Autor Tema: Upis  (Pročitano 4704 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Kimi

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 5
  • www.mojaladja.com
Upis
« poslato: 26, 10, 2014, 20:39:45 posle podne »
Poštovani, nadam se da ću dobiti odgovor jer sam već postavljao slična pitanja ali nisam naišao na razumijevanje. Naime, završna sam godina gimnazije i interesuje me vaše mišljenje, savjeti i objašnjenja o  tome što bi mi bilo najbolje da upišem. U nedoumici sam velikoj, jer su mi kao potencijalna tri fakulteta. Saobraćajni -vodni saobraćaj i transport, Mašinski - brodogradnja u Beogradu i Pomorski fakultet - brodogranja ili pomorske nauke  u Kotoru. Bio bih vam zahvalan. Pozdrav!

Van mreže maverick

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1271
  • www.mojaladja.com
Odg: Upis
« Odgovor #1 poslato: 26, 10, 2014, 20:51:20 posle podne »
Ebaš faks....imam ga ako da nemam...razmisli da se angaziras u politiku  ha

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7046
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Upis
« Odgovor #2 poslato: 26, 10, 2014, 21:30:26 posle podne »
Драги Кими, пишем ово на телефону па ћу пробати да будем кратак.
Избор животног позива је превише озбиљна ствар да би један овакав форум могао да буде право место за савет.
Верујем да ће се јавити још неко са неким предлогом - прочитајте, размислите али пре него што одлучите, зашто не бисте обавили разговор са професионалцем који се бави питањима професионалне оријентације. Њих можете наћи и у оквиру Националне заједнице за запошљавање, а има их и који се ти е баве приватно.
Како год било, желим вам да направите прави избор и да никада не пожалити што сте баш то изабрали.

Van mreže Kimi

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 5
  • www.mojaladja.com
Odg: Upis
« Odgovor #3 poslato: 26, 10, 2014, 23:21:39 posle podne »
Fala najljepse na savjetima. Imacu to u vidu. Ali bih prije svega htio da dobijem informacije i sustinsku razliku izmedju ovih fakulteta kako bih mogao da raspolažem sa tim i usmjeravam se.

Van mreže maverick

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1271
  • www.mojaladja.com
Odg: Upis
« Odgovor #4 poslato: 27, 10, 2014, 07:31:37 pre podne »
Sine...s duznim postovanjem ali ovdje je hrpa budala kao i na svakom forumu....uzmi si malo vremena pa napravi neku mini studiju i istrazi te fakultete...pa onda vidi gdje bih mogao raditi s pojedinim....pa sto bih ti najvise zelio od toga....jer zapamti ....NAJVECI USPJEH U ZIVOTU JE RADITI NESTO ŠTO VOLIŠ... 

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7046
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Upis
« Odgovor #5 poslato: 27, 10, 2014, 08:10:00 pre podne »
Sine...s duznim postovanjem ali ovdje je hrpa budala kao i na svakom forumu....uzmi si malo vremena pa napravi neku mini studiju i istrazi te fakultete...pa onda vidi gdje bih mogao raditi s pojedinim....pa sto bih ti najvise zelio od toga....jer zapamti ....NAJVECI USPJEH U ZIVOTU JE RADITI NESTO ŠTO VOLIŠ...

Не бих рекао да је то успех - пре бих рекао да је то срећа.

Истина је да нема баш тако много људи који раде оно што воле. Када сам ја био у добу када је требало одлучити шта би требало да буде моје животно занимање, један пријатељ наше породице, веома успешан пословни човек из Новог Сада, рекао ми је тада нешто што сам разумео доста касније: - У животу мораш да научиш да волиш оно што радиш!

Што се тиче другог дела поруке и препоруке да би ваљало истражити те факутлете - са тим се слажем. Мислим да је то добар савет. Кими, ваљало би отићи на сваки од та три и упознати се добро са њиховим програмима и плановима. Треба поразговарати са људима са тих факултета где се њихови кадрови запошљавају, у чему су посебно добри. То све може да помогне у поступку доношења одлуке. Али у свему томе треба поћи од тога шта ви у ствари желите. Зашто сте се заинтересовали баш за ова три факултета? Шта је то што бисте желели да радите једног дана? Онда ћете видети који од ова три факултета је најближи вашим жељама.

И још нешто, то како нас је Маверик представио у уводном делу свог одговора - па добро, има нас и таквих, будала. Али нађе се и по неко нормалан. Надам се да ће вам неко такав својим виђењем помоћи у доношењу праве одлуке.

Van mreže Misha D

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1780
  • plovilo: Linssen 29.9 ac gs
Odg: Upis
« Odgovor #6 poslato: 27, 10, 2014, 09:48:42 pre podne »
Saobracajni (bio sam student drumskog smera) je teorijski i sire primenjiv u sansi za posao nego ostala dva
Masinski, strucan i tezak, nisam upoznat koliko je trazen kod zaposljavanja, brodogradnja cveta sada u Kini.
Pomorski u Kotoru je najbolji za one koji kasnije zele da postanu oficiri palube ili kapetani.
Današnji dan je početak ostatka moga života....

