Autor Tema: Višenamenski čamci za brzi prevoz  (Pročitano 4054 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže BORA-D.T.D.

  • Rečni Drekavac
  • ****
  • Poruke: 320
  • www.mojaladja.com
Višenamenski čamci za brzi prevoz
« poslato: 09, 02, 2017, 12:00:39 posle podne »
Želim da prikažem nekoliko planova za samogradnju brzih čamaca univerzalne namene koji su prikladni za korišćenje na našim većim vodotocima. Naravno mogu se prevoziti i bezbedno koristiti i na moru.
Planovi su predviđeni za samogradnju sa vodootpornom šperpločom ili drvenim letvicama lepljenjim epoksidnom smolom i ojačani fiberglas platnom. U svetu postoji veliki broj graditelja i projektnih firmi a jedna od vodećih za tu vrstu plovila je Bowdidge Marine Designs.
http://www.bowdidgemarinedesigns.com/BOAT_PLANS.html
Od 22 plana u kategoriji do 20ft (6,10m) izabrao sam sledeće:

Mushulu 14

Dužina                 14 ft (4,26m)
Širina                   6ft 1in (1,85m)
Deadrisa srednja  16°
Težina trupa         75 kg
Motor                   20 -25 hp
Nosivost              4 odrasle osobe
Plan                     190 $ US
« Poslednja izmena: 09, 02, 2017, 12:40:46 posle podne BORA-D.T.D. »

Van mreže BORA-D.T.D.

  • Rečni Drekavac
  • ****
  • Poruke: 320
  • www.mojaladja.com
Odg: Višenamenski čamci za brzi prevoz
« Odgovor #1 poslato: 09, 02, 2017, 12:46:00 posle podne »
Flat Chat 16

Dužina                 16 ft (4,87m)
Širina                   7ft (2,13m)
Deadrisa srednja  10°
Težina trupa         262 kg
Motor                   70 hp
Nosivost              5 odraslih  osoba
Plan                     336 $ US
« Poslednja izmena: 09, 02, 2017, 13:31:16 posle podne BORA-D.T.D. »

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 6527
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Višenamenski čamci za brzi prevoz
« Odgovor #2 poslato: 09, 02, 2017, 13:19:10 posle podne »
Погледао сам на сајту више модела - има заиста лепих.

Боро, да ли можете да нам кажете, онако, сасвим информативно, колико би могла да кошта израда нпр. чамаца као што су ова два која сте издвојили?
Можете ли да нам дате процену - колико би временски требало да се направи такав чамац?

Постављајући оба питања, на уму имам само израду самог чамца, с конзолом. Даље опремање је ипак нешто што зависи од жеља и могућности корисника чамца.

ПРетпостављам да је пројекат једино што се купује у иностранству - све остало би требало да је расположиво овде код нас, је ли тако?

Van mreže BORA-D.T.D.

  • Rečni Drekavac
  • ****
  • Poruke: 320
  • www.mojaladja.com
Odg: Višenamenski čamci za brzi prevoz
« Odgovor #3 poslato: 09, 02, 2017, 13:48:04 posle podne »
Lazo napraviću kalkulaciju samo mi treba malo vremena.
Žao mi je što ne može da se okači više slka izgleda i izgradnje čamaca. Ne znam iz kojih razloga se to onemogućava.

Sea Strike 18

Dužina                 18 ft (5,50m)
Širina                   7ft 2in (2,20m)
Deadrisa srednja  23°
Težina trupa         555 kg
Motor                   120 - 150 hp
Nosivost              6 odraslih  osoba
Plan                     490 $ US

Van mreže BORA-D.T.D.

  • Rečni Drekavac
  • ****
  • Poruke: 320
  • www.mojaladja.com
Odg: Višenamenski čamci za brzi prevoz
« Odgovor #4 poslato: 09, 02, 2017, 13:52:18 posle podne »
SportzMaster 19

Dužina                 19 ft (5,79m)
Širina                   7ft 4in (2,23m)
Deadrisa srednja  20°
Težina trupa         500 kg
Motor                   130 hp
Nosivost              7 odraslih osoba
Plan                     525 $ US

Van mreže BORA-D.T.D.

  • Rečni Drekavac
  • ****
  • Poruke: 320
  • www.mojaladja.com
Odg: Višenamenski čamci za brzi prevoz
« Odgovor #5 poslato: 09, 02, 2017, 19:23:36 posle podne »
Ovo je priblizna kalkulacija osnovnih troskova za camac od 18ft (5,50 x 2,20m).

