Autor Tema: Testiranje korita u izgradnji  (Pročitano 2790 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Testiranje korita u izgradnji
« poslato: 21, 08, 2009, 12:21:11 posle podne »
Posto u Srbiji nema softwera a ni ljudi koji mogu sa greskom od 10 posto reci kako ce se korito ponasati na vodi ... da li neko zna da li bi sledeca varijanta pomogla...


uraditi umanjenu maketu broda i smanjiti sve merke recimo za 3 puta... znaci lim od 3mm postaje lim od 1 mm , predvidjenu tezinu na kraju zmanjimo takodje za 3 puta.. smanjimo kolicinu konja za 3 puta( uracunamo masu motora u predvidjenu tezinu ) uzmemo manju elisu 3 puta...   koliko bi takav brod na mirnoj vodi dao realne rezultate u odnosu na pravi brod ?

drugim recima umesto da se napravi brod od 6 metara napravi seumanjena kopija od 2 metra koja kosta drasticno jeftinije jer moze da se radi posle posla bez strucnih majstora sa amaterskim alatom ...

Van mreže SALE NB

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2449
  • Pol: Muškarac
Odg: Testiranje korita u izgradnji
« Odgovor #1 poslato: 21, 08, 2009, 12:32:47 posle podne »
Pa, mislim da bi se u Srbiji našao i softver i ljudi koji mogu da proračunaju to što tražiš.
Problem se javlja kod plaćanja te usluge. Ako ne gradiš nešto stvarno veliko i skupo, taj trošak ti se ne isplati. :stop:

Napraviti maketu broda radi ispitivanja maritimnih svojstava nije ništa novo, ali niti je jeftino niti lako.
Problem nije napraviti manje korito, već dobiti koliko-toliko veran raspored težine. a tek kad dođeš do pogona.... :suicide:
Čak i da to središ, kako ćeš ga testirati? Pustiti decu da ga voze? Ali pre svega, mislim da se ni to ne isplati  :this:
"Moreplovac ne moli za pravac vetra, već uči kako da plovi po postojećem"

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Testiranje korita u izgradnji
« Odgovor #2 poslato: 21, 08, 2009, 12:42:03 posle podne »
ima malih motora koji bi posluzili ... mislim da bi izgradnja makete 1:3 ili 1:6 bila 10% cene orginalnog broda... doduse zezanje za medalju ...

ako imas kontakt koji ce da potpise garanciju i penale za svoj proracun baci pa da odem do coveka :)

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Testiranje korita u izgradnji
« Odgovor #3 poslato: 21, 08, 2009, 14:31:58 posle podne »
zoki pricamo o brodovima od 15k +

Van mreže SALE NB

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2449
  • Pol: Muškarac
Odg: Testiranje korita u izgradnji
« Odgovor #4 poslato: 21, 08, 2009, 19:45:30 posle podne »
Pa verovato ga znaš i ti, barem po nicku, na forumu "Na vodi" je poznat kao "Dusan A".
"Moreplovac ne moli za pravac vetra, već uči kako da plovi po postojećem"

Van mreže Barba

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 903
Odg: Testiranje korita u izgradnji
« Odgovor #5 poslato: 21, 08, 2009, 20:40:12 posle podne »
Ja mislim da to ne moze tako da se uradi. Testiranjem camca cija su masa i deplasman 3x manji se ne moze dobiti podatak o brzini, upravljivosti i stabilitetu njegovog velikog brata. Mozda bi moglo uz gomilu pretpostavki i ulaskom u ozbiljnu nauku uvodjenjem svakakvih koeficijenata otpora, trenja, pracenja opstrujavanja... Ko moze da garantuje da motor od 10hp gura 3x laksi camac sa 3x manjim deplasmanom i 3x manjom masom istom brzinom kao sto motor od 30 konja gura projektovani model. Sto se tice stabilnosti, da li tri puta manji talas izbacuje iz ravnoteze 3x manji camac po istom principu i da li se camac po istom principu uravnotezuje, nisam siguran. Ovakva eksperimentalna metoda je mozda primenljiva za dunavske kockaste tabanase, ali po mom misljenju ne i na ozbiljne camce koji pored plutanja imaju jos uslova da ispune.

Mozda je u ovoj sferi drugacije, ali ispitivanje modela aviona razmaha krila do 1.5 metra radi se u aerotunelima duzine po nekoliko stotina metara i precnika preko 25 kvadratnih metara, kako bi se dobilo ekvivalentno strujanje svedeno na meru modela. Cak i u tom slucaju izmerene sile uzgona i otpora sluze za odredjivanje koeficijenata koji nisu u odnosu sa masom modela, vec samo sa povrsinom (uslovno receno) krila i oblikom aeroprofila.  Pretpostavljam da je i sa vodom isti slucaj.   
     
Mislim da je najbolje dati 5 glava za projekat dobre inzenjerske kuce i ne zajebavati se laickim pretpostavkama kako mali Perica zamislja avijaciju. Jos ako imas sa nekim da podelis cenu projekta nemoj da se razmisljas ni sekunde.

