Moja Ladja

E, ovako treba... => NAUTIČKA DISKUSIJA => Temu započeo: Kapetan 30, 12, 2011, 17:32:13 posle podne

Naslov: Brodski lim- za i protiv
Poruka od: Kapetan 30, 12, 2011, 17:32:13 posle podne
kemppi jel znas posto je brodski ili nesto sto moze da se koristi kao brodski lim ?
Naslov: Odg: Odg: Komentari za Ikinog OGI-ja
Poruka od: kemppi 31, 12, 2011, 18:43:31 posle podne
Neznam tacnu cenu,ima kod Buse u Tehnonautici. :lula:
Naslov: Odg: Odg: Komentari za Ikinog OGI-ja
Poruka od: Kapetan 01, 01, 2012, 22:21:16 posle podne
od kad busa prodaje lim ?
cu ga cimam posle praznika da proverim  :good:
Naslov: Odg: Odg: Komentari za Ikinog OGI-ja
Poruka od: Arsa 02, 01, 2012, 08:33:32 pre podne
od kad busa prodaje lim ?
cu ga cimam posle praznika da proverim  :good:

Razmisli, bar još 2-3 puta.   :lol:
Naslov: Odg: Odg: Komentari za Ikinog OGI-ja
Poruka od: mossi 02, 01, 2012, 15:31:39 posle podne
Pa odustani ...  :lol: :lol: :lol:
Naslov: Odg: Odg: Komentari za Ikinog OGI-ja
Poruka od: marke 03, 01, 2012, 09:21:33 pre podne
Imaju tezu pobudu od rutilnih ali i cvrsci var,uglavnom zahtevaju jednosmernu struju indirektnog polariteta.

Nisam ni znao za ovu podelu. Da li se "bazicnim" radi C-18 celik?

Zanima me sta znaci:" imaju tezu pobudu" dali je to veca struja?

Kakva je to struja "indirektnog polariteta" da li je obrnutog polariteta, (+ na masi) ili sta?   :friends:
Naslov: Odg: Odg: Komentari za Ikinog OGI-ja
Poruka od: Kapetan 03, 01, 2012, 12:35:03 posle podne
Neznam tacnu cenu,ima kod Buse u Tehnonautici. :lula:

bogami nema, sad sam se cuo sa njim i kaze nikad nije ni imao ...
Naslov: Odg: Odg: Komentari za Ikinog OGI-ja
Poruka od: stvlada 03, 01, 2012, 16:56:49 posle podne


Nisam ni znao za ovu podelu. Da li se "bazicnim" radi C-18 celik?

Zanima me sta znaci:" imaju tezu pobudu" dali je to veca struja?

Kakva je to struja "indirektnog polariteta" da li je obrnutog polariteta, (+ na masi) ili sta?   :friends:
[/quote]



-C-18? nedostaju ti jos dva broja tipa C-1856 bazicnih elektroda mnogo vrsta,tako da za svaku vrstu celika postoji tip elektrode
-teza pobuda znaci da se mnogo teze uspostavlja luk mnogo vise se "lepe"od rutilnih,ali prilikom zavarivanja mnogo lakse dolazi do isplivavanja sljake na povrsinu zavara
-u zavisnosti od namene elektrode menja se i polaritet zavarivanja(za sivi liv ili gus se uglavnom koristi - pol)
-i najvaznije ,sa obicnim aparatom za zavarivanje (trafoom) ne mozete zavarivati bazicnim elektrodama,moze samo invertor ili rotacioni aparat.
Naslov: Odg: Odg: Komentari za Ikinog OGI-ja
Poruka od: marke 03, 01, 2012, 19:02:21 posle podne
Hvala, to me interesovalo... znaci jednosmerna struja obrnuti polaritet  za ravnomerni luk. Veca struja znaci i veca temperatura vara i bolji spoj zar ne.

 :drinks:
Naslov: Odg: Odg: Komentari za Ikinog OGI-ja
Poruka od: srsa 03, 01, 2012, 20:28:31 posle podne
А Ико, која је разлика између тог твог "трговачког"  и "бродског" лима?  Ти раније рече у неком од постова, да може да се купи и бродски лим и да му је цена нешто мало већа од обичног лима. 
Naslov: Odg: Odg: Komentari za Ikinog OGI-ja
Poruka od: Kapetan 03, 01, 2012, 20:55:55 posle podne
А Ико, која је разлика између тог твог "трговачког"  и "бродског" лима?  Ти раније рече у неком од постова, да може да се купи и бродски лим и да му је цена нешто мало већа од обичног лима.

e pa ne znamo koliko je veca cena tog lima praznici su , neke price idu da je skuplji do 10% neke price da je skuplji i do 60%
Naslov: Odg: Odg: Komentari za Ikinog OGI-ja
Poruka od: srsa 03, 01, 2012, 21:35:31 posle podne
А осим у цени, има ли разлике у квалитету, дуготрајности за чамце и бродове и слично?
Naslov: Odg: Odg: Komentari za Ikinog OGI-ja
Poruka od: Kapetan 04, 01, 2012, 01:54:50 pre podne
А осим у цени, има ли разлике у квалитету, дуготрајности за чамце и бродове и слично?

kako sam cuo razlika je drasticna
Naslov: Odg: Odg: Komentari za Ikinog OGI-ja
Poruka od: IKA 04, 01, 2012, 17:32:16 posle podne
Ko razume shvatiće
Ako se ozbiljno upustite u razmatranje upotrebe brodskih limova videćete da brodski limovi moraju biti znatno skuplji jer zehtevaju brojne testove i ispitivanja,da bi se dobio sertifikat za upotrebu u brodogradnji.


evo ako baš nekog interesuje
http://www.fsb.unizg.hr/kziha/shipconstruction/main/trgovbrod/6materijali.pdf
Naslov: Odg: Odg: Komentari za Ikinog OGI-ja
Poruka od: IKA 04, 01, 2012, 17:45:07 posle podne
ako nekog mrzi da čita evo skraćeno

4
4. BRODOGRAĐEVNI ČELIK ZA GRADNJU TRUPA
Brodograđevni čelik za dijelove konstrukcije trupa dijeli se prema mehaničkim svojstvima, tehnologiji izrade i kemijskom sastavu na četiri kategorije (e:grades) označene slovima A, B, D i E. Sa stajališta konstrukcije brodskog trupa kategorije čelika se odnose na svojstvo udarne žilavosti pri sniženim temperaturama.
Ispred oznake čelika se obično dodaje i oznaka klasifikacijske udruge na primjer GL, LR, CRS itd.
Prema tome cjelokupna oznaka izgleda na primjer GL-A32 ili CRS-D40.
Za običan brodograđevni čelik se može koristiti i oznaka MS (e:mild steel), a za čelik povišene čvrstoće HT (e:high tensile steel).
Pri izradbi materijali podliježu nadzoru klasifikacijskog društva.
Brodograđevni čelik normalne čvrstoće je čelik za konstrukciju trupa s minimalnom nominalnom granicom razvlačenja (yield point) od Reh = 235 N/mm2, a rastezna čvrstoća (tensile strength) mu je od Rm = 400 do 490 N/mm2.
Mehaničke razlike između čelika različitih kategorija A, B, D i E je u udarnoj žilavosti i to na niskim temperaturama.
Brodograđevni čelik povišene čvrstoće je čelik za konstrukciju trupa sa s minimalnom nominalnom granicom razvlačenja (yield point) koja se razmatra u četiri grupe: Reh = 315, 355 i 390 N/mm2.
Ovisno a kategoriji, čelici povišene čvrstoće se označavaju:
A32 D32 E32, F32
A36 D36 E36, F36
A40, D40 E40, F40
Oznaka klase F se odnosi na čelike za primjenu na niskim temperaturama (-60oC)
U nekim slučajevima se može uz oznaku klase koristiti i oznaka H za čelike povišene čvrstoće: AH DH EH.
Naslov: Odg: Odg: Komentari za Ikinog OGI-ja
Poruka od: stvlada 04, 01, 2012, 18:53:27 posle podne
I mozda najvaznije,brodski celik se radi bazicnom elektrodom,sa kombinovanjem CO2 poluautomata.Spoljni zavari se rade elektrodom,a unutrasnji mogu poluautomatom.
Naslov: Odg: Odg: Komentari za Ikinog OGI-ja
Poruka od: srsa 04, 01, 2012, 19:49:09 posle podne
Ви све у ситна цревца, а мене занима практично. Ако се квалитетно направи бродић 10 х 3 од "трговачког" и од "бродског" лима исте дебљине, која је, осим разлике у цени, разлика у квалитету и да ли се исплати та разлика. Или простије, да ли се уопште исплати радити бродић од "бродског" лима?   :new_russian:  :new_russian:  :new_russian: 
Naslov: Odg: Odg: Komentari za Ikinog OGI-ja
Poruka od: zoki novus 04, 01, 2012, 19:54:54 posle podne
to ti je bar jednostavno:
ako na temperaturi od -60c udari u santu onaj koji nije od brodskog lima ima da se izlomi ko muskatla....
Naslov: Odg: Odg: Komentari za Ikinog OGI-ja
Poruka od: srsa 04, 01, 2012, 20:19:08 posle podne
Дуле, уопште не сумњам да си у праву. То би значило да се апсолутно исплати користити тај "бродски" лим уколико је разумно веће цене, нпр. до 50%, у односу на "трговачки".  То би повећало цену корита брода за нпр. око 2000 Еура (корито 10 х 3 м), а то не би било недостижно некоме ко има жељу да прави квалитетан брод ових димензија.
Naslov: Odg: Odg: Komentari za Ikinog OGI-ja
Poruka od: maverick 04, 01, 2012, 20:28:34 posle podne
a ima li podatak koja je tocna razlika u cijeni....ja danas pitam prodavaca kod sebe za brodski lim...tako me glupo pogledao...kaze nikad vidio
Naslov: Odg: Odg: Komentari za Ikinog OGI-ja
Poruka od: maverick 04, 01, 2012, 20:48:45 posle podne
pa sad malo vrsljam po netu i skuzis da su to mahom deblji limovi tj ploce i da se cak narucuju narudzbom po tocnim dimenzijama
Naslov: Odg: Odg: Komentari za Ikinog OGI-ja
Poruka od: IKA 04, 01, 2012, 20:49:59 posle podne


Prilikom varenja, ako se to radi pravom tehnologijom, nema krivljenja lima pa nema ni onih talasa. Bas zbog te cvrstoce. Trgovacki lim mozes malo jacim udarcem ulubiti. Brodski ne.


Ja cu da ti kazem sta ja mislim. Onako laicki.
Od trgovackog lima se ne moze napraviti kvalitetan brod od 10 metara.

Ne moze uopste da se napravi brod.
Moze da se napravi siklja sa kabinom, jeftina varijanta da se bude na vodi sa solidnim komforom. I to je to.
Ili imitacija broda pa ko proguta... proguta.
Zato jedan brod od 10 metara kosta 100 000 evra
a drugi iste duzine ili duzi majstori naprave za 6 000 evra.
Ali na takvom uvek moras da imas zvake  :smile:

Već sam napisao.Da li će se lim kriviti ne zavisi od lima, već od drugih činilaca.I brodski lim se i te kako krivi prilikom zavarivanja.
Znam da Šole trenutno radi brod od 13m sa brodskim limom koji je obezbedio investitor.Ko je spreman da da 40-50 hiljada evra za brod , taj neće imati dilemu oko vrste lima.Ako neko hoće da plovi sa 10 metarskim brodom za 6-7000e ni taj neće imati dilemu.
Brodski lim nije otporniji na koroziju.Jedino je razlika što se lađe stakvim limovima rade em od debljeg lima em se u zaštitu i farbanje ulaže mnogo više.
Ti u klin ja u ploču,tako nekako beše ona izreka.Ja tvrdim da MOŽE da se napravi kvalitetan brod 10m i bez brodskog lima.Jedino što neverujem da ću poživeti dovoljno da dočekam kraj takvom plovilu.Možda ne 100 god. Ali 30 god sigurno.
Naslov: Odg: Odg: Komentari za Ikinog OGI-ja
Poruka od: IKA 04, 01, 2012, 21:15:07 posle podne
Ja sam više puta u ovim mojim komentarima naznačio da mislim na ;brodiće do 10m.I ja smatram ozbiljnijim brodovima one preko 10m i tu se slažem stobom.Za takve brodove moj izbor bi bio brodski lim od minimum 5mm.
Mada se i sa brodićima do 10m može ostvariti višednevna autonomija , ali to sad već zavisi od broja članova i načina funkcionisanja korisnika.
Da budem iskren ,da raspolažem sredstvima i sa malo većim budžetom i moj izbor bi bila plastika, ali obzirom na nedostatak dovoljno velikog budžeta nisam rad da se odreknem plovidbe,pa makar u plovilima koja su u okviru 10m i od trgovačkog lima.
Naslov: Odg: Odg: Komentari za Ikinog OGI-ja
Poruka od: IKA 04, 01, 2012, 21:31:47 posle podne
Ko zna možda nekom i zatreba :preved:
Ova priča ima više strana , al ajd.
Mnogo kvalitetna plovila,od brodskog lima po svim zakonima brodogradnje se trenutno dva nude po berzama.
Jedan je KIKI  drugi je Anima. cena im je takva kako i zaslužuje kvalitet.Moj odisej,brokerov Lotlorijen ....su prodati, kad će ovi kvalitetniji biti ,to ćemo videti.
U Titelu kao i mnogim selima prodaju se stare kuće do 10oooe.skupe i novije , ne.
Tako i u slučaju čamaca i plovila.Jeftinija se prodaju bez obzira na kvalitet,skuplja teško.Bar je u izgledu da će u ovoj zemlji tako biti za mog života, kasnije ,,videćemo ko doživi

Naslov: Odg: Odg: Komentari za Ikinog OGI-ja
Poruka od: budens72 04, 01, 2012, 21:47:28 posle podne
Svaka čast Iko, apsolutno si u pravu  :good:
Naslov: Odg: Odg: Komentari za Ikinog OGI-ja
Poruka od: njegos68 04, 01, 2012, 22:04:20 posle podne
 Kao klinac sam gledao neki partizanski film ili seriju.. ne sjećam se imena  filma ali mi je ostao u sjećanju upečatljiv lik po imenu Jovandeka Babić.. Uvijek je bio antipprotivan.. Dule me mnogo pdsjeća na njega..  :dance:
Naslov: Odg: Odg: Komentari za Ikinog OGI-ja
Poruka od: stvlada 04, 01, 2012, 22:09:42 posle podne
Bas tako kao sto Ika kaze,ne isplati se praviti od brodskog celika za nase uslove,jedino je bolje uzeti hladno valjani od toplovaljanog lima zbog nacina izrade ili valjanja tog lima. Toplovaljani ,kao sto i ime kaze grejanjem se valja i samim tim mu se menja struktura resetke i ima losije karakteristike od hladno valjanog.Za tacnu oznaku brodskog celika trebao bi da pogledam knjige,mada sve to vec ima i na netu i kao sto je neko vec napisao i njih ima vise vrsta u zavisnosti od namene plovila.
Naslov: Odg: Odg: Komentari za Ikinog OGI-ja
Poruka od: mossi 04, 01, 2012, 22:11:41 posle podne
Problem sa ona dva polovnjaka je što su skupi, a ipak polovni.
Kao lepa žena, jeste lepa, ali polovnjača.
U Srbiji na to se doda, da niko nikom ne veruje.
Pa ni njima da toliko vrede, ti brodovi.

Novo je novo.
Naslov: Odg: Odg: Komentari za Ikinog OGI-ja
Poruka od: stvlada 04, 01, 2012, 22:12:39 posle podne

Nisam dobio odgovor zasto se ne prave korita od brodskog lima ako je cena istog za oko 30 % veca od cene trgovackog za istu debljinu lima.
[/quote

Mislim da je malo veca razlika u ceni samim tim sto se taj lim radi po narudzbini jer ga ne rade tanjeg od 7 mm
Naslov: Odg: Odg: Komentari za Ikinog OGI-ja
Poruka od: srsa 04, 01, 2012, 22:25:15 posle podne
Његоше, то је "Осма офанзива" од Бранка Ћопића.
 А чини ми се да опет долазимо у ситуацију да расправљамо око вожње Мерцедеса и Дачије Логан.  Па опет оно "свако према могућностима".  А тај брод од 100.000 евра није толико скуп само због корита, највећа ставка је ипак опрема. И још нешто, на води уживају обојица и онај са бродом од 100.000 и онај са "чамцем са кабином" од 6-7000 евра. И обојица бораве на води више дана, и обојица пецају, и обојица учествују на регатама, и обојица.........  и можда је оном са чамцем од 6-7000 евра слађе да попије пар јефтиних ракијица са другарима на свом чамцу, него оном на скупом броду да пије виски са ледом у кристалним чашама.
А све је почело од тога да ли је исплативо направити корито од "бродског" лима и то платити пар хиљада евра више.   Е то су она "ситна цревца" која сам поменуо.   
Naslov: Odg: Odg: Komentari za Ikinog OGI-ja
Poruka od: oblak 04, 01, 2012, 22:30:48 posle podne
Ja mislim da ste vi svi komplet skrenuli.....Sta kosta u 10x3 metra 100,000 evra? Razumem kad se kupuje brendirano plovilo gde kao i kod svakog proizvoda pola su troskovi pola je marketing... Ajde nek mi neko napise sta u KIKIJU ili ANIMI kosta 100.000 eura???? Kikija je pravio Sole koliko mi se cini?
Naslov: Odg: Odg: Komentari za Ikinog OGI-ja
Poruka od: zoki novus 04, 01, 2012, 22:33:08 posle podne
opet se ispostavilo da je kapetan u pravu!
nista ispod 7mm :nono:
Naslov: Odg: Odg: Komentari za Ikinog OGI-ja
Poruka od: oblak 04, 01, 2012, 22:34:30 posle podne
 Delphia 1050 escape u fulllllluuu kosta 95.000 eura http://www.gtmarine.ie/delphia/d1050/delphia_1050_13.html
 Pa ko je skrenuo sa pameti da kupi plekasa made in serbistan pored ovoga??? A da ne govorimo o polovnjacima....
Naslov: Odg: Odg: Komentari za Ikinog OGI-ja
Poruka od: IKA 04, 01, 2012, 22:36:13 posle podne
Hvala Vlado.  :smile:
Ako se brodski lim ne radi tanji od 7 mm da li to znaci da brod od 10 m ne treba praviti od tanjeg lima?

Nije mi baš najjasnije ovo pitanje , ali nešto drugo bih napomenuo.Upornost oko rasprave brodski ili trgovački lim gubi smisao ako se uzme u obzir da čvrstinu , izdržljivost broda ne čini oplatni lim već konstrukcija broda.
Ako je konstrukcija urađena kvalitetno ,sama oplata nema neki veći uticaj na kvalitet gradnje.Više pažnje treba obratiti na konstruktivne elemente broda nego na samu oplatu.Oplata će kad tad dobiti svoje deformacije, što je vidljivo na samohodkama i baržama naših brodarskih firmi.Sva su izudarana iskrivljena ali su konstrukciono i dalje vrlo upotrebljiva.
Naslov: Odg: Odg: Komentari za Ikinog OGI-ja
Poruka od: maverick 04, 01, 2012, 22:37:10 posle podne
dule najglasniji a nema brod od lima...cak ni trgovackog a ne brodskog  :lol: voli plastiku ..cak ni Ika nije suprotnog misljenja..i rece covjek zasto i kako...jeli ima netko da banira ovog Duleta  :lol:
Naslov: Odg: Odg: Komentari za Ikinog OGI-ja
Poruka od: stvlada 04, 01, 2012, 22:47:45 posle podne
Dule vec smo pricali o samogradnji camaca,iako sam zavarivac pa me rad prakticno ne kosta nista pre bi kupio fabricki camac nego ga pravio,a mislio sam da ga radim od Al posto za celik kako kaze Dule treba imati farbu i cetku uvek na camcu ako zelis da izgleda lepo.Po meni je opet Ika u pravu kad kaze da je konstrukcija najbitnija kod izrade camca,tako da za nase uslove mislim da nema potrebe raditi od brodskog celika.Sto se tice aluminijuma to je vec druga stvar i tu se ne bi trebalo koristiti bilo koji Al.AlMg5 je najblizi po sastavu aluminijuma koji se koristi u brodogradnji,a da se moze kupiti kod nas bez specijalne porudzbine.
Naslov: Odg: Odg: Komentari za Ikinog OGI-ja
Poruka od: zoki novus 04, 01, 2012, 23:15:40 posle podne
Delphia 1050 escape u fulllllluuu kosta 95.000 eura http://www.gtmarine.ie/delphia/d1050/delphia_1050_13.html (http://www.gtmarine.ie/delphia/d1050/delphia_1050_13.html)
 Pa ko je skrenuo sa pameti da kupi plekasa made in serbistan pored ovoga??? A da ne govorimo o polovnjacima....

bogami anima je ozbiljna prica ..
Naslov: Odg: Brodski lim- za i protiv
Poruka od: zoki novus 04, 01, 2012, 23:19:31 posle podne
mene ovaj moj plekani sluzi odlicno!
e jos da ima vode gde bi mi kraj bio....
Naslov: Odg: Brodski lim- za i protiv
Poruka od: sale.m79 04, 01, 2012, 23:43:29 posle podne
Sto si ga pravio na tri sprata pa ti sad smeta podrum
Naslov: Odg: Brodski lim- za i protiv
Poruka od: zoki novus 04, 01, 2012, 23:59:51 posle podne
pa moralo se zbog gracioznosti :good:
i ja sam hteo ko lsi da od ruznog paceta napravim labuda al izgleda da sam se negde zajebo...
Naslov: Odg: Brodski lim- za i protiv
Poruka od: srsa 05, 01, 2012, 00:53:59 pre podne
Дуле, нисам имао намеру да уводим "социјалу" у расправу, већ се ради о томе да је та проклета социјала увек присутна у свим, или бар већини, расправа о бродовима, опреми и сл. Наравно да ћемо на води уживати сви који је волимо, али опет свако у пловилу по сопственом избору, а то управо одређује буђелар. Када неко хоће да прави или купи брод прво мора да разлучи са колико новца располаже, затим шта хоће и на крају шта може од својих жеља и прохтева да добије и оствари за новац који има. Неко има могућности да купи или направи брод за велике паре, и он ће куповати најквалитетније и најскупље, али највећи број нас се одлучује за много скромнију варијанту. Управо из тог разлога сам и питао да ли је паметно и исплативо (и уопште потребно) направити корито брода од "бродског" лима, а остало од обичног "трговачког".  Из постова закључујем да за наше услове није потребно за бродиће до 10-ак метара, а то је управо она мерка која је већини најинтересантнија и приступачна. 
А да будем искрен ово што ради Ика је за мене права ствар и по габаритима и по квалитету а верујем и по цени. 
Naslov: Odg: Odg: Komentari za Ikinog OGI-ja
Poruka od: Terca 05, 01, 2012, 09:31:41 pre podne
Auh, grešiš. Mislim da je odavde sve počelo:

Pa zbog tih "sitnih crevaca" danas stotine brodica trune. Niti gazda moze da ih proda niti mu se ulazi u njih. A najmanje mu se ulaze jer je steta u startu napravljena.
Brodski lim je u stvari celik otporan na udarce, na promene temperature, manje se "trosi" korozijom... ima tu gomila toga.
Brodic napravljen od dobrog lima ce trajati 200 godina.
Prilikom varenja, ako se to radi pravom tehnologijom, nema krivljenja lima pa nema ni onih talasa. Bas zbog te cvrstoce. Trgovacki lim mozes malo jacim udarcem ulubiti. Brodski ne.


Ja cu da ti kazem sta ja mislim. Onako laicki.
Od trgovackog lima se ne moze napraviti kvalitetan brod od 10 metara.

Ne moze uopste da se napravi brod.
Moze da se napravi siklja sa kabinom, jeftina varijanta da se bude na vodi sa solidnim komforom. I to je to.
Ili imitacija broda pa ko proguta... proguta.
Zato jedan brod od 10 metara kosta 100 000 evra
a drugi iste duzine ili duzi majstori naprave za 6 000 evra.
Ali na takvom uvek moras da imas zvake  :smile:

Čini mi se da si prvo osmislio zaključak pa onda pobrkao kontekst, izmešao domene velike i male brodogradnje, banalizovao stvar...

Sledeći takvu logