Autor Tema: Безбедност на води - Човек у води!  (Pročitano 1625 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 6448
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Безбедност на води - Човек у води!
« poslato: 20, 09, 2014, 11:35:05 pre podne »
Можда сте приметили да сам пре неки дан пренео информацију о нестанку двојице наших колега наутичара и рибара из Земуна (тело једног је два дана иза тога извађено из Дунава).

Размишљајући о томе како се несреће дешавају и најбољим познаваоцима реке, помислио сам на то како често нисмо спремни за нека искушења која пред нас река уме да постави.

Шта радити и како ако се деси да неко испадне из чамца или приметимо да се неки купач нашао у опасности због грча или из било ког разлога и да сам не може да се избори са реком?

Прелисатао сам мало по литератури и забележеним изјавама спасилаца и одлучио сам да нека запажања поделим са вама – за „злу не требало“!
Ако је неко испао са нашег пловила, треба у тренутку проверити позицију и истог тренутка окренути пловило за 180 степени и кренути у помоћ. Не смемо дозволити да нас ухвати паника. То су тренуци када је потребна „бистра“ глава.

Пре свега, важно је стално држати на оку човека у води! Визуелни контакт је веома важан како бисмо могли правилно да маневришемо својим пловилом и приђемо до особе у опасности. Ако видимо да је особа свесна и да може да нас чује, важно је особу охрабрити повицима и дати јој онструкције шта да уради како би безбедно сачекала да јој приђемо и помогнемо.

Ако поред нас имамо још неког на пловилу, чим приметимо да је неко у води и да је у проблему, потребно је гласно упозорити сапутнике и наредити им да са највише тачке пловила прате и не испуштају из вида пливача – дављеника.
Сапутници треба да буду наше очи јер док управљамо пловилом лако можемо да изгубимо из вида особу у води. И док се приближавамо особи у води, сапутници треба да нас наводе кратким и јасним упутствима нпр.: 30 м на 11 сати или лево за 30 степни на 15 метара!

Како прићи особи у води?
Најбоље је урадити то са низводен стране и низ ветар. На тај начин имаћемо најбољу управљу управљивост и смањујемо могућност да водена струја и ветар нанесу наше пловило на тело особе у води.

Још док прилазимо требало би да припремимо неко од средстава за спасавање: појас или прслук, душек – било шта што може да помогне особи у води да се одржи на површини.
Колут за спасавање или прслук треба привезати конопцем дугим бар петнаестак метара и крај конопца причврстити за чамац.
Приликом избацивања појаса, то треба учинити тако да по могућству пребацимо особу и на тај начин дамо јој прилику да, ако можда у први мах и не ухвати колут, дохвати конопац. Када се особа ухвати за појас или конопац, почети са лаганим привлачењем.

Кад особу привучемо до нашег пловила треба бити посебно обазрив.
Мањи, рибарски чамци могу бити нестабилни и лако може доћи до превртања ако не пазимо. Код већих чамаца, ако не постоји платформа за улазак и излазак из воде, требало би да имамо некакав конопац или лестве од ужади, било шта што можемо да пребацимо преко ограде низ бок пловила.

Мотор треба избацити из брзине и одузети гас. Треба настојати да особу из воде не извлачимо у близини мотора. Често те особе више нису у стању да се понашају рационално и у страху могу да посегну руком за елисом која се још увек окреће великом брзином или да се на њу ослоне ногом...

Особу из воде извлачимо тако што је ухватимо испод пазуха и помогнемо јој да се попне на палубу. Одмах треба утврдити да ли особа на телу има неких повреда, да ли је дошло до хипотермије или се особа нагутала воде. У зависности од ситуације треба и реаговати и указати одговарајућу прву помоћ.
У сваком случају треба особу што пре пресвући у суву гардеробу и утоплити, а по потреби одвести је до најближег центра здравствене заштите.

У страној литератури наишао сам и на упутства која кажу да је одмах по констатацији да се неко налази у води потребно на радарима означити место на којем је уочена особа у води. То помаже за лошег времена, по мраку и у олуји како би спасиоци лакше управљали пловилом ка правом месту. Ипак, у нашој пракси, мало које пловило је опремљено таквим уређајима па сам сматрао да би навођење таквих детаља било бесмислено.

Међународна правила наглашавају да је у таквим ситуацијама важно известити надлежне коришћењем бродске радио станице и давањем знака за опасност на VHFканалу 16.

Ипак, најлепше ће бити ако вам ови савети никада не буду потребни.

Van mreže poppysever

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 1
  • www.mojaladja.com
Odg: Безбедност на води - Човек у води!
« Odgovor #1 poslato: 07, 11, 2014, 09:07:48 pre podne »
Read I'm very easy to understand. A new idea, never knowing where they come from before.