Ja sam uveren da je tako kako Dule kaze, samo me buni informacija da ce agregat/generator trositi 1,5L na sat rada. Da li ce motor od 10 HP (7,5kW) moci da pokrece generator od 15kW. U praznom hodu hoce sigurno, ali kad je opterecen, .... tu se bojim da ce imati snage da ga "vrti" punom snagom. Mada je cinjenica i ovo sto Dule kaze za tramvaje. I to je tako. Elektromotori imaju bolji (iskoristiviji) obrtni moment i zato su "bolji" za sve vrste pogona gde god mogu da se upotrebe.
Na kraju krajeva pa i vozovi su odavno presli na elektrovucu iz istih razloga. A i danasnji plovni sistemi, da ne kazem prekookenaski brodovi, koriste ovaj nacin pogona.
Ova dilema je i mene odavno "mucila". Ne samo koja snaga elektromotora je potrebna da pogoni plovilo, vec i uopsteno "da li ima smisla razmisljati o promeni nacina pogona plovila".
Ali zahvaljujuci ovoj nasoj drzavi i nacinu obracuna poreza i takse na upotrebu dobara, ne da nema smisla, vec je velika potreba izvrsiti preinaku i prelazak na elektro pogon.
I ja sam, da budem skroman, te davne 1992-1995. god izvrsio preinaku jednog motocikla (Tomos APN4), tako sto sam skinuo motor jer nisam mogao placati litru goriva 5 DM, a umesto njega ubacio jedan preradjen anlaser, snage 1,2kW, da bih sa njim isao na posao i zavrsavao poslove po gradu. Radijus kretanja mi je bio oko 20 km, sa akumulatorom od 55Ah.
Sve u svemu, cak i da se ne pravi zaliha energije (da se ne kupuju akumulatori za "spremiste" energije), vec da se ima samo jedan za ostale, klasicne potrosace, svetla, radio, TV, kompjuter, frizider........ velika dobit je u hibridnom pogonu.
Prilikom registracije plovila, da je agregat i vece snage od starog pogonskog motora, niko ga nece gledati ni pitati koje je snage. Pogledace samo snagu elektromotora i nju ce upisati u plovidbenu dozvolu, i prema njemu ce naplatiti taksu na upotrebu dobara, a to je vec OGROMNA usteda.
:good: :good: :good: