Moja Ladja
E, ovako treba... => Plovila => Temu započeo: stankovic111 15, 04, 2012, 21:23:44 posle podne
-
kupio sam elan 401 pa bih zeleo malo da ga sredim i prefarbam... ove sezone cu da ga teram kakav jeste, al za sledecu zelim da ga skockam da bude kao nov... on ni sad nije los, al mu treba farbanje... pa sam mislio da ga prvo dobro ismirglam da mu skinem sadasnju boju, jer je ovo bivsi vlasnik brefarbao nekom bezveze bojom, a ne bojom za camce... znaci, zelim nju da skinem i da ga ofarbam u krem ili u belu boju... e sad mi treba pomoc oko odabira, ne znam boje kojih firmi su dobre... naravno, da to ne bude mnogo skupo... ako neko zna, pomoc dobro dosla... mislio sam da ga farbam kompresorom, jel to dobro? hvala, unapred! :)
-
Treba ti poliuretanski prajmer i lak. Od domaćih proizvođača, tu su Zorka i Pitura. Nude korektan kvalitet za srazmerno malo para, a Hempel će uz veći trošak, doneti i bolji kvalitet. Izbor je tvoj.
-
hvala, zanima me kako se radi priprema za farbanje... da li tu spada samo dobro smirglanje ili ima jos nesto sto treba da se uradi? jel znas mozda koje su cene toh nasih boja, a koje su cene hempelovih?
-
Priprema za farbanje je ista kao i za sve drugo, šmirglanje, gitovanje oštećenja, i opet šmirglanje! 658
Zavisi od stanja čamca i od toga kakav rezultat želiš da postigneš.
Piturin PU lak u pakovanju od 2,5kg je oko 3500 dinara. Kupovao sam nedavno u prodavnici Tehnonautika. Za prajmer ne znam.
http://www.tehnonautika.rs/ (http://www.tehnonautika.rs/)
Zorkin Maestral program imaš u većini bolje opremljenih farbara, cene ne znam, bile su oko 1500 dinara za set od 1kg, ali davno beše.
Farbara Ocean Color, Ivićeva 3a ( početak Tošinog bunara) drži Hempel program, najbolje da se direktno raspitaš za cene, ali računaj najmanje duplo na cene Piture i Zorke.
-
Evo malo više podataka o Zorkinom programu. Sa strane su dati podaci o pakovanjima i cene (bez i sa PDV-om) - stanje 2010/2011. godina, kada sam ja prikupljao informacije za sebe.
UPUTSTVO ZA FARBANJE ZORKINIM BOJAMA
Epoksi katran (A+B) - 2k debeloslojni premaz na bazi epoksidnih smola i odabranih 3 kg 12 2.805 3.310
katrana koji se koristi za zaštitu plovnih objekata, balast tankova i objekata ukopanih u zemlju.
Premaz karakteriše visoka nepropustljivost na vodu, vlagu i kiseonik. Koristi se u sistemu sa Nijansa: crna
Maestral epoksi osnovnim. Razređen premaz 5-8% se nanosi četkom, končanim valjkom ili
pneum.pištoljem u 2-4 sloja, i tako katalizovan (odnos mešanja A:B-90:10) se mora upotrebiti
u roku od 6-8 h. Suv na dodir za 6-8 h, ponovno nanošenje za 24 h. Potrošnja je 4 m2/kg.
Pur prajmer (A+B) - 2k osnovni premaz na bazi poliester-izocijanatnog veziva i odabranih 1 kg 12 1.020 1.204
antikorozionih pigmenata koji se koristi za zaštitu plovnih i drugih objekata od ojačanog
poliestera ili čelika. Premaz karakteriše velika otpornost na vodu, industrijske gasove, kiseline, Nijansa: bela
maziva i goriva. Razređen premaz 8-15% se nanosi četkom, končanim valjkom ili pneumatskim
pištoljem u 1-2 sloja na predhodno odmašćenu, peskarenu ili mehanički prebrušenu površinu.
Premaz je suv na dodir za 6-8 h, ponovno nanošenje za 24 h. Potrošnja je 6 m2/kg za jedan sloj.
Poliuretanski lak (A+B) - 2k poliuretanski završni premaz na bazi poliester-izocijanatnog 1 kg 12 1.095 1.292
veziva i odabranih pigmenata koji se u sistemu sa Maestral epoksi osnovnim ili Maestral pur
prajmerom koristi za zaštitu plovnih objekata od čelika i ojačanog poliestera. Premaz karakteriše Nijanse: bezbojna, bela, plava, žuta,
visoki sjaj i visoka otpornost na mehaničke i atmosferske uticaje. Razređen premaz 12-18% se sv.plava, crvena, crna, zelena
nanosi četkom, končanim valjkom ili pneum.pištoljem u 1-2 sloja, i tako katalizovan (odnos mešanja
A:B - 70:30) se mora upotrebiti za 3-5 h. Suv je na dodir za 8-10 h, ponovno nanošenje za 24 h.
Potrošnja premaza je 8 m2/kg za jedan sloj.
Antialgin - premaz na bazi sintetičkih smola sa vrlo delotvornim antivegetativnim svojstvima. 1 kg 12 1.340 1.582
Premaz se koristi za zaštitu brodova, čamaca, jahti i onemogućava pojavu algi i drugih biljnih
obraštaja na zaštićenim površinama koje se nalaze u vodi. Nanosi se u sistemu preko Maestral Nijanse: crvena, plava, braon
epoksi-katranskog, Maestral epoksi osnovnog, Hlorkaučuk ili Poliuretanskog sistema premaza u
roku od 24 h od nanošenja zadnjeg premaza iz navedenih sistema. Razređen premaz 10-15% se
nanosi četkom, končanim valjkom ili pneum.pištoljem u 1 sloju. Suv je na dodir za 2-3 h, preko
Maestral epoksi-katrana ili Maestral pu laka treba ga naneti između 18-24 h. Potrošnja je 4-5 m2/kg.
-
A kako se kupuje bez PDV-a?
-
A kako se kupuje bez PDV-a?
Ko ima firmu i želi bez PDV-a taj zna kako će.
Ko nema firmu njemu je sve jedno - mora da plati PDV.
-
Ja sam mislio da svi placaju PDV.......
-
I TREBA DA PLACAJU
-
i onako je vec off pa da iskoristim temu da priupitam ...
Ako je plastikaner farban sa obicnim bojama da li moze sad bez skidanja istih da se predje pu bojama ???????
-
Moze ako ti daju bez PDV-a 456
Iznenadio me laza legalista oce da prevari drzavu i kupi farbu bez PDV-a a nemcima bi da plati duplo... 56568
-
A ja sam los i nestandardan ...cccccc... A za ovu farbu jesi ozbiljan ili ?
-
Ako su odstojale dovoljno dugo moze se desiti da ih ne digne..
U principu nemoze.
-
Hvala
-
primer bi bio pozeljan u tim situacijama
-
hvala vam na pomoci... jh
-
Moze ako ti daju bez PDV-a 456
Iznenadio me laza legalista oce da prevari drzavu i kupi farbu bez PDV-a a nemcima bi da plati duplo... 56568
Voleo bih da znam u kojoj od ovih naših političkih partija je ovaj Novus učio zanat!?
Mora da je imao dobrog učitelja. Ili je to poseban urodjeni talenat da se stvari izvrnu?
Gde sam ja to, Novuse, rekao da hoću da prevarim državu (nije da ne bih, kad bih mogao)?
Cene su date sa i bez PDV-a. To sam napisao.
A na pitanje kako može bez PDV-a, odgovorio sam da to znaju oni koji imaju firme. I gde se tu vidi moja namera da prevarim državu?
Jednostavno, oni koji imaju firme znaju kako se te stvari rade, jer ako ne znaju - teško i njima i njihovim firmama.
Jer PDV svi moraju da plate ali nekom se vrati, a nekom se i ne vrati.
-
Pa ako ima firmu za recni prevoz putnika onda mu se mozda i vrati... 25648
-
Postovanje ljudi , da li moze neko da mi kaze nesto uopsteno o ponasanju ovog camca (Elan 401) na Dunavu u kombinaciji sa motorom od 4ks-8ks. Interesuje me njegova povoznost, stabilnost i maximalan broj osoba sa kojima bi se on normalno ponasao na vodi ?!
I da li je mozda srecnije resenje Titel specijal 80 u kombinaciji sa motoroma iste konjaze (4-8ks)
Camac koristim iskljucivo za uzivanje i relaksacijonu voznju Dunavom, i to obicno za grupu od 3-4 osobe :)
Unapred se zahvaljujem na odgovorima i pozzz ;)
-
limunardo dobrodosao ...
titel specijal ce ici brze sa tim motorima , ali je elan 401 ako se ne varam nesto malo siri samim time i stabilniji...
-
Nema veze sa lokal patriotizmom,ali ja prednost dajem specijalu.Elan vrlo nestabilan dok ne zaplovi,ali kad pogledaš u plovidbi su stabilni maltene svi čamci.Specijal ,kao i elan sam imao,koristio i apsolutna prednost je na strani specijala.Štaviše sa motorom od 4hp i brzina i ekonomičnost je opet na strani specijala. 25648
@kapetan-nije stabilniji obzirom da je elanovo korito V dok je specijal klasičan tabanaš.
-
Samo jos jedno pitanje, tacnije zanimaju me dimenzije i kilaza i jednog i drugog tacnije nasao sam da elan 401 ima nekih 85 kg i da su mu dimenzije 3,91m × 1,60m
e sad neznam tacne dimenzije specijala i njegovu tezinu.
Da li uopste tomos 4ks moze da uspesno tera ova dva camca uzvodno Dunavom (na potezu Novi Sad - Beocin) sa recimo 3-4 osobe ?
-
Definitivno Specijal 80, samo treba naći primerak u dobrom stanju.
Elan 401 je kratak čamac, pa su brzine koje postiže poprilično male. Sve preko 4 osobe u čamcu je već preteško i previše, a pristajanje na neku plažu sa tako natovarenim Elanom završava na metar i po od obale.
Kad plovite sami, svaki motor jači od tomosa 4 će podići pramac u nebo, pa i ne vidite kuda plovite.
Specijal 80 će bez problema prevestii 6-7 ljudi, pristati u svaki plićak, a lepo će ploviti i kada ste sami u čamcu.
Jedino je kvalitet plastike na strani Elana, ali treba uzeti u obzir i koliko je star najmlađi Elan koji može da se kupi.
Specijal je nešto oko 5,6m x 1,6m.
-
114
Evo nekih mojih zapažanja :
Dugo sam i ja razmišljao o navedenom elanu kao o još jednom čamcu (da ne ostanem na suvom kad mi deca uzmu čamac upavusi)
a prošle nedelje su takav čamac kupili moji prijatelji pa su došli kod mene da probamo baš navedene varijante - sa Yamahom 8 ks
i Johnsonom 20 ks pošto imam te motore, a njegov je Tomos 4ks.
Rezultat svega je da više ne razmišljam o elanu, moja titelska Tisa 94 je spram njega pojam stabilnosti i sigurnosti, i imam utisak da se
motori više pate sa elanom.
U svakom slučaju glasam za specijala, ali traži varijantu bez tzv. ŠVANCA (ne znam otkuda taj naziv....) sa ravnim završetkom tabana,
a ako naletiš na Tisu onda si uradio posao.
Verovatno će se javiti i neko sa kontraargumentima, ali zato je ovo forum pa je red da čuješ više iskustava.
Moj savet - probaj da nađeš nekoga ko ima navedene čamce i probaj oba, pa makar i propustio ovu sezonu.
Greške se teško i sporo ispravljaju.
-
Elan uz motor od minimum 20ks,sve ostalo je igrarija i mucenje...
Specijal je muka naci u dobrom stanju,treba se tu pomuciti,ali uz motorino od 4-6ks je odlicna zabava.
-
no125
Probao sam elana sa Johnijem 20 ks, izbaci ga na tri dužine, glisira k'o blesav....ali sam imao osećaj kao da će se ponoviti Tikvara.
Da li sam navikao na dobru i bezbednu vožnju...ne znam, ali sam ljubio zemlju kada sam izašao na obalu. Sa mojim čamcem
bez problema vučem sina na skijama, a baš je tabanaš k'o pegla.
Ako si negde blizu dođi na 114 i probaj, a i elana ima gde hoćeš.
-
no125
Probao sam elana sa Johnijem 20 ks, izbaci ga na tri dužine, glisira k'o blesav....ali sam imao osećaj kao da će se ponoviti Tikvara.
Da li sam navikao na dobru i bezbednu vožnju...ne znam, ali sam ljubio zemlju kada sam izašao na obalu. Sa mojim čamcem
bez problema vučem sina na skijama, a baš je tabanaš k'o pegla.
Ako si negde blizu dođi na 114 i probaj, a i elana ima gde hoćeš.
Zorane,navikli ste na mirnu "voznju" nista drugo.
Nije za svakoga mali camac i motor od 20ks,narocito za coveka koji poredi ova dva camca,dakle sigurno da ne zna puno o njima(zato i pita),dakle prvi camac i malo je mnogo da bude bas sa motorom od 20ak ks...
-
114
Pa čovek je i pitao za naša iskustva i mišljenja.
Ja sam izneo moje iskustvo i mišljenje, i dalje stojim iza toga, a to ne znači da tvrdim kako sam samo ja u pravu.
Takođe tvrdim da je najbolje da lično proba i sam utvrdi šta je pravi izbor za njega.
tvrdim i da može oba čamca da kupi nova kod mog komše u Knićaniu NOVE po prihvatljivoj ceni
-
U sustini sam i ja vise navijao za specijal 80 jer sam cuo da je dosta ekonomican i pookretljiv i sa tomos cetvorkom posto je taj motor trenutno moj limit, a eventualno bi ga dogodine menjao za nekog japanca max 8 ks.
Znaci u neku ruku mi je bitna ekonomicnost posto sam zadnjih mesec dana na dc-10 gumenjaku voza Johnsona 25ks i gde god da krenem moram sipati min 10l sto mi je zncajno ostetilo budzet. Sve u svemu johnson je prodat i sa tim parama i jos kojim evrom vise sam mislio da uzmem neki plasticni provereni camac i da se manem raznih experimentisanja sa egzotikom na Dunavu ;)
Malo me brine komentar predhodnog clana da je tesko naci dobar specijal 80, mozete li malo da mi pojasnite, da li to znaci da su svi specijali iz oglasa uglavnom krsevi i sta moze da mu fali tj, koje su mu najcesece mane, sta treba da gledam ?
-
Mane su mu losa prednja paluba,uvek se ugiba,kao i krmena klupa.treba obratiti paznju na stanje ispod gumenog odbojnika,kako su spojeni plasticni elementi.sve se to da resiti,ali uz malo truda.postoje novije varijante,malo skuplje,ali u odlicnom stanju.
-
114
Pogledaj ovo : http://anton-plast.com/specijal.html (http://anton-plast.com/specijal.html)
Nov, sa računom i garancijom 1.100,oo eura. Znam da nije malo ali si onda miran 10 godina.
Ako krš platiš .......eura, čeka te krpljenje i farbanje, a to nije jeftino ako hoćeš da se ljudski odradi. I opet će biti staro i krpež.
Motor ostavi u drugom planu, uvek možeš da ga zameniš. A verovatno bi mogao i da uzajmiš od nekog komše za ovu sezonu.
-
Ako se vec kupuje nov camac...http://www.djenaship.com/category/aluminijumski-camci (http://www.djenaship.com/category/aluminijumski-camci)
http://www.aluminijumskicamci.co.rs/proizvodnja.htm (http://www.aluminijumskicamci.co.rs/proizvodnja.htm)
-
Pa nije bas da sam tipovao nov camac, zato se i raspitujem toliko o manama polovnih ;)
A kako vam se cine ovi primerci, recimo da su to neki moji novcani limiti ;) ?
http://www.kupujemprodajem.com/elan-special-80-2455410-oglas.htm?filter_id=5771970 (http://www.kupujemprodajem.com/elan-special-80-2455410-oglas.htm?filter_id=5771970)
http://www.polovniautomobili.com/oglas2236175/specijal_80/ (http://www.polovniautomobili.com/oglas2236175/specijal_80/)
-
Malo su jaci sa cenama,bar mi se tako cini...
Okolo 500e je nekako realno
-
Nazalost oba su prodata no125
Ovaj je u opticaju:
http://www.kupujemprodajem.com/camac-sa-prokolicom-i-motor-2542049-oglas.htm?filter_id=5771642 (http://www.kupujemprodajem.com/camac-sa-prokolicom-i-motor-2542049-oglas.htm?filter_id=5771642)
Bez prikolice i motora je 650e
Jos samo jedno pitanjce a tice se registracije plovila od staklo-plastike, kazu ljudi da ako nema papire i poreklo moze da se ode kod nekog proizvodjaca plasticnih camaca i da on, recimo, izda racun sa kojim moze da se registruje, ima li neko iskustvo sa takvim varijantama ili jednostavn da ne gledam camce koji nemaju papire, posto bih hteo da ga registrujem ako bih kupovao ?
E da, zna li neko nekoga ko prodaje Titel Specijal 80 sa papirima j1
-
Provereno se moze registrovati plasticni camac sa racunom od proizvodjaca,bez problema.Mada je uvek jednostavnije kupiti camac sa vec obavljenim pregledom/registracijom.
Specijale potrazi okolo Panceva i Titela naravno,isto tako ima dosta plasticara koji nalaze polovne,sredjuju pa onda prodaju.
-
Biću slobodan da predložim: kupite isključivo čamac koji ima sve papire (račun, plovidbena...).
Nemojte da vas prodavci uveravaju kako nije problem da "sredite sa tamo nekim" da dobijete nedostajući dokument. Neka oni te papire spreme i neka kažu koliko košta njihov čamac sa svim papirima potrebnim za registraciju.
-
Ja kada bi kupovao polovan camac,uvek bi se zapitao,kad nije problem
srediti papire zasto ih prodavac nije sredio.Bez papira je to uvek mucka.
-
Ok,bez papira je obicno "mucka",ali postoje izuzetci...
Kupis camac,dobijes racun iz poslednje godine u kojoj se nije placao PDV,racun nije fiskalni,vec blok ili kako ga vec zovu,uz to se dobije "projekat" jer je ipak u pitanju tipski camac od proizvodjaca.Uz "blok" racun dobijes nesto poput fakture sa memorandumom i pecatom firme,kao i svim ostalim podatcima proizvodjaca.Sa svim papircinama odes do kapetanije i resis sve svoje muke...
-
Postovanje ljudi, evo ja opet malo dosadjujem ali kako drugacije da dodjem do informacija neophodnih za pravilnu kupovinu camca a da ne skrenem u cjorsokak zabluda.
Elem u igru je uleteo i trevi igrac :
http://www.premix.co.rs/camci/010dunaslux/010dunaslux.htm (http://www.premix.co.rs/camci/010dunaslux/010dunaslux.htm)
Sta mislite o ovom camcu u kombinaciji (za pocetak) sa tomos 4 ?
Kako se ovaj camac pokazao, pretpostavljam da je ok sto se plovnih karakteristika tice ali ja bih ga do kraja ove sezone vozio sa cetvorkom (posto trenutno nemam mogucnosti za kupovinu jaceg motora) ?
Sledece sezone bi eventualno kupio neku 10ku za njega (Hondu po mogucstvu).
Sta me savetujete, sta kazete ?!!! sha
-
Camac je odlican thumbup
-
114
Ako još kažeš da uzimaš nov.... clap clap thumbup ok
-
Nazalost nije nov, polovan je, ali je u dobrom stanju ;)
A sta kazete za za tomos 4 na ovom camcu, el to "pije vodu" ili ce biti malo i 25648 ?!
-
Nazalost nije nov, polovan je, ali je u dobrom stanju ;)
A sta kazete za za tomos 4 na ovom camcu, el to "pije vodu" ili ce biti malo i 25648 ?!
izglisirati neces, ali ce da tera dok ne nabacis nesto pametnije ... ako se ne varam Dunas sa 8 konja glisira...
-
114
Nazalost nije nov, polovan je, ali je u dobrom stanju ;)
A sta kazete za za tomos 4 na ovom camcu, el to "pije vodu" ili ce biti malo i 25648 ?!
Dunas kao čamac je sasvim ok. Što se tiče motora...pa svaki može da posluži i samo od tvojih afiniteta i mogućnosti zavisi šta ćeš uraditi. Činjenica je da nećeš svaki dan do Đerdapa ili Apatina i da ne zavisi od motora koliko ćeš vremena biti na vodi. Još žalosnije je dati velike pare za plovilo i motor i 3 sata mesečno ploviti.
A da te utešim - niko na ovom forumu nije ubo odgovarajuće plovilo onako iz cuga. Još ni sam ne znaš šta je to što ti treba i najviše odgovara.
P.S.
Pozovi ovog čoveka - ima dva Dunasa na prodaju pa se raspitaj :
http://www.kupujemprodajem.com/johnson-5hp-four-stroke-2690771-oglas.htm?filter_id=5773870 (http://www.kupujemprodajem.com/johnson-5hp-four-stroke-2690771-oglas.htm?filter_id=5773870)
-
@ Zoran Marinković
Moze li neki kontakt od tog prodavca dva dunasa posto mu je oglas sa kupujem prodajem obrisan :( ?
-
no125
@ Zoran Marinković
Moze li neki kontakt od tog prodavca dva dunasa posto mu je oglas sa kupujem prodajem obrisan :( ?
Na žalost, nisam upisao broj. Tražio je 800 evrića, i navodno je bio očuvan. Iskreno, nešto mi je sumnjivo zašto mu je izbrisan oglas... tamburanje
-
Verovatno prodati, pa skinut sa oglasa....
-
evo ga camac,
http://www.kupujemprodajem.com/Ribarski-camac-2636529-oglas.htm?filter_id=5769732 (http://www.kupujemprodajem.com/Ribarski-camac-2636529-oglas.htm?filter_id=5769732)
Sta mislite u pitanju je 2001 godiste ?
-
Meni čamac izgleda kao da je u vrlo dobrom stanju. Zato mislim da je cena možda malo jača i da bi se kroz razgovor sa prodavcem mogla malo sniziti.
Medjutim, čini mi se da je za prikolicu mnogo 600 evra - osim ako nije registrovana po novim propisima. Čak i tada mislim da nije u najboljem stanju i da bi trebalo da bude jevtinija.
Sve ovo samo na bazi onog što ja vidim sa slika. Možda je to u prirodi i bolje.
-
hvala na brzom odgovoro, ja sam ga video uzivo i camac izgleda zaista odlicno, mnogo bolje nego na slikama.
iako su ova sediista sa natpisom premix posto je camac 2001 godiste procitao sam na onoj plocici kod krme da je proizvodjac HINS Novi Sad, Izgleda da su kalupi od Hinsa bili na lageru a ovi dok se nisu uhodali (Premix) stancovali sam natpis za klupe ;)
Ovo sve pricam zato sto sam cuo (i imam i jednog poznanika koji je radio u HINS-u dok nije privatizovan) da su oni pravili dobre camce, tj. da se nije stedelo i zakidalo na plastici i materijalu, generalno.
Prikolica me ne interesuje uzimama samo camac ;)
-
114
Čamče je za medalju. Malo spusti cenu koliko možeš, ali tu bar nemaš šta da sređuješ.
Moj čamac je 2004 i verujem da nema šta da se radi još podosta godinica....
p.s.
Titelski PREMIX je, ako se dobro sećam, bio u sastavu HINS-a koji je radio štošta od plastike (eval ploče, bazene, cisterne....)
pa otuda i pomešani natpisi na pozicijama.
-
Da se malo pohvalim, 800 euricosa
sajkaca
-
Čestitam na prinovi!
A fotografija je posebno lepa zbog one bele ladje u pozadini - ima simbolike u tome. Krećemo od malog sa velikim željama.
Nadam se da ćete uživati.
-
114 114 114 ,srecno
-
Sa srećom neka je kupovina. hi
Uživajte. 114
-
dobra kupovina thumbup i nemoj s njim odmah u blato jh
-
Čestitam na prinovi!
A fotografija je posebno lepa zbog one bele ladje u pozadini - ima simbolike u tome. Krećemo od malog sa velikim željama.
Nadam se da ćete uživati.
Jeste, tu ladju sam primetio tek kada sam nacinio fotografiju :)
Mislim da ce ovo biti leto za pamcenje king
-
dobra kupovina thumbup i nemoj s njim odmah u blato jh
Ma ne bi ja ni pristao u blato nego sam morao nesto da ostavim na obali, nece se ponoviti oops
Hvala svima na lepim zeljama :)))
Odoh sad na camac 2564 kgk
-
114
Evo da se i ja pridružim čestitkama ! Uradio si pravu stvar.
Za par dana očekujemo komentare i prve utiske, a nadam se da će biti.. kgk thumbup clap ok 25648 sail 114 114 114
-
114 25648
-
Moze mi neko reci do koliko konja se smije staviti na elan 401 ?
-
Ako je zrcalo zdravo 20-25ks
-
Ja sam gledao gdje čovjek vozi 401-icu sa Suzukijem 40 ks... e sad sigurno je pojačavao krmenu dasku.. 6589 a koliko je sigurno sa tim motorom voziti mali elan to je već upavusi
-
roll4
Moze mi neko reci do koliko konja se smije staviti na elan 401 ?
Čisto da ne bude zabune, pričaš o snazi vanbrodskog motora ... ?? stri
-
Da , bas me zanima jer mi ima jedan prijatelj elan 401 ba bih zelio probati moj motor na njega* jh
-
malo mi nejasno sta se probava camac ili .....nju.... camac je muskog roda znaci njega ffff
-
Pa ja sam jednom prilikom stavio 40 ks.... ali ne preporučujem :)
-
Pozdrav za sve clanove foruma. k5
Od pre neki dan i ja sam vlasnik jednog ELANA 401, samo mi jos motor fali. jh
Posto sam amater, ne bih isao sa motorom jacim od 10k, opet zavisi na sta naletim prilikom kupovine...mada i motor od 6 ili 8k bi verovatno bio sasvim dovoljan. Sta mozete da mi preporucite po pitanju jacine motora, posto na njemu bi se nekad vozilo i po 4-5ljudi?
I jos jedno pitanje dali za ovaj elan ide kratka ili duga cizma?
-
Dzigi_81, dobro jutro i dobrodošlica s moje strane.
Elan 401 je dobro poznat čamac na ovim prostorima i mnogo ih je prisutno. Ljudi ih voze s raznim motorima. Sa motorima do 10 KS čamac će, sa četiri osobe u njemu, ploviti lepo, mirno, ne mnogo brzo ali ne verujem da će glisirati. Sa motorom do 20 KS mogao bi i da glisira. Sve zavisi šta više volite. Ali uvek je bolje imati malo jači motor pa ga voziti sa pola do dve trećine gasa nego imati slabiji i voziti pod punim gasom.
Ako ste sami u čamcu i vozite ga motorom od 20 KS možda bi bilo dobro da rezervoar premestite na pramac - zbog ravnoteže.
Mnogo puta sam video da u takvom čamcu sede po četiri osobe i uvek sam se pitao koliko su bezbedni.
Mislim da je čamac pravljen za 2-3 osobe i za mirnu vodu. Ako na pod ne stavite daske - imam utisak da se čamac uvija.
Ipak, sva ova moja razmišljanja ne treba da vas odgovore od namere da ga kupite i koristite - želim samo da skrenem pažnju na neke stvari o kojima valja razmisliti pre nego što se desi nešto nepredvidjeno i neželjeno što može da pokvari zabavu.
Nadam se da će vam se javiti i neko ko ima više znanja od mene o čamcima i neko ko baš poseduje takav čamac - možda će me i demantovati ali vi od toga možete imati samo koristi.
Srećno!
-
Elan je čamac koji je napravljen za štošta. Kod nas moru podignu zrcalo za dugu petu i voze na moru bez problema, na rijekama ne pamtim da se neki prevrnio ili nesto slično. Iziskuje za početnika nesto malo kulture ponasanja u camcu i to kad stoji u pramcanom dijelu...kvaliteta plastike dozvoljava i nakon 30 godina kvalitetnu reparaciju. Inace u toku su premisljanja u tvornici da se ponovno pokrene prozvodnja