Moja Ladja
E, ovako treba... => Vanbrodski motori => Temu započeo: Outboard Master 14, 01, 2009, 23:16:37 posle podne
-
Otvaram ovu temu za ljubitelje 2t motora kao sto sam ja :police: :police: sa modernom einspric tehologijom
Ima li neko takav motor i moze da nam kaze njegove osobine u praksi, potrosnja, servisiranje/odrzavanje, sound motora :new_russian:, i iskustva.
Ja razmisljam duze vremena da uzmem voljeni Evinrude E-TEC 50 da nije tako skup uzeo bih ga odmah !!!
evo koji primer:
Evinrude e-tec
Tohatsu TLDI
SELVA DFI
http://de.youtube.com/watch?v=_-7I00cZUE0 (http://de.youtube.com/watch?v=_-7I00cZUE0)
http://de.youtube.com/watch?v=bzdkp8O8uRc (http://de.youtube.com/watch?v=bzdkp8O8uRc)
-
kako znam da li mi je motor etc?
-
kako znam da li mi je motor etc?
hahahhaha nije tvoj e-tec ... :preved: :preved:
http://www.evinrude.com/en-US/Flash/index.html?skipIntro=true (http://www.evinrude.com/en-US/Flash/index.html?skipIntro=true)
pogledaj ovo ..
-
E-tec,je extra, a MFE je nešto što što bih želeo da posedujem u budućnosti,strašno mi se sviđa
:dance: :dance:
-
eee budens... identicne zelje imamo :smile:
i evinrudov I-COMMAND je absolutni hit.
pogledaj i uzivaj:
http://de.youtube.com/watch?v=74DLsTAUT8s (http://de.youtube.com/watch?v=74DLsTAUT8s)
-
Motor je fenomenalan :yahoo:
Nadam se da ću moći jednog dana da priuštim sebi takvo zadovoljstvo da ga lično posedujem :dance:
-
jel neko provalio elisu koja je oklopljena ?????
-
To nije obična elisa ,više izgleda kao turbina ima mnogo više pera
-
Evo nekih slika,u pitanju je Johnson 30ks
-
sta se dobije time ?
-
pa ja tačno ne znam,osim što je sigurno da je elisa zaštićena od udara o granje i neke prepreke u vodi...Bilo bi dobro da nam Outboard Master objasni malo bolje oko funkcionalnosti ovog sistema :new_russian:
-
sa ove zadnje slike mislim da se elisa ponasa kao poluturbina i dodatno ismerava mlaz vode iza camca .. jer je ulaz za vodu veci od izlaza .. sto ce reci elisa pravi pritisak kao mlazni motor i onda na kraju izbacuje mlaz ...
e sad ono sto me interesuje ... da li bi se ova modifikacija mogla uraditi na svim motorima ?
-
To o cemu je rec se naziva JET pogon poznat po npr. jestski (skuterima).
Ali da je jet pogon tako dobar imali bi ga svi, jet pogoni izkazuju prednost u tome sto i kod naprimer nemirnog mora kad motor izadje iz vode ili ima samo malo dodira sa vodom opet poseduje ekstremno dobar pogon sto kod elisnih pogona nije taj slucaj(gube snagu). Kao drugo jet pogon ima prednost da se ljudi i zivotinje u vodi nemoze da povrede. i do 30% veca krajna brzina nego kod istih elisnih motora.Manje se cuje i maje vibrira.
Ali , poznati problemi kod jet pogona su da kod majih brzina camac se neda lako manovrirati , znaci lagano voziti pravo je malo teze mislim drzati pravu liniju.
Odrzavanje i kvarovi nisu cesti ali kad te spopadne kosta dosta para tu nesto popraviti. Sve u svemu ja nebih uzeo jet nego bi ostao kod koventcojnalnoh elisa.
Nadogradnaja koliko ja znam je nemoguca ja mislim zato sto je i pumpa za vodu drugacija. Ai i kostalo bi kao da umes neki novi :taunt:
-
Ali meni se čini da ovo nije klasičan JET sistem,već da je neka varijanta između...
