Autor Tema: Opet Gliseri Vs Deplasamnci pa malo i o sikljama i jedrilicama SPOJENO  (Pročitano 47282 puta)

0 Članovi i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže HOGAR

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1448
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Hogar Strasni
  • Brod tip: Djena ship ''Hrabri''
  • Marina: ''Nautek'' Zemun
  • Veličina: 11 m
Odg: Opet Gliseri Vs Deplasamnci pa malo i o sikljama i jedrilicama SPOJENO
« Odgovor #45 poslato: 29, 03, 2012, 19:03:13 posle podne »
 ha stri ,more,to je bila faza kad je riba u camcu,umesto ispod,pa  eek u pogresnom pravcu  lol
Kolumbo ko ti dade ladju, j.... te radoznala

Van mreže Misha D

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1780
  • plovilo: Linssen 29.9 ac gs
Odg: Opet Gliseri Vs Deplasamnci pa malo i o sikljama i jedrilicama SPOJENO
« Odgovor #46 poslato: 29, 03, 2012, 19:26:27 posle podne »
"Misa nije prosao fazu gliserasa. "

Dve godine i oko 300h na gliseru sa kabinom i nije neka faza, ali sam se bas lepo dva leta przio u kabini na 35-40C.
Na sadasnjem plovilu i upravljanje i druzenje sa posadom se odvija na flybridge-u, a autopilot dozvoljava da se malo druzis sa ostalim prisutnima. Dok sam jurcao po Dunavu u Antaresu8 pogled mi je bio zakovan za plovke na plovnom putu i za gps ekran, a bogami i za pokazivac nivoa gotriva.
Današnji dan je početak ostatka moga života....

Van mreže Terca

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 696
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Opet Gliseri Vs Deplasamnci pa malo i o sikljama i jedrilicama SPOJENO
« Odgovor #47 poslato: 29, 03, 2012, 21:24:46 posle podne »
Kao iskusan nautičar, vi bi barem trebali da znate da u nautici ima veoma malo stvari koje mogu da važe uopšteno.
Saveti i proračuni koji su dati  LSI-ju su tačni, ali odnose se isključivo na njegov čamac, njegov motor kojim trenutno raspolaže, i na njegov raspoloživi budžet.
Svakako nije isto glisirati sa 700kg ili sa 3 tone.  LSI neće mnogo dobiti na uštedi ako stavi neki motor od 10ks. Pošto planira tu regatu po kanalima, svakako bih mu preporučio da ima i pomoćni motor od 2-3-4 ks, to ima smisla, ali samo dok je glavni dovoljno jak za glisiranje.

Primer koji ste vi naveli predviđa premali i preslab motor na preteškom i prevelikom koritu, i u normalnim državama je zabranjeno ploviti takvim čamcima po rekama. Namenski se mogu koristiti jedino na stajaćim vodama, manjim jezerima i kanalima.
Apićeva korita u kombinaciji sa DMB-om, to je verovatno neka klasa za većinu drugih metalnih budževina koje plove našim rekama, ali opet, da je to stvarno dobro, verovatno ih ljudi ne bi zvali koritima.
Tvrditi da je takva naprava bolja od glisera vrednog 250.000 evra je uvreda za intelegenciju.
Ali mi Srbi smo najstariji, najpametniji i sve znamo, ali se nismo pomerili od DMB-a i Golfa 2!!!


Dobro de... Imao sam ja i neprijatnijih sagovornika.

Sad je dobar momenat da prelistaš unatrag postove i da ustanoviš da sam vam samo skrenuo pažnju da se odabirom režima plovidbe a onda i vrste i snage pogona može značajno uticati na ukupnu potrošnju goriva.

E sad: ja nisam pominjao ni Apića ni DMB ...

O tome su pisali Novus, Kapetan, Ika... Ne znam zašto misliš da ti oni vređaju inteligenciju i ne interesuje me. Vidi ti to sa njima.

