Autor Tema: Popravke posle idijoTskog brušenja jedrilice  (Pročitano 32197 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže maverick

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1271
  • www.mojaladja.com
Odg: Popravke posle idijoTskog brušenja jedrilice
« Odgovor #60 poslato: 30, 08, 2017, 18:24:32 posle podne »
Zorane, ni jedan a ni tri sloja smole i mata nece zamjeniti gelcoat niti sprijeciti prodor vode u kompletan laminat. To moze samo zamjeniti recimo prajmer na bazi epoxyija, cisto za uporedbu da ne zbunimo covjeka...Ovo je vliki zahvat i moze da kituje s ovim ili onim ali MORA da u taj kit sprijeci ulazak vode....ista stvar je i kad i ako ide s smolom i matom ili rowinom...opet to mora izravnati...znaci brusiti i kitovati do glatkog i opet zatvoriti s prajmerom pa ona boja i ostalo ...

Van mreže neptun

  • Savski dupegric . Kratkorepi
  • *****
  • Poruke: 532
  • www.mojaladja.com
    • neptun
  • Brod tip: neptun22
  • Marina: gabbiano
  • Veličina: 7m
Odg: Popravke posle idijoTskog brušenja jedrilice
« Odgovor #61 poslato: 31, 08, 2017, 01:27:08 pre podne »
To je posao za dva zivota pogotovo sto sam siguran da nema stroj za skidanje gelcoata....Dobio si dosta savjeta....neki ce te kostati vise neki manje...Bit svega jeste da kad iskitujes korito i prebrusis da bude prihvatljivo ravno, i  samo kvalitetno zastitis od prodora vode...to znaci naneses dovoljno prajmera preko toga i onda lakiras...Slicnih situacija sam imao puno i ti čamci i nakon desetak godina izgledaju odlično i nije ništo otpalo...
Svi majstori , kilogrami epoxija ce ti donijeti ozbiljne troskove i bojim se da ne potrosis puno "son nage " na dugotrajno uredjivanje pa izgubis volju kad trebas u vodu...Takvih projekata je mali milion...Ne poznamo se ali ovo treba zavrsiti sto jednostavnije i kvalitetno i piči u vodu
Sve se slazem.
ako je osmoza uzela maha razmisli dobro o isplativosti cele akcije.
Kod ovakvih,starih,jedrilica osnovno je da je trup bez osmoze,da je motor u dobrom stanju i da ne mora sve od jedara da se menja. Inace je rekonstrukcija neisplativa.
Vidi i sajle i hvatista istih na palubi, kao i palubu oko jarbola, spoj kobilice i trupa..

Van mreže Zoran T

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1363
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Popravke posle idijoTskog brušenja jedrilice
« Odgovor #62 poslato: 31, 08, 2017, 10:10:30 pre podne »
Slazem se Maverik s tobom...nece spreciti vlagu da prodire ni jedan niti tri sloja tkanja i smole jer i sami upijaju vremenom vlagu i nisu tu da sprece vlagu vec da fizicki ojacaju taj oslabljeni sloj koji je brusilica skinula pa i njih treba posle stitit od vlage epoksi prajmerima...stakloplastika za 10g gubi 6-8 procenata od svojih prvobitnih karakteristika tipa cvrstoce,elasticnosti itd...brusilicom su skinuli sloj od 1-3mm...samo gitovanjem i smirglanjem napravit ce ravnu i glatku povrsinu ali nejednake cvrstoce tj negde ce biti jaca negde slabija...da bi smanjio i kolko tolko izjednacio tu povrsinsku tenziju treba mu preko svega min jedan sloj tkanja recimo rowing 300-450gr sa epoksidnom smolom koja fizicki menja prvobitni gelcoat a onda da se to stiti od vlage epoksi prajmerima kako je predhodno objasnjeno...neka procedura u sanaciji svega toga
                                      A)...sanacija osmoze po rupicama i pukotinama(stajala je dugo na suvom pa moze valjda se osusila)epoksi filerima lepkovima (cime vec treba) ravnanje i gitovanje epoksi gitom cele povrsine...
                                      B)...preko svega min jedan sloj 300-450gr rowinga sa epoksidnom smolom da sve to ojaca i ujednaci kolko tolko pa opet gitovanje i smirglanje...
                                      C)...epoksi prajmeri i premazi i zavrsna boja Oblak je naveo proceduru
                                      D)...proveris i ojacas oslonac jarbola(kabina-patos),pripona,kobilice,palubne ograde,poziciju osovine kormila,pozicije spoja kreveta za korito i ostalih  pregrada
     za sledecu sezonu ces zavrsiti i bi ces miran za neko opusteno jedrenje...da je moj brod ja bi tako nekako odradio...
               ja sam vozio staru sportsku jedrilicu tipa 470 proizvodnje "jan morin" iz 75g...u ostriju "orcu" i pod trapezom se uvrtala po duzini gubila pravac i primala vodu al to je mnogo ostrije jedrenje...
                                     
