Moja Ladja
E, ovako treba... => Vanbrodski motori => Yamaha => Temu započeo: Kapetan 23, 05, 2009, 21:24:08 posle podne
-
Da li neko zna da li je elisa za gore pomenuti motor gliserska , standardna , teretna...
oznaka je 8 1/2 x 8 1/2
ujedno pitanje da li postoji GLISERICNIJA elisa :)
koliko se ralno dobije sa gliserskom elisom ?
-
Kapetane, ako za motor od 8ks postoji "gliserska" elisa - to je ta!!!
Generalno, prvi broj označava promer, a drugi korak. Kod većih motora se smatra da je elisa teretna sve dok je korak manji od promera, a brzinska kad je obrnuto.
Kod malog motora je već i jednaka vrednost veoma "brzo". Bržu elisu teško da bi mogao da gura, čak i da ga okačiš na kadu!
Inače, ako nađeš bržu elisu od te koju imaš, npr. 8 x 8 3/4 ili 8 x 9, dobićeš MOŽDA 3-4km/h više u idealnim uslovima, verovatno uopšte nećeš moći izglisirati pod većim opterećenjem i to je to!
A ako je elisa previše "brza" za taj motor, onda će motor postizati niži broj obrtaja (200-300 obrtaja manje), izgubićeš na brzini, i imaćeš ozbiljan problem prilikom izglisiravanja.
Ako lako izglisira i pod opterećenjem ( ti i Bane definitivno jeste "opterećenje" :lol:), i dobro ide - ne diraj!
-
problem je sto ne izglisira odmah vec posle recimo 10 sekundi a drugi problem je sto ja 113 kila i sin 20 kila ne mozemo zajedno da glisiramo... e pa me sada interesuje da li bi pomogla elisa?
-
Pričam po predpostavkom da si pravilno istrimovao motor ( na prvu rupu, što bliže zrcalu). To je položaj za glisiranje pod opterećenjem ili kad je nemirno, valovito.
Ako si tako probao i neće da glisira, onda bi pomogla druga elisa, ali SPORIJA!!!
Ova je, po tome što pričaš, već prebrza!
Sa malo sporijom elisom bi dobio lakši start iz rupe i lakše glisiranje pri većem opterećenju- naravno, uz nešto nižu max.brzinu.
8 1/2 x 7 1/2 ili tako neka dimenzija. To bi trebao isprobati.
-
pa najbolje se pokazalo na 2 rupi ... na prvoj rupi prska sa strane...
-
Ma ostavi ti to tako kako jeste, 8 ks je 8 ks! Ne može da ide 50km/h sa tim motorom.
-
Ma ostavi ti to tako kako jeste, 8 ks je 8 ks! Ne može da ide 50km/h sa tim motorom.
Sale, jesi li bas siguran da ne moze, juce je sabio 2 rezervoara probajuci a i danas skoro jedan.
a samnom nema sile da izglisira.....nisam aerodinamican :good:
-
ma mozda max jedan :) vise sam se prilagodjavao camcu i ucio da glisiram sad vec mogu da okrecem pod punim gasom , a lep je osecaj samo gledam da sam sto dalje
ma osecam da je blizu.... samo mu malo fali , mislim da ce to sa drugom elisom ili sa zakrilcima uspeti .... ne bih stavljao tezi motor mislim da mu ovaj cuci kako treba....
-
ma osecam da je blizu.... samo mu malo fali , mislim da ce to sa drugom elisom ili sa zakrilcima uspeti .... ne bih stavljao tezi motor mislim da mu ovaj cuci kako treba....
[/quote]
E kad izglisiras pocni da razmisljas o metalnim klikerima :dance:
-
ma izglisiram ja giga bre :) al ne mogu sa sinom da izglisiram ....
-
E sad ozbiljno:
Stavi ti motor na prvu rupu. Ubaci sebe i neko džakče da ti glumi dodatni balast, i sedni prvo na samu krmu do motora, a džakče pored sebe.
Ako ne izglisiraš tako, onda sebe i džakče pomeraš malo prema pramcu, i tako dok ne nađeš optimalan trim.
Naravno, možeš da ponavljaš postupak i na drugoj i trećoj rupi, dok ne nađeš optimalni položaj.
Ako neće, onda kupuj neku 10-ku! :taunt: :taunt:
-
problem je sto ne izglisira odmah vec posle recimo 10 sekundi a drugi problem je sto ja 113 kila i sin 20 kila ne mozemo zajedno da glisiramo... e pa me sada interesuje da li bi pomogla elisa?
SMRSAJ :on_the_quiet:
-
problem je sto ne izglisira odmah vec posle recimo 10 sekundi a drugi problem je sto ja 113 kila i sin 20 kila ne mozemo zajedno da glisiramo... e pa me sada interesuje da li bi pomogla elisa?
SMRSAJ :on_the_quiet:
Da, ili to!!! :lol: :lol: :lol: :yahoo:
-
SMRSAJ :on_the_quiet:
Da, ili to!!! :lol: :lol: :lol: :yahoo:
lakse mi da gupim jaci motor :)
-
Bolje baci sina na dijetu. Mnogo ti je lakse da on smrsa :)
od tebe i Gremlina ne primam savete vezane za dijetu :lol:
-
sos6
Uh !
Jedva sam skin'o paučinu sa ove teme... umnik vidi
Kap, jel još uvek imaš Yamanu 8ks 4t, sa elisom 8 1/2 x8 1/2.
Rešio da malo skvasim moju Yamanu 8 ks, a na njoj imam 8 1/2 x 7 1/2 i imam dilemu kako bi se ponašao sa bržom elisom.
Da li imaš možda rezervnu elisu da probam... 25648
-
Gde na elisi da procitam dimenzije ? Moja elisa je sva oguljena , puna kamenca , nevidim nista !!!
-
Kažu da slika govori više od 1.000 reči:
-
LSI,na poslednjem fotosi mi se cini da je rdja napala nogu motora...Pardon,struja...
-
LSI,na poslednjem fotosi mi se cini da je rdja napala nogu motora...Pardon,struja...
Možda ste u pravu. Prefarbano je pa laik to ne može da primeti.
Ali imajući u vidu starost motora vrlo je moguće. Postavlja se pitanje šta uraditi sa tim ako je zaista korozija?
-
Primeticete ako se zagledate u nju.
Za sada nista,pratite da li napreduje,tj da li se siri.
Isto tako,pogledajte u kakvom stanju je protektor na motoru.
-
E sad ce da krene prica kao i sa vodom u camcu.. 56568 4587
-
Да ниси ти Нешо неким случајем био у близини наведене елисе? hahaha hahaha hahaha stri stri stri
-
Да ниси ти Нешо неким случајем био у близини наведене елисе? hahaha hahaha hahaha stri stri stri
Bio, nego šta. Bio pored mene kad smo motor ubacivali u gepek.
-
Па онда је ствар јасна. Све је то његово масло. ha ha ha hahaha hahaha stri stri stri
-
LSI,na poslednjem fotosi mi se cini da je rdja napala nogu motora...Pardon,struja...
Možda ste u pravu. Prefarbano je pa laik to ne može da primeti.
Ali imajući u vidu starost motora vrlo je moguće. Postavlja se pitanje šta uraditi sa tim ako je zaista korozija?
nista, promjeni cink protektore i obavezno motor odvoji od camca prilikom postavljanja, podbaci neku gumu od milimetra ili dva i onda ga zasarafi
-
...
nista, promjeni cink protektore i obavezno motor odvoji od camca prilikom postavljanja, podbaci neku gumu od milimetra ili dva i onda ga zasarafi
Hvala na ovako jasnom savetu.
Nosač motora je odvojen od krmene daske ofset gumom debljine izmedju 2 i 3 mm. Proveriću stanje zaštitnih anoda i po potrebi ih zameniti.
Ipak, ako je motor izdržao ovolike godine onda ovo što se kod mene vidi ne bi trebalo da zabrinjava - potrajaće to još godinama.
-
Mozda bude dovoljno da samo skines protektor i malo ocistis tj osmirglas mesto gde se dodiruje sa cizmom
-
Mozda bude dovoljno da samo skines protektor i malo ocistis tj osmirglas mesto gde se dodiruje sa cizmom
Teko da ih je bilo ko menjao X godina,a verujem da ce biti skoro kao novi.
Pre neki dan sam pogledao protektore sa Al camca,Protektore od Mg-a.Pojedeni prilicno za malo vise od dve godine...
-
svi skrecu sa teme...
u glavnom ako ne mozes da izglisiras onda svakako stavi teretniji propeler, znaci sa manjim korakom,a ne taj "gliserski" jer on ima veci korak. Prica kaze sledece :
Laksi camac = Veci korak
Tezi camac = Manji korak..... i to je cela nauka
i na kom je to camcu kad ti pokusavas a izglisiras sa 8 ks ? o.O
-
Ljepoja, pretpostavljam da na ovo pitanje treba da odgovori Zoran, jer ja sam se kupovinom "osmice" pozdravio sa glisiranjem.
Sa elisom koju sam prikazao na slici samo da bi Zoran znao gde da traži broj i čamcem koji je težak sve ukupno ok kg ja sam juče imao brzine od 8 do 15 km/h imislim da je to za taj motor sasvim dovoljno.
Pitam se šta bi se dogodilo kad bih stavio elisu sa dužim korakom (ako postoji)?