Moja Ladja
E, ovako treba... => Majstorije i popravke - Uradi sam.. => Temu započeo: IKA 20, 01, 2012, 14:43:03 posle podne
-
NOVE TEHNOLOGIJE U ANTI-KOROZIVNOJ ZAŠTITI
Dragan Stojanović, Technical specialist, Loctite division ASL, Henkel KGaA
Korozija. Sama reč zvuči respektabilno, pogotovu ako imamo u vidu činjenicu da postoji vekovima. Naravno,
borba čoveka i korozije traje gotovo isto toliko dugo.
Da bi se uspešno nosili sa korozijom, potrebno je da znamo zašto je potrebno zaštititi se od nje, kao i kako do nje
dolazi i kako ona deluje. Ako su nam ova saznanja defi nisana, onda možemo otići korak napred i defi nisati metode
zaštite, prevencije ili sanacije.
Zašto je potrebna zaštita od korozije?
- Većina komponenti se proizvodi od čeličnih panela, elemenata.
- Čelik je relativno nestabilan i zato posebno podložan koroziji u reakciji sa njegovom okolinom.
- Soli, voda, agresivne hemikalije, kao i različiti atmosferski uticaji ubrzavaju proces razvoja korozije.
- Korozija ugrožava materijal, utiče na bezbednost i komfor, kvari vizuelni utisak.
Kako dolazi do korozije?
- Dva su faktora ključna za pokretanje procesa korozije na metalu, čeliku: kiseonik i vlažnost vazduha.
- Čak i optimalna vlažnost vazduha je dovoljna da omogući koroziju metala.
- Proces je ubrzan od strane agresivnih komponenti prisutnih u okruženju, kao što su hloridi, sumporne kompo
nente ili ugljen dioksid.
Energija
Čelik / Gvožđe
Voda i O2
Gvožđe oksid
KOROZIJA
Kako korozija napada?
Korozija napada čelik na dva načina:
1. Od spolja ka unutra
Završni i osnovni premaz su oštećeni mehaničkim udarima. Nezaštićeni metal je izložen spoljnim uticajima. Posledica
je korozija koja se formira na izloženom delu površine i prodire kroz metal.
2. Od unutra ka spolja
Korozija se formira u šupljinama kao rezultat kondenzovanja vode i atmosferske vlage. Posledica je skrivena korozija
iznutra.
Metode zaštite od korozije koje su aktuelne već dugi niz godina
- Galvanizacija
- Fosfatizacija
- Prajmer – potapanje i forsirano sušenje na 180°C
- Anti-chip premazi
- Underbody premazi – PVC baza, forsirano sušenje na 160°C
- Pigmentirani premazi
- Premazi na bazi voska
Metod koji se najčešće koristi: mehaničko čišćenje (peskiranje ili čelične četke), ispiranje hemijskim sredstvima
(antirost), nanošenje osnovnog premaza (poželjno u dva nanosa), nanošenje završnog premaza (poželjno u dva
nanosa). Osnovni i završni premazi su najčešće na NC ili sintetičkoj osnovi, retki su slučajevi kada se koriste epoksidi
ili premazi na vodenoj osnovi.
Tehnologija koju preporučije Henkel – Loctite
Loctite 7500 (7505) Super rost killer
Prodor u pobedi nad korozijom
Bez gubitka vremena oko šmirglanja ili struganja, bez skupog peskiranja. Bez osnovnog premaza, bez pasivizacije
i ispiranja. Jednim radnim hodom razara postojeću koroziju i štiti od nove 3-5 godina, zavisno od površinskog stanja
materijala i uticaja sredine. Žilavo čvrsta crna površina je podloga kod lakiranja uobičajenim lakovima.
Prednosti
• Nevezana naslaga korozije skida se samo žičanom četkom, nečistoće, ulje i masti je dovoljno oduvati.
• Razaranje korozije i grundiranje izvodi se jednim procesom. Lateksni sloj štiti duže vreme od ponovnog nastanka
korozije.
• Najbolja zamena za uobičajene premaze za zaštitu od korozije i grundiranje.
• Nema zapaljivih rastvarača i olova
Oblasti primene
Koristi se za proizvode od ugljenočnog čelika kao što su:
• Cevi, ventili, fi tinzi, u rafi nerijama, tankerima, elektranama, kod centralnih postrojenja za daljinsko grejanje i
rashladnih tornjeva
• Cisterne, kamioni, skladištni rezervoari
• Transportni uređjaji, letve za vođjenje, potporni stubovi, ograde
• Limeni krovovi, opšivanje krovnih otvora, oluci, opšivni limovi
• Viseći kranovi, podupirači, radna postolja, limeni šahtovi
• Držači za tablice i okviri, saobraćajni znaci
• Palube, sastavi, stranice, poklopci sa otvorima, dimnjaci na brodovima (krajnji premaz sa ispitanim mornarskim
lakom)
• Poljoprivredni aparati, mašine za žetvu, tanjirače, traktori
• Građjevinske mašine, silosi za cement, uređjaji za skupljanje snega
• Fabrike hartije, hemijske fabrike, čeličane, za održavanje tankova i čeličnih konstrukcija
• Zaštita za livene i štancovane delove sve do fi nalne obrade
Fizičko hemijske osobine
Delovanje je idealno za održavanje gde je nerentabilno ili nepraktično peskiranje. U takvim slučajevima pruža
visoki stepen zaštite od korozije sa produženim delovanjem, posebno ako je nanet završni sloj.
Zaštita može da se postigne još pokrivenim slojem na bazi epoksi, uretan, alkid i hloriranom gumom.
Sastav: Sintetička lateks-smola, organska kiselina, glikol, glikol-etar, voda
Sadržaj čvrste materije: 34% +- 1% (težinski)
PH-vrednost: 3,0+- 0,5
Osobina: Bela mlečna tečnost sa slabim mirisom
Tip: Brzo sušeći lateks, pretvara se iz bele tečnosti u crni sloj ako je prisutan oksid gvožđja. Stvrdnjava se isparenjem
vode i koagulacijom.
Vreme sušenja: na 250C za caa 15-20 min. suvo na dodir, drugi premaz za caa 40-60 min.
Pokrivni premaz za caa 24-48 časova
Temperatura obrade: 10-300C
Upotreba
Ulje, prljavštinu, masnoću otkloniti sa površine; sa žičanom četkom očistiti perutasti sloj korozije i ogorine kao i
mehure korozije.
Sipati u čistu posudu i naneti četkom ili sipati direktno na površinu i razmazati četkom.
Naneti četkom, sunđjerom ili valjkom u nerazređjenom stanju do zasićenja. Za prskanje mogu da se koriste kako
vazdušni tako i obični pištolji.
Crni sloj nastaje za oko 5 minuta. Neravnomerno crna boja pokazuje da je potreban još jedan premaz. Drugi
premaz se vrši nakon 40-60 minuta. Završni premaz treba da usledi nakon do 24 h.
Zaštićen od mraza, od 3 do 400C upotrebljivo min. 2 god
Četku, valjak, aparat za prskanje treba odmah nakon upotrbe oprati vodom sa dodatkom sredstva za pranje.
Jedan od mnogih rešenih problema:
Korozija na Terex teškim radnim mašinama u Rudniku bakra u Majdanpeku
1. Radni zadatak (slika sa korodiralim Terexom)
-
Iko ljudino i majstorcino , kazi ti nama gde ovaj ubica rdje moze da se pazari i eventualno po kojoj ceni...naravno ako imas informaciju. U svakom slucaju tvoji postovi su pravo zadovoljstvo za citanje i nauticko informisanje. Pozdrav :drinks:
-
Konkretno ovaj proizvod je locktite-henkel.
Prošle godine je koštao 1300 din -200ml.
Za kompletno korito tabanaša 8*2,5m je u dva sloja potrošeno 4*200ml.
Ove proizvode ima i wurt,kao i oikos
ovo su zastupnici za locktite
http://www.loctite.rs/loctite/pretraga-prodaje-5886.htm (http://www.loctite.rs/loctite/pretraga-prodaje-5886.htm)
-
Imam dva konkretna pitanja. Prvo je da li je neko koristio henkelov, wurthov ili oikosov proizvod i sta se pokazalo efikasnim proizvodom. Drugo pitanje je da li neko zna na teritoriji Bgd., gde se mogu naci wurtov i oikosov proizvod. IKO hvala na informaciji i edukovanju :good:
-
mazo sam oikos na lim u junu lim je pocrneo nisam farbo i dalje je isti dobra i jeftinija stvar od vurta dorcol dusanova otprilike malo iznad sintelona kontra strana :good:
-
Jedno pitanje.
Hocu da ponovo zastitim metalni camac.
Kompletno smo presmirglali dno, medjutim ima manjih udubljenja (precnik od nekoliko milimetara) gde je korozija prodrla dublje.
Da li ovaj proizvod moze da ukloni koroziju sa tih udubljenja?
Da li posle nanosenja loctite premaza ide jos nesto? (osnovna farba itd ....)
-
Ja sam za jednu metalnu koristio Vurtov proizvod... posle izvesnog vremena namazano mjesto pocrni i trba se ofarbati u odredjenom roku.. Srpski naziv za taj Vurtov proizvod je -konvertor rdje i košta oko 60 eura litar...
-
Njegos68 hvala za info
Da li znas koja povrsina moze da se premaze sa 1l tog sredstva?
-
Njegos68 hvala za info
Da li znas koja povrsina moze da se premaze sa 1l tog sredstva?
Nisam siguran ali čini mi se oko 15 kvadrata... sha potražiću kutiju sjutra ,ako je nisam bacio..
-
Zove se konvertor korozije... 6589 evo linka http://www.wurth.rs/PDF/M%2007%201550.pdf (http://www.wurth.rs/PDF/M%2007%201550.pdf) .. pokriva 20 kvadrata k5
-
Znaci za dva sloja mi treba cca 3 litre
Sto staje 180 eura k5
Hvala za info jos jednom.
-
Ako je sve izbrušeno , znači da više nema debljeg sloja korozije.U tom slučaju nema potrebe da se prelazi u dva sloja.Dovoljan je jedan sloj konvertora i zatim dva sloja epoksi osnovne.još dva sloja na epoksi osnovni epoksi katran( balastin) i na kraju ako hoćeš antialgin.To bi bio način koji garantuje višegodišnju zaštitu.
-
Znaci za dva sloja mi treba cca 3 litre
Sto staje 180 eura k5
Hvala za info jos jednom.
za 180e mozes da ga komplet izpeskaris sto je mnogo bolja varijanta tj jedina ispravna
-
Vec smo ga ismirglali poprilicno temeljno.
Posto imam veliki kompresor razmisljam se da kupim pistolj i sam probam da ispeskarim te detalje.
Jedini covek koga sam ja nasao u okolini Uzica trazi 300-350 eura za peskarenje.
To mi stvarno ne pada na pamet da platim.
Sad vec imam nekoliko opcija. Dobro cu da razmislim sta da radim...
Hvala na informacijama hi
-
Peskiranje je 6e po kvadratu! A ima i jeftinije. Kod Mraovica koji nije jeftin je farbanje sa peskiranjem i materijalom 18 po kvadratu.
Neznam Iko koji ti cenovnik imas?
Na bubnju ti je pistolj za peskiranje 50e i to ti je onda najbolja varijanta ! Sam ces moci da ispeskaris te rupice bez problema!
-
http://www.mojaladja.com/forum/index.php/topic,9989.msg109893.html#msg109893 (http://www.mojaladja.com/forum/index.php/topic,9989.msg109893.html#msg109893)
Evo nekoliko slika o mom brodicu. Nadam se da sam dao pravi link. 6589
Nov sam pa se jos uvek ne snalazim bas najbolje thumbup
-
Stim pištoljem s bubnja možeš da peskiraš felnu, pod uslovom da imaš zadovoljavajući kompresor.
Inače cena peskiranja jeste 6e pa ima i za 5e, ali samo ako doteraš nefarban čamac i ako hoćeš komplet da ga peskiraš.U svim ostalim slučajevima svi koji se bave peskiranjem imaju svoje;Ali; pa zahtev za peskiranjem samo podvodnog dela se ugovara ;đuture; kolko te ko zacepi ili se kaže cena peskiranja na sat,a njihov sat je malo drugačija matematika od naše.Tako da za 180e nisam sreo niti čuo za nekog ko radi peskiranje,a da je voljan da raspakuje sva creva i obuče zaštitno odelo.
To ti je kao i keramika u građevini. 6-8 E ali ako se ugovori cela zgrada onda može i za 4e
Mile mraović ima lepu taktiku,pa te njegovo peskiranje izađe 18e kvadrat ali te zato izvlačenje i porinuće košta dodatnih 200-300e pa je rezultat za njega uvek isti.
Nađi mi nekog ko hoće da ispeskari samo podvodni deo čamca ili da ispeskari samo 20m2.Ja neznam za takvog.
-
Sad si vec poceo da pricas ono sto si negde nacuo i sto nije tacno!
Naravno da niko nece da dodje kod tebe da ti ispeskari felnu ali ako mu je odneses ispeskarice je!
Sa tim pistoljem Sa buvljaka i jakim kompresorom ce vrlo lako da zavrsi to sto mu je ostalo !
Inace prosle godine sam peskario kod Mileta samo korito i kostalo je 200e.
Da sam hteo da idem u lestane tamo sam mogao da prodjem 3e po kvadratu
-
OK onda ja grešim.Inače taj jači kompresor nemaju svi . Pištolj imam i znam da nije vredan truda,osim ako imaš par dana volje.
Ako si izvlačenje uradio u sopstvenoj režiji,plus za tebe, mada nemaju svi mogućnosti da izvuku čamac i oteraju ga u Sidro.
Za 200e neverujem da bi iko imao volje da se bakće sam.Eto preporuke kako da odrade peskiranje bez muke.
Do leštana bi te, predpostavljam, transport koštao pa ti se svodi na isto
-
Peskarenje brodova u Lestanima kosta 3-4€ po kvadratu. gazda se zove Milos a njegov broj je 063 433 476
-
Firma Yubeg (011-316 9573 ili 063 387 602-Zoran) iz Zemuna takodje radi peskarenje i to peskom i suvim ledom.
Ja sam prošle godine platio 260 evra za peskarenje kompletnog korita (čamac dužine 4,65 m, širine 1,65 m, visina korita 0,80 m - glisersko).
-
Zao mi je sto je jedno obicno pitanje preslo u neki vid rasprave. I to zbog mog interesovanja...
Znam za firmu iz Lestana. Medjutim ja sam iz Uzica 6589
Ovde smo se raspitali o ceni da nam se ispeskari ceo brodic. Covek nam je trazio 350 eura. Odmah smo odustali od te ideje.
Sada sa ovom pameti sigurno bih platio peskarenje dela koji je bio u vodi.
Medjutim kad smo se vec toliko namucili sada trazimo samo kako da resimo koroziju u tim sitnim udubljenjima a da nas to ne kosta bogatstvo.
Kad vec imam jak kompresor (9 bara). Potrudicu se da nadjem negde pistolj i da to uradim u sopstvenoj reziji.
Nije iskljuceno da ne uzmemo i 4-5 celicnih cetki i da probamo tako da popravimo stvar.
Ali zbog velike povrsine to je poslednja opcija. jh
Dule
Ta udubljenja su precnika nekoliko milimetara (2-3) i dubine cca 0.5mm taman da smirgla ne moze da skine rdju
Tek kad sam krenuo da brusim video sam da je lim u odlicnom stanju. Problem nam prave samo te sitnice.
Mislim da nema potrebe za protektorima. Za vikend cu da uslikam pa cu pokazati u cemu je problem.
U svakom slucaju hvala na gomili informacija i sugestija.
-
Protektori su potrebni, oni stite od negativnog uticaja galvanskih struja a ne od rdje... Gresis ako ih ne montiras kad je vec brod napolju. Kupi magnezijumske elektrode za bojlere, kostaju sitnicu a mnogo vrede...
-
Oblak moja greska.
Nisam te lepo razumeo. Ja sam protektore zamenio sa sredstvom koje namazes da bi proverio dokle je prodrla rdja. jh
Hvala za info. Sad cu da se raspitam cemu sluze i kako i gde se ugradjuju.
-
Oblak moja greska.
Nisam te lepo razumeo. Ja sam protektore zamenio sa sredstvom koje namazes da bi proverio dokle je prodrla rdja. jh
Hvala za info. Sad cu da se raspitam cemu sluze i kako i gde se ugradjuju.
