Autor Tema: Problemi sa strujom - rešivi su za malo para  (Pročitano 1649 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7046
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Problemi sa strujom - rešivi su za malo para
« poslato: 23, 10, 2016, 11:32:07 pre podne »
Наишао сам на занимљив текст и одлучио сам се да га преведем иако сам потпуни лаик за ову област.
У ствари, урадио сам то баш зато, што сам потпуни лаик и зато што мислим да у томе нисам усамљен. Можда ће још неком овај текст користити.
Чак и ако после читања не постанемо квалификовани електричари (а нећемо, то је сигурно) нешто ћемо сигурно научити.
Уколико текст прочита неко ко је стручан и има искуство у овој области, па ако примети неку нелогичност у мом преводу, молим га да одмах реагује и својим коментаром помогне да овај текст оствари своју сврху, да укаже на проблем и како се он јефтино може избећи.

Ево текста:

Мала цена добрих веза

Већина проблема везана за електрику на моторима изазвана је лако решивим узроцима
Аутор: Grid Michal, 19.10.2016. Boating World
Слободан превод: Лазар Станојевћ

Пре много година пошао сам на једнонедељни курс о моторној електроници. Први дан почео је предавањем о акумулаторима. Што се мене тиче, то је могло бити 10-о минутно предавање, али били смо већ у четвртом сату кад смо направили паузу за ручак. Најљубазније сам упитао предавача кад ћемо почети с учењем о  електрици на моторима. Човек ми је одговорио да он не зна ништа осим акумулатора и да ћемо о њима причати наредних пет дана! Можда је требало да останем до краја, али вратио сам се у мотел, спаковао и пошао кући. Ево шта сам се надао да ћу научити на том курсу, а за шта су ми биле потребне године.

Не знам колико пута недељно чујем да мотор неће да стартује. Чујем да су стартери замењени; тастери за стартовање откачени и замењени; замењени акумулатори; замењени електрични каблови. Практично све што има везе с мотором налази неки нови дом. Оно до чега сам дошао, јесте да се у 99 од 100 случајева ради, не о „ИД“, не у значењу „исправан део“ већ у значењу „исправно деловање“. Све почиње са повезивањем прикључака акумулатора.

Елементи инструмент табле траже сасвим мало струје. Чујем: „Каљужна пумпа ради, баш као и сирена, али стартер уради само „ух“. Заменио сам оба акумулатора, али и после само се чује клик, па сам заменио и стартер и опет ништа.“ Вратимо се на први корак у одржавању, који би требало да кошта 0 $.

Каблови за повезивање с акумулатором су главни кривац. Јер они су „далеко од ока, далеко од срца“, о њима не размишљамо, они су као печурке у мраку, у влажним рупама, места на којим се јавља корозија на прикључцима. Матице се отпусте. Неко је чуо да је неко чуо од неког да треба ставити маст на прикључке акумулатора пре прикључења каблова, па је тако власник створио још једну препреку проводљивости. Стубићи и крајеви каблова требало би да су чисти, без ичега и сјајни. Каблови би требало да буду без оштрих завоја и причвршћени нерђајућим матицама или нерђајућим матицама и подлошкама.

Што чешће стартујете с лоше повезаним акумулатором, брже ће се потрошити четкице, што завршава поправком или заменом стартера. Поправка може да кошта око 50 $. Замена може коштати 150-600$. Да би правилно повезали акумулатор и избегли поправке треба да издвојите 0 $.

Акумулатори се често мењају зато што стварни проблем – прикључење каблова – није на време уочен. Заменом акумулатора без чишћења прикључака не постиже се ништа. Могли би уштедети новац и задржати стари акумулатор.

Међутим, уобичајени проблем је у овоме: саветујем свим „уради сам“ мајсторима да повежу групе жица пре него што их одвоје од акумулаторских стубића. Док уклањате сваку везу жица, обратите пажњу колико жица/каблова у свакој има, очистите их пре него их притегнете.
Црвене жице иду на плус, црне, жуте и зелене иду на минус.
Дупли акумулатори имају један позитиван кабел који полази од прекидача на сваки акумулатор.
Један акумулатор има један негативан кабел на негативном стубићу, а тај кабел повезује негативан стубић на другом акумулатору. На један акумулатор на минус долази минус са мотора. То затвара круг. Већина „уради сам“ мајстора испустиће један минус на акумулатору и завршиће без одговора после стартовања, или уз минималан одговор трима и стартера ако је мотор можда уземљен преко управљача или паљења, али то неће бити довољно за нормалан рад.
Трошак за ово је: 0 $.

На крају, ако случајно дотакнете позитивним каблом негативни који је већ повезан за акумулатор и варница и не спржи све на чамцу, ви вероватно нећете проћи неповређени. То ће се завршити уништеним главним осигурачем.
Све на табли ће радити, али мотор се неће јавити кад окренете кључ. 

Окрените кључ на УКЉУЧЕНО (ОN) а не на СТАРТ.
Да ли тахометар или волтметар раде? Не? Отишао осигурач.
Да ли трим ради преко команде на ручици или на мотору? Не? Отишао осигурач.
То је вероватно осигурач од 20-30 А, постављен близу соленоида стартера. Може бити стаклени или тубуларни осигурач или велик или мали плочасти. Не замењујте га осигурачем јаче ампераже, за случај да је проблем нешто друго.
Трошак замене је 2$.

И то је то. Већина „проблема“ с електриком може се решити за 0 $ или за не више од 2 $. Радећи оно што треба, чувајте паре за гориво и уживајте у животу.

Van mreže MiletaStamat

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1826
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
  • Brod tip: Cranchi Holiday
  • Marina: Nautički klub Zemun-Stari Šlep- Zemun
  • Veličina: 6 metara
Odg: Problemi sa strujom - rešivi su za malo para
« Odgovor #1 poslato: 23, 10, 2016, 18:55:27 posle podne »
Dobri saveti, koji nam mogu koristiti, a koje često zanemarujemo!