Prvo, samo to što nije namerno, me sprečava da te mrzim! da ne odoh na neki glupi službeni put, sad bi ovde čitali moje iskustvo!
Hoću reći, mače mi ga ispred nosa!
Inače , i ja sam planirao da stavi VB motor, ali jači , za glisiranje . Time bi i ta platforma bila bitno drugačija, tj. imala bi sopstveni uzgon .
ovako, krma trpi ! Prvo, mislim da je rupu od Y-driva trbalo skroz popuniti, jer je krmano zrcalo sendvič ( prostorna rešetka) , gde se između 2 sloja fiberglaqsa, nalazi drvo. ilio nešto bolje.
takođe, red je da kad god se radi nešto oko Z-noge ( pa makar i zatvara)-da se pregleda stanje te ispune, jer je tu gurano svašta - od običnog drcveta, običnog špera do vodootpornog špera, ali kako god, godine urade svoje i voda nadje put .
Konačno- nosač ; nije stavr u tome da bude masivan =tečak, već da ima strkturnu čvrstinu i krutost .
No, ni ovakav nije loš.
neko napisa" ne brini, motor gura " i to stoji. Ali kad radi ! A sve ostalo vreme je mrcina od 70 kg koja visi na krmi !
Da ne mračim, ovo će ispasti 90% doboro ( nije Dunav more), s tim da bih ja dodao ( nije neka nauka,njie skup i nije kasno za to) dve uzdušne zatege , od gornjih vijaka sistema do te neke poprečne grede , montirane izmedju uzdužnica ( to su one 2 grede/daske na kojima je stojao motor ) . to može od neke cevi , može i deblja ( ali tzanak zid- ionaku tu ima podosta čelika ) koja se na krajevima spljošti, savije i na njoj udari rupa .
Zadatak ovih zatega je da sile na gornjim vijcima ( težina motora+ težina nosača x krak) a koje sad opterećuju samo krmeno zrcalo i teže da ga izviju na spolja , prenesu na udužnjake (kobilicu-najjačio deo brod) .
donji vijci nu prblem, jer tu sistem pravi pritisak .
I konačno, pre porinuća, zamisli neku središnu tačku broda ) ako je kod pretovara vež nisi napipao) pa je progasi za osu obrtanja . onda uz,i težinu starog pogona ) ako je bio 3.0 to je bar 280 kg , otprilike oceni gde mu je bila težišna tačka i sračunaj moment .
a onda to isto uradi, za svoj sistem.
Razlog: novi sistem je ipak lakši za jedno 100-120 kg, ali je dalje od središta broda. razliku u težini ( da krma ne ispliva) možeš komnezovati ; posadom, baterijama i kojekavom robom u " rupi" koja ostaje .
za velike motore se obično pomiče rezervoar , kao sledeća najteža stavka .
srećno !