Kupis u radnji "vodovod i kanalizacija" nekoliko zrtvenih elektroda za bojler. Na cistu povrsinu lima ( bez farbi) pricrvrstis srafovima elektrodu za podvodni deo korita. Mozes staviti vise komada, narocito na mestima u blizini delova od drugih materijala ( aluminijumska cizma, prohromski elementi, mesingane biksne......) jer se izmedju njih upravo javlja najveca razlika potencijala sto za posledicu ima upravo dubinska korozija gvozdja.
-
Ispostujes protektore
Dobro pripremis...obrusis,osmirglas,operes
Kvalitetno ofarbas i miran si
-
Pročitao som ovu temu, a i još nekoliko sa sličnom tematikom, i imam još par pitanja.
Na brodu imam gomilu sitnih probijanja rdje, i to bih voleo sam da saniram. Radi se o rdji na gornjem delu broda. Korito ću sledeće sezone da nosim da mi ispeskiraju, odrade zaštitu i antialgin sve po PS-u. Pošto ni ne znam kojom je bojom farbam (nitro ili uljana), i pošto sumnjam da je kvalitetno zaštićen, korito ću odneti na peskarenje. Kada sam ga vadio da ga prevezem, video sam da je zdravo, i da nema rdje - deo van vode je gori od onog u vodi.
Elem, da se vratim na temu.
1. Kako da utvrdim kojom je bojom farban brod, nisam ekspert ali znam da uljana mora na uljanu i obrnuto.
2. Pretpostavljam da bi mesta koja je rdja načela bilo potrebno išmirglati dok se ne skine rdja, a ostalo gde je farba dobra malo istrljati sitno šmirglom da "matira". Problem je u tome što su te sitne rdje na nezgodnim mestima i u nekim sitnim udubljenjima koja nema šanse da dohvatim šmirglom. Šaljem slike, pa mi recite kako biste vi ovo odradili?
3. Čuo sam da rost off nije dobar, a opet i da može da se koristi. Ja sam kud kuće kapiju i slične stvari prvo prelazio rost off-om, trljao suvom krpom, pa onda mazao temeljnu pa redovnu farbu, i evo par godina je sve ok. Da li bi mogla tako neka varijanta? I da li bi bile dovoljne 2 ruke farbe, bez temeljne. Ustvari, ne znam ni kako da mažem temeljnu, kad je brod već ofarban?
Nemam iskustva sa ovim, a voleo bih sa prvim lepim danima da budem spreman za sređivanje...
(http://imageshack.us/a/img138/230/vcuc.jpg)
(http://imageshack.us/a/img5/3597/zpj0.jpg)
(http://imageshack.us/a/img839/2115/k04g.jpg)
(http://imageshack.us/a/img19/5831/hbke.jpg)
-
Ja ću ti reći šta bih ja uradio a ti sam odluči. Jasno je da bi bilo najboljje sve to što mehanički, što hemiski tretirati do golog lima a zatim gruvati neku od epoxi osnovne pa iza toga u određenom vremenskom intervalu nešto od dvo komponentnih boja ili PU lakova. To je najbolje i najdugoročnije rešenje koje naravno i najskuplje. Da bi rezultat bio dobar zahteva dobre uslove u smislu vlaznosti i temperature i još što šta. Kasnije popravke su moguće samo sa skupom dvo komponentnom bojom i tako bla bla.
Ja bih sobzirom da je reč o nadrađu to mazao sa nekom od ovih 3 u 1 boja. Sada ih ima već dosta i solidnog su kvaliteta. Odlična stvar je što se maze direktno preko rdje i u isto vreme je i zaštita i osnovna i završni premaz, to ne treba baš bukvalno shvatit, što znači očistiti metal ali se ne mora preterivati i preterano detaljisati. Koristio sam nekoliko proizvođača različitog kvaliteta i najbolje mi se pokazala jedna koja je naravno i najskuplja i mora da se koristi njegov razređivač. Ako te zanima koja je naćiću kutiju pa kačim proizvodjača. Inače u pitanju je nova generacija uljanih boja i za razliku od klasičnih ova je suva za 15 tak minuta, a drugi sloj moze odma mokro na mokro, znači kad stisneš ceo posao završiš za jedan dan.
-
nije skupo a zavuce se svugde...
(http://www.dia-cbn.rs/Content/images/tabs/tab03/21_369.jpg)
ili provereno
(http://static.kupindoslike.com/BRUSNA-PLOCA-SMIRGLA-FI115-PROFI_slika_XL_1194168.jpg)
-
Kapetane, ono prvo i može i dobra je ideja, ali ova lepeza za brusilicu teško može baš svuda da se zavuče. Da skida odlično - skida, a u neiskusnoj ruci vrlo lako skida i metal a ne samo rdju sajkaca
Brokerov predlog mi zvuči dobro, ako te boje rade posao. Nađi kutiju i naziv, ako već znaš sa kojom si bio najzadovoljniji, da probram i ja.
A kako da znam da li je kod mene uljana boja sad na brodu?
-
1. pitaš bivšeg vlasnika.
2. ako mu ne veruješ ,natopiš krpu nitro razređivačem spustiš na farbu da stoji dvadesetak sekundi,zatim malo jače pritisneš ,protrljaš i ako se farba podklobuči i skida ,onda nije poliuretan.
3.Ako već planiraš da peskariš zašto onda i taj deo ne bi peskirao.obzirom na današnje cene poskupeće radove za neku sumu ,ali je to bar način da se sve odradi kako valja.
ni ove varijante sa lepezama neće biti besplatne a rezultat je ,pogotovo za nevične tom poslu ,neizvestan.
uzgred,lim se ne skida baš tako lako sa tim lepezama.Pa čak ni farbu ako je poliuretan ne skida tako lako.
-
Irkom je proizvodjac I mora I njihov razredjivac,to sam mazao cak I na pocinkovan lim I posle godinu dana stoji bez ikakvog prajmera,pogledaj I'm sajt a imas I na youtube, ima ih u boljim farbarama
-
1. Bivši vlasnik nije prvi vlasnik, a do onog pre bih teško došao.
2. Probaću ovako sa nitrom. Ako se podklobuči onda je uljana. Razumeo! k5
3. Peskiram samo korito, onaj deo koji je pod vodom. A ovo gore nije jedan deo, po celom brodu ima sitnih mesta gde je probila rdja. A da peskiram i farbam od nule ceo brod mi se i ne isplati, tj. ne bih baš to da radim, sigurno nisu sitne pare, a to valjda uz vašu pomoć mogu i sam.
Vidim da je broker kucao dok sam i ja. Pogledaću na sajtu, hvala.
-
https://www.youtube.com/watch?v=jY5V2uFGer8 (https://www.youtube.com/watch?v=jY5V2uFGer8)
Ako stvarno radi posao, onda sam na konju. Poslao sam im email, a i zvaću posle praznika.
Trenutno me najviše zanima da li može preko uljane ili nitro...
-
Konkretno ovaj proizvod je locktite-henkel.
Prošle godine je koštao 1300 din -200ml.
Za kompletno korito tabanaša 8*2,5m je u dva sloja potrošeno 4*200ml.
Ove proizvode ima i wurt,kao i oikos
ovo su zastupnici za locktite
http://www.loctite.rs/loctite/pretraga-prodaje-5886.htm (http://www.loctite.rs/loctite/pretraga-prodaje-5886.htm)
Probao sam da kontaktiram Locktite ali izgleda da oni više ne rade u Srbiji. Na telefone im se niko ne javlja, prodajna mreža se raspala, nekoliko njih koje sam zvao kažu da to više ne rade.
-
Probaj na mail meni su skoro odgovorili kada sam trazio hermerik za lepljenje bloka motora.
-
Simex firma milesevska 35.....011/344-25-96.probaj
-
Simex firma milesevska 35.....011/344-25-96.probaj
Bravo, to je to. Imaju 7505, plaćanje preko računa pošto nemaju maloprodaju no u svakom slučaju završava se posao.
Pakovanje 200ml je oko 2000, 1l ~6000 din. što se baš isplati.
-
Ova oguljena boja na vodenoj liniji slikana posle 20-25dana stajanja na vodi.... od konvertora koristio irkom ob1 (3u1)...flasica od 250-300gr bila valjda oko 500din ne secam se....samo trazi dobru pripremu lima
-
E pa tu je kvaka, lim možeš da pripremiš kada možeš da mu priđeš ali kada su teško dostupni ćoškovi u pitanju onda ti treba baš dobro, provereno sredstvo.