Evo nekih slika gde se vidi jako velika razlika između klasičnog JET pogona i ovog drugog... kako ga zovu "pump jet"
-
vidi meni se cini da je ovo bolje od elise .. elisa ipak baca i levo i desno a ovo bas usmeri protok ...
-
Kolika je razlika u potrošnji goriva između starijih modela 2t motora i novijih 4t?
Po nekim pričama reklo bi se da je razlika i do 3-4 puta, al mi to nešto deluje kao prevelika razlika!?
-
Kolika je razlika u potrošnji goriva između starijih modela 2t motora i novijih 4t?
Po nekim pričama reklo bi se da je razlika i do 3-4 puta, al mi to nešto deluje kao prevelika razlika!?
to pitanje se nemoze tako odgovoriti da sa njime nesto mogao da pocnes. potrosnja zavisi od 100 faktora , ali moze da se kaze da trosi manje.
evo primera: 2 identicna auta imaju po 200 ks jedan od njih vuce kamp prikolicu jedan nevuce nista , ko ce vise da potrosi na sto kilometara goriva??? onaj sto nevuce nista ...logicno
-
moj ne trosi nista ...
-
Kolika je razlika u potrošnji goriva između starijih modela 2t motora i novijih 4t?
Po nekim pričama reklo bi se da je razlika i do 3-4 puta, al mi to nešto deluje kao prevelika razlika!?
to pitanje se nemoze tako odgovoriti da sa njime nesto mogao da pocnes. potrosnja zavisi od 100 faktora , ali moze da se kaze da trosi manje.
evo primera: 2 identicna auta imaju po 200 ks jedan od njih vuce kamp prikolicu jedan nevuce nista , ko ce vise da potrosi na sto kilometara goriva??? onaj sto nevuce nista ...logicno
Jes mi malo tupav onaj koncept gore!
Dakle, kolika bi bila razlika bila u potrošnji u identičnim uslovima rada, odnosno na istom obliku korita, identične težine i da naravno motori budu iste snage?
Koliko se sećam, ranije je časopis Sam vršio testiranja različitih motora na istom čamacu i imali su dosta detaljne rezultate ispitivanja ( broj obrtaja - postignuta brzina - potrošnja ...), pa reko da nije neko video - radio nešto slično za 2t i 4t ?
Takođe su zanimljiva i iskustva ljudi koji su imali prilike da na istom plovilu koriste 2t i 4t motore.
-
On average, an in-tune four-stroke gasoline engine will burn about 0.4 to 0.45 pounds of fuel per hour for each unit of horsepower. Likewise, a well-maintained two-stroke outboard burns nearly 0.6 to 0.8 pounds of fuel per hour for each unit of horsepower it produces. These figures apply to carbureted and fuel-injected engines, but not to direct-injected engines such as Mercury's OptiMax and OMC's FICHT models.
http://www.boatinglife.com/article_content.jsp?ID=10877 (http://www.boatinglife.com/article_content.jsp?ID=10877)
ili kako na mojoj marini kazu 300 grama dvotaktni 250 cetvorotatkni (nadam se da se dobiju barem priblizne velicine kada se konvertuju gornje mere u nase)
-
ja da mogu da biram uzeo bih 4t... ali Outboard master me sada bas naprzio na ovu moju ragu .. iako on kaze da moj nijeETEC ja bas mislim da jeste samo su mu stavili pogresnu kapu :)
u svakom slucaju ja bas ne jurcam sa 12 km meni bi bolje dosao 4t zbog potrosnje... mada se ne zalim ni na ovaj..
a inace to je tacno za predjene kilometre isto mi trosi tomos i evinrude...
-
iako imam motor od 6Ks, uvek sam prezirao price kolko gori (trosi), kako kod kola tako i kod camaca, manje vise svi trose isto (kod camaca).
Iskljucivo treba meriti po predjenom kilometru.
Ne verujem da je bitna cinjenica koliko trosi l/h. to bi eventualno bilo od neprocenjivog znacaja kada bi organizovali takmicenje potrosnje u leru!
Ali i pored svega, mi smo narod koji ima tendenciju smanjivanja potrosnje po bilo kom osnovu.
Svojevremeno sam kuminom ocu servisirao camac OKELBO, sa Volvo motorom od 260Ks, i dok sam prelistavao servisnu knjizicu, naisao sam na recenicu "vas motor trosi kao i motor od 4Ks po predjenoj relaciji"
Sve u svemu moja zver od 6Ks trosi !?...!-- solidno :telephone: (nemam pojma i uvek u rezervi imam 10l)
kada sam hteo da posaljem ovo dobio sam upozorenje da je vec neko pisao na ovu temu. necu menjati nista,iako je Dule slicno napisao
-
Sve to stoji Dule, ali pitanje brzine, sa koritom na koje trebam da nakačim motor, se svodi na to
da li će da juri 8 ili 9 km/h :)
-
Što se tiče ekologije, 2t motori nove generacije E-TEC,TLDI...itd u potpunosti zadovoljavaju najnovije standarde. Koliko sam primetio da se ponovo vraćaju u proizvodnju i osvajaju tržište, jer im je potrošnja svedena na minimum,tj. po potrošnji su rame uz rame sa 4t motorima. Imaju bolje performanse,lakši su,jednostavnije konstrukcije itd...Međutim cena im se kreće čak iznad četvorotaktnih iste snage...tako da je sve relativno. U svakom slučaju su dobri i jedni i drugi...Mada bih ja lično za deplasmance dao prednost četvorotaktnim motorima.
-
Da kažem i ja nešto.
Vozao sam svakakve i šiklje i lađe i sa motorima i sa ..... ali ovo je po mom mišljenju perverzija .
-
i to jos na RIB-u :yahoo: :yahoo: :yahoo:
-
Skiper skloni fotos tih zveri jer cu da se "samoubijem" od tuge sto ne mogu da ih kupim. A vec kada sam se ukljucio da napisem oko potrosnje. Ma nema veze koliko trosi, vazno je da kada si na vodi nigde ne zuris, lagano imas vremena da uzivas u voznji i reci.
-
U odnosu na njegovu snagu, težinu broda i naravno brzinu potrošnja je smešna stavka. Oko mašine nema velike priče. USB kabal i lap-top i urađena komplet dijagnostika sa svim greškama, kvarovima i ostalo. Malo više su osetljivi na naše kvalitetno gorivo ali uz aditive nekako guramo. Ove 3 zvezdice zadovoljavaju najstrožiji EKO standard u svetu koji postoji u Kaliforniji. Neko će reći daleko smo mi od ekologije, što i jeste tako ali zar ne treba da se više probudi u nama ta svest i da zaboravimo sve te gluposti, i da shvatimo da je ta Ekologija veoma važna.
-
Jesenas sam u Nemačkoj na reci Odri ganjao kolegine mašine. Brod 6500 kg, engine 2 x 250 volvo diesel brodski Jet motori. Što se upravljanja tiče stvarno su malo teži za kontrolu pri manjoj brzini. Inpeler koji uvlači vodu i menj se na godinu dana kako oni kaži košta oko 3500 eura i jedino tu kombinaciju prave na Novom Zelandu.
-
U kom smislu istomišljenik :aikido:
-
Slažem se sa Duletom,samo malo matematike rešava 95% dileme oko potrošnje.Sve to sam uporno pokušavao da objasnim mojim prijateljima i komšijama sa Dunava,da moja yamaha 28ks 2t možda troši malo više od tomosa 10.Pod istim uslovima vezanim za plovnost čamca...A ja imam uštedu u vremenu provedenom na mestu sa zabačenim udicama i kupanjem glista.
-
Sve je to lepo dragi prijatelji ali gde je tu Ljubav ?
Pre nekoliko dana sam izneo motorce posle preduge zime i cistio ga cetkicom za zube.
Porodica mi se smejala ali on je upalio na pogled !!! I volim onaj smrad sagorelog ulja i tu buku. Pre par dana je komsija upalio 2t skuter i kada je taj miris usao u moj stan, ja sam vec osetio miris vode, rostilja i lepog vremena i dobrog druzenja ...
Jednostavno sam emotivno vezan tu gomilu metala, jos me nije izneverio i siguran sam da ce potrositi sve sto sipam ali i da cu stici gde sam krenuo bez glavobolje.
:drinks:
-
tako nesto cuti je bas lepo, ljubav prema svom hobiju. :good:
i meni se svi smeju zato sto svaki dan skoro odem u garazu i nesto radim ili ponekad samo gledam u camac, mene bas briga ja nemogu da neposetim moju gumenu i metalnu ljubavnicu :friends:
-
Eve ga
-
prva ljubav zaborava nema :) koliko vidim na prvoj slici na pomocnom camcu imas tomosa? covek ne moze da promasi taj dart wader look :)
-
Imam 2 tomosa, trenutno nemam na cemu da ih vozim ali ih palim redovno ( cisto da se ne zaborave )
Neznam sta cu sa njima ali ih necu prodati.
Tu su na mom bivsem Smederevcu.
-
Imam 2 tomosa, trenutno nemam na cemu da ih vozim ali ih palim redovno ( cisto da se ne zaborave )
Neznam sta cu sa njima ali ih necu prodati.
Tu su na mom bivsem Smederevcu.
i meni je tomos prirastao srcu :)
-
Ovde mozete naći pregled performansi za pojedine modele Evinrude E-TEC motora.
http://www.barnaclebillsmarinesupply.com/ETECTour.html
A ovde imate forum baš za E-TEC motore po modelima pa ako nekog interesuje neka malo prošnjuva. Možda nekom i pomogne.
http://www.etecownersgroup.com/
-
Evinrude izbacio novu seriju
Uzasno dobro i mocno izgleda,a mora i da je uzasno dobar jer mu je cena 17000evr(nije greska pri pisanju :taunt:) i namenjen je iskljucivo za vojne svrhe
To mora da je nepoderivo i napravljeno"za sva vremena" jer kosta kao3 E tec-a
iste snage :wild:
(http://img230.imageshack.us/img230/3961/ek3gc1.jpg)
-
Evinrude izbacio novu seriju
Uzasno dobro i mocno izgleda,a mora i da je uzasno dobar jer mu je cena 17000evr(nije greska pri pisanju :taunt:) i namenjen je iskljucivo za vojne svrhe
To mora da je nepoderivo i napravljeno"za sva vremena" jer kosta kao3 E tec-a
iste snage :wild:
(http://img230.imageshack.us/img230/3961/ek3gc1.jpg)
MFE radi i sa rakijom i vodkom :dance: :dance:
-
Posto ova masinerija moze da radi na dizel,bio dizel,kerozin,benzin iliti sto rece outboard master na rakiju i votku tj sve sto nadjes sipaj ovaj model je onda jedini pravi koji moze idrzi i podnese nas Srpski benzin :good:
Prava stvar za nas samo nam jos fale pare :taunt:
-
Ako radi kao sto izgleda onda vaaauuuu!Samo sto je skup,sve ostalo vrh!
-
EVINRUDE 55 MFE (http://www.youtube.com/watch?v=5dF4PrCT3_E#)
Neidu samo ruski motori pod vodu :taunt: :taunt:
Evinrude - Miami 2008 (http://www.youtube.com/watch?v=74DLsTAUT8s&feature=related#)
-
Реклама је чудо као и цијена ! Исплативост?
-
Ako te izvadi iz neke gadne situacije i vrati te kući, onda se isplatio!
Ma to je samo za vojsku, specijalce i kur*enje!
Obični e-tec je prava mera!
-
To je vojni motor i nije ništa novo, već nekoliko godina u nazad se proizvodi.....preskup je za civilnu varijantu, ali je odličan motor....troši sve vrste goriva... :good: