Autor Tema: Brodski motori zimi... startovati ili ne?  (Pročitano 3932 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Dule

  • Gost
Brodski motori zimi... startovati ili ne?
« poslato: 15, 03, 2013, 11:53:16 pre podne »
.
« Poslednja izmena: 15, 04, 2013, 02:48:27 pre podne Dule »

Van mreže STG

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2738
  • Pol: Muškarac
Odg: Brodski motori zimi... startovati ili ne?
« Odgovor #1 poslato: 15, 03, 2013, 11:58:11 pre podne »
Malo ko i vadi ladju iz vode zimi.
Motori su na hladnom(antifriz i ispustena voda) ili sa izolacijom i grejanjem u toplom.
Ako se motor "startuje" povremeno nema razloga ne izaci iz marine bar na kratko,da motor onda i radi pod nekim opterecenjem.
Nema lepse plovidbe nego kada padaju krupne pahulje.

Van mreže oblak

  • Administrator
  • Talasožder Mali
  • *****
  • Poruke: 769
  • Pol: Muškarac
  • Brod tip: Bayliner 2556 flybridge
  • Marina: Stenka, Beograd
  • Veličina: 25 ft
Odg: Brodski motori zimi... startovati ili ne?
« Odgovor #2 poslato: 15, 03, 2013, 12:10:39 posle podne »
Ja sam ispustio spoljnu vodu , proterao antifriz kroz sistem dok nije potekao na izduv.  U motoru naravno je uvek antifriz. Tako samuradio ove zime i samo ove jer zbog toga nisam plovio cele zime a brod sam koristio samo kao splav. Sledece godine, ugradjujem el. Grejac u sistem spoljne vode, da ka d sam na vezu ustekam u 220v. Naravno grejac cu da motam na 12 v da ako nestane struje na marini grejac nastavi da radi na akumulatore do ponovnog dolaska struje kada se pali ctek i puni akumulatore.
Zvoni, kucanje ne radi!

Van mreže Misha D

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1780
  • plovilo: Linssen 29.9 ac gs
Odg: Brodski motori zimi... startovati ili ne?
« Odgovor #3 poslato: 15, 03, 2013, 12:33:24 posle podne »
Komfornije je ubaciti antifriz u spoljni rashladni sistem i ne startovati motor zimskih 4-5 meseci, ali i taj komfor mora da kosta: korozija ce, makar i minimalno, uciniti svoje. To ce motoru skratiti radni vek, bez obzira, na ukupan broj radnih sati.
Ima tu jos jedan problem koji je, mozda, za drugu temu, a nije vezan samo za zimu.
Ako je plovilo stalno prikljuceno na 220V zbog ocuvanja i dopune akumulatora, povecava se opasnost od korozije na trupu zbog te veze i blizine pontona ili okolnih plovila. Naravno, ukoliko se ne kotrolisu redovno potrosne anode.
Izvlacenje plovila vise kosta nego angazovanje gnjurca od poverenja koji ce prekontrolisati i pod vodom, ako je potrebno, zameniti istrosene anode, naravno u nekom mirnijem i  bistrijem rukavcu.
Današnji dan je početak ostatka moga života....

Van mreže oblak

  • Administrator
  • Talasožder Mali
  • *****
  • Poruke: 769
  • Pol: Muškarac
  • Brod tip: Bayliner 2556 flybridge
  • Marina: Stenka, Beograd
  • Veličina: 25 ft
Odg: Brodski motori zimi... startovati ili ne?
« Odgovor #4 poslato: 15, 03, 2013, 12:40:27 posle podne »
To sve stoji ako se plovilo ne koristi. Ja zelim da ga koristim i zimi kao brod a ne samo kao splav.
Zvoni, kucanje ne radi!

Van mreže oblak

  • Administrator
  • Talasožder Mali
  • *****
  • Poruke: 769
  • Pol: Muškarac
  • Brod tip: Bayliner 2556 flybridge
  • Marina: Stenka, Beograd
  • Veličina: 25 ft
Odg: Brodski motori zimi... startovati ili ne?
« Odgovor #5 poslato: 15, 03, 2013, 12:41:45 posle podne »
Dule, ja sam ove zime skinuo gumu koja spaja Z nogu i labudov vrat na izduvu i nabio kesu preko. Tako ne postoji mogucnost kondenzovanja vlage unutar motora ..
Zvoni, kucanje ne radi!