-
Pojavila mi se rdja u zadnjem delu camca na tesko dostupnim mestima (oko egija,coskovi...).
Planiram da ocistim koliko je to moguce i ako je uopste moguce pa premazati nekom bojom ili sredstvom kako bi sprecio sirenje.
Da li iz vasih iskustava neko od ovih sredstava (Viteh-direckt,Irkom3u1.....) moze da mi zavrsi posao?
Napominjem da necu moci dobro da pripremim lim
-
Ja upravo ovih dana radim sa ovim Locktite takve stvari i mogu da kažem da je stvar extra! Sastružem ljuspice rđe sa četkom, špaklicom...čime god i premažem tanko. Za sat-dva vremena pocrni, tamo gde ne pocrni pređem ponovo i gotova stvar.
Primetio sam međutim (slučajno, prekinula me kiša) da se najbolji rezultat postiže sa pauzom od 24h između tih premaza, onda površina dobije izgled kao da je platificirana i izuzetno otporna na grebanje, jednostavno se s tom nekom hemijom dobije nerđajući materijal a to tvrdi i Locktite, tu ne sme da se pojavi rđa u sledećih 3-4 godine.
-
U krajnjem slucaju cu uzeti to ali bih iskreno vise voleo kada bi neko od ovih jeftinijih sredstava moglo da pomogne Vitex ili Irkom?
Ako ne ne gine mi magacin na Banovom Brdu k5
-
Ljubo, koji je to tačno loctite, znam nekog kome bi trebao?
-
Simex, Beograd, Milesevska 35.....011/344-25-96
Locktite 7505, plaćanje preko računa pošto nemaju maloprodaju.
Pakovanje 200ml je oko 2000 din.
-
Poznati Nemacki Dupli-Color Rust Fix® Rust Destroying Coating prodaje Ehom na Severnom bulevaru (Ehom je inace najveci uvoznik boja i ostalog za auto-industriju, a ima i proizvode vezane za odrzavanje plovila).
Spray 400ml je 990din, a ima i u tecnom stanju za mazanje cetkom.
Spray sa cevcicom-nastavkom moze da dobaci do tesko dostupnih mesta.
Isto pretvara rdju u plasticni epoxi film crne boje koji je i buduca zastita ili podloga za neku novu boju.
http://duplicolor.com/product/rust-fix-rust-destroying-coating
-
Da li neko ima iskustvo sa koriscenjem blokatora korozije BIOHEMIK (na linku http://www.velog.rs/beohemik_ostali_materijali/bh1_blokator_korozije_1l-384)?
On je vrlo jeftin i pitanje je da li bi i on zavrsio posao jednako kao Loctite, Wurth ili Oikos.
-
Peskiranje, epoksi osnovna. Sve ostalo je lipov Qrac
-
Zoki sve ja to znam. u Srbiji imas 1000 ponuda za pjeskarenje, a u CG bi ti naplatili trostuku tarifu u odnosu na cijenu kod vas.
Zato trazim alternativu za pjeskarenje. Za sada radi celicna cetka i lepeza na brusilici.
Za velike povrsine to je problem tretirati tako. Manji camac ok.
-
Ne znam za taj ja sada trosim prilicno ovog http://www.pulena.net/Kategorije/Auto-program/Motip-Dupli-Presto/presto-rust-converter.html i isto sr, kao i Wurth ili Oikos.
Bolje ista nego nista u svakom slucaju a posebno na mestima koja ne mogu da se lako ili nikako ociste. Ja imam takvih mesta koliko god unutar korita a kada bih sada usao unutra sa pistoljem za peskiranje mislim da zaista nikad vise brod ne bi bio u vodi a peska imam da ga mogu izvoziti iako je samo spolja radjeno.
-
Ja sam na prvom camcu koristio ovaj...https://bolago-m.rs/3-u-1-odmascivac...i sad ga koristim za prvu zastitu lima...nisam koristio druge pa ne mogu da poredim...bolje ista nego nista...irkom ob 1 je u pitanju...