Pozdrav,
"Niko nije tako beznadezno porobljen kao onaj koji pogresno veruje da je slobodan" - Gete.

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Testiranje korita u izgradnji
« Odgovor #6 poslato: 21, 08, 2009, 21:41:42 posle podne »
barba slazem se, ali pricam o projektu koji si recimo sam napravio ili na postojeci projekat sam uradio raspored tezina, generalno me zanima samo brzina da li je moguce predvideti ...  kao sto se u aerotunelu gleda uzgon, i slicno ovde bi samo gledao brzinu ...

Van mreže Barba

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 903
Odg: Testiranje korita u izgradnji
« Odgovor #7 poslato: 22, 08, 2009, 01:36:53 pre podne »
U potpunosti mi je jasno sta tebe interesuje, znas da i sam razmisljam o eventualnoj gradnji. Na netu sam nalazio formule za grub proracun maksimalne brzine korita sa prihvatljivom (realnom) snagom, u smislu da na pasaru recimo, nije realno stavljati motor jaci od 10HP, ali jasno je da ce pasara ici brze sa jacim motorom uz nerealno veliki porast potrosnje u odnosu na dobijenu brzinu. Potrazicu sutra pa cu postaviti.

Sto se aerotunela tice, to radi kontra, ti regulises brzinu strujanja vazduha, a meris uzgon i otpor, tj. njihovu zavisnost. Maksimalna brzina je brzina kada dolazi do odcepljenja strujnice sa aeroprofila (lokalnih udarnih talasa kao posledica lokalne brzine zvuka), kada dolazi do gubitka uzgona. S druge strane definises minimalnu brzinu pri kojoj je izmereni uzgon jednak tezini. Na osnovu tih parametara i naravno mase i koeficijenta otpora se definise pogonska grupa. Pretpostavljam, ali kazem ne znam, da se i u ovom slucaju ide istom logikom, znaci definise se maksimalna brzina koja ima smisla (upravljivost, stabilnost ili oranje kod deplasmanaca) i maksimalni otpor (on kod glisera nije u trenutku maksimalne brzine) u smislu koeficijenata, a na osnovu njih i mase se proracunava snaga motora. U tom slucaju ti treba model i citava masinerija kojom bi mogao da definises protok vode pri cemu model stoji i pratis njegovo ponasanje. To je, slozices se, za nase potrebe i uslove nerealno.

Siguran sam da postoji softver koji simulira sve ove uslove uz prihvatljivu tacnost, ali u tom bi slucaju morao da detaljno uradis 3D modeling, recimo u Catia ili SolidWorks, da uvedes sile koje ce simulirati teret, pa da ga provuces kroz taj neki softver, koji ce ti ujedno definisati i koeficijent otpora koji tvoj model pravi kretanjem kroz vodu u odnosu na promenu brzine, pa na osnovu tog koeficijenta i mase bi mogao da definises potrebnu pogonsku silu, tj. dobio bi krivu potrebne sile u odnosu na brzinu, a samim tim i potreban motor. 

Pogledaj ovo:

http://www.aeromarineresearch.com/tbdp6.html#Vee_Hull_and_Vee-Pad_hull_Simulation_Wizard
"Niko nije tako beznadezno porobljen kao onaj koji pogresno veruje da je slobodan" - Gete.

Van mreže EIDD

  • Mali od Roštilja
  • ***
  • Poruke: 65
  • Pol: Muškarac
Odg: Testiranje korita u izgradnji
« Odgovor #8 poslato: 22, 08, 2009, 01:39:53 pre podne »
http://www.ingenia.org.uk/ingenia/issues/issue26/payne.pdf

Dragi Barba, isto se može postići i sa brodom-maketom, hidrocentralom maketom - struje, sprudovi, talasi, tokovi, vetar i sl.
Ima u Holandiji bazen 20x70m za takve stvari, ali to je zaista složena priča.

Tu su radili mali model Queen Mary II, uslovim talasa veličine 7m. imas PDF u rpilogu
Bolje uzmi softver... jeftinije je

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Testiranje korita u izgradnji
« Odgovor #9 poslato: 22, 08, 2009, 10:39:15 pre podne »
i ja mislim da je jefftinije kupiti software nego ici sa maketom do holandije :)

ima li neko ideju za neki software ili da li neko zna da kako se pokazao ovaj barbin ?

Tunnel  Boat Design Program© Version 7

nije problem napraviti 3d model radio sam ranije u SoftImagu i u LightWave-u :) kapiram da moze import u catiu iz ta dva formata

Van mreže EIDD

  • Mali od Roštilja
  • ***
  • Poruke: 65
  • Pol: Muškarac
Odg: Testiranje korita u izgradnji
« Odgovor #10 poslato: 22, 08, 2009, 11:31:08 pre podne »
Taj softver pripada aeroamarine research, koji je spada u poznate i znam da ga na fakultetima koriste za obuku, istrazivanja i slicno.
na ovom sajtu imas njihova iskustva bas sa tim softverom http://www.screamandfly.com/home/

ima jos par sajtova sa softverom za te svrhe
http://home.clara.net/gmatkin/softwr.htm
http://www.carlsondesign.com/