Moja Ladja
Nautika opšta... => OPŠTA DISKUSIJA => Temu započeo: Terca 29, 03, 2012, 21:33:40 posle podne
-
citat: "Primer koji ste vi naveli predviđa premali i preslab motor na preteškom i prevelikom koritu, i u normalnim državama je zabranjeno ploviti takvim čamcima po rekama. Namenski se mogu koristiti jedino na stajaćim vodama, manjim jezerima i kanalima."
Ovo me je zainteresovalo, nisam to znao od ranije.
Zašto je važno: u Srbiji uveliko traje proces usklađivanja zakonodavstva sa onim iz okruženja, pa ako je ovo tačno, onda nam (ili bar meni) se može dogoditi da mi zabrane da plovim, pa ću morati da menjam motor.
Sale NB, molim te da nam daš više detalja o ovome, koje države, koji propisi.
-
Pretpostavljam da znate da sva fabrička plovila prolaze kategorizaciju, pa tako većina čamaca tipa pasara, glisera, krstaša i manjih jahtica ulaze u kategoriju C, koja označava da su pogodni za reke i priobalnu plovidbu.
Listajući strane oglase, uglavnom holandske i britanske, može se naći veliki broj tzv. Kanal-boat-ova.
Dosta su uski, a često su i duži od 10m. Uglavnom ih pokreću dizel motori male snage.
Primetio sam da većina tih brodića za kanale ima kategoriju D, samo za kanale, zaštićena jezera i ostale stajaće vode.
Evo, nađoh te kategorije:
A: Ocean.
Designed for extended voyages where conditions may exceed wind force 8 (Beaufort) and wave height of 4 meter (13' ft).
B: Offshore.
Designed for offshore where conditions up to, and including, wind force 8 (Beaufort) and wave height of 4 meter (13' ft).
C: Inshore.
Designed for voyages in coastal waters, large bays, estuaries, lakes and rivers where conditions up to, and including, wind force 6 (Beaufort) and wave height up to 2 meter (6'6" ft).
D: Sheltered water.
Designed for small lakes, rivers and canals with wind up to, and including, force 4 (Beaufort) and wave height of 0.3 meter (1' ft).
-
Sale , jedrilice recimo imaju po 12 14 metara , tezina 3-4 tone a pogone ih motori od 10 15 konja... ok jako plovna korita ali ...
-
Pretpostavljam da znate da sva fabrička plovila prolaze kategorizaciju, pa tako većina čamaca tipa pasara, glisera, krstaša i manjih jahtica ulaze u kategoriju C, koja označava da su pogodni za reke i priobalnu plovidbu.
Listajući strane oglase, uglavnom holandske i britanske, može se naći veliki broj tzv. Kanal-boat-ova.
Dosta su uski, a često su i duži od 10m. Uglavnom ih pokreću dizel motori male snage.
Primetio sam da većina tih brodića za kanale ima kategoriju D, samo za kanale, zaštićena jezera i ostale stajaće vode.
Evo, nađoh te kategorije:
A: Ocean.
Designed for extended voyages where conditions may exceed wind force 8 (Beaufort) and wave height of 4 meter (13' ft).
B: Offshore.
Designed for offshore where conditions up to, and including, wind force 8 (Beaufort) and wave height of 4 meter (13' ft).
C: Inshore.
Designed for voyages in coastal waters, large bays, estuaries, lakes and rivers where conditions up to, and including, wind force 6 (Beaufort) and wave height up to 2 meter (6'6" ft).
D: Sheltered water.
Designed for small lakes, rivers and canals with wind up to, and including, force 4 (Beaufort) and wave height of 0.3 meter (1' ft).
moj Campion, model Allante 925 je kanadske proizvodnje i ima B certifikat odnosno kategoriju. dakle moze da se vozi i po putu lol lol lol
-
Ma Kep prilazi vezu na jedra,jos nije cuo da je to zabranjeto,a do malih voda trosi gorivo lol lol ha
-
Samo dok ovi iz ministarstva procitaju Vase zelje i pozdrave eto nama novih problema, finansijske prirode naravno. ffff hi
-
@Kapetan, @Dule, @espresso,@HOGAR, @BEGEJ:
najlepše vas molim da se držite teme, znate li za neku normalnu državu u kojoj postoji ovakav propis?
@Sale NB:
Hvala na razjašnjenju. Mogu mirno da spavam, nekako sam uspeo da prevedem reči "small lakes, rivers and canals with wind up to, and including, force 4 (Beaufort) and wave height of 0.3 meter", i da ustanovim da su Britanija i Holandija normalne države.
Ali, ja još znam i da je srpsko tehničko zakonodavstvo već usaglašeno sa njihovim, od 1.1.2012., i da isto važi na celom diljem Evrope, kao preduslov slobodnog protoka robe, kapitala i usluga.
Pisao sam već na plovidba.info, ali ne prate svi sve, pa evo:
Okvir tehničkog zakonodavstva čine tzv. evropske direktive, opšti propisi koji utvrđuju uslove za sastavljanje Deklaracije o usklađenosti sa tehničkim propisima i način označavanja proizvoda u tom smislu. Direktiva koja pokriva oblast o kojoj pričamo (rekreativna plovila do 24m dužine) je ona sa oznakom 94/25/EC , više detalja imate na sajtu Instituta za standardizaciju Srbije http://www.iss.rs/standard/directive.php?directive_id=112 (http://www.iss.rs/standard/directive.php?directive_id=112) .
Sama direktiva ne sadrži nikakve eksplicitno iznete tehničke zahteve, a najdirektniji put za zadovoljavanje propisa je primena tzv. harmonizovanih standarda (tj. onih čiji je tekst usklađen sa Direktivama i usvojen u svim zemljama članicama EU) a koji su sa njom u vezi. Npr. u našem slučaju spisak standarda za čamce za sport i razonodu je dat na http://www.iss.rs/standard/index.php?directive_id=112 (http://www.iss.rs/standard/index.php?directive_id=112) .
Ovi dokumenti se kupuju, a ako vas interesuju baš je sprski institut najbolja adresa za kupovinu jer su tu oni najjeftiniji, a tekst je u svim nacionalno prihvaćenim standardima isti.
Vi se ovde nesvesno pozivate na SRPS EN ISO 12217-1:2012, "Mala plovila - Ocena i kategorizacija stabiliteta i plovnosti - Deo 1: Mala plovila bez jedara dužine trupa 6 m ili veće", tu je opisana kategorizacija koja je obavezna prilikom stavljanja plovila na tržište (kada si proizvođač, i želiš da se čamci prodaju "u radnji" i registruju na osnovu deklaracije o usaglašenosti sa tehničkim propisima, pri čemu sam proizvođač preuzima odgovornost za bezbednost upotrebe pri propisanim uslovima).
Važno je da se razume: primena svih standarda NIJE OBAVEZNA, dovoljno je sačiniti tehničku dokumentaciju tako da se na nedvosmislen način pokaže da roba/čamac zadovoljava bitne pretpostavke o bezbednosti upotrebe (iako je to često teži put za samog proizvođača).
Takođe, navedeni tehnički propisi NE POKRIVAJU segment samogradnje čamaca za sopstvenu upotrebu (takvi ne smeju biti predmet dalje prodaje u priodu od namanje 5 godina), o tome govori naredni deo direktive 94/25/EC:
3. The following shall be excluded from the scope of this Directive:
(a) craft intended solely for racing, including rowing racing boats and training rowing boats labelled as such by the manufacturer;
(b) canoes and kayaks, gondolas and pedalos;
(c) sailing surfboards;
(d) powered surfboards, personal watercraft and other similar powered craft;
(e) original, and individual replicas of, historical craft designed before 1950, built predominantly with the original materials and labelled as such by the manufacturer;
(f) experimental craft, provided that they are not subsequently placed on the Community market;
(g) craft built for own use, provided that they are not subsequently placed on the Community market during a period of five years;
(h) craft specifically intended to be crewed and to carry passengers for commercial purposes, without prejudice to paragraph 2, in particular those defined in Directive 82/716/EEC of 4 October 1982 laying down technical requirements for inland waterway vessels (2), regardless of the number of passengers;
(i) submersibles;
(j) air cushion vehicles;
(k) hydrofoils.
Da vam ne tumačim previše detaljno: pod (g) je segment samogradnje, može se ploviti na bilo kojem plovilu, a posle 5 godina se smatra da je praktično dokazana bezbednost upotrebe i takav čamac se može prodavati.
To se teško može primetiti u praksi jer kod nas ima malo proizvođača koji plovila prodaju na ovaj način a ne kao samogradnju, a registracija plovila je u pravnom vakuumu, novi propisi još nisu donešeni.
Registracija, odnosno upis u registar plovila za čamce nije jedinstven u svim zemljama tj. zavisi od društvene prakse, i pri tom su neki propisi čak i fleksibilniji od naših.
Recimo, neki moji drugari koji su kupovali brodić u Holandiji i plovili naovamo su imali papirološki problem jer su ovde u Kapetaniji zahtevali brisanje iz tamošnjeg registra da bi ga ovde upisali, a brod tamo nije podlegao registraciji...
Mislim da vam je ovo bilo dovoljno za početak istraživanja.
-
Koliko vidim, navedeni standard ne odnosi se ni na glisere (tačka: "k" u spisku izuzetaka).
-
@ terca
"craft built for own use, provided that they are not subsequently placed on the Community market during a period of five years;"
Izuzeće po pitanju plovila iz samogradnje se odnosi na plovila koja se ne stavljaju subsekventno u prodaju u periodu od 5 godina.
Pošto i tamo postoje "majstori" koji proizvode brodiće u "samogradnji" , ali proizvode ih za daljnju prodaju, oni moraju svejedno da poseduju certifikat. Možete da proizvedete i prodate maksimalno 1 brodić svakih 5 godina, jedino tada se broji kao samogradnja i ne treba certifikat.
Znači, za brodiće naših majstora, bi bio potreban certifikat.
Apsolutno nisam želeo da se pozivam ni na jedan zakon, već prosto da skrenem pažnju da plovilo od 3 tone sa motorom od 10ks ne ispunjava ni minimum bezbednosti za plovidbu rekama poput Dunava, gde vetar i talasi mogu biti značajno jači i veći nego što je predviđeno tom kategorijom "D", gde bi, po svojim karakteristikama pripadao. Ako ćete vi nakon ovoga što ste pročitali i napisali mirno da spavate, ja nemam ništa protiv, u pitanju je vaša bezbednost , ne moja. Punoletni ste, radite šta hoćete. Samo nemojte da širite priču kako su vaša plovila bezbedna- pošto nisu! Neko bi vam mogao poverovati i nastradati. A to je mnogo skuplje od uštede par litara goriva.
@LSI
Gliseri se označavaju kao planning boats, speedboats, a naziv hydrofoil se odnosi dvotrupna plovila za postizanje visokih brzina , uglavnom su to prototipovi, takmičarska plovila i slično.
-
@ terca
"craft built for own use, provided that they are not subsequently placed on the Community market during a period of five years;"
Izuzeće po pitanju plovila iz samogradnje se odnosi na plovila koja se ne stavljaju subsekventno u prodaju u periodu od 5 godina.
Pošto i tamo postoje "majstori" koji proizvode brodiće u "samogradnji" , ali proizvode ih za daljnju prodaju, oni moraju svejedno da poseduju certifikat. Možete da proizvedete i prodate maksimalno 1 brodić svakih 5 godina, jedino tada se broji kao samogradnja i ne treba certifikat.
Znači, za brodiće naših majstora, bi bio potreban certifikat.
Apsolutno nisam želeo da se pozivam ni na jedan zakon, već prosto da skrenem pažnju da plovilo od 3 tone sa motorom od 10ks ne ispunjava ni minimum bezbednosti za plovidbu rekama poput Dunava, gde vetar i talasi mogu biti značajno jači i veći nego što je predviđeno tom kategorijom "D", gde bi, po svojim karakteristikama pripadao. Ako ćete vi nakon ovoga što ste pročitali i napisali mirno da spavate, ja nemam ništa protiv, u pitanju je vaša bezbednost , ne moja. Punoletni ste, radite šta hoćete. Samo nemojte da širite priču kako su vaša plovila bezbedna- pošto nisu! Neko bi vam mogao poverovati i nastradati. A to je mnogo skuplje od uštede par litara goriva.
@LSI
Gliseri se označavaju kao planning boats, speedboats, a naziv hydrofoil se odnosi dvotrupna plovila za postizanje visokih brzina , uglavnom su to prototipovi, takmičarska plovila i slično.
Ne SaleNB, nema vrdanja.
Na početku ove teme si tvrdio da je u normalnim zemljama ovakvim čamcima zabranjena plovidba po rekama. U toku ove diskusije sam ti pomogao da se oslobodiš te zablude.
Istina, to nisam učinio baš drugarski, ali sam se zauzvrat potrudio da nakucam duži i precizan tekst, kojim bih ti pomogao da popuniš znanja i pronađeš prave resurse za istraživanje ukoliko te tema interesuje.
U okviru ove teme smatram da je to dovoljno.
