U potpunosti mi je jasno sta tebe interesuje, znas da i sam razmisljam o eventualnoj gradnji. Na netu sam nalazio formule za grub proracun maksimalne brzine korita sa prihvatljivom (realnom) snagom, u smislu da na pasaru recimo, nije realno stavljati motor jaci od 10HP, ali jasno je da ce pasara ici brze sa jacim motorom uz nerealno veliki porast potrosnje u odnosu na dobijenu brzinu. Potrazicu sutra pa cu postaviti.
Sto se aerotunela tice, to radi kontra, ti regulises brzinu strujanja vazduha, a meris uzgon i otpor, tj. njihovu zavisnost. Maksimalna brzina je brzina kada dolazi do odcepljenja strujnice sa aeroprofila (lokalnih udarnih talasa kao posledica lokalne brzine zvuka), kada dolazi do gubitka uzgona. S druge strane definises minimalnu brzinu pri kojoj je izmereni uzgon jednak tezini. Na osnovu tih parametara i naravno mase i koeficijenta otpora se definise pogonska grupa. Pretpostavljam, ali kazem ne znam, da se i u ovom slucaju ide istom logikom, znaci definise se maksimalna brzina koja ima smisla (upravljivost, stabilnost ili oranje kod deplasmanaca) i maksimalni otpor (on kod glisera nije u trenutku maksimalne brzine) u smislu koeficijenata, a na osnovu njih i mase se proracunava snaga motora. U tom slucaju ti treba model i citava masinerija kojom bi mogao da definises protok vode pri cemu model stoji i pratis njegovo ponasanje. To je, slozices se, za nase potrebe i uslove nerealno.
Siguran sam da postoji softver koji simulira sve ove uslove uz prihvatljivu tacnost, ali u tom bi slucaju morao da detaljno uradis 3D modeling, recimo u Catia ili SolidWorks,
da uvedes sile koje ce simulirati teret, pa da ga provuces kroz taj neki softver, koji ce ti ujedno definisati i koeficijent otpora koji tvoj model pravi kretanjem kroz vodu u odnosu na promenu brzine, pa na osnovu tog koeficijenta i mase bi mogao da definises potrebnu pogonsku silu, tj. dobio bi krivu potrebne sile u odnosu na brzinu, a samim tim i potreban motor.
Pogledaj ovo:
http://www.aeromarineresearch.com/tbdp6.html#Vee_Hull_and_Vee-Pad_hull_Simulation_Wizard