Vodootporna sperploca breza (Frischeis, Nova Pazova)10mm, 21m2 x 1.471din/m2 = 30.891 din.
Vodootporna sperploca breza (Frischeis, Nova Pazova) 6mm, 18m2 x 1.035din/m2 = 18.630 din.

Biaksijalna fiberglas traka sirine 15sm, 450gr/m2 . . . . . 160m x 0,9e/m =144e         17.856 din.

Epoksidna smola iz inostranstva   . . . . . . .            35kg x 11e/kg =385e                     47.740 din.
Epoksidna smola Elantas (e-shop na vodi)              35kg x 2.323din/kg =81.305din.
Fiberglas platno iz inostranstva 300gr/m2             26m2 x 4,5e/m2 = 117e                 14.508 din.
Fiberglas platno Elantas (e-shop na vodi) 280gr/m2 26m2 x 520din/m2 = 13.520din.

Boje i antialgin . . . .                                                                                                      16.500 din.

Ukupno . . . .                                                                                                                 146.125 din
To je oko 1.180e. Preporucio bih nabavku iz inostranstva biaksijalnu fiberglas traku  jer je nema kod nas i  epoksidnu smolu jer je mnogo jeftinija nego kod nas.
Ako se zeli kalkulacija za veci ili manji camac za 1fit, prethodnu kalkulaciju treba uvecati ili smanjiti za 20-25%.

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 6527
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Višenamenski čamci za brzi prevoz
« Odgovor #6 poslato: 10, 02, 2017, 07:18:33 pre podne »
Боро,
Хвала лепо на овако јасно изложеном пресеку очекиваних трошкова.

Кад се цифри коју сте нам дали додају трошак који треба платити да нам неко то направи, јер нисмо сви богом дани да умемо или можемо сами, и трошкови који увек искрсну као непланирани, рекао бих да за цифру која је мања од 3.000 евра човек може да постане власник једног веома лепог и употребљивог чамца.

Неко ће се питати колико такав чамац може да траје - вероватно довољно дуго да се сваки уложени евро исплати.

Препоручио бих свима који размишљају о набавци оваквог типа чамца да добро размисле пре него што се одлуче за куповину половног, често старог више од двадесет година.

Бора нам је остао дужан одговора колико времена је потребно једном добром мајстору, да у добро опремљеној радионици, направи овакав чамац.

Van mreže BORA-D.T.D.

  • Rečni Drekavac
  • ****
  • Poruke: 320
  • www.mojaladja.com
Odg: Višenamenski čamci za brzi prevoz
« Odgovor #7 poslato: 10, 02, 2017, 10:10:26 pre podne »
Ja takođe kao i vi Lazo mislm da se za novce date za polovni čamac može izgraditi nov čamac u istoj kategoriji koji ni po čemu ne zaostaje za novim fabričkim seriski izrađenim. Samogradnjom se čak mogu izgraditi plovila mnogo kvalitetnija i vrednija od seriskih što se može proveriti na mnogim nautičkim forumima među kojima su http://forum.woodenboat.com/ i https://www.boote-forum.de/index.php .
Kad se kaže samogradnja, uglavnom se misli da je materijal za gradnju šperploča i drvo sa epoksidnom smolom i fiberglasom jer je to najprikladniji materijal.O tome je i ovde reč. Naravno da postoji samogradnja sa drugim materijalima ali u manjem obimu.
Neki dizajneri na svojim sajtovima objavljuju vreme rada potrebno za izgradnju. Na osnovu tih podataka i sopstvenog iskustva, za pomenuti čamac i način izrade trebalo bi oko 300 sati odnosno 37 dana, zaokružimo na mesec i po dana zaključno sa farbanjem.

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 6527
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Višenamenski čamci za brzi prevoz
« Odgovor #8 poslato: 10, 02, 2017, 10:29:19 pre podne »
Сад је ова тема заокружена. Хвала вам на труду да нас ослободите недоумица.

Искрено, кад бих сад био у ситуацији да треба да набавим чамац, мислим да бих вам се јавио да вас питам да ми то направите.
Верујем да у Србији има још људи способних да то ураде квалитетно - само треба човек мало да се распита. У сваком случају, дао бих предност неком ко је већ правио чамце и има искуства с овим материјалима.

Хвала још једном на одговорима.

Верујем да не би било проблема ни око регистрације. Ово јесте самоградња али ако би се радило у пријављеној радионици, по техничким нацртима конструктора, сигуран сам да би чамац прошао технички преглед.

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16676
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Višenamenski čamci za brzi prevoz
« Odgovor #9 poslato: 10, 02, 2017, 16:48:47 posle podne »
Žao mi je što ne može da se okači više slka izgleda i izgradnje čamaca. Ne znam iz kojih razloga se to onemogućava.

Boro , nema nikakvih ogranicenja.. moze koliko hoces slika da se kaci ... samo su ogranicenja u kilobbajtima (po slici)
Sta ti tacno napise forum kad ti odbije slike ?

Van mreže srsa

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1887
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • MANTRA
  • Brod tip: čelični kabinaš
  • Veličina: 8,6
Odg: Višenamenski čamci za brzi prevoz
« Odgovor #10 poslato: 10, 02, 2017, 17:43:25 posle podne »
Боро, ако би се један такав лепотан, као са нпр. претпоследње слике, направио од шпера и потом  споља и унутра "обложио" пластиком од рецимо 5-10 мм, колико би то променило пловне карактеристике и да ли је то уопште исплативо (колико би то повећало оквирну цену коју је навео Лаза).

Van mreže BORA-D.T.D.

  • Rečni Drekavac
  • ****
  • Poruke: 320
  • www.mojaladja.com
Odg: Višenamenski čamci za brzi prevoz
« Odgovor #11 poslato: 10, 02, 2017, 22:24:20 posle podne »
Za registraciju plovila potrebno je dokazati da je plovilo izgradjeno prema odgovarajucem planu(projektu). Odgovarajuci plan je svaki onaj kupljen kod registrovanog dizajnera(projektanta), koji garantuje da je plan izradjen prema vazecim propisima i da zadovoljava propisane bezbednosne kriterijume. Planovi su izradjeni za amatersku gradnju u kucnim radionicama koje ne moraju biti registrovane.
Dakle, prvo se kupi odgovarajuci plan a za tim se pocetak radova prijavi nadleznoj kapetaniji koja treba da vrsi kontrolu radova. Da li ce kapetanija kontrolisati ili nece, nije bitno. Posle zavrsetka radova, podnosi se zahtev za registraciju plovila istoj kapetaniji  i plovilo se registruje.
Ja uvek naglasavam potrebu za nabavkom odgovarajucih planova ne samo zbog registracije vec i zbog toga sto je to jedan od uslova da plovila budu bezbedna i kvalitetna. Cena planova je zanemariva u odnosu na vrednost plovila koje se izgradi.
Oblaganje plastikom(poliesterom) nije predvidjeno ni jednim projektom niti se to igde radi jer za tim nema nikakve potrebe. To bi bilo nepotrebno trosenje novca i otezavanje plovila. Tamo gde se koristi epoksidna smola nema mesta za poliestersku smolu jer je u svemu losija.
Vodootporna sperploca odgovarajuce debljine ili drvene letvice slepljene epoksidnom smolom preko koje je zalepljeno fiberglas platno odgovarajuce tezine(jacine) obedbedjuje cvrstu i bezbednu konstrukciju plovila. U to se mozete uveriti na gore pomenutom sajtu kao i na desetinama drugih sajtova.

Van mreže srsa

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1887
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • MANTRA
  • Brod tip: čelični kabinaš
  • Veličina: 8,6
Odg: Višenamenski čamci za brzi prevoz
« Odgovor #12 poslato: 11, 02, 2017, 05:54:17 pre podne »
 6589 

Van mreže Zoran T

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1350
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Višenamenski čamci za brzi prevoz
« Odgovor #13 poslato: 11, 02, 2017, 12:36:03 posle podne »
Nesto se tu ne uklapa
                       10mm sper---21m2*7,5kg/m2===157 kg
                         6mm sper---18m2*4.5            === 81
                  Biaxil 15cm/450grm2------priblizno      10kg
                      Epoksi  35kg------------------------------------35kg
                    Stakleno tkanje 300grm2*26m2===7.8kg
                                                  Sve to-------------------291.5kg
Deklarisana tezina korita 555kg...jednostavno fali 260kg...
Kad ne mozes sa drugarima na Dunav ni more nije lose!

Van mreže Zoran T

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1350
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Višenamenski čamci za brzi prevoz
« Odgovor #14 poslato: 11, 02, 2017, 17:44:02 posle podne »
mozda...mozda je spec od onog predhodnog malo kraceg to se uklapa...
Kad ne mozes sa drugarima na Dunav ni more nije lose!