Autor Tema: Kopca na brodskom motoru.  (Pročitano 1030 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže vepar

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 601
  • Pol: Muškarac
  • www.maiordomus.co.rs
    • Princeza
    • Maior domus doo
  • Brod tip: Celicni tabanas sa kabinom
  • Marina: NREK Liman Novi Sad
  • Veličina: 9m
Kopca na brodskom motoru.
« poslato: 13, 02, 2019, 17:33:46 posle podne »
Koliko cesto menjate ulje u kopci? Kako ispustite ulje iz kopce? Pumpom nekom? I koje ulje biste preporucili?
Bitno je jedno, a to su dve stvari rad, red i disciplina!

Van mreže Terca

  • Veliki dugodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 475
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Kopca na brodskom motoru.
« Odgovor #1 poslato: 13, 02, 2019, 18:39:52 posle podne »
Odgovori na sva ta pitanja zavise od same kopče... moja je mala Hurtova i kod nje se ulje menja na 300 moto sati ili min. jednom godišnje. Ulje je ATF, sufiks A, ulje se ispušta na šraf za ispuštanje ulja na dnu kućišta kopče...

ako ti imaš kubotu a imaš, sva je prilika da je kopča Technodrive 40... isto manja mehanička. Negde sam čitao da se kod njih ulje menja na 500h ali opet minimum jednom godišnje, isto je ulje, ATF-A. Šraf za ispuštanje je dole ispod upravljačke poluge.

Ako ti je zbog tabana nisko kopča pa ne možeš da uguraš neku ćasu za ulje, najbolje je da isisaš ulje pomoću šprica 500ml na koji namontiraš crevo od katetera... to možeš da zavučeš unutra, pa tako par puta... i onda ono malo što ostane obavezno (zbog finog špena) pustiš na šraf u neki plitak tanjir.

Pre zamene se malo provozaš da ugreješ ulje i podigneš prašinu. Ispod šrafa za ispuštanje ide aluminijumska platna da ne flisuje, i nju menjaš svaki put.
I male stvari su velike, kada se gledaju izbliza.

Van mreže vepar

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 601
  • Pol: Muškarac
  • www.maiordomus.co.rs
    • Princeza
    • Maior domus doo
  • Brod tip: Celicni tabanas sa kabinom
  • Marina: NREK Liman Novi Sad
  • Veličina: 9m
Odg: Kopca na brodskom motoru.
« Odgovor #2 poslato: 13, 02, 2019, 19:31:24 posle podne »
Bravo Terca, to je pravi odgovor! Sve mi je sada jasno! Jeste to je ta kopca 99% a napipao sam taj sraf bocno na samom dnu ispod upravljackog mehanizma kopce. Nisam 2 godine menjao ulje, sada je definitivno vreme. A i poslednji put je neko od majstora isisao ulje bez odvrtanja tog srafa...  XKJHDGASED
Bitno je jedno, a to su dve stvari rad, red i disciplina!

Van mreže zankiki

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2245
  • Pol: Muškarac
  • Dunav oko Novog Sada
    • Marissa
  • Brod tip: Pasaat 735
  • Marina: Plavi Dunavac, Novi Sad
  • Veličina: 8.65
Odg: Kopca na brodskom motoru.
« Odgovor #3 poslato: 14, 02, 2019, 08:07:59 pre podne »
Eto ti ga na, ja nisam menjao 2 godine, a pravim godišnje 300 sati... Znači ove godine obavezno...
I moja je mala hurth-ova, do 50KS, pa predpostavljam da je interval isti. A ulje je ATF, to se sećam kad sam menjao.
Samo sam mislio da je interval duži.

Van mreže vepar

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 601
  • Pol: Muškarac
  • www.maiordomus.co.rs
    • Princeza
    • Maior domus doo
  • Brod tip: Celicni tabanas sa kabinom
  • Marina: NREK Liman Novi Sad
  • Veličina: 9m
Odg: Kopca na brodskom motoru.
« Odgovor #4 poslato: 14, 02, 2019, 08:44:41 pre podne »
Malo mi je to cudno da mora bas svake godine... u kolima ne menjamo ulje u menjacu skoro pa nikada 100 000km sigurno, citaj 2000 sati. Ulje valja i po 10 godina. A taj menjac se koristi daleko vise, radi u groznim uslovima, trpi strasne sile i vrti se na 2 puta vecim obrtajima...
Bitno je jedno, a to su dve stvari rad, red i disciplina!

Van mreže mesechar

  • Administrator
  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • *****
  • Poruke: 993
  • Pol: Muškarac
  • sledece godine u ovo doba bicemo milioneri
  • Marina: Savska Oaza
Odg: Kopca na brodskom motoru.
« Odgovor #5 poslato: 14, 02, 2019, 09:03:05 pre podne »
u cizmi vanbrodskog motora se po jamahinom uputstvu menja na 300 sati a to je mnogo ekstremnija sredina i veca mogucnost da vlaga dospe u ulje, KOpce su reduktorske kutije stoje na suvom ne verujem da ulje moze izgubiti tako brzo svojstva da bi se svaki cas menjalo..mislim da treba voditi racuna o nivou da moze to bar pet sezona da miruje...
nikad kravata nikad stalni posao

Van mreže Terca

  • Veliki dugodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 475
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Kopca na brodskom motoru.
« Odgovor #6 poslato: 14, 02, 2019, 10:05:40 pre podne »
Malo mi je to cudno da mora bas svake godine...

Pa sad... ništa se ne mora... eto vas dvojica niste menjali po dve godine pa ste živi i zdravi bogu fala...

Sad nastupa onaj momenat u kome će oni koji se razumeju u mehaniku, motore, kopče, menjače i sl. dati svoj sud i bolje savete, a tu ja ne mogu pomoći, ne razumem se dovoljno... ali, ne budi lenj, prilažem sličicu, isečak iz uputstva za upotrebu i održavanje mog motora, koji ima Hurtovu kopču, HBW 50-2L, možda to bude korisno.

Onako laički, ne verujem da iza svega stoji rafinerijski lobi koji nastoji da se obogati na 250 kinti ATF ulja  godišnje, i ja sam spreman da taj iznos platim da ne bih morao da se razumem i u te stvari.
I male stvari su velike, kada se gledaju izbliza.

Van mreže Terca

  • Veliki dugodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 475
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Kopca na brodskom motoru.
« Odgovor #7 poslato: 14, 02, 2019, 10:11:13 pre podne »
a onda još malo da ne budem lenj, nađoh na netu i manual za techniodrive TMC40:
https://allpa.nl/media/manuals/Technodrive/TM/Workshop%20Manual/Workshop%20manual%20TMC%2040P.pdf

pa da zalepimo odgovarajuću informaciju.
I male stvari su velike, kada se gledaju izbliza.

Van mreže Dora

  • DrinskoSavski Brčkaroš
  • ****
  • Poruke: 262
  • www.mojaladja.com
    • Nema :(
Odg: Kopca na brodskom motoru.
« Odgovor #8 poslato: 14, 02, 2019, 19:05:57 posle podne »
Ja nemam pojma o tim kopčama ali se ulje u motorima menja jednom godišnje pa makr ne napravio ni kilometar. Dolazi do oksidacije, upijanja vlage iz vazduha  i gubitka kvaliteta. U menjačima se ulje greje a pri tome se i vazduh unutar kućišta greje pa se priliko hladjenja kondenzuje vlaga, to ispari priliko zagrevanja ali eto ga opet prilikom hladjenja. Za hidrailična ulja ATF i ta sorta kod auta se menjaju na 2 godine (to niko naravno ne radi) ali onda kad dodje do fadinga (feding) svi se čude..
Uglavnom, treba se držati preporuke proizvodjača opreme i proizvodjača ulja.
Ima na onom forumu jedan Steva Stalker ili Expendable, čudesan stručnjak za ulja, goriva  i akumulatore. Sve zna :)

Van mreže Bakara

  • Administrator
  • Kapitalac Dunavski
  • *****
  • Poruke: 1293
  • Pol: Muškarac
  • Brod tip: Albin 25
  • Marina: Zemun
  • Veličina: 8.3m
Odg: Kopca na brodskom motoru.
« Odgovor #9 poslato: 14, 02, 2019, 21:21:40 posle podne »
Sutra neradan dan, pa koga interesuje, imace vremena da cita....  sajkaca

Link ka clanku koji Dora pominje:
http://motornaulja.blogspot.com/2010/11/menjacka-ulja-uvod-gear-oils.html
Svaki dan proveden na reci, ne racuna se u zivotni vek

Van mreže vepar

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 601
  • Pol: Muškarac
  • www.maiordomus.co.rs
    • Princeza
    • Maior domus doo
  • Brod tip: Celicni tabanas sa kabinom
  • Marina: NREK Liman Novi Sad
  • Veličina: 9m
Odg: Kopca na brodskom motoru.
« Odgovor #10 poslato: 10, 03, 2019, 21:58:12 posle podne »
Ulje zamenjeno! Hvala Terci na ideji sa špricom i kateterom, funkcioniše perfektno! Nisam znao da staje tako malo ulja, svega 2 deci po nekoj specifikaciji... Ja sam stavio ipak malo više, jer sam toliko i izvukao. Nisam mogao da verujem koliko je ulje crno kada sam ga izvadio, a novo je roza boje! Evo u prilogu i neke tabele koju sam iščeprkao, možda će još nekome biti od pomoći...
Bitno je jedno, a to su dve stvari rad, red i disciplina!