Autor Tema: Posledice NE konzerviranja 2T motora  (Pročitano 11739 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže ljepoja

  • Moderator
  • Drinski Kratkorepi Peš
  • *****
  • Poruke: 96
  • Pol: Muškarac
Posledice NE konzerviranja 2T motora
« poslato: 29, 11, 2013, 11:28:55 pre podne »
Dakle pitanje kao sto je :"Da li treba konzervirati motor?" je totalno ne primereno jednom vlasniku motora.
Konzerviranje 2T motora je obavezno na kraju sezone ili ako se motor odlaze duze od mesec dana.Motor mozete konzervirati trajno ili privremeno sto bi znacilo do ili preko 6 meseci.

Konzervacijom izbegavate skupljanje moguceg kondenza i korozije na kliznim i pokretnim delovima unutar motora kao sto su: BOLCNE NA RADILICI,LEZAJEVI RADILICE,KLIPNJACE i naravno KARIKE.

Imao sam vremena da vam malo uslikam i pokazem kako to izgleda nakon rastavljanja motora koji JE imao zalosnu sudbinu i nemarnog vlasnika .  tamburanje


Mislim da niko od vas ne bih zeleo da mu se ovo desi jer u novcanom pogledu ovo jako puno kosta.


Van mreže ljepoja

  • Moderator
  • Drinski Kratkorepi Peš
  • *****
  • Poruke: 96
  • Pol: Muškarac
Odg: Posledice NE konzerviranja 2T motora
« Odgovor #1 poslato: 29, 11, 2013, 11:32:09 pre podne »
zaboravio sam jos da napomenem da su i kuglicni lezajevi na radilici kao i sama radilica ODVALJENI !!!  no125

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7040
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Posledice NE konzerviranja 2T motora
« Odgovor #2 poslato: 29, 11, 2013, 12:09:50 posle podne »
Zašto li me ove slike podsetiše na slike kvarnih zuba?

Valjda zato što je i jedno i drugo posledica nemara i lenjosti, a posledice su teške i bolne, često nepopravljive. Mada, za motor čovek može da kupi nove rezervne delove, a za zube ... pa i tu postoje "veštaci" ali koštaju kao i motor.

Nego Ljepoja, ovo je vezano za 2T motore - da li je slično i sa 4T motorima?

Van mreže ljepoja

  • Moderator
  • Drinski Kratkorepi Peš
  • *****
  • Poruke: 96
  • Pol: Muškarac
Odg: Posledice NE konzerviranja 2T motora
« Odgovor #3 poslato: 29, 11, 2013, 12:43:10 posle podne »
4T motori imaju svoj karter kao na kolima i klizne lezajeve na klipnjacama koji imaju stalan pritisak ulja izmedju njih samih i radilice tako da sto se tice radilice i klipnjaca ne moze da se desi ovako nesto.

na 4T motorima konzervacija dosta pomaze u ocuvanju siceva ventila i cilindara tako da nije greska konzervirati 4T motor ili ga paliti 2-3 puta mesecno ali naravno morao bi da odradi neko vreme. Ja iskreno preporucujem konzerviranje i 4T  motora.

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7040
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Posledice NE konzerviranja 2T motora
« Odgovor #4 poslato: 29, 11, 2013, 16:54:42 posle podne »
Hvala. Ovo je korisna informacija. Ima nas dosta koji se u motore razumemo taman toliko da znamo gde se sipa gorivo i gde se ubode kontakt ključ...

Van mreže sale.m79

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 926
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Gasa
  • Brod tip: Apic
  • Marina: Smederevo
  • Veličina: 10m
Odg: Posledice NE konzerviranja 2T motora
« Odgovor #5 poslato: 29, 11, 2013, 18:57:19 posle podne »
A kako pravilno konzervirati 2t motor.