I samo da ti skrenem pažnju: samogradnju prijavljuje vlasnik plovila, ne onaj ko je zavarivao, lepio tapete ili laminirao kalup.
Da ne dužimo bez potrebe: u noralnim državama NIJE zabranjeno ploviti takvim čamcima.
-
@ terca
"craft built for own use, provided that they are not subsequently placed on the Community market during a period of five years;"
Izuzeće po pitanju plovila iz samogradnje se odnosi na plovila koja se ne stavljaju subsekventno u prodaju u periodu od 5 godina.
Pošto i tamo postoje "majstori" koji proizvode brodiće u "samogradnji" , ali proizvode ih za daljnju prodaju, oni moraju svejedno da poseduju certifikat. Možete da proizvedete i prodate maksimalno 1 brodić svakih 5 godina, jedino tada se broji kao samogradnja i ne treba certifikat.
Znači, za brodiće naših majstora, bi bio potreban certifikat.
Apsolutno nisam želeo da se pozivam ni na jedan zakon, već prosto da skrenem pažnju da plovilo od 3 tone sa motorom od 10ks ne ispunjava ni minimum bezbednosti za plovidbu rekama poput Dunava, gde vetar i talasi mogu biti značajno jači i veći nego što je predviđeno tom kategorijom "D", gde bi, po svojim karakteristikama pripadao. Ako ćete vi nakon ovoga što ste pročitali i napisali mirno da spavate, ja nemam ništa protiv, u pitanju je vaša bezbednost , ne moja. Punoletni ste, radite šta hoćete. Samo nemojte da širite priču kako su vaša plovila bezbedna- pošto nisu! Neko bi vam mogao poverovati i nastradati. A to je mnogo skuplje od uštede par litara goriva.
@LSI
Gliseri se označavaju kao planning boats, speedboats, a naziv hydrofoil se odnosi dvotrupna plovila za postizanje visokih brzina , uglavnom su to prototipovi, takmičarska plovila i slično.
Sale jedno pitanje kada se vozi sa pomocnim motorom dali glavni mora da se izvadi ili moze da sluzi kao kormilo inace glavni motor je HONDA 20 4t a i ostali mogu da mi daju savet pozdrav
-
Da ne dužimo bez potrebe: u noralnim državama NIJE zabranjeno ploviti takvim čamcima.
Pošto vaš čamac ne potpada pod samogradnju, vašem čamcu bi bilo zabranjeno da plovi rekama gde se mogu očekivati uslovi koji podrazumevaju certifikat "C" To ste sami odlično naglasili i dokazali! 114
Ipak, hvala što me oslobađate "zabluda". Nakon svake ovakve rasprave, sve mi je više jasno koliko sam u pravu i koliko ljudi poput vas riskiraju svoj i tuđe živote. Posle, kada se sranje desi, onda su im svi drugi krivi.
Moj krajnje dobronameran savet: Izbacite taj DMB, i ubacite adekvatan motor, od 30-40ks. I dalje ćete moći da ostvarite skoro identičnu potrošnju, ali moći ćete da bezbedno plovite u svim uslovima koje na Dunavu mogu da vas zateknu. Kada upoznate karakteristike vašeg brodića sa jačim motorom, uveren sam da ćete još više i opuštenije uživati u plovidbi.
@zica
Ja Hondu koristim upravo kako si opisao. Fiksiram je da gura pravo, a upravljam čizmom Evinrudea kao kormilom. Verovatno time proizvodim nešto veći otpor, ali pri brzini od 8-9km/h mislim da je razlika beznačajna.
-
Ti ces da nagovoris Misu da tuzi Linsen sto nema motor od 200 ks nego motorce od 45 ks a predvidjen i za okeane
Sta znaju holandezi.
-
Mishin Linssen nije predviđen za okeane (možda grešim), ali 45ks je sasvim adekvatan pogon za brodić te veličine. Oni modeli Linssena koji su predviđeni za okeane imaju i moćnije motore, i to uglavnom po dva.
Holandezi znaju, ali mi Srbi uvek znamo bolje! sajkaca Čak i kad pojma nemamo! k5
-
Bas je brodic , takozvani prcvoljak . Pocinjes da pokazujes znake za direktan prijem u F i to sa preporukama .
-
Bas je brodic , takozvani prcvoljak . Pocinjes da pokazujes znake za direktan prijem u F i to sa preporukama .
Netreba preporuka ha ha ha
Daj onu pastetu, 56568
-
Bas je brodic , takozvani prcvoljak . Pocinjes da pokazujes znake za direktan prijem u F i to sa preporukama .
Uff, mislio sam da nikad nećete ponuditi!!! ffff
Pa jes prcvoljak, jedva 10 meteri. To im je valjda najmanji koji prave! eek ok
-
Ti ces da nagovoris Misu da tuzi Linsen sto nema motor od 200 ks nego motorce od 45 ks a predvidjen i za okeane
Sta znaju holandezi.
kod Mise na Linssenu je motor od 55ks, kao i kod mene na Delphia 1050.
Oba broda imaju "C" kategorizaciju, odnosno "Coastal cruising" i nisu predvidjeni za okeane.
i 29.9 AC nije najmanji koji prave...
-
Kada neko tvrdi nešto a onda i samog sebe demantuje i pritom opet samog sebe dovede u opasnost od povrede, lakše ili teže onda bi taj i sam trebao da stavi prst na čelo.
Ali raznih ljudi Bogu hvala ima. Sreća pa smo različiti.
-
Pasteta uvozna a nije nagazna stize u subotu . Bas bi volio da imam taj bezvezni coastal cruzer pa da sa zaljenjem konstatujem da mi nije dozvoljeno preko okeana . ...a i koji cu ja preko okeana ????
-
Pazi, sa takvim deplasmancem, tu bih i ja razmislio da batalim brzinu i glisiranje.
A opet, kada vidim koliko košta, i kakvi sve gliseri mogu da se uzmu za pola tih para..... a drugih pola da troškam na gorivo! 25648 thumbup
-
Kada neko tvrdi nešto a onda i samog sebe demantuje i pritom opet samog sebe dovede u opasnost od povrede, lakše ili teže onda bi taj i sam trebao da stavi prst na čelo.
Ali raznih ljudi Bogu hvala ima. Sreća pa smo različiti.
Ako sa ovim misliš na moje kupanje u Tikvari, tu si u pravu. Lekcija je naučena, pouke izvučene i plaćene.
I to je primer koliko čamac iz samogradnje sa neadekvatnim motorom može biti opasan, pa bio taj preslab ili prejak.
-
Sve jedno koje su klase ali svakako ne koriste vise od 30ks pri krstarenju a i na moru znaju da budu talasi i bure
Zelim da kazem da je snaga motora zavisna od duzine sirine i tezine korita i da je nepotrebno razbacivati se snagom motora.
-
@Kapetan, @Dule, @espresso,@HOGAR, @BEGEJ:
najlepše vas molim da se držite teme, znate li za neku normalnu državu u kojoj postoji ovakav propis?
naravno da znam.
evo prve nam komsije imaju instituciju "Hrvatski registar brodova" koja regulise sledece:
"HRB je neovisna, neprofitna, prema općem dobru usmjerena javna ustanova koja obavlja:
klasifikaciju brodova;
statutarnu certifikaciju brodova u ime nacionalnih pomorskih uprava;
statutarnu certifikaciju pomorske opreme;
statutarnu certifikaciju plovila za razonodu;
certifikaciju sustava za upravljanje kvalitetom.
Misija
Osnovni zadatak (misija) HRB-a, na polju klasifikacije i statutarne certifikacije, jest promicati najviše međunarodno prihvaćene norme u svezi sigurnosti i zaštite života i imovine na moru i unutarnjim plovnim putovima, kao i zaštite okoliša mora i unutarnjih plovnih putova."
vise informacija na http://www.crs.hr/hr-hr/data/usluge/plovilazasportirazonodu/pravilazabrodiceijahte.aspx (http://www.crs.hr/hr-hr/data/usluge/plovilazasportirazonodu/pravilazabrodiceijahte.aspx)
i obratite paznju na pravila i "odeljak 2., a u njemu tacka 2.6"
-
Hvala za link, odlično štivo, a nisam za njega znao do sada.
Pročitao sam ceo dokument, a odeljak 2.6 bar 5 puta, ali nisam uspeo da pronađem ograničenje minimalne snage motora, ni spram istisnine, ni inače.
Molim te da mi pomogneš i da mi ukažeš na to mesto.
-
@SaleNB, nisi ti baš puno naučio svojom vožnjom na Tikvari. no125
hi
-
Jasno je meni da mnogi imaju svoje viđenje te vožnje, međutim, za tu vožnju je uzrok tvoje korito.
Niti sam mogao da zadržim pravac, niti da oduzmem gas.
Nemam baš puno iskustva sa čamcima sa salvete, a više ga i ne želim!
Nijedan projektovani čamac, bez obzira na veličinu i težinu, nije tako nestabilan i nepredvidiv u plovidbi.
-
Moje korito je krivo šti si ti seo u njega, bez mog pitanja i konsultacija?
Uradio si SVE pogrešno, a kriv ti čamac.
Čamac ima 50kg, motor nije bio centriran, plus si seo sa svojih 90-tak kg, na zadnju klupu van sredine.
Trebao si sesti na dasku koja je zabodena za stranicu, namestiti balans i polako da osetiš čamac.
Pa ako misliš da je sve OK onda lagano pun gas.
A ti dao pun gas u prvih 5m plovidbe!? 56568
Čamac nije imao šansu, upropastio si i skup i test.
Dokazao si da nije sve za svakoga, Darko ostao bez motora, a ja bez rezultata testa koji sam organizovao.
Dobio sam lepu prehladu i dva dana plovidbe do tikvare tražeći motor.
hi
I sve bi bilo OK, da to ne spominješ više, ali ...
Tebi je sve drugo krivo.
Eto dokazao si da 5hp tj višak snage je takodje opasan ako se s'njom ne ume da rukuje.
-
Ovo moze da glisira bez problema sa 5ks!
I na boku!
-
Jasno je meni da mnogi imaju svoje viđenje te vožnje, međutim, za tu vožnju je uzrok tvoje korito.
Možda je glupo da citiram sam sebe, ali nikad nisam bežao od krivice. Krivac sam ja, zbog manje - više svega što si napisao. Uzrok je tvoje korito.
-
@Kapetan, @Dule, @espresso,@HOGAR, @BEGEJ:
najlepše vas molim da se držite teme, znate li za neku normalnu državu u kojoj postoji ovakav propis?
nisam citao ceo zakon , ali postoji u svim/vecini pomorskih drzava neka vrsta regulative oko plovila... e sad te drzave samim time sto su pomorske su morale da uvedu neke propise iz razloga sigurnosti/osiguranja pa na dalje... sto se tice Srbije, necu reci da kazem da nije potrebno imati regulativu to bi bila greska, ali kod nas su stvari opustenije i jednostavnije...
recimo juce na vetru od oko 40km/cas (20knot) ja sam bio jedan od retkih koji je bio na vodi/jedrio, i tako razmisljam ja o stabilnosti kad vidim nekog genija koji paraleno sa talasima od recimo 30 40 cm, prelazi u siklji sa nekim slabim motorom (ne videh koji je motor u pitanju, bio je daleko) na drugu obalu .... i presao ... i ....nikom nista ... ja da sam vlast uhapsio bih ga , ali covek je bez imalo panike to odradio kao svakodnevnu rutinu ... fakat je da je znao kako se treba ponasati na talasima iako su ga tukli direktno u bok, i cinjenica je da ta njegova siklja moze ako se ispravno koristi da izvede taj put ...
pocela je cela prica od tercinog broda i DMB motora, nemam sada ovde sliku ali sam video taj brod na suvom i iz nekog mog iskustva koje nije veliko taj brod moze bez problema da podnese sve na Dunavu .. jedini problem je odkaz motora, ali taj problem je izrazen kod svih ostalih brodova...
-
i jos jedna stvar...
stara Jugoslavija je ipak bila REGULISANA zemlja u odnosu na ovu nasu sadasnju ... sta mislite da li bi tadasnji zavod za standarde (recimo da se tako zove) dozvolilo da se prave DMB motori sa camce ?
a jos u tu jednacinu dodajte da je vecina tih motora zavrsila na primorju gde su mnogo zeznutiji uslovi nego na reci ...
-
Mucno je citati ovakve i slicne teme,niko me nije naterao da ih citam,ali valja pomenuti pa mozda i dotakne nekog od forumasa.
Dosta vise sa ovim isterivanjem svojih ubedjenja. 56568
-
Dosta vise sa ovim isterivanjem svojih ubedjenja. 56568
taki smo ... nazalost...
-
Dosta vise sa ovim isterivanjem svojih ubedjenja. 56568
taki smo ... nazalost...
Da,znam kakvi smo.
Ali ovakve rasprave vode do svadje,svadja do onog "cuvenog ma brisem ja moje poruke",itd...
-
ko u zrelim godinama ne zna da se "svadja" otici ce i nekom drugom prilikom ...
-
Da ne pricam o situacijama kada se udruzi recni tok i nizvodni vetar a ti moras uzvodno. Nije problem opstati na vodi. Problem je sto su obale blizu ...
prednost dobrog korita... situacija od juce ... gornjak , ja idem uzvodno ivica matice, i guram sa 8 HP brod od preko 1 tone brzinom od 7 km/cas.. spustena jedra
-
Da ne pricam o situacijama kada se udruzi recni tok i nizvodni vetar a ti moras uzvodno. Nije problem opstati na vodi. Problem je sto su obale blizu ...
prednost dobrog korita... situacija od juce ... gornjak , ja idem uzvodno ivica matice, i guram sa 8 HP brod od preko 1 tone brzinom od 7 km/cas.. spustena jedra
Ne samo dobrog korita, već i niske siluete, sa spuštenim jedrima imaš napadnu površinu skoro kao čamac bez kabine.
-
ne bih ja bas rekao da je spustena silueta ...
(http://vitorlasbalaton.hu/extrayacht/webimage/3/6/3/wimage/0.jpg)
a sve zavisi od motora...
obican 10 hp ne moze da se meri sa 9,9 Yamahom hight trust, koja opet ne moze da se meri sa DMB motorom .. a svi iste snage...
-
Hvala za link, odlično štivo, a nisam za njega znao do sada.
Pročitao sam ceo dokument, a odeljak 2.6 bar 5 puta, ali nisam uspeo da pronađem ograničenje minimalne snage motora, ni spram istisnine, ni inače.
Molim te da mi pomogneš i da mi ukažeš na to mesto.
Nazalost taj konkretan podatak tu ne postoji. A ima i razlog zasto.
Proverio sam sa dvojicom poznanika koji se u hrvatskoj bave malom brodogradnjom i dobio manje-vise slican odgovor.
Minimalnu, odnosno maksimalnu snagu pogonske grupe, na bazi proracuna, projekta i testova, daje projektant. On je taj koji garantuje kvalitet i plovnost.
I kod njih ima slucajeva da ljudi kupe pasaru i na nju stave Tomos 4, a projektant je predvideo motore snage od 8 do 15 konja.
Cesto se takva plovila mogu naci u ponudi za iznajmljivanje, pa onda gledamo u vestima kako je policija ili obalska straza spasavala turiste koje je vetar odneo na otvoreno more. Ne retko su u vestima i profesionalni ribari i plovila za prevoz turista koji su zbog kvara na motoru ili neodgovarajucih manevarskih sposobnosti zavrsili nasukani na neku hrid ili otok. U ovim slucajevima je gotovo uvek rec o plovilima koja su na neki nacin modifikovana i odstupaju od planova po kojima su gradjena. O nameni da ne govorimo. Setite se slucaja potonuca broda koji je prevozio turiste na Ohridskom jezeru.
Atest i upis u HRB se vrsi na osnovu projekta i pregleda plovila, a po kriterijumima koji su usvojeni od strane klasifikacijskih drustava, koje okuplja Medjunarodno udruzenje klasifikacijskh drustava IACS http://www.iacs.org.uk/ (http://www.iacs.org.uk/)
Pitanjem bezbednosti u brodogradnji se bavi i Medjunarodna pomorska organizacija IMO http://www.imo.org/OurWork/Safety/ShipDesign/Pages/Default.aspx (http://www.imo.org/OurWork/Safety/ShipDesign/Pages/Default.aspx)
@Kapetan
ova jedrilica na slici gore je po pitanju siluete u odnosu na "tabanas sa kabinom" isto sto i sportski automobil u odnosu na kamion kada je bocni vetar u pitanju.
-
@Kapetan
ova jedrilica na slici gore je po pitanju siluete u odnosu na "tabanas sa kabinom" isto sto i sportski automobil u odnosu na kamion kada je bocni vetar u pitanju.
slazem se samo sam hteo da kazem da moja jedrilica nema otpor vetra u rangu camca bez kabine :)
-
evo jednog zanimljivog texta :
http://www.burzanautike.com/testovi/istranka-brzina-potrosnja (http://www.burzanautike.com/testovi/istranka-brzina-potrosnja)
inace istranka prazna ima oko 450 kila, sa posadom provijantom gorivom dodje i do 800 kila
-
"
a sve zavisi od motora...
obican 10 hp ne moze da se meri sa 9,9 Yamahom hight trust, koja opet ne moze da se meri sa DMB motorom .. a svi iste snage... "
Objasni !!!!!
-
"
a sve zavisi od motora...
obican 10 hp ne moze da se meri sa 9,9 Yamahom hight trust, koja opet ne moze da se meri sa DMB motorom .. a svi iste snage... "
Objasni !!!!!
nisam masinac pa ne znam da objasnim ali ...
yugo ima 45 konja , traktor 30tak... taj traktor je uspeo da pomeri brod od 2 tone iz mulja yugo nije .. gde je trik ja ne znam .. ali nije isto ...
isto tako yamaha 9,9 teretna i obicna yamaha 9,9 ne guraju identicno tesku ladju, ok pitch ovo ono , na obe da stavis identicnu teretnu elisu opet
ce postojati razlika...
nesto sam se raspitivao i trik je u kubikazi ...
to je ono sta je teze kilo perja ili kilo olova? isto teze ali drugacije se osecas kad ti padnu na glavu ...
-
obrti momenat i prenos....
-
Eto vidis da znas samo kad hoces ha
-
obrti momenat i prenos....
cek bre , pa to onda znaci da je DMB sasvim dovoljan ?
-
Ako je malo niz Dunav 17 a uz 11 ili 12 u matici onda da menjam motor.
A pratio sam Iku sa vecim brodom cinimise sa motorom 8 konja.
-
sale ti i terca imate skoro identicne brodove. i po meni DMB je idealan za njih ... same te brzine koje pominjes su idealne da vas spasu od skoro svakog nevremena .... naravno neces uteci , ali ces uspeti da se kreces po nevremenu ...
-
Nebi hteo da pomenem ime broda sa dva mercedesova motora koji se vratio sa Dunava u plazu raj zbog talasa
Ja sam je bez problema napustio i bez prublema na pola gasa doso u Smederevo.I jos nesto korito nije pravio
bilo ko.Vec APIC ako je korito plekano.
-
Nebi hteo da pomenem ime broda sa dva mercedesova motora koji se vratio sa Dunava u plazu raj zbog talasa
Ja sam je bez problema napustio i bez prublema na pola gasa doso u Smederevo.I jos nesto korito nije pravio
bilo ko.Vec APIC ako je korito plekano.
Spiridon?
-
Gorance stvarno sad ne mogu da se setim a i bilo je dva broda u paru i odvracali me od avanture.
-
Bruce Roberts,plavo korito,ne tako mali brod...Ne mogu da se setim nekog drugog sa dva mercedesa...
-
obrti momenat i prenos....
cek bre , pa to onda znaci da je DMB sasvim dovoljan ?
Kao što Dule reče, za brodiće od 1-1,5 tone je super, za veće baš i nije.
Sve ima svoje granice.
-
Ako je poznati INZINJER APIC taj motor stavio u taj camac koji je po projektu napravljen i cenjen u domacoj
nautici meni je to dovoljno.Misljenja nekih amatera me ne doticu.
-
Znaci jos jedan sa brendiranim koritom 56568
-
10 KS (tj 9) sa DMB motorom i isto toliko sa nekim vanbrodskim, su dve razlicite stvari.
U pitanju je velicina tj. precnik propelera tj. kapacitet motora i sposobnost da savlada veci moment i okrene veci propeler koji daje veci potisak
sa naravno manjim brojem obrtaja.
Eto npr. moju pasaru sa DMB motorom, na ler gasu ukopcanim samo u brzinu, jedan covek ne moze da zadrzi rukama (provereno) a mozda ni dva.
-
Ne znam da li je to dovoljan motor za takav brod.
Ali sam samo hteo da kazem da je tu jako bitna stavka Propeler, na koji nekako svi zaboravljaju.
U proracunima se motor i propeler nikako na razdvajaju i to se uvek zajedno odredjuje.
Kod brodskih motora je ta prednost da moze da stane dosta veci propeler, sto je uvek dobro.
Sve to zajedno je ozbiljna racunica, pa ne treba tako olako donositi zakljucke.
-
Ne znam da li je to dovoljan motor za takav brod.
Ali sam samo hteo da kazem da je tu jako bitna stavka Propeler, na koji nekako svi zaboravljaju.
U proracunima se motor i propeler nikako na razdvajaju i to se uvek zajedno odredjuje.
Kod brodskih motora je ta prednost da moze da stane dosta veci propeler, sto je uvek dobro.
Sve to zajedno je ozbiljna racunica, pa ne treba tako olako donositi zakljucke.
E sad smo ga tek naj....li.