A zainteresovao si me nečim drugim što si pisao pa ću da otvorim novu temu da ne kvarim dalje ovde.
I male stvari su velike, kada se gledaju izbliza.

Van mreže zoke

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 736
  • Pol: Muškarac
    • PERAVA
  • Brod tip: MBD-Hausboot
  • Marina: N:K:-Moja ladja-Brcko
  • Veličina: 10x4,40N:K
Odg: Opet Gliseri Vs Deplasamnci pa malo i o sikljama i jedrilicama SPOJENO
« Odgovor #48 poslato: 29, 03, 2012, 21:47:46 posle podne »
Sale koliko sati godisnje se vozis na vodi

Van mreže SALE NB

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2449
  • Pol: Muškarac
Odg: Opet Gliseri Vs Deplasamnci pa malo i o sikljama i jedrilicama SPOJENO
« Odgovor #49 poslato: 29, 03, 2012, 23:27:32 posle podne »
@ Hogar Svaki gliser od 7-8 metara nudi više iskoristivog prostora, komforniji je i praktičniji od bilo kojeg 9-metarskog brodića iz kućne radinosti ili iz pera domaćih majstora.
Zašto bi se morao odmah vraćati sa Đerdapa isti dan?! Sa takvim čamcem se u punom komforu mogu praviti izleti od nedelju dana bez dopunjavanja zaliha. A lepo je znati da se mogu vratiti u istom danu, ako zatreba.
Nikad mi se nije desilo da udarim panj, iz prostog razloga što držim oči otvorene. Ne može se pri brzini od 50km/h ponašati jednako nonšalantno kao pri 10km/h.
Bezbednost vaših limenjaka se najbolje ogleda u tome, da čim se dignu talasi od pola metra, svi giljate u obalu.
Baš imate poverenja u svoja plovila, nema šta! A meni tek tada postaje zabavno!  j1
Moj gliserčić može bez problema preploviti Jadran, a vaša "korita" ? Čini mi se da ti pišeš gluposti!

@Dule Mogu samo da potvrdim sve napisano!

@ terca
Evo da se izvinim, nije mi bio cilj da budem neprijatan, barem ne u većoj meri od večito dežurnih "Mrguda".
Vi napisaste nakon Duletovog i Espressovog posta da su naveli potrošnju u "laboratorijskim uslovima", a da vaša lađa potroši 25 lit za 250 km!
Pritom oni navode realnu potrošnju u plovidbi Dunavom uzvodno-nizvodno, a vi plovidbu po stajaćoj vodi!
Recite iskreno koju brzinu postižete na Dunavu uzvodno i koliko daleko od obale plovite da biste je postigli?
I dalje ostaje nesporno da njihovi gliseri troše mnogo više, ali i pružaju mnogo više. Ostalo je stvar ukusa, i naravno, dubine džepa.

@Zoke Nemam pojma, nemam motometar, ali je sigurno blizu 200 sati. Naravno, dobar deo toga je plovidba sa malim motorom.

"Moreplovac ne moli za pravac vetra, već uči kako da plovi po postojećem"

Van mreže HOGAR

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1448
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Hogar Strasni
  • Brod tip: Djena ship ''Hrabri''
  • Marina: ''Nautek'' Zemun
  • Veličina: 11 m
Odg: Opet Gliseri Vs Deplasamnci pa malo i o sikljama i jedrilicama SPOJENO
« Odgovor #50 poslato: 30, 03, 2012, 08:46:49 pre podne »
Sale,jesi naporan,alal vera.Jesi li nekad boravio na  gliseru od 7m  sha.Nadji mi bar jedan sa stajacom visinom u kabini,o WC-u da ne govorim.Gorance je njegovim camcem isao do Golupca,malo sporije nego ti,recimo.Lepo sam napisao da se radi o KOMFORU,i naveo Duletov gliser,kao primer.Camci o kojima ti pises su pomocni camci,u normalnom svetu,Sale,a ti bi da provedes 7dana,bez dopunjavanja zaliha.Moram i ja da te pitam,kao neko skoro sa foruma,koliko imas godina  sha ,mozda stvarno gubim vreme u raspravi sa tobom.Neces verovati,ali ima dosta ljudi sa vode,ovde,koji se ne boje talasa  sajkaca
Kolumbo ko ti dade ladju, j.... te radoznala

