Autor Tema: Komplikovana situacija  (Pročitano 919 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže AccA

  • Mornar
  • **
  • Poruke: 43
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Komplikovana situacija
« poslato: 22, 05, 2019, 03:09:27 pre podne »
Camac i motor, registrovani poslednji put pre 5-6 godina u Kapetaniji Pancevo. Ja prvi vlasnik, mislim da imam negde i racune od kupovine. Znam da moram da odjavim to iz Panceva, i prijavim "mojoj" kapetaniji, tj. Beograd. Ali je problem sto sam izgubio plovidbenu. Verovatno nisam prvi i jedini koji je u takvoj situaciji, pa me zanima koja je procedura oko toga? Kao sto rekoh, trebalo bi da imam racune od kupovine camca i motora i znam registarsku oznaku. To je sve.
Kada resim taj prvi problem, koji je meni i najveci,  sledi sledeca stvar. Camac sam odavno prodao (drugaru koji je i izgubio plovidbenu), motor sam zadrzao. Da bi se vlasnistvo nad camcem prebacilo na njega mi pravimo neki Ugovor, overavamo ga u opstini, sudu, ili mozda i kod notara. E sada, on ima svoj motor koji treba da upise u neku plovidbenu gde ce biti i camac. To verovatno sa ugovorom o kupovini camca od mene i ugovorom o kupovini motora od tamo nekog ide na pregled, i zavrsava registraciju. Da li je to sve ili ima/treba jos nesto?
Sta se u tom slucaju desava sa mojim motorom, koji je bio u plovidbenoj sa prodatim camcem? Trenutno mi ne treba, tj. imam drugi motor koji koristim na trenutnom plovilu. Ali necu da prodajem taj motor. Ili, ako bi resio da ga povremeno koristim na plovilu koje vec imam. Kako se taj motor registruje, moze li samo motor da se registruje? Ili kako se registruje drugi (pomocni motor na camcu). Kod mene nece biti pomocni, jer je u pitanju gumenjak. Ali moze da se desi situacija da cu ponekad umesto velikog i glomaznog motora od 20ks korisiti taj od 6ks.
Sta se desava ako resim da prodam taj motor? Sa kupcem pravim kupoprodajni ugovor i overavam. Da li je potrebno jos nesto od dokumentacije novom kupcu da bi ga mogao registrovati?

Pozdrav i izivnjavam se na opsirnosti.

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 6545
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Komplikovana situacija
« Odgovor #1 poslato: 22, 05, 2019, 07:53:33 pre podne »
Од ових неколико питања, да покушам да одговорим на нека.

Camac i motor, registrovani poslednji put pre 5-6 godina u Kapetaniji Pancevo. Ja prvi vlasnik, mislim da imam negde i racune od kupovine. Znam da moram da odjavim to iz Panceva, i prijavim "mojoj" kapetaniji, tj. Beograd. Ali je problem sto sam izgubio plovidbenu. Verovatno nisam prvi i jedini koji je u takvoj situaciji, pa me zanima koja je procedura oko toga? Kao sto rekoh, trebalo bi da imam racune od kupovine camca i motora i znam registarsku oznaku. To je sve.

Уколико је постојала пловидбена па је изгубљена, то не би требало да буде велик проблем, пошто постоји траг у капетанији.
Потребно је отићи у капетанију са захтевом за издавање дупликата. Припремите те рачуне којима ћете доказати да сте ви власник тог чамца за који тражите дупликат пловидбене.


Kada resim taj prvi problem, koji je meni i najveci,  sledi sledeca stvar. Camac sam odavno prodao (drugaru koji je i izgubio plovidbenu), motor sam zadrzao. Da bi se vlasnistvo nad camcem prebacilo na njega mi pravimo neki Ugovor, overavamo ga u opstini, sudu, ili mozda i kod notara. E sada, on ima svoj motor koji treba da upise u neku plovidbenu gde ce biti i camac. To verovatno sa ugovorom o kupovini camca od mene i ugovorom o kupovini motora od tamo nekog ide na pregled, i zavrsava registraciju. Da li je to sve ili ima/treba jos nesto?

