Diskusija o izboru pogonskog agregata (a slično tome i o izboru propulzije) za brod a bez preciznog konteksta (koje, kakvo i koliko plovilo, na kojoj vodi, koji je način/režim upotrebe, koji su sadržaji i opis hobija na vodi, kojom brzinom plovilo treba/ može da se kreće...) nema preteranog smisla, jer se sve karakteristike razlčito sameravaju.
Oblak je lepo primetio kako recimo gabariti plovila znače da se opredeli za jedan od dva koncepta, iako recimo i tu mogu da se nađu odstupanja... recimo meni je teško da zamislim malu ribaricu- pasaricu na moru koja ima vanbrodski motor, bez obzira na male gabarite.
Slično tome apsolutno tih motor (recimo električni) može biti poželjan nekim ljudima na nekim plovilima ali recimo ja to ne bih ni pominjao puno zaljubljenicima u klasične glisere koji po običaju imaju po 500ks urlajućih zveri i baš to vole, kao što bajkeri baš i ne prelaze lako na eletrobicikle. Isto tako mi je neverovatno da zaljubljenici u motosportove na vodi vode računa o potrošnji goriva...
Ali, ako zamislimo da brod o kojem pričamo liči na neki rečni deplasmanski brodić za višednevna krstarenja (iliti Misha D je započeo temu, njegov brod je takav), gaza između pola metra i metra, onda bih kao prednost stabilnog motora dodao položaj tj. masu postavljenu u brod na pravom mestu, laku proizvodnju električne enegrije, mogućnost grejanja sanitarne vode i u slučaju dizela bezbednost i mogućnost lake instalacije rezervoara koji omogućava dugu plovidbu bez dopunjavanja.
Najveća prednost vanbrodskog motora je činjenica da trpi i šabansku montažu, i to nekom znači a nekom i ne znači jer to sebi ionako neće dozvoliti.