Au bre al ste se raspisali, ovo se jedva prati .
Imamo daklem DMB koji ne razvija dovoljno snage i dimi od nekog momenta...
Najpre o tim obrtajima, malo oni govore jer je dobro pitanje da li ste zapravo pogodili odnose remenica puta broj pari polova na alternatoru i to našli i baš tačno podesili na satu... pa brojevi moraju da se uzimaju relativno. taj motor bi trebalo bez opterećenja da izvrti 3000 obrtaja, ali po cenu da dimi kao armagedon i da mu curi nafta kroz auspuh... sve crno. Takav režim rada nije preporučljiv osim na par minuta kada baš želite nešto da pogurate, uradite, iščupate. Do nekih 2800 obrtaja bi trebalo da pričamo kada je tema trajni rad.
Kada se motor optereti, kopčom, propelerom, brodom, oba broja idu nadole, koliko nadole zavisi od propelera broda itd. Da je motor značajno veće snage (recimo 2,5 - 3 puta) ili lađa značajno manjih gabarita ne bismo imali ovaj kontekst "sigurnog" preopterećenja ali sa ovm kombinacijom je to izvesno.
Tako da, teško mi je da raspravljam o tačnom broju obrtaja koji bi trebalo da se izvrti... ono što jeste izvesno je da je bio neki broj i da se on smanjio, i da motor u drugom momentui počne da dimi.
Prvi simptom: "motor razvija manju snagu nego ranije" ukazuje na:
- nepravilno podešeno (razdešeno) ubrizgavanje
- nepravilan rad pumpe i dizne
- u najgorem slučaju istrošenost delova motora, prstenova itd.
Ako krenemo od nazad, najmanja je verovatnoća da je to slučaj jer je motor preiveo neku generalku par godina unazad, a u međuvremenu nije trčao iljadu ipo ili dve hiljade sati...
Pumpa je koliko sam pročitao takođe sređena bila pa je verovatnoća mala da je gremlin tu, ali bi možda dizna mogla biti problem ako nepravilno raspršuje gorivo, ako je trunje dospelo do nje, ako ima rđe u rezervoaru, ako nije menjan filter goriva (on se naravno menja). Opet filter koji stoji na motoru bi trebalo da bude prevencija za sve to.
Treći (prvi uzork) je nepravilno podešeno ubrizgavanje, što bi Dora rekao pogrešna količina a ja bih dodao i u pogrešno vreme. Početak ubrizgavanja je nadam se dobro urađen pri servisu dovođenjem motora u fazu, na zamajci ima oznake za to, mrtva tačka, otklon od 23 stepena itd.... tu ne verujem da može biti problem jer je neko vreme sve bilo prihvatljivo dobro.
Završetak ubrizgavanja se podešava na poklopčiću boš pumpe, na istoj onoj pločici koja nosi krilce kojim se motor zaustavlja... slika u prilogu