Требало би да је то све. Међутим, уколико место регистрације није исто, потребно је прво извршити одјаву у капетанији у којој је чамац некада био регистрован.
С решењем о испису, нови власник иде у своју капетанију и тамо подноси захтев за први упис (прошло је време за продужење регистрације - 30 дана пре и 30 дана после истека важности претходне). Обавља се први преглед чамца и спроводи се регистрација у надлежној капетанији по месту боравка новог власника.


Sta se u tom slucaju desava sa mojim motorom, koji je bio u plovidbenoj sa prodatim camcem? Trenutno mi ne treba, tj. imam drugi motor koji koristim na trenutnom plovilu. Ali necu da prodajem taj motor.

Потребно је поднети захтев за испис из пловидбене (оне старе, која је изгубљена, пре продаје чамца).
Тако мотор остаје ваш и можете га уписати у пловидбену за неки други чамац.


Ili, ako bi resio da ga povremeno koristim na plovilu koje vec imam. Kako se taj motor registruje, moze li samo motor da se registruje? Ili kako se registruje drugi (pomocni motor na camcu). Kod mene nece biti pomocni, jer je u pitanju gumenjak. Ali moze da se desi situacija da cu ponekad umesto velikog i glomaznog motora od 20ks korisiti taj od 6ks.

Није ми познато да постоји могучност регистрације самог мотора. Обично је мотор уписан у пловидбену дозволу за чамац на ком се користи.
Помоћни мотор се региструје као и главни мотор, а снага помоћног мотора, заједно са снагом главног, чине укукупну снагу на коју се обрачунава порез у складу са законом о порезу на поседовање ... (онај дугачки назив закона о порезу на луксуз који нам је Шешељ увалио пре много година).

На основу доказа о власништву (у случају да се ради о половном мотору из увоза, потребна је и царинска документација - решење Управе царина о томе да су обрачунати и плаћени царина и порез) у надлежној капетанији подносите захтев за упис мотора у пловидбену. У капетанији обично траже да виде мотор, тако да будите спремни да га однесете код њих. Обзиром да мотор није неки нарочито велик, то и не би требало да буде неки нарочит проблем.

Закон налаже да мотор мора бити уписан у пловидбену дозволу. Уколико на чамцу користите мотор који није уписан, чините прекршај. Људи причају да се у таквим ситуацијама правдају тиме да врше пробу мотора, да мотор припада жени или неком другом и томе слично. Какав год био изговор, суштина је да користите мотор који није уписан у пловидбену и самим тим сте у прекршају. Да ли ћете сносити последице због тога, то је друго питање.

Sta se desava ako resim da prodam taj motor? Sa kupcem pravim kupoprodajni ugovor i overavam. Da li je potrebno jos nesto od dokumentacije novom kupcu da bi ga mogao registrovati?

Ако је мотор већ био уписан у пловидбену дозволу, онда је довољан ваш купопродајни уговор и решење капетаније да је мотор исписан из ваше пловидбене дозволе.
Ако мотор није био уписах у пловидбену дозволу, онда иде процедура уписа где је потребно доказати власништво рачуном и/или уговором о куповини и доказ о царињењу (за моторе из увоза).

Мислим да сам покрио сва питања. То је оно што ја знам, а ви се распитајте ипак у надлежној капетанији како се не бисте нашли затечени.

Van mreže AccA

  • Mornar
  • **
  • Poruke: 43
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Komplikovana situacija
« Odgovor #2 poslato: 22, 05, 2019, 12:58:03 posle podne »
Hvala LSI, iscrpno kao i uvek.

Da odgovorim sam sebi. Mozda ce znaciti nekome.
Moj problem je sto inspiraciju, neka razmisljanja i pitanja imam kasno uvece:) . Po prirodi sam nestrpljiv, pa nisam sacekao novi radni da da kontaktiram kapetaniju i razjasnim sve dileme.
Naime, upravo zvao kapetaniju Pancevo, razgovarao sa ljubaznim d-dinom Vidojem Bajic. Stvar je vise nego prosta, potrebna mi je samo registarska oznaka plovila i odmah cemo sve zavrsiti. Nisam detaljisao sta i kako, ali u tom jednom odlasku cemo resiti i izgubljenu plovidbenu i odjavu.
Posle ide ova dalja procedura, kakao je LSI objasnio.
Pozdrav