Van mreže HOGAR

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1448
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Hogar Strasni
  • Brod tip: Djena ship ''Hrabri''
  • Marina: ''Nautek'' Zemun
  • Veličina: 11 m
Odg: Opet Gliseri Vs Deplasamnci pa malo i o sikljama i jedrilicama SPOJENO
« Odgovor #51 poslato: 30, 03, 2012, 08:49:51 pre podne »
Sale,ako si nizi rastom,onda povlacim rec,tebi je komfor i na gliseru od 7m sajkaca
Kolumbo ko ti dade ladju, j.... te radoznala

Van mreže SALE NB

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2449
  • Pol: Muškarac
Odg: Opet Gliseri Vs Deplasamnci pa malo i o sikljama i jedrilicama SPOJENO
« Odgovor #52 poslato: 30, 03, 2012, 10:18:49 pre podne »
Sale,jesi naporan,alal vera.Jesi li nekad boravio na  gliseru od 7m  sha.Nadji mi bar jedan sa stajacom visinom u kabini,o WC-u da ne govorim.Gorance je njegovim camcem isao do Golupca,malo sporije nego ti,recimo.Lepo sam napisao da se radi o KOMFORU,i naveo Duletov gliser,kao primer.Camci o kojima ti pises su pomocni camci,u normalnom svetu,Sale,a ti bi da provedes 7dana,bez dopunjavanja zaliha.Moram i ja da te pitam,kao neko skoro sa foruma,koliko imas godina  sha ,mozda stvarno gubim vreme u raspravi sa tobom.Neces verovati,ali ima dosta ljudi sa vode,ovde,koji se ne boje talasa  sajkaca

Naporan sam, naporan, ali za tebe sam mala beba! tamburanje
Vidim da si ti glisere gledao samo na slikama, pa moram da te učim ispočetka! ajstajn Verovatno si nekad ušao u neki gliser sa onom niskom pramčanom kabinom, pa misliš da su svi takvi! Očigledno nikad nisi bio na gliseru kao što je Mishin Benetau Antares, koji ima stajaću visinu, WC, i sve druge komforne atribute kao mnogo veći metalni brodići. Nema veze, srećom tu je Pera sa svojim Yastogom, a Yastog je "objasnio" celokupnoj srpskoj "brodogradnji" kako se racionalno koristi prostor.
Letos sam plovio do Tikvare i nazad, ostali smo ukupno 6 dana, i to na čamcu od 5 metara. Ne razumem zašto bi to sa čamcem od 7 metara bio problem?!
Visok sam 1.84m, i sa uživanjem plovim i na gliseru od 5 metara!

"Moreplovac ne moli za pravac vetra, već uči kako da plovi po postojećem"

Van mreže mossi

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3179
  • Pol: Muškarac
  • Somborac
    • VARALICA II - AP323A
    • APATIN-Kampovanje-Pecanje-Plovidba
  • Brod tip: Pecaroški alu
  • Marina: Apatin
  • Veličina: 5.5m
Odg: Opet Gliseri Vs Deplasamnci pa malo i o sikljama i jedrilicama SPOJENO
« Odgovor #53 poslato: 30, 03, 2012, 10:30:53 pre podne »
Gliseri, deplasmanci, jedrilice, šiklje.
Velika ili mala potrošnja, veliki ili mali budžet.

Bude li još iko spomenuo vredjanje inteligencije (npr SaleNB), kao i "Čini mi se da ti pišeš gluposti!"

Diskutaovati se može ali i ne mora.
Vredjati se NE SME!

Ja ću zaista tražiti da se takav član kao vrlo nepristojan i nedorastao polemičkom
diskutovanju na forumu moja ladja, odstrani sa istog BAN-om.

 hi 56568

Van mreže oblak

  • Administrator
  • Talasožder Mali
  • *****
  • Poruke: 771
  • Pol: Muškarac
  • Brod tip: Bayliner 2556 flybridge
  • Marina: Stenka, Beograd
  • Veličina: 25 ft
Odg: Opet Gliseri Vs Deplasamnci pa malo i o sikljama i jedrilicama SPOJENO
« Odgovor #54 poslato: 30, 03, 2012, 10:44:21 pre podne »
Zasto je gliser ekonomicniji od plovila istih gabarita je vecno pitanje.
Mozda je odgovor u tome da deplasmanac uvek gura vodu i uvek ima veliki otpor. Kod broda ne vazi ono pravilo koje vazi kod kola da kada postignes brzinu ne treba puno snage za odrzavanje iste.


Dule, ne zaboravi,  deplasmanci imaju veliku istisninu...sto im "skida" na kilazi prilicno ( smislio Arhimed) pa ih male snage guraju kao da su daleko manji i laksi camci....
Zvoni, kucanje ne radi!

Van mreže IKA

  • Tisa
  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1902
  • Pol: Muškarac
    • trenutno bezimen
  • Brod tip: samogradnja-Ika design-zetovo vlasništvo
  • Marina: Tisa-9km,desna obala,šesta vrba od mosta
  • Veličina: 6,5m
Odg: Opet Gliseri Vs Deplasamnci pa malo i o sikljama i jedrilicama SPOJENO
« Odgovor #55 poslato: 30, 03, 2012, 11:38:19 pre podne »
Dakle , zaključak je sledeći.
Tema , što reče Kapetan ,opet zagađena,pa baš da vidim jel sad gliserašu šta jasnije.
E sad od njegovog sledećeg pitanja zavisi koliko će ova tema nakupiti stranica. oops
Definitivno kriterijumi za f odelenje ispunjeni 56568

Van mreže Pingvin44

  • DrinskoSavski Brčkaroš
  • ****
  • Poruke: 261
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Opet Gliseri Vs Deplasamnci pa malo i o sikljama i jedrilicama SPOJENO
« Odgovor #56 poslato: 30, 03, 2012, 11:39:33 pre podne »
Jednom sam rekao u sali ali sam spreman za opkladu to i da uradim.
Moj camac ima oko 7 tona.
Da ga stavim na 100 m od sebe i vezem dovoljno dugackim konopcem ja cu ga, povlaceci taj konopac samo rukama, poterati brzinom od 5 km na sat. Dakle, brzine ispod 8 - 10 km na sat uopste nisu realna slika potrosnje bilo kog broda osim ako mu to nije maksimalna brzina. A onda tu nesto ne valja. Ili korito ili je motor premali.
A jel se konjske snage obracunavaju na povlacenje ili na guranje? To mi nikad nije bilo jasno...

Van mreže IKA

  • Tisa
  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1902
  • Pol: Muškarac
    • trenutno bezimen
  • Brod tip: samogradnja-Ika design-zetovo vlasništvo
  • Marina: Tisa-9km,desna obala,šesta vrba od mosta
  • Veličina: 6,5m
Odg: Opet Gliseri Vs Deplasamnci pa malo i o sikljama i jedrilicama SPOJENO
« Odgovor #57 poslato: 30, 03, 2012, 11:50:23 pre podne »
Jednom sam rekao u sali ali sam spreman za opkladu to i da uradim.
Moj camac ima oko 7 tona.
Da ga stavim na 100 m od sebe i vezem dovoljno dugackim konopcem ja cu ga, povlaceci taj konopac samo rukama, poterati brzinom od 5 km na sat. Dakle, brzine ispod 8 - 10 km na sat uopste nisu realna slika potrosnje bilo kog broda osim ako mu to nije maksimalna brzina. A onda tu nesto ne valja. Ili korito ili je motor premali.

