Boje na nitro bazi nisu preporucljive u brodogradnji,jer su porozne(imaju sitno supljikastu strukturu),pa samim tim nisu otporne na atmosferske uticaje kada se nanose preko celika.Celik sa kiseonikom gradi oksid koji nije otporan na koroziju,pa ce se prvo javiti tackasta korozija po celoj povrsini,a zatim dubinska,koja ce razarati farbu.Svi metali udodiru sa kiseonikom stvaraju oksidnu skramu,samo sto neke ona stiti od daljeg raspadanja usled delovanja atmosferskih uticaja(aluminijum,hrom,nikl,titan),tj ne korodiraju nalaze se u pasivnom stanju,dok se to stanje ne narusi.Da ne odem u off tropic,Celik se stiti tankom prevlakom drugog metala(cinkovanjem,niklovanjem,hromiranjem),ili legiranjem sa plemenitim metalima(nerdjajuci celik) ili bojenjem.Prednost nitro boje je,niska cena,brzo susi,kao podlga prima svaku boju preko sebe,a mane porozna,mekana pa se preporucuje za zastitu celicnih povrsina koje nisu izlozene atmosferskim uticajima.Uljana boja je prihvatljiva za zastitu spoljnih elemenata jer nema poroznu strukturu,pa nece doci do korozije ispod farbe,ali takodje je mekana,preko nje se ne moze naneti boja sa drugom osnovom(poliuretan,akril,nitro...),pa samim tim ne prima ni antialgin,koji je obavezan po okvasenim povrsinama broda.Npr. u brodogradnji se i okvaseni delovi aluminijumskih plovila obavezno farbaju,iako je aluminijum u stanju korozione pasivnosti(100 puta sporije korodira od celika),jer usled dejstva mikroorganizama u korozionoj sredini narusava se pasivacija,atomi aluminijuma ne mogu da se vezu za kiseonik da bi stvorili novi zastitni film,jer su fizicki odvojeni naslagama algi.