Van mreže Ljuba

  • Talasožder Mali
  • ******
  • Poruke: 752
  • Pol: Muškarac
Odg: Upis
« Odgovor #7 poslato: 27, 10, 2014, 12:08:35 posle podne »
И још нешто, то како нас је Маверик представио у уводном делу свог одговора - па добро, има нас и таквих, будала. Али нађе се и по неко нормалан...

Šta li je pisac hteo da kaže da mi je znati... stri

Van mreže Kimi

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 5
  • www.mojaladja.com
Odg: Upis
« Odgovor #8 poslato: 27, 10, 2014, 12:55:59 posle podne »
E hvala puno na korisnim informacijama. I interesuje me još vaše mišljenje s obzirom na to da ste studirali na saobraćajnom, on mi djeluje kao fakultet posle kojeg je najteže naći posao. Pogotovo za vodni transport, ne može se doći do informacija o njemu.

Van mreže Misha D

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1780
  • plovilo: Linssen 29.9 ac gs
Odg: Upis
« Odgovor #9 poslato: 27, 10, 2014, 13:17:09 posle podne »
Saobracajni, smerovi avio-saobracaj i telekomunikacije-integralni transport su bile najkomercijalniji, vodni smer je uvek imao mali broj polaznika.
Sama kvota po smerovima ti moze pokazati sledece: da tamo gde ima mnogo mesta za upis (drumski saobracaj) sutradan ima najmanje sansi za posao zbog vece konkurencije.
Vodni smer i nije nesto komercijalan.
Kotorska skola je cenjena, posao se moze naci na stranim plovilima sa solidnom platom.
Ali posao pomorca je druga prica i velika zrtva za buducu porodicu.
Današnji dan je početak ostatka moga života....

Van mreže Arsa

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 2067
  • Pol: Muškarac
    • salveta
  • Marina: Ada Ciganlija
Odg: Upis
« Odgovor #10 poslato: 27, 10, 2014, 17:33:35 posle podne »
Mašinski fakultet zaboravi, osim ako nemaš neku šemu za odlazak u inostranstvo posle fakulteta.

Kod nas je ta struka totalno potcenjena. Nema novih investicija, staala je izgradnja čak i zgrada koje prave privatni investitori, nadzorni organi su priča za sebe (ne daj bože da to neko proveri) potpisuju i ono što pas s maslom ne bi progutao, privatnici ih iskorišćavaju i rade tezge bukvalno za džabe čekaju na pare i po godinu dana ili dok investitoru ne zagudi.

Ovo ti govorim iz iskustva više mojih prijatelja koji su mašinski inženjeri a neki od njih sada rade sasvim treće poslove.

Evo jedne anegdote koja ti može značiti nešto.

Kada je moj kum, početkom sedamdesetih godina upisao mašinac, jedan stari profesor im je na prvom času postavio pitanje u stilu"Dobro deco vi ste bili uspešni đaci i upisali ste ovaj fakultet. Ali da li znate od čega ćete živeti ako bude stani pani?"

 Uputio ih je na to da obavezno tokom studija izuče neki zanat.

Sve ovo im je ispričao na osnovu svog životnog iskustva. Naime tokom drugog rata bio je zarobljen kao vojnik kraljevske vojske i poslat u Nemačku u logor. Tamo su ih odmah pitali ko ima kakav zanat i prema tome ih slali na rad. Zanatlije su odlično prošle pošto su ih razbacali po selima da rade a tamo nije bilo mnog muških pa su ih držali (e) kao malo vode na dlanu.

Kad su njega pitali šta zna, odgovorio je da je on student mašinstva. Odmah su mu dali lopatu u ruke i poslali ga da radi najcrnje fizičke poslove.

Prema tome. Dobro razmisli šta bi voleo da radiš, šta sada najbolje znaš i šta te ispunjava pa onda sedi i dumaj kako da se u to ulkopiš.

Ako te nešto baš vuče ka tehničkim fakultetima, mogao bi da razmisliš o elektrotehničkom fakultetu koji će biti sve više tražen.  114

Zameriće mi Laza za duži post, ali situacija je takva da ći izdržaću i to.  lol
« Poslednja izmena: 27, 10, 2014, 18:32:28 posle podne Arsa »
Ispuni godine životom, a ne život godinama.

Van mreže Kimi

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 5
  • www.mojaladja.com
Odg: Upis
« Odgovor #11 poslato: 28, 10, 2014, 09:23:54 pre podne »
Mene privlace tehnicke nauke, ali jedino sto me koci jeste preciznost kojoj nisam bas toliko sklon. Nije mi problem da se uhvatim u kostac ni sa matematikom ni sa fizikom, ali su inzinjeri uglavnom precizni ljudi, ali nadam se da i to moze da se stekne vremenom.
Brodogradnja na masinskom akreditovana od strane Ujedinjenog Kraljevstva, tako da to nudi dosta mogucnosti. A sto se tice zanata, jedan vec imam. Hvala u svakom slucaju!

Van mreže sceka

  • DrinskoSavski Brčkaroš
  • ****
  • Poruke: 263
  • Pol: Muškarac
Odg: Upis
« Odgovor #12 poslato: 28, 10, 2014, 15:23:38 posle podne »
Izvinjavam se ali moram da se ukljucim u ovu raspravu!

Ja sam Diplomirani masinski inzenjer odseka za termoenergetiku i mozda mogu da ti nesto pomognem u vezi Masinskog Fakulteta.

Kao prvo zaboravi na Arsin post, jer to sto je napisao nema veze. Mnogo pametnu stvar im je rekao taj profesor, otkrio rupu na saksiji!!! Ako bude stani pani pa svi ce morati da se snalaze!!! Niko dok ne zavrsi fakultet i ne stekne radno iskustvo ne zna nista i moze samo da donosi burek majstorima! A ko pored redovnog studiranja masinskog fakulteta zavrsi i zanat e ja mu zaista skidam kapu! Na zapadu je to malo drugacije jer su fakulteti vise orijentisani na prakticna nego na teoretska znanja.

Bilo sta da upises (i da zavrsis) pored tog znanja su ti potrebna znanja i iz drugih oblasti i to na prvom mestu rad sa racunarima i podjednako vazno znanje stranih jezika, gde se engleski podrazumeva i za tehniku je jos znanje nemackog prakticno obavezno ako zelis da nesto u zivotu i uradis. Tek sa svim tim znanjima i iskustvom postaces dobar i inzenjer i strucnjak u svojoj oblasti.

Sto se tice brodogradnje (smera i kasnije rada) to kod nas mozes prakticno da zaboravis jer za to kod nas ima jako malo posla! U Nemackoj na primer postoji odredjen broj brodogradilista koji prave velike privatne jahte (kao sto je Lürssen pored Bremena, prosle godine su napravili jahtu Azzam duzine 180m) i tamo dobiti posao je prava stvar! Ali za to mora da se dobro zapne i na fakultetu i sa jezicima. Velika brodogradnja je u celoj Evropi zamrla i prebacena je u Aziju (najvise u Kinu).

Ne razumem te bas najbolje sta si hteo da kazes sa: "jedino sto me koci jeste preciznost kojoj nisam bas toliko sklon" ? Ako znas matematiku i fiziku i volis tehnicko crtanje, to ti je dovoljno za pocetak, da li i za zavrsetak e to zavisi od tebe i tvog truda!

Van mreže Arsa

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 2067
  • Pol: Muškarac
    • salveta
  • Marina: Ada Ciganlija
Odg: Upis
« Odgovor #13 poslato: 29, 10, 2014, 00:00:45 pre podne »
Gosn  sceka nisam znao da ste takav bukvalista.  no125
Ispuni godine životom, a ne život godinama.

Van mreže sceka

  • DrinskoSavski Brčkaroš
  • ****
  • Poruke: 263
  • Pol: Muškarac
Odg: Upis
« Odgovor #14 poslato: 29, 10, 2014, 12:00:40 posle podne »
Gosn  sceka nisam znao da ste takav bukvalista.  no125

Gosn Arso, nisam bukvalista ali ste momku dali relativno netacne savete, da pojasnim zasto:

Kao prvo najlakse je reci otidji u inostranstvo ali ako ova zemlja zato skoluje inzenjere (i drugi visoko skolski kadar) onda bolje da se svi pakujemo. Slazem se sa vama da je to najbolje ali ja se trudim da svojim radom obezbedim mesto i uslove da dobri inzenjeri ostanu ovde. Svaki dobar inzenjer ce svojim dobrim radom u struci i ovde uspeti da obezbedi mesto za bar jos jednog kolegu, u to sam uveren. I ponovo da kazem, tehnika bez znanja jezika (engleski i nemacki) i bez znanja rada i projektovanja na kompjuterima je cista propast!

Drugo ste naveli primer koji se odnosi vise na gradjevince i arhitekte nego na masince jer masinki projekti u gradjevini obicno nisu predmeti dobijanja glavnih saglasnosti (upotrebna dozvola se moze dobiti bez recimo projekta grejanja) a sto se tice samih masinskih projekta, barem u mojoj bransi, verujte da je stanje ipak drugacije. Za svoje projekte moja firma mora da izda sve moguce bankarske garancije i to odmah naplative za: avansno placanje, za dobro izvrsenje posla min 10% i min 5% za celo trajanje garantnog perioda! Kada bi se to trazilo i u gradjevini puno problema bi nestalo!

O anegdoti sam vec pisao pa da se ne ponavljam.

Za Elektrotehnicki fakultet: on je i sada najtrazeniji tehnicki fakultet i potraznja za tim strucnjacime ce i dalje rasti i tu ste u pravu. Problem je da taj fakultet mogu da upisu samo najbolji djaci i oni koji odlicno prodju prijemni ispit, tako da ga je jako tesko upisati (ja sam jedan od onih koji su svojevremeno pokusali i nisam uspeo i to jos pre vise od 30 godina)

Molim Vas nemojte mi zameriti, nisam mislio nista licno, nego sam zeleo da mladog momka pravilno posavetujemo a on sam da proceni i odluci sta je za njega najbolje.

Pozdrav.  114