Propeler ostvaruje najbolji efekat kada deluje van bilo kakvog uticaja - trupa, tunela u njemu, zrcala ili slicno. Kada voda slobodno u sto vecoj kolicini i bez ogranicenja dostrujava na njega. Recimo, blizu idealnog je slucaj postavljanja propelera u obliku POD- ova- duboko ispod dna plovila i to tako da je propeler okrenut ka pramcu.. Prema tome, bilo kakav tunel ili druga deformacija u trupu - skeg (obican ili deplasmanski), nogavice, tzv suknjica ili slicno su nuzno zlo.
Znaci, takva resenja se primenjuju kada je ogranicen gaz, ili kada iz tehnickih razloga kada se moraju postovati odredjeni uglovi vezani za smestaj motora ili kopce - sto je kod camaca najcesce slucaj.
U prilogu su kao ilustracija nekoliko slika tunela brodova koje sam radio i pokazali su se dobri - katamaran i samohotka JRB Deligrad, kao i jedna aluminijumska jahta . Dakle, ako su vec neizbezni, tuneli treba da su skroz otvoreni, sa blagim i tacno propisanim uglovima ulaza i izlaza ...
Pozdrav svima i nadam se da sam bio od koristi ...