Van mreže oblak

  • Administrator
  • Talasožder Mali
  • *****
  • Poruke: 769
  • Pol: Muškarac
  • Brod tip: Bayliner 2556 flybridge
  • Marina: Stenka, Beograd
  • Veličina: 25 ft
Odg: Brodski motori zimi... startovati ili ne?
« Odgovor #6 poslato: 15, 03, 2013, 13:00:27 posle podne »
Ulje sam ispustio, ne zbog toga sto pises, o tome nisam razmisljao vec sto sam menjao neki dihtung koji je "balavio". Planiram da u jednu prohromsku cev fi 50 duzine dvadesetak cm, ugradim grejac 300W na 12V. Napravicu ga kod Srecka. Tu cevku cu ugraditi na red sa crevom za unutrasnju vodu. Tako nesto vec postoji za mechke. Taj grejac cu drzati uvek na napajanju kad sam na vezu jer ce drzati temperaturu u potpalublju u plusu da ne mrzne. Gledao sam kod Vukova njima drze neke grejne ploce u potpalublju sto je isto resenje. Mislio sam ove zime da drzim mali uljani radijator da odrzava plus.
Zvoni, kucanje ne radi!

Van mreže sale.m79

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 926
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Gasa
  • Brod tip: Apic
  • Marina: Smederevo
  • Veličina: 10m
Odg: Brodski motori zimi... startovati ili ne?
« Odgovor #7 poslato: 15, 03, 2013, 17:15:59 posle podne »
Oblak svaki ozbiljniji agregat ima bojler da bi odrzavao radnu temperaturu motora i uvek je spreman za start
znaci ne zaboravi termostat.Ako pravis kod Srecka obrati se Bori i trazi patron grejac. I ne zaboravi da boller
bude na najnizem mestu.Ja kad bih to pravio grejao bih celu ladju,ali na 220v.

Van mreže oblak

  • Administrator
  • Talasožder Mali
  • *****
  • Poruke: 769
  • Pol: Muškarac
  • Brod tip: Bayliner 2556 flybridge
  • Marina: Stenka, Beograd
  • Veličina: 25 ft
Odg: Brodski motori zimi... startovati ili ne?
« Odgovor #8 poslato: 15, 03, 2013, 18:11:25 posle podne »
Oblak svaki ozbiljniji agregat ima bojler da bi odrzavao radnu temperaturu motora i uvek je spreman za start
znaci ne zaboravi termostat.Ako pravis kod Srecka obrati se Bori i trazi patron grejac. I ne zaboravi da boller
bude na najnizem mestu.Ja kad bih to pravio grejao bih celu ladju,ali na 220v.
I ja sam prvo mislio na 220 al sta ako nestane struje. Kod mene na marini se to cesto desava da iskacu osiguraci, narocito u zimskom periodu. Zbog toga sam mislio na 12 V. I tako imam ugradjen CTEK koji puni 200 A akumulatora pa bi mogli da podrze jedan grejacic od 200-300W. To mi je ok resenje i protiv "hladnog starta"
Zvoni, kucanje ne radi!

Van mreže sale.m79

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 926
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Gasa
  • Brod tip: Apic
  • Marina: Smederevo
  • Veličina: 10m
Odg: Brodski motori zimi... startovati ili ne?
« Odgovor #9 poslato: 15, 03, 2013, 19:04:33 posle podne »
Vidi sa Borom da ti napravi patron sa dva grejaca 12- 220 i rele koji bi pri nestanku prebacio na 12v a kad dodje vratio na 22o.U svakom slucaju direktno grej antifriz zbog termostata motora, da bi grejao glavu.I ne vise od60
stepeni.

Van mreže oblak

  • Administrator
  • Talasožder Mali
  • *****
  • Poruke: 769
  • Pol: Muškarac
  • Brod tip: Bayliner 2556 flybridge
  • Marina: Stenka, Beograd
  • Veličina: 25 ft
Odg: Brodski motori zimi... startovati ili ne?
« Odgovor #10 poslato: 15, 03, 2013, 19:25:42 posle podne »
ja sam mislio i manja....imaju termostati koji se koriste za vecinu vesh mashina, koji drze ukljucen grejac do 40 stepeni ( normalno zatvoren termostat) a po postizanju 40 stepeni iskljucuju grejac. Sluze da izjednacavaju temeperaturu ulazne vode ( zimsko-letnja). Ne moraju biti potpoljeni , dovoljno ih je nasloniti na glavu motora ( kao dugme izgledaju) Njega sam mislio da vezem na red sa grejacem.
Zvoni, kucanje ne radi!