ponuda za opkladu prihvaćena.Definiši samo dal vučeš uzvodno il nizvodno.Ako je nizvodno onda ćeš po ovoj brzini dunava morati da kočiš 25648 100 metara konopa obezbeđuje kapetan u dogovoru s trgovinom iz zemuna

Van mreže Pingvin44

  • DrinskoSavski Brčkaroš
  • ****
  • Poruke: 261
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Opet Gliseri Vs Deplasamnci pa malo i o sikljama i jedrilicama SPOJENO
« Odgovor #58 poslato: 30, 03, 2012, 11:52:06 pre podne »
Prosli put kad je pala ovakva opklada skupljale se pare za motor.
Sta li ce sad da se skuplja?

Van mreže oblak

  • Administrator
  • Talasožder Mali
  • *****
  • Poruke: 771
  • Pol: Muškarac
  • Brod tip: Bayliner 2556 flybridge
  • Marina: Stenka, Beograd
  • Veličina: 25 ft
Odg: Opet Gliseri Vs Deplasamnci pa malo i o sikljama i jedrilicama SPOJENO
« Odgovor #59 poslato: 30, 03, 2012, 11:56:11 pre podne »
To je tacno, ali je tacno i to da guraju vodu. Ja sam samo rekao da kod deplasmanaca ne vazi ono da kada postigne odredjenu brzinu motor radi rasterecenije i da manje trosi usled smanjenja otpora vode, sto je slucaj kod glisera.
Povecanjem brzine deplasmanci neprekidno povecavaju i angazovanu snagu i potrosnju goriva.
Kod glisera imas povecanje angazovane snage i potrosnje goriva do momenta kada korito izadje iz vode nakon cega opada i angazovana snaga i potrosnja pa je takva voznja ekonomicnija.
Ne treba racunati brzine do 7-8 km na sat kada ni gliser ni deplasmanci ne zahtevaju puno snage za kretanje. Moze tom brzinom i motor od 10 hp da gura i jedan i drugi ako im tezina ne prelazi 7 tona ako nema vetra i ako je voda mirna.
I tu se svi kace za malu potrosnju.
Neka neko od tih zagovornika potera deplasmanac na 15 km na sat uzvodno pa da vidimo koliko ce motor izdrzati i koliko trosi. Trosi vise nego gliser koji ce ici istom brzinom zato sto kod glisera motor od 300 hp radi na malom broju obrtaja, rastereceno a dizel od 100 hp na deplasmancu brekce i angazuje svu svoju snagu. I trosi minimum 20 l na sat dizela i pola litre ulja.

 Lako je reci da neciji motor trosi 5 l na sat i gura 10 tona. Tacno. Ali to je istina samo kada ide 5-6 km na sat. Pravu istinu dobije kada rucicu stavi na dve trecine gasa kako obicno voze gliseri.
Ista je prica i sa torpedom... cuvenim torpedom.
Opteretite vi taj motor kako valja pa da vidimo koliko trosi i koliko ce trajati.
Traktor trosi 2 litre kada radi u leru ali kada ore trosi 25 l na sat.
Nemojte izjednacavati plutanje na vodi sa glisiranjem nego dajte realnu sliku o potrosnji sa pravim opterecenjima pa ce se svi uveriti da gliseri ne trose vise goriva nego ga potrose za krace vreme  lol

Samo sto se gliserska korita ponasaju slicno buldozerima na manjim brzinama s obzirom da su oblikom korita i tezistem usmereni da se popnu na svoj pramcani talas, takva "voznja" guta gorivo, dok deplasmanci formom razgrcu taj pramcani talas i uskladjuju ga sa krmenim sto smanjuje opstrujavanje  i time povecavaju brzinu znatno. Naravno voda kao fluid ima odredjenu gustinu i samim tim i limit u brzini za tela koja se krecu kroz nju. Ja sam od glisera imao samo fishermana Tulio Abate-a , 5 m sa motormo Yamaha 30ps. Sa dva putnika sam trosio 15l na sat bez problema...
Zvoni, kucanje ne radi!