Moja Ladja
E, ovako treba... => Vanbrodski motori => Tomos => Temu započeo: Alejandro 06, 01, 2012, 12:17:09 posle podne
-
Za nekoliko dana pocinjem da pravim camac metalni,pa ce mi trebati i penta normalno.. Pa me interesuje koja je cena polovnjaka i gde moze da se nabavi.. ?
-
Pozdrav i dobro došao
pogledaj malo po berzama i oglasima.... cena je od 130-200 evra u zavisnosti od stanja i apetita prodavca :taunt:
-
Ja mislim da je realna cena oko 150-160 eura...
-
Na prodaju Tomos 4. Za sve informacije sam tu!
Vlasnik.
Na prodaju i Veterok 8. Slike saljem ako treba!
Aleksandar
064/194-86-24
-
Interesuje me sve vezano za tomos 4, dakle, posto razmatram kupovinu jednog plasticnog camca od 3m, da li je tomos prava mera za njega? Koliku brzinu u proseku moze da razvije i koja mu je potrosnja?
I da, ako ima neko da prodaje, neka se javi, po oglasima sam gledao, sve bez papira, a skupi...
-
А зашто баш Томос 4? Зашто не и неки други?
Данас на тржишту има и других модела тако мале снаге.
Постоје мале јамахе нпр. од 2 до 6 КС, чак четворотактне. То су новији мотори, квалитетнији.
Томоси су за нас појам мотора јер других некада готово да није било. Показали су се сјајно али мислим да је њихово време прошло.
Знам да ће они који их имају још дуго да их користе и немам никакве примедбе на то. Хтео сам само да вам укажем на то да имате и друге могућности.
На вама је да одлучите шта ћете купити и користити.
-
Sve u vezi Tomosa na jednom mestu http://www.tomos-riders.com/tomos-vanbrodski-motori/ (http://www.tomos-riders.com/tomos-vanbrodski-motori/)
-
Tomos su najjeftiniji trenutno, a posto sam malo finansijski ogranicen nemam neki siri izbor. A i za pocetak, za ucenje i sticanje prvih iskustava na vodi sasvim bi mi bio dovoljan.
-
Jesu najjeftiniji i odrzavanje i delovi isto tako ali tokom godina rada svaki je na neki nacin jedinstven u zavisnosti sta su mu menjali radili itd.Ako se malo bar razumes u mehaniku i nesmeta ti sto ce cesto da te iznenadi jer sto neko rece znaju biti prilicno jogunasti a mogu da rade i kao satic.Obavezno proba ako moze na camcu.Ja sam mog jedva ubedio da radi kako ja hocu a ne sam da ubrzava usporava i tako svasta nesto a palio i pali uvek na pola kanapa.Lutrija
-
Pazi, sto se tice obuke itd, ako polozis na Tomosu, polozio si sve. Patnja je sa njima ali kada se ustosis ide dobro..zavisi kako ti se zalomi, desko je doci do stvarno dobrih motora. Moj predlog je da uzmes neki raskantan i uradis generalku na sve..tada znas sta vozis.
-
Ako si zainteresovan ja imam tomos 4,8 u odlicnom stanju, duga osovina sa rezervoarom original, i sa papirima. Bio je pomocni motor na pasari i gliseru, vrlo malo koriscen. Cena 220 evra.
-
Ja imam neispravan koji sam spremio za rad. Cena 50 eura pa ga radi sam upavusi
-
sakupi jos malo para i kupi motor.... zaboravi na Tomos.... to je ona cuvena srpska prica "Golf 1989 ko casa" ... ne padaj na foru ...
-
Sta fali Golfu II iz '89-e? sajkaca
Eno skoro se prodavao Johnson 4hp za neke jeftine pare u oglasima, to ti je sigurno mnogo bolji izbor od Tomosa 4. Ima stvarnih 4 konja, i pokidace ovu tomosovu na bilo kom testu. Iskreno, moj matori ima Tomos 4.5, bela kapa, radi mu jako dobro poslednjih 10 godina! E sad, za svo to vreme, uvek je bilo nesto da zeza pa se ispostavi da nije nista :)
Na primer, krene da trokira, jedva stigne do vikendice, ispostavi se da ga zeza prikljucak goriva, sledeci put dizna, posle toga plovak u karburatoru, posle toga kablic od svecice, posle toga opruga poteznice, posle toga potrosio stiftne :D
Realno, to su jedine stvari koje su se desavale u tih 10 godina, slozicete se, niti su skupe niti su velike, ali cinjenica je da dobar deo izlazaka na vodu treba da ocekujes neke gluposti, cak iako je masina u odlicnom stanju :)
-
drugar ima Jonsona kao casa! ali trosi kao blesav. ono sto tomos potrosi on potrosi dva puta. Ja sam vozio tomosa 3 godine i sada sam na yamaha 20. Ipak, uzeo sam tomosa za zimu da imam. tako da leti je 20ks a zimi 4...
-
Johnson 4 trosi toliko?
-
Mora malo vise da trosi jer ima malo vecu kubikazu 2 cilindra i 4ks na propeleru generalno nesto je jaci pa mora i vise da potrosi.Koliko,zavisi od stanja i koriscenja.
-
Nasao sam jedan vanbrodski motor, povoljno, tu u gradu, samo ne znam kakav je, cini mi se da je tomos:
(http://s13.postimg.org/vw0gva3fn/moto.jpg) (http://postimg.org/image/vw0gva3fn/)
-
Au matori ti ako tako krenes bogami se neces naploviti
-
hahahhahahha u najgorem slucaju ili cu potonuti ili ce mi otkazati motor na sred jezera :D
-
sha ovo je za kolekcionare ili neku vitrinu u muzeju sajkaca
-
Tomos je odlican stari motor i jedini koji na vodi mozes da popravis sam. Masa ribara ga i dan danas koristi. Ne vrujem da nemaju da kup
e neku krsinu od Johnsona
-
Johnson 4 trosi toliko?
Drugar ga je skinuo i stavio u podrum. meni ga je nudio za free, kada sam cuo da voli da trosi odustao sam.. to su njegova zapazanja. Ja kada sam imao Tomos 4 nosio sam svaki put na pecanje 3l benzina i uvek se potrosi, sa tim dzonsonom bi nosio bar 5l. A to je danas 700 dinara+100 din za ulje. Ukupno 800 din samo za camac...da je to retko pa hajde, ali 3-4 puta nedeljno...
-
Tomos je veći potrošač.... ima 3 ks i troši 1.7 l na sat... Johnson troši pola litre po konju.... naravno pričamo o vožnji pod punim gasom... i za Johnsone od oko 80-te god na ovamo...oni stariji troše i po 6dl po konju.... ali su po meni Johnson motori veoma pouzdani...imao sam ih 5-6 do sada od 6-25 ks i nikada ni jedan štucnuo nije.... T4 sam imao 7-8 komada i samo su dva bila besprekorna...ostali malo,malo pa nešto zeza...
generalno; svi polovni motori su "mačka u džaku" što bi rekli kako ti zapadne... jbga
-
Slažem se sa kolegom budens 72. Tačno je tako kada je potrošnja u pitanju jonson - Tomos 4. Tih 1.7 lit po satu sa tomosom je samo privid kada se sve uzme u obzir. Brzina stizanja na odredište, sigurnost većeg i jačeg motora kada je nemina voda, košava. itd Skoro smo kolega sa foruma ZoranT i ja probavali njegov čamac sa četvorkom, na Dunavu, a talasi su baš bili veliki i neprijatni. Jedva smo izvlačili čamac iz talasa a imali smo osećaj da nas neko vuče unazad. Mislim da je i ta sigurnost a na uštrb litar dva goriva veoma važna. Do sada sam imao uglavnom starije Johnson i evinrude moore i ja sam zadovoljan.
-
Uh da.Sa takvim talasima u krmu tom4 je suvise slab.
-
Ja sam prvo sa tomos4, a posle sa 18-icom plovio i plovio i nikad nisam negde ostao. Vidim da ih mnogi kude, verovatno ih ima matorih kojima nije zamenjeno ulje u peti godinama, neodržavanih i slično. Ali ako se nadje dobar primerak i lepo održava onda i radi.
-
Ne mislim da je Tomos loš već da je 4-ka slaba u suštini. 18-tica ili tomos 10 su nešto sasvim drugo. Naravno kao i svaki drugi stariji motor ako imaš sreće da uzmeš dobar. Uostalom i nešto ako mora da se sredi čini mi se da delovi za Tomosa nisu nešto skupi. Mislim da su kod nas veći problem majstori nego sami delovi. Majstori se odnose prema vanbrodskim motorima kao da su nuklearke i kao da im je Bogom dato znanje oko tih dvotaktnih vanzemaljskih mašina i tako, nažalost i naplaćuju i nas vuku za nos. Moj drugar, inače auto-mehaničar, mi je dosta stvari uradio na motoru i čudom se čudi koliko "majstori" za vanbrodske motore naplaćuju kojekakve gluposti.
-
Ja sarađujem sa istim majstorom dugi niz godina i za brodske i za vanbrodske, i tu nema greške.
Šta namesti, to i radi.
-
Evo ovako, verujem da si do sada vec nasao motor i da te dobro sluzi, ali ne mogu da dopustim da se 4 toliko blati :D Ja sam i dalje dosta mlad, ali me cudi da ga ove starije generacije toliko blate, moj otac je 80tih sa T4 prosao Hrvatsko primorje uzduz i popreko, sto po mirnom sto po olujama, a 90tih smo zajedno sa istim motorom preziveli zvasta po CG primorju. Evo ja sam ovo leto konacno posle toliko cimanja uspeo da se spustim na reku, dobio sam neku 4 u katastrofa stanju, odneo kod pravog majsotra, sredio je, i evo vec par vikenda po Savi od usca do Medjice ide ko zmaj, prezadovoljan sam. E sad sustina: T4 je toliko jednostavan motor da svako ko se iole razume u mehaniku zna da to kad se jednom sredi nema sta da mu fali (drugo je kad se nose kod ko zna koga pa bude ono drzi vodu dok majstori odu), za razliku od Johnsona 4 koji ima 2 klipa i samim tim je dosta kompleksniji motor. Imas na Hr sajtovima puno brosura za T4 uzmes skines kapu, pogledas malo i cak ako ti stane na vodi 99% ces ga srediti bez problema. E sad ovi sto kazu slab je za Dunav itd, do skoro drugih motora nije ni bilo pa su ljudi kojekave skalamerije vozali Dunavom i niko se nije zalio. To ti je ista prica, do juce su porodice Ficom i Peglicom isle na more, a danas je odjednom punto nije za put, premali, preslab, kako ces bez navigacije itd, tako da sve te price okaci macku o rep, uzmi cetvorkicu, kod dobrog majstora i vozice je i tvoja deca. Naravno to je samo za pocetak, jeftin motor, jeftino odrzavanje, a i imam utisak da moj ne trosi preko 1.5l/h, a posle kad krenu da rastu apetiti lako ces naci nesto bolje :)