Moja Ladja

E, ovako treba... => Dizajn brodova => Temu započeo: Bob 24, 02, 2012, 19:00:23 posle podne

Naslov: Dizajn korita za camac
Poruka od: Bob 24, 02, 2012, 19:00:23 posle podne
Imam nekoliko pitanja za postovane forumase u vezi korita za camac. Koji izgled korita bi se bolje pokazao, odnosno zanimaju  me prednosti i mane ovakvih korita. Unapred hvala na vasim pojasnjenjima i komentarima.
Naslov: Odg: Dizajn korita za camac
Poruka od: njegos68 24, 02, 2012, 19:13:00 posle podne
Imam nekoliko pitanja za postovane forumase u vezi korita za camac. Koji izgled korita bi se bolje pokazao, odnosno zanimaju  me prednosti i mane ovakvih korita. Unapred hvala na vasim pojasnjenjima i komentarima.
  Ovo što si ti postavio su plastčna gliserska korita,lijevi neki blagi v,a desni duboki v.. ovaj blagi v je brži sa manjim motorima,a ovaj duboki v zahtjeva jače motore.. ali je zato mnogo bolji na talasima ,bolje drži pravac,ali se i više ljulja dok stoji...
Naslov: Odg: Dizajn korita za camac
Poruka od: Bob 24, 02, 2012, 19:32:43 posle podne
Ovo korito mi je skrenulo paznju, da li je su ovi profili na koritu modni krik ili ima neke veze sa hidrodinamikom?
Naslov: Odg: Dizajn korita za camac
Poruka od: Bob 24, 02, 2012, 19:34:39 posle podne
Isto pitanje i za ovakvo korito.
Naslov: Odg: Dizajn korita za camac
Poruka od: Labud 1258 24, 02, 2012, 20:13:38 posle podne
Ima ovde mnogo stručnijih al dok se ne jave, da kažem i ja nešto. Za ovaj crveni, to je gliser a kaskade na koritu imaju zadatak da olakšaju samo glisiranje. Poenta je u olakšanom kretanju preko mehurića, kaskade ih prave pri određenoj brzini a korito lakše klizi preko njih nego preko vode, naravno zbog manjeg otpora.

Eto, ako je ikakva pomoć.

 114
Naslov: Odg: Dizajn korita za camac
Poruka od: bugi 24, 02, 2012, 23:08:52 posle podne
Dzabe njemu kaskade kad ga je isterao na ovaj kamenjar  ha
Naslov: Odg: Dizajn korita za camac
Poruka od: Ignjat 25, 02, 2012, 10:44:44 pre podne
Kod crvenog je takozvani "stepped hull" dizajn. Resenje koje sluzi da smanji okvasenu povrsinu uvodjenjem vazduha preko kanala sa strane.
Prednosti su veca max brzina, mana je zacepljenje kanala za vazduh uzorkovan bocnim talasima, tada dolazi do usporavanja plovila, sto pri velikim brzinama zna biti veoma nezgodno a ponekad i pogubno za posadu. Takodje je manifestovano i teze drzanje pravca pri velikim brzinama.

Drugo korito je modifikovano "katedrala" tj "tri-hull" korito, inace izum Richarda Cola. Kanali i zadnjoj trecini sluze da iskoriste potencijal bocno-generisanih talasa za postizanje hidrolifta.
 114