Moja Ladja

E, ovako treba... => Vanbrodski motori => Temu započeo: Outboard Master 14, 01, 2009, 23:16:37 posle podne

Naslov: 2 Taktni motori nove Generacije E-TEC, TLDI ....
Poruka od: Outboard Master 14, 01, 2009, 23:16:37 posle podne
Otvaram ovu temu za ljubitelje 2t motora kao sto sam ja :police: :police: sa modernom einspric tehologijom

Ima li neko takav motor i moze da nam kaze njegove osobine u praksi, potrosnja, servisiranje/odrzavanje, sound motora :new_russian:, i iskustva.
Ja razmisljam duze vremena da uzmem voljeni Evinrude E-TEC 50 da nije tako skup uzeo bih ga odmah !!!

evo koji primer:
Evinrude e-tec
Tohatsu TLDI
SELVA DFI

http://de.youtube.com/watch?v=_-7I00cZUE0 (http://de.youtube.com/watch?v=_-7I00cZUE0)
http://de.youtube.com/watch?v=bzdkp8O8uRc (http://de.youtube.com/watch?v=bzdkp8O8uRc)
Naslov: ???: 2 Taktni motori nove Generacije E-TEC, TLDI ....
Poruka od: Kapetan 14, 01, 2009, 23:48:56 posle podne
kako znam da li mi je motor etc?
Naslov: ???: 2 Taktni motori nove Generacije E-TEC, TLDI ....
Poruka od: Outboard Master 14, 01, 2009, 23:53:37 posle podne
kako znam da li mi je motor etc?



hahahhaha nije tvoj e-tec ...  :preved: :preved:

http://www.evinrude.com/en-US/Flash/index.html?skipIntro=true (http://www.evinrude.com/en-US/Flash/index.html?skipIntro=true)   
pogledaj ovo ..
Naslov: ???: 2 Taktni motori nove Generacije E-TEC, TLDI ....
Poruka od: budens72 15, 01, 2009, 12:00:44 posle podne
E-tec,je extra, a MFE je nešto što što bih želeo da posedujem u budućnosti,strašno mi se sviđa

 :dance: :dance:
Naslov: ???: 2 Taktni motori nove Generacije E-TEC, TLDI ....
Poruka od: Outboard Master 15, 01, 2009, 12:29:53 posle podne
eee budens... identicne zelje imamo :smile:

i evinrudov I-COMMAND je absolutni hit.

pogledaj i uzivaj: 
http://de.youtube.com/watch?v=74DLsTAUT8s (http://de.youtube.com/watch?v=74DLsTAUT8s)

Naslov: ???: 2 Taktni motori nove Generacije E-TEC, TLDI ....
Poruka od: budens72 15, 01, 2009, 12:38:06 posle podne
Motor je fenomenalan  :yahoo:

Nadam se da ću moći jednog dana da priuštim sebi takvo zadovoljstvo da ga lično posedujem  :dance:
Naslov: ???: 2 Taktni motori nove Generacije E-TEC, TLDI ....
Poruka od: Kapetan 15, 01, 2009, 14:36:59 posle podne
jel neko provalio elisu koja je oklopljena ?????
Naslov: ???: 2 Taktni motori nove Generacije E-TEC, TLDI ....
Poruka od: budens72 15, 01, 2009, 15:00:23 posle podne
To nije obična elisa ,više izgleda kao turbina ima mnogo više pera
Naslov: ???: 2 Taktni motori nove Generacije E-TEC, TLDI ....
Poruka od: budens72 15, 01, 2009, 15:08:53 posle podne
Evo nekih slika,u pitanju je Johnson 30ks
Naslov: ???: 2 Taktni motori nove Generacije E-TEC, TLDI ....
Poruka od: Kapetan 15, 01, 2009, 15:56:09 posle podne
sta se dobije time ?

Naslov: ???: 2 Taktni motori nove Generacije E-TEC, TLDI ....
Poruka od: budens72 15, 01, 2009, 18:07:56 posle podne
pa ja tačno ne znam,osim što je sigurno da je elisa zaštićena od udara o granje i neke prepreke u vodi...Bilo bi dobro da nam Outboard Master objasni malo bolje oko funkcionalnosti ovog sistema  :new_russian:
Naslov: ???: 2 Taktni motori nove Generacije E-TEC, TLDI ....
Poruka od: Kapetan 15, 01, 2009, 18:21:28 posle podne
sa ove zadnje slike mislim da se elisa ponasa kao poluturbina i dodatno ismerava mlaz vode iza camca .. jer je ulaz za vodu veci od izlaza .. sto ce reci elisa pravi pritisak kao mlazni motor i onda na kraju izbacuje mlaz ...

e sad ono sto me interesuje ... da li bi se ova modifikacija mogla uraditi na svim motorima ?
Naslov: ???: 2 Taktni motori nove Generacije E-TEC, TLDI ....
Poruka od: Outboard Master 15, 01, 2009, 20:21:36 posle podne
To o cemu je rec se naziva JET pogon poznat po npr. jestski (skuterima).
Ali da je jet pogon tako dobar imali bi ga svi, jet pogoni izkazuju prednost u tome sto i kod naprimer nemirnog mora kad motor izadje iz vode ili ima samo malo dodira sa vodom opet poseduje ekstremno dobar pogon sto kod elisnih pogona nije taj slucaj(gube snagu). Kao drugo jet pogon ima prednost da se ljudi i zivotinje u vodi nemoze da povrede.  i do 30% veca krajna brzina nego kod istih elisnih motora.Manje se cuje i maje vibrira.
Ali , poznati problemi kod jet pogona su da kod majih brzina camac se neda lako manovrirati , znaci lagano voziti pravo je malo teze mislim drzati pravu liniju.
Odrzavanje i kvarovi nisu cesti ali kad te spopadne kosta dosta para tu nesto popraviti. Sve u svemu ja nebih uzeo jet nego bi ostao kod koventcojnalnoh elisa.
Nadogradnaja koliko ja znam je nemoguca ja mislim zato sto je i pumpa za vodu drugacija. Ai i kostalo bi kao da umes neki novi :taunt:
Naslov: ???: 2 Taktni motori nove Generacije E-TEC, TLDI ....
Poruka od: budens72 15, 01, 2009, 22:49:22 posle podne
Ali meni se čini da ovo nije klasičan JET sistem,već da je neka varijanta između...
Evo nekih slika gde se vidi jako velika razlika između klasičnog JET pogona i ovog drugog... kako ga zovu "pump jet"
Naslov: ???: 2 Taktni motori nove Generacije E-TEC, TLDI ....
Poruka od: Kapetan 15, 01, 2009, 23:00:33 posle podne
vidi meni se cini da je ovo bolje od elise .. elisa ipak baca i levo i desno a ovo bas usmeri protok ...
Naslov: ???: 2 Taktni motori nove Generacije E-TEC, TLDI ....
Poruka od: drug_igrutin 16, 01, 2009, 00:36:41 pre podne
Kolika je razlika u potrošnji goriva između starijih modela 2t motora i novijih 4t?
Po nekim pričama reklo bi se da je razlika i do 3-4 puta, al mi to nešto deluje kao prevelika razlika!?
Naslov: ???: 2 Taktni motori nove Generacije E-TEC, TLDI ....
Poruka od: Outboard Master 16, 01, 2009, 00:54:28 pre podne
Kolika je razlika u potrošnji goriva između starijih modela 2t motora i novijih 4t?
Po nekim pričama reklo bi se da je razlika i do 3-4 puta, al mi to nešto deluje kao prevelika razlika!?

to pitanje se nemoze tako odgovoriti da sa njime nesto mogao da pocnes. potrosnja zavisi od 100 faktora , ali moze da se kaze da trosi manje.
evo primera: 2 identicna auta imaju po 200 ks jedan od njih vuce kamp prikolicu jedan nevuce nista , ko ce vise da potrosi na sto kilometara goriva??? onaj sto nevuce nista ...logicno
Naslov: ???: 2 Taktni motori nove Generacije E-TEC, TLDI ....
Poruka od: Kapetan 16, 01, 2009, 01:07:17 pre podne
moj ne trosi nista ...
Naslov: ???: 2 Taktni motori nove Generacije E-TEC, TLDI ....
Poruka od: drug_igrutin 16, 01, 2009, 01:19:40 pre podne
Kolika je razlika u potrošnji goriva između starijih modela 2t motora i novijih 4t?
Po nekim pričama reklo bi se da je razlika i do 3-4 puta, al mi to nešto deluje kao prevelika razlika!?

to pitanje se nemoze tako odgovoriti da sa njime nesto mogao da pocnes. potrosnja zavisi od 100 faktora , ali moze da se kaze da trosi manje.
evo primera: 2 identicna auta imaju po 200 ks jedan od njih vuce kamp prikolicu jedan nevuce nista , ko ce vise da potrosi na sto kilometara goriva??? onaj sto nevuce nista ...logicno


Jes mi malo tupav onaj koncept gore!
Dakle, kolika bi bila razlika bila u potrošnji u identičnim uslovima rada, odnosno na istom obliku korita, identične težine i da naravno motori budu iste snage?
Koliko se sećam, ranije je časopis Sam vršio testiranja različitih motora na istom čamacu i imali su dosta detaljne rezultate ispitivanja ( broj obrtaja - postignuta brzina - potrošnja ...), pa reko da nije neko video - radio nešto slično za 2t i 4t ?
Takođe su zanimljiva i iskustva ljudi koji su imali prilike da na istom plovilu koriste 2t i 4t motore.
Naslov: ???: 2 Taktni motori nove Generacije E-TEC, TLDI ....
Poruka od: Kapetan 16, 01, 2009, 01:26:46 pre podne
    On average, an in-tune four-stroke gasoline engine will burn about 0.4 to 0.45 pounds of fuel per hour for each unit of horsepower. Likewise, a well-maintained two-stroke outboard burns nearly 0.6 to 0.8 pounds of fuel per hour for each unit of horsepower it produces. These figures apply to carbureted and fuel-injected engines, but not to direct-injected engines such as Mercury's OptiMax and OMC's FICHT models.

http://www.boatinglife.com/article_content.jsp?ID=10877 (http://www.boatinglife.com/article_content.jsp?ID=10877)

ili kako na mojoj marini kazu 300 grama dvotaktni 250 cetvorotatkni (nadam se da se dobiju barem priblizne velicine kada se konvertuju gornje mere u nase)
Naslov: ???: 2 Taktni motori nove Generacije E-TEC, TLDI ....
Poruka od: Kapetan 16, 01, 2009, 01:35:16 pre podne
ja da mogu da biram uzeo bih 4t... ali Outboard master me sada bas naprzio na ovu moju ragu .. iako on kaze da moj nijeETEC ja bas mislim da jeste samo su mu stavili pogresnu kapu :)

u svakom slucaju ja bas ne jurcam sa 12 km meni bi bolje dosao 4t zbog potrosnje... mada se ne zalim ni na ovaj..

a inace to je tacno za predjene kilometre isto mi trosi tomos i evinrude...
Naslov: ???: 2 Taktni motori nove Generacije E-TEC, TLDI ....
Poruka od: Bane 16, 01, 2009, 01:55:54 pre podne
iako imam motor od 6Ks, uvek sam prezirao price kolko gori (trosi), kako kod kola tako i kod camaca, manje vise svi trose isto (kod camaca).
Iskljucivo treba meriti po predjenom kilometru.
Ne verujem da je bitna cinjenica koliko trosi l/h. to bi eventualno bilo od neprocenjivog znacaja kada bi organizovali takmicenje potrosnje u leru!
Ali i pored svega, mi smo narod koji ima tendenciju smanjivanja potrosnje po bilo kom osnovu.
Svojevremeno sam kuminom ocu servisirao camac OKELBO, sa Volvo motorom od 260Ks, i dok sam prelistavao servisnu knjizicu, naisao sam na recenicu "vas motor trosi kao i motor od 4Ks po predjenoj relaciji"
Sve u svemu moja zver od 6Ks trosi !?...!-- solidno  :telephone: (nemam pojma i uvek u rezervi imam 10l)

kada sam hteo da posaljem ovo dobio sam upozorenje da je vec neko pisao na ovu temu. necu menjati nista,iako je Dule slicno napisao
Naslov: ???: 2 Taktni motori nove Generacije E-TEC, TLDI ....
Poruka od: drug_igrutin 16, 01, 2009, 02:40:10 pre podne
Sve to stoji Dule, ali pitanje brzine, sa koritom na koje trebam da nakačim motor, se svodi na to
da li će da juri 8 ili 9 km/h  :)
Naslov: ???: 2 Taktni motori nove Generacije E-TEC, TLDI ....
Poruka od: budens72 16, 01, 2009, 11:41:57 pre podne
Što se tiče ekologije, 2t motori nove generacije E-TEC,TLDI...itd u potpunosti zadovoljavaju najnovije standarde. Koliko sam primetio da se ponovo vraćaju u proizvodnju i osvajaju tržište, jer im je potrošnja svedena na minimum,tj. po potrošnji su rame uz rame sa 4t motorima. Imaju bolje performanse,lakši su,jednostavnije konstrukcije itd...Međutim cena im se kreće čak iznad četvorotaktnih iste snage...tako da je sve relativno. U svakom slučaju su dobri i jedni i drugi...Mada bih ja lično za deplasmance dao prednost  četvorotaktnim motorima.
Naslov: ???: 2 Taktni motori nove Generacije E-TEC, TLDI ....
Poruka od: skipper 16, 01, 2009, 19:17:48 posle podne
Da kažem i ja nešto.

Vozao sam svakakve i šiklje i lađe i sa motorima i sa ..... ali ovo je po mom mišljenju perverzija .
Naslov: ???: 2 Taktni motori nove Generacije E-TEC, TLDI ....
Poruka od: Outboard Master 16, 01, 2009, 19:21:07 posle podne
i to jos na RIB-u  :yahoo: :yahoo: :yahoo:
Naslov: ???: 2 Taktni motori nove Generacije E-TEC, TLDI ....
Poruka od: colonelo 16, 01, 2009, 19:23:16 posle podne
Skiper skloni fotos tih zveri jer cu da se "samoubijem" od tuge sto ne mogu da ih kupim. A vec kada sam se ukljucio da napisem oko potrosnje. Ma nema veze koliko trosi, vazno je da kada si na vodi nigde ne zuris, lagano imas vremena da uzivas u voznji i reci.
Naslov: ???: 2 Taktni motori nove Generacije E-TEC, TLDI ....
Poruka od: skipper 16, 01, 2009, 19:25:11 posle podne
U odnosu na njegovu snagu, težinu broda i naravno brzinu potrošnja je smešna stavka. Oko mašine nema velike priče. USB kabal i lap-top i urađena komplet dijagnostika sa svim greškama, kvarovima i ostalo. Malo više su osetljivi na naše kvalitetno gorivo ali uz aditive nekako guramo. Ove 3 zvezdice zadovoljavaju najstrožiji EKO standard u svetu koji postoji u Kaliforniji. Neko će reći daleko smo mi od ekologije, što i jeste tako ali zar ne treba da se više probudi u nama ta svest i da zaboravimo sve te gluposti, i da shvatimo da je ta Ekologija veoma važna.
Naslov: ???: 2 Taktni motori nove Generacije E-TEC, TLDI ....
Poruka od: skipper 16, 01, 2009, 19:32:50 posle podne
Jesenas sam u Nemačkoj na reci Odri ganjao kolegine mašine. Brod 6500 kg, engine 2 x 250 volvo diesel brodski Jet motori. Što se upravljanja tiče stvarno su malo teži za kontrolu pri manjoj brzini. Inpeler koji uvlači vodu i menj se na godinu dana kako oni kaži košta oko 3500 eura i jedino tu kombinaciju prave na Novom Zelandu.
Naslov: ???: 2 Taktni motori nove Generacije E-TEC, TLDI ....
Poruka od: skipper 16, 01, 2009, 20:52:08 posle podne
U kom smislu istomišljenik  :aikido:
Naslov: ???: 2 Taktni motori nove Generacije E-TEC, TLDI ....
Poruka od: delboy 16, 01, 2009, 21:07:01 posle podne
Slažem se sa Duletom,samo malo matematike rešava 95% dileme oko potrošnje.Sve to sam uporno pokušavao da objasnim mojim prijateljima i komšijama sa Dunava,da moja yamaha 28ks 2t možda troši malo više od tomosa 10.Pod istim uslovima vezanim za plovnost čamca...A ja imam uštedu u vremenu provedenom na mestu sa zabačenim udicama i kupanjem glista.
Naslov: ???: 2 Taktni motori nove Generacije E-TEC, TLDI ....
Poruka od: Labud 1258 03, 03, 2009, 20:58:35 posle podne
Sve je to lepo dragi prijatelji ali gde je tu Ljubav ?

Pre nekoliko dana sam izneo motorce posle preduge zime i cistio ga cetkicom za zube.
Porodica mi se smejala ali on je upalio na pogled !!! I volim onaj smrad sagorelog ulja i tu buku. Pre par dana je komsija upalio 2t skuter i kada je taj miris usao u moj stan, ja sam vec osetio miris vode, rostilja i lepog vremena i dobrog druzenja ...

Jednostavno sam emotivno vezan tu gomilu metala, jos me nije izneverio i siguran sam da ce potrositi sve sto sipam ali i da cu stici gde sam krenuo bez glavobolje.

 :drinks:
Naslov: ???: 2 Taktni motori nove Generacije E-TEC, TLDI ....
Poruka od: Outboard Master 03, 03, 2009, 21:04:30 posle podne
tako nesto cuti je bas lepo, ljubav prema svom hobiju.  :good:

i meni se svi smeju zato sto svaki dan skoro odem u garazu i nesto radim ili ponekad samo gledam u camac, mene bas briga ja nemogu da neposetim moju gumenu i metalnu ljubavnicu  :friends:
Naslov: ???: 2 Taktni motori nove Generacije E-TEC, TLDI ....
Poruka od: Labud 1258 03, 03, 2009, 21:16:20 posle podne
Eve ga
Naslov: ???: 2 Taktni motori nove Generacije E-TEC, TLDI ....
Poruka od: Kapetan 03, 03, 2009, 21:22:30 posle podne
prva ljubav zaborava nema :) koliko vidim na prvoj slici na pomocnom camcu imas tomosa? covek ne moze da promasi taj dart wader look :)
Naslov: ???: 2 Taktni motori nove Generacije E-TEC, TLDI ....
Poruka od: Labud 1258 03, 03, 2009, 21:59:56 posle podne
Imam 2 tomosa, trenutno nemam na cemu da ih vozim ali ih palim redovno ( cisto da se ne zaborave )
Neznam sta cu sa njima ali ih necu prodati.

Tu su na mom bivsem Smederevcu.
Naslov: ???: 2 Taktni motori nove Generacije E-TEC, TLDI ....
Poruka od: Kapetan 04, 03, 2009, 01:50:30 pre podne
Imam 2 tomosa, trenutno nemam na cemu da ih vozim ali ih palim redovno ( cisto da se ne zaborave )
Neznam sta cu sa njima ali ih necu prodati.

Tu su na mom bivsem Smederevcu.

i meni je tomos prirastao srcu :)
Naslov: Odg: 2 Taktni motori nove Generacije E-TEC, TLDI ....
Poruka od: Vuk 25, 07, 2009, 21:44:04 posle podne
Ovde mozete naći pregled performansi za pojedine modele Evinrude E-TEC motora.
http://www.barnaclebillsmarinesupply.com/ETECTour.html


A ovde imate forum baš za E-TEC motore po modelima pa ako nekog interesuje neka malo prošnjuva. Možda nekom i pomogne.
http://www.etecownersgroup.com/
Naslov: Odg: 2 Taktni motori nove Generacije E-TEC, TLDI ....
Poruka od: Darkobp 13, 05, 2010, 20:46:53 posle podne
Evinrude izbacio novu seriju
Uzasno dobro i mocno izgleda,a mora i da je uzasno dobar jer mu je cena 17000evr(nije greska pri pisanju :taunt:) i namenjen je iskljucivo za vojne svrhe
To mora da je nepoderivo i napravljeno"za sva vremena" jer kosta kao3 E tec-a
iste snage :wild:

 (http://img230.imageshack.us/img230/3961/ek3gc1.jpg)
Naslov: Odg: 2 Taktni motori nove Generacije E-TEC, TLDI ....
Poruka od: Outboard Master 13, 05, 2010, 20:52:46 posle podne
Evinrude izbacio novu seriju
Uzasno dobro i mocno izgleda,a mora i da je uzasno dobar jer mu je cena 17000evr(nije greska pri pisanju :taunt:) i namenjen je iskljucivo za vojne svrhe
To mora da je nepoderivo i napravljeno"za sva vremena" jer kosta kao3 E tec-a
iste snage :wild:

 (http://img230.imageshack.us/img230/3961/ek3gc1.jpg)

MFE radi i sa rakijom i vodkom  :dance: :dance:
Naslov: Odg: 2 Taktni motori nove Generacije E-TEC, TLDI ....
Poruka od: Darkobp 13, 05, 2010, 22:02:39 posle podne
Posto ova masinerija moze da radi na dizel,bio dizel,kerozin,benzin iliti sto rece outboard master na rakiju i votku tj sve sto nadjes sipaj ovaj model je onda jedini pravi koji moze idrzi i podnese nas Srpski benzin :good: 
Prava stvar za nas samo nam jos fale pare :taunt:
Naslov: Odg: 2 Taktni motori nove Generacije E-TEC, TLDI ....
Poruka od: deda 13, 05, 2010, 22:24:13 posle podne
Ako radi kao sto izgleda onda vaaauuuu!Samo sto je skup,sve ostalo vrh!
Naslov: Odg: 2 Taktni motori nove Generacije E-TEC, TLDI ....
Poruka od: Darkobp 13, 05, 2010, 22:29:27 posle podne
EVINRUDE 55 MFE (http://www.youtube.com/watch?v=5dF4PrCT3_E#)

Neidu samo ruski motori pod vodu :taunt: :taunt:

Evinrude - Miami 2008 (http://www.youtube.com/watch?v=74DLsTAUT8s&feature=related#)
Naslov: Odg: 2 Taktni motori nove Generacije E-TEC, TLDI ....
Poruka od: Профа 13, 05, 2010, 22:40:34 posle podne
Реклама је чудо као и цијена ! Исплативост?
Naslov: Odg: 2 Taktni motori nove Generacije E-TEC, TLDI ....
Poruka od: SALE NB 13, 05, 2010, 22:59:05 posle podne
Ako te izvadi iz neke gadne situacije i vrati te kući, onda se isplatio!

Ma to je samo za vojsku, specijalce i kur*enje!
Obični e-tec je prava mera!
Naslov: Odg: 2 Taktni motori nove Generacije E-TEC, TLDI ....
Poruka od: budens72 14, 05, 2010, 15:47:27 posle podne
To je vojni motor i nije ništa novo, već nekoliko godina u nazad se proizvodi.....preskup je za civilnu varijantu, ali je odličan motor....troši sve vrste goriva...  :good: