snage,  bez balasta i jarbola samo kao motornjak (3 clana posade) veoma lako
postize se putna brzina na malo manje od pola gasa Dunavom nizvodno  2,8 - 3,2  litra goriva 12 -14 km.

Plovnost je fantasticna vazno za putovanje uzvodno i naravno potrosnju kad zelite da vam 10 km bude
putna brzina. Zavisi naravno od vodostaja i brzine reke ali to je orjentaciono.
 Max pun gas 24,7 km sasvim dovoljno za glisiranje i skijanje ako zelite,  normalno tada i popije malo vise.
 Kao svaki dobar konj,  kako  kazu,  kad dobro trci on dobro i pije.

Gaz je 27cm plus cizma motora 37cm ali se motor trimuje (podize iznad povrsine vode) tako
da mozete da uplovite i tamo gde vecina ne moze veoma korisno ponekad.
Unutra imate kompletan Wc,  kunu i komotno za 4 da spavaju a u nuzdi i za petog ako treba
(registrovan je za 6 osoba) ali onda ce biti malo tesno.
Ako vas vise zanima napisite pa cu vam koliko budem mogao odgovoriti.
 
 Srdacno vas pozdravljam.