Kad ne mozes sa drugarima na Dunav ni more nije lose!

Van mreže Aleksandar.

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 28
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Popravke posle idijoTskog brušenja jedrilice
« Odgovor #63 poslato: 04, 09, 2017, 07:16:31 pre podne »
Proveravana osmoza principom gleto + čekić. Ništa, niti se ljušti niti se lista. Iz nutra, je struktuta netantuta, (fabričko stanje). Koristićemo dobro poznati WEST SYSTEM, naručeno za 32m2 5kg eposy 105 plus 206, (sporiji je, dok ne utvrdimo rutinu), 850 za odmašćivanje, 407 low densiti za gitovanje crveni, 410 Microlight za gitovanje beli,  301 standarde mini pumpe za 5/1 odnos, i naravno 811 alu valjak, i naravno rowing. Za cenu ne pitajte. Ali što se više kupi, jeftinije je pakovanje, mislim na epozi 105.

Van mreže Aleksandar.

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 28
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Popravke posle idijoTskog brušenja jedrilice
« Odgovor #64 poslato: 15, 09, 2017, 11:22:12 pre podne »
Stigo deo WEST SYSTEM-a.

Van mreže Aleksandar.

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 28
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Popravke posle idijoTskog brušenja jedrilice
« Odgovor #65 poslato: 06, 10, 2017, 12:06:54 posle podne »
Poštovane kolege presuda je sledeća stigao je sledeći materijal:
1. WEST SYSTEM 105-206 za podvodni deo.
2. 407 +410 gitovi
2. Poliesterska smola bez parafina (laminatna)  za nadvodni deo.
3. Stakleni mat 300g/m2, jer sam mišljenja da će se 2 sloja mata lakše šmirglati nego rowing, jer wing ima
    šaru-teksturu.
4. Hempel's Light Primer 45551 u beloj boji
5. i Hempelova boja i antialgin naravno.

Radićemo ovako: na podvodni deo epoxy i dva sloja mata 300g/m2
Na nadvoni deo 2 sloja mata po potrebi na levoj strani skoro cela, desna samo pramčani deo, jer je destra strana skoro idealna.
Preko krmenog spojlera 2 sloja mata, i posle epoxy gitovi po potrebi, posle prajmer pa boja, tj lak, a podvodni deo hard raceing antialgin- antivegetativna boja.

Šta mislite o ovom rešenju?

Van mreže peckfilipovic

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 28
  • www.mojaladja.com
Odg: Popravke posle idijoTskog brušenja jedrilice
« Odgovor #66 poslato: 15, 10, 2017, 01:51:26 pre podne »
Poštovane kolege presuda je sledeća stigao je sledeći materijal:
1. WEST SYSTEM 105-206 za podvodni deo.
2. 407 +410 gitovi
2. Poliesterska smola bez parafina (laminatna)  za nadvodni deo.
3. Stakleni mat 300g/m2, jer sam mišljenja da će se 2 sloja mata lakše šmirglati nego rowing, jer wing ima
    šaru-teksturu.
4. Hempel's Light Primer 45551 u beloj boji
5. i Hempelova boja i antialgin naravno.

Radićemo ovako: na podvodni deo epoxy i dva sloja mata 300g/m2
Na nadvoni deo 2 sloja mata po potrebi na levoj strani skoro cela, desna samo pramčani deo, jer je destra strana skoro idealna.
Preko krmenog spojlera 2 sloja mata, i posle epoxy gitovi po potrebi, posle prajmer pa boja, tj lak, a podvodni deo hard raceing antialgin- antivegetativna boja.

Šta mislite o ovom rešenju?
U vece rupe odsmirglaj gel coat i pupuni fiberglasom,a fairing manjih rupa mozes odraditi west sistem i micro balloons.
Cela povrsina gelcoata je ispucala moguce i od neke hemijske reakcije ili su ga lose naneli gde podloga nije pripremljena i temperatura i vlaznost nisu bili ok.
Po meni od dve opcije dal je gelcoat ili farba,farba se da lakse popraviti i premazati.Awlgrip nadji ili Interlux perfection ako nema u Srb ima gde ima okolo mozda u HR pogledaj na sajtovima proizvodjaca.
Ali Micro balloons sa epoxijem ce ti srediti brzo hull i lako se smirgla.Koristi se ispod i iznad vodene linije
Pozz


Sent from my SAMSUNG-SM-G891A using Tapatalk