Van mreže Arsa

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 2067
  • Pol: Muškarac
    • salveta
  • Marina: Ada Ciganlija
Odg: Brodski motori zimi... startovati ili ne?
« Odgovor #11 poslato: 15, 03, 2013, 19:51:47 posle podne »
Mnogi vlasnici brodova sa brodskim motorima i preko zime ne vade svoja plovila.
Da li  motor startujete i kako to radite?
Da li ste ispustili vodu i motor ne dirate do proleća?
Ako startujete povremeno nakoji način to radite i koliko dugo motori rade? U kom režimu?

Ja sam pred zimu nasuo antifriz u motor.

Međutim, povremeno sam palio motor i puštao ga da radi oko pola sata a nekada i duže. Iskreno, mislim da sam tada više praznio nego dopunjavao akumulatore.

Pre više od mesec dana bilo mi je neko društvo na brodu pa smo iskoristili lepo vreme i isplovili. Vratili smo se posle 5 ili 6 sati i sve je funkcionisalo dobro.

Vožnja lagana na 1800 do 2000 obrtaja.

Od tada ga nisam palio između ostalog i zato što su do juče akumulatori bili prazni.

E sada nisam siguran da li sam zeznuo stvar sa tim povremenim paljenjem pošto su mi se akumulatori ispraznili.

Ovo baš nije direktan odgovor na pitanje ali da ne bih otvarao novu temu pišem ovde. Ako pisanju nije tu mesto, admini neka ga bace gde treba.  sajkaca

Zanima me koliko dugo u situaciji kad nema dopune akumulatora zimi (preko solara ili 220 v), isti mogu biti u funkciji?

Konkretno, moji sa akomulatori Ca/Ca od 85 i 71 Ah. Prvi je 800 ampera a drugi 400.

Nije problem dopuniti ih. Juče sam napunio jedan a sada se puni drugi. Ali šta je bolje. Da se motor u opšte ne startuje ili da se povremeno aktivira? Naravno kada je temperatura više dana u značajnom plusu?
Ispuni godine životom, a ne život godinama.

Van mreže Arsa

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 2067
  • Pol: Muškarac
    • salveta
  • Marina: Ada Ciganlija
Odg: Brodski motori zimi... startovati ili ne?
« Odgovor #12 poslato: 16, 03, 2013, 05:10:26 pre podne »
Postoji još jedna stvar za one koji često zimi koriste plovilo.
To je webasto u motornom prostoru.
Greje kabinu, motori uvek spremni, akumulatori sačuvani, voda u sistemu i rezervoarima neće lediti.

Ili još bolji sistem... webasto koji ne greje vazduh nego vodu. Spoji se da gura toplu vodu kroz motor, bojler, i kroz par grejača (kao oni autobuski) u kabini. Znači greje ceo brod i motore. Kada startujete motor isključite webasto, zatvorite dva ventila i motor nastavi da greje i kabinu i vodu u bojleru. Savršen sistem. Mana... troši gorivo.

Uh, sve više pitanja za moju ludu glavu.  no125

1. Bojler.

 Hteo bih da ga negde ubacim ali ne znam kako to funkcioniše. Kako se isti dopunjava vodom u toku rada? Ako je princip kao kod bojlera u stanu, onda bi morao da povlači iz rezervoara onoliko hladne vode koliko potroši tople. Da li za to treba neka pumpa ili ne? Moj rezervoar za vodu prima 72 l. Nije li to malo? 

Gledao sam svašta nešto na Hogarovoj temi ali se nisam prosvetlio. Izgleda da će biti opet lavorče i topla voda se plinskog rešoa.  upavusi

2. Vebasto.

I on zauzima neki prostor. Tu su i radovi na provlačenju instalacije, povezivanje sa ostalom brodskom instalacijom ... Stvarno lepa zamisao ali mora da čeka. I koliko goriva troši vebasto u stanju kad brod miruje? Može li se to grejanje odraditi preko solarnih ploča koje izgleda mogu da reše mnoge stvari?

3. Ako hladnoća prazni akumulatore, shvatih da je bolje da se isti skinu i ušuškaju do proleća. Juče sam onaj veći doneo kući a bogami doći će danas i manji. 6589

Kako ovo čitam sve više se pitam kada ću onda ploviti?.

Jesam brod stavio na prodaju, ali ako ostane onda bi trebao da rešavam dosta stvari ... To bi već bile bile slatke muke.  lol

Izgleda da ću rasplinuti ovu temu...  kuku
« Poslednja izmena: 16, 03, 2013, 05:53:36 pre podne Arsa »
Ispuni godine životom, a ne život godinama.

Van mreže sale.m79

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 926
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Gasa
  • Brod tip: Apic
  • Marina: Smederevo
  • Veličina: 10m
Odg: Brodski motori zimi... startovati ili ne?
« Odgovor #13 poslato: 16, 03, 2013, 08:29:07 pre podne »