Van mreže maverick

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1271
  • www.mojaladja.com
Odg: Posledice NE konzerviranja 2T motora
« Odgovor #6 poslato: 29, 11, 2013, 19:14:10 posle podne »
Ljeta više definitivno nema...nestalo je u par sati...zahlađenje od 20 stupnjeva ubacilo nas je u razmišljanja o dizanju i pospremanju brodice. Znamo li svi što treba učiniti i koje postupke provesti kako bi nas proljeće dočekalo s puno manje glavobolja. U nekoliko dijelova donijet ćemo vam opis jednostavnih postupaka oko konzervacije vanbrodskih motora i gumenjaka...
   Prije svega će nam trebati minimalni popis stvari koje ćemo nabaviti kako bi naš plan za konzervaciju vanbrodskog motora tekao bez zastoja. Pretpostavlja se da mjesto i gumu s vodom imamo. Za ostalo nam treba:
 
   - Sprej za konzervaciju
   - Slušalice za priključak na vodu
   - Specijalna mast za podmazivanje u morskim uvjetima
   - Mazalica
 
   Ukoliko radimo čistu konzervaciju motora bez izmjene cinkova, svijećica, impelera i ulja, ovih će nam nekoliko sitnica biti dovoljno. Krenimo dakle na ispiranje motora ( prije paljenja motora spojimo vodu preko slušalica ili direktno na motor ) koje će trajati cca 30-tak minuta. Dok traje rasoljavanje rashladnog sustava trebat će rastaviti cijev kontrolnog mlaza i dobro je očistiti od eventualnih zrnaca pijeska ili drugih nečistoća, tako da na kraju kontrolni mlaz bude snažan i ravan bez špricanja. Nakon 25 do 30 minuta ispiranja slijedećih par minuta treba isprati rashladni sustav pod većim okretajima motora. Dobro je lagano turirati motor kako bi pod pritiskom ispali svi kristali soli koji se katkada sasvim stvrdnu. Postoji mogućnost da veći kristali soli koji se nalaze priljepljeni na stijenkama ponovno začepe kontrolni mlaz, pa će ukoliko se to dogodi trebati ponovno očistiti izlaz kontrolnog mlaza.
   Nakon rasoljavanja rashladnog sustava ostavimo da motor i dalje radi priključen na vodu i to na malo pojačanom gasu kako bi kroz usisnu granu u motor počeli ušpricavati sprej za konzervaciju. Istovremeno odvojimo dovod benzina iz rezervoara kako bi radom motora ispraznili benzin iz čašica karburatora. Sprej ušpricavamo do momenta dok se podignuti okretaji lagano ne počnu spuštati. Da bi se gorivo ispraznilo iz karburatora motor se treba ugasiti zbog nedostatka goriva, a nikako radi prekomjernog ušpricavanja spreja.
   Svaka čašica karburatora na svom dnu ima i cijevčicu za ispust benzina koji se otvara vijkom koji je neposredno blizu cijevčice. Vijak treba odvrnuti ne više od 2 okretaja, u protivnom će otpasti. Kad benzin iscuri vijak se zavrne natrag kako je i bio.
    Kad se motor ugasi ( napokon možemo ugasiti i vodu ) skinemo mu sve svijećice, okrenemo ključ kao da palimo motor te u svaki cilindar bogato ušpricamo sprej. Dovoljno je da svaki cilindar odradi 10-tak krugova, nakon čega je postupak unutarnje konzervacije gotov pa možemo vratiti svijećice na svoje mjesto. Ovaj postupak ( pražnjenje karburatora ) ne odnosi se na motore s direktnim ubrizgavanjem jer su njihovi sustavi hermetički zatvoreni pa tako nema ni isparavanja.
  Vanjsko konzerviranje motora podrazumjeva pranje u slatkoj vodi, dobro sušenje i nakon toga špricanje spreja za konzervaciju po motoru i po električnim spojevima. U obzir dolazi i WD 40 za vanjsko konzerviranje. Kod pranja nastojte oprati i unutarnji dio poklopca motora.
   Ostalo je još namastiti sve mehaničke djelove motora gdje su jaka trenja te na osovinama i ležajevima. Jednostavno mašču napunite svaku cicu na način da iz osovina i ležajeva iziđe sva prljava mast te da je zamjeni nova. Rastavite osovinu za upravljanje motora ( popularno nazvanu "letvu volana" ) te i nju dobro namastite. Upravljačka sajla je jedna od najosjetljivijih dijelova i obično zakazuje ukoliko se ne držite ovog važnog pravila.
   Važno: Obavezno odvojite stopu od motora te podmažite osovinu. Nakon svega vratite stopu na mjesto. Ovo posebno vrijedi ukoliko ste vlasnik HONDA vanbrodskih motora sa direktnim ubrizgavanjem...!?
   Uza sve navedeno dobro bi bilo promjeniti svijećice, cink protektore, impeler i ulje. Posebna zanimljivost je činjenica ( ovo iskustvo sam pokupio od starih meštara ) da se motorno ulje vremenom pretvara u kiselinu te tako počinje nagrizati bijelu kovinu. Preporuka glasi da se ulje mora mijenjati jednom godišnje bez obzira na prijeđene sate. Radi ove činjenice ulje mijenjajte isključivo ukoliko ste sigurni da motor ne ide u more prije ljeta.
   I na kraju još jedno važno pitanje...što uciniti sa tankom? U svakom slucaju, ili ga napunite do vrha, ili ga izpraznite. Sigurno se pitate zašto... naime, benzin koji dugo stoji, a u dodiru je sa kisikom, postepeno se pretvara u vodu, pa mu se tako smanjuje i oktanska vrijednost. Zato mnogi motori u proljeće teško pale, pucaju ( prisutnost vode u benzinu) i kašljucaju pri prvom paljenju. Nakon što rezervoar stoji poluprazan više od pola godine stvorit će se dosta vode u benzinu. Zanimljivo, zar ne...?!

