Čuveni majstor Panta tvrdi da ne sme preko 0.8 na sat da troši taj dmb :-)
Ja imam 9.7m metalni kabinas koji navodno ima 7t- sa dva ta dmb-a uzvodno na savi oko 8km/h.
Za potrošnju ne znam, tek sam ga uzeo ove godine pa nisam stigao to da merim.
Pa za tu tvrdnju o potrošnji od 0,8 l/h baš nisam siguran koliko je realna, jer što bi fabrika u svojoj specifikaciji za taj motor napisala potrošnju na punom gasu od 2,5 l/h, a ja sam to neko svoje merenje brzine (i potrošnje) izneo za 2500o/min od ukupniih 2850o/min koliko izvrti na punom gasu, što bi rekli, vozio sam ga skoro sa 90% snage. Naravno troši on i tih 0,8l/h ali negde na 1600o/min. Motor je inače generalno sređen, u perfektnom je stanju, pa mislim da motor ne troši više nego što bi trebalo, pogotovo ako se uzme u obzir fabrička specifikacija. Pored svega, ako neko ima drugačije iskustvo, pogotovo ako mu ovaj motor troši na skoro pa punom gasu 0,8l/h, voleo bih da to podeli sa nama, tako da, pišite...
Svi ste u pravu.
preko 2l/h, (što je po knjizi) je na maximalnom broju obrtaja, 3k, i taj režim se ne preporučuje dugotrajno, niti se podmazuje motor kako treba niti sagoreva, na auspuh curi crna voda, sa dosta nesagorene nafte unutra. Za trajan rad obratji se ne dižu iznad 2800, to isto kaže knjiga, a po Lombardinijevim podacima tu potrošnja pada već na 1,8 l/h.
Na manjim obrtajima, recimo 2200 - 2300 potrošnja bi trebalo da oko litra ili malo iznad, i to režim kako ljudi najčešće plove, jer je većina propulzija (osovinskih vodova) napravljena tako da tresu i drmaju kada značajno prebaciš 1k obrtaja...
Kada se ovaj obračun usrednji na sezonu ili na jedan veći rezervoar nafte, a to uključuje i manevar, i pristajanje, vezivanje i malo grejanja na leru ... izađe na "nešto ispod litre" računicu, i to je broj koji saopštava majstor Panta.
Kada pak pričamo o maksimalnom broju obrtaja koliko motor postigne, onda treba razlikovati dve situacije: da li motor ne može da izvrti više sa datim propelerom na datom trupu broda (motor je preopterećen, curi crna voda iz auspuha i dimi crno), ili je sam gas ograničen da ne bi mogao da se nafurava u režim koji nije preopručen. Kod DMB se to podešava šrafom na kutiji sa desne strane u koju ulazi sajla gasa... ima dva šrafa jednim se podešava ler (minimalan) gas, a drugim se ograničava max. gas, tj max hod poluge na pumpi.