Van mreže zankiki

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3276
  • Pol: Muškarac
  • Dunav oko Novog Sada
    • Marissa
  • Brod tip: Pasaat 735
  • Marina: Plavi Dunavac, Novi Sad
  • Veličina: 8.65
Odg: Posledice NE konzerviranja 2T motora
« Odgovor #7 poslato: 01, 12, 2013, 10:29:57 pre podne »
Nikada nisam konzervirao motor. Negde u ovo doba, ili malo kasnije, zavisi od vremenskih prilika sam izvlačio čamac iz vode, a motor ostavljao u garaži, na stalku.
U garaži temperatura nikad ne ide u minus, mada bude blizu. Svakih nedelju-dve, kad mi je usput, povučem poteznicu za paljenje lagano par puta, i to je to.

Ove godine, pošto sam kupio brod koji se zimi ne vadi iz vode planiram ostaviti motor na njemu. Biće i preko zime po neki lepši dan, sa laganom + temperaturom, da se isplovi.
Koji bi bili saveti kad se motor ostavlja na brodu preko zime? Noga u vodi (po meni bolje) ili napolju? Upaliti ga bar na svakih koliko? 2-3 nedelje?
Verovatno ima još vas koji ostavljate motor zimi na brodu, pa bi neko iskustvo dobrodošlo.

Van mreže ljepoja

  • Moderator
  • Drinski Kratkorepi Peš
  • *****
  • Poruke: 96
  • Pol: Muškarac
Odg: Posledice NE konzerviranja 2T motora
« Odgovor #8 poslato: 01, 12, 2013, 13:19:56 posle podne »
Nikada nisam konzervirao motor. Negde u ovo doba, ili malo kasnije, zavisi od vremenskih prilika sam izvlačio čamac iz vode, a motor ostavljao u garaži, na stalku.
U garaži temperatura nikad ne ide u minus, mada bude blizu. Svakih nedelju-dve, kad mi je usput, povučem poteznicu za paljenje lagano par puta, i to je to.

Ove godine, pošto sam kupio brod koji se zimi ne vadi iz vode planiram ostaviti motor na njemu. Biće i preko zime po neki lepši dan, sa laganom + temperaturom, da se isplovi.
Koji bi bili saveti kad se motor ostavlja na brodu preko zime? Noga u vodi (po meni bolje) ili napolju? Upaliti ga bar na svakih koliko? 2-3 nedelje?
Verovatno ima još vas koji ostavljate motor zimi na brodu, pa bi neko iskustvo dobrodošlo.

u tom slucaju motor treba ostaviti spusten u vodi,obavezan antialgin i obavezno ciscenje kanala za vodu pre sezone jer postoji mogucnost da udju skoljke u kanale za hladjenje i onda tamo narastu,ne bi ste verovali koliko motora je izgubilo hladjenje iz takvog razloga.

Palenje bi bilo dobro sto cesce recimo jednom nedeljno jer svaki put kada upalite motor grejete ga i samim gasenjem vreli gasovi sa naravno i vrelom vodom koja izlazi iz motora,vracaju se kroz auspuh u cilindar u vidu pare i delovi na slikama pocnu polako da rdjaju... znaci ako ne konzervirate motor PALJENJE 1-2 NEDELJNO,a ne jednom u 2-3 meseca i to da napravite mesavinu recimo do 10%.


Van mreže zankiki

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3276
  • Pol: Muškarac
  • Dunav oko Novog Sada
    • Marissa
  • Brod tip: Pasaat 735
  • Marina: Plavi Dunavac, Novi Sad
  • Veličina: 8.65
Odg: Posledice NE konzerviranja 2T motora
« Odgovor #9 poslato: 01, 12, 2013, 15:56:07 posle podne »
A kako se konzervira motor u domaćoj radinosti uopšte?
Pošto smo skoro svi na slatkovodnom području, nema potrebe za ispiranjem motora, nego kako da se spreči to rđanje?

Mada, iskreno, mislim da to ne rđa tako lako... Gomila motora se i leti pali jednom u mesec dana ili ređe...

Isplati li se odvrnuti svećice, sipati malo ulja u stubline, povući lagano kanap da se sve naulji....

Van mreže Vuk

  • Savski dupegric . Kratkorepi
  • *****
  • Poruke: 595
Odg: Posledice NE konzerviranja 2T motora
« Odgovor #10 poslato: 01, 12, 2013, 17:04:55 posle podne »
Kupis sprej za konzervaciju i dok motor radi ubrizgavas sprej u usis na karburatoru, kad pocne da trokira ugasi ga. Skini svecice i naprskaj i u cilindre i rucno ga zaverglaj i to je to. dodo

Van mreže zankiki

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3276
  • Pol: Muškarac
  • Dunav oko Novog Sada
    • Marissa
  • Brod tip: Pasaat 735
  • Marina: Plavi Dunavac, Novi Sad
  • Veličina: 8.65
Odg: Posledice NE konzerviranja 2T motora
« Odgovor #11 poslato: 01, 12, 2013, 18:34:16 posle podne »
Jel teško posle konzerviranja posle upaliti motor? Ili sve ide normalno?

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Posledice NE konzerviranja 2T motora
« Odgovor #12 poslato: 01, 12, 2013, 19:42:21 posle podne »
meni je pokojni ujka ispricao jedan recept...

u casu od 2 dcl sipati pola benzina pola ulja... i sa tim upalti motor da radi kad se "ugusi" ne dirati vise nista ...

Van mreže Vuk

  • Savski dupegric . Kratkorepi
  • *****
  • Poruke: 595
Odg: Posledice NE konzerviranja 2T motora
« Odgovor #13 poslato: 01, 12, 2013, 21:11:39 posle podne »
Najnormalnije se pali. Malo duze dimi ali nista strasno.

Van mreže budayu

  • Mornar
  • **
  • Poruke: 33
  • Pol: Muškarac
Odg: Posledice NE konzerviranja 2T motora
« Odgovor #14 poslato: 02, 12, 2013, 16:46:34 posle podne »
gde kupiti taj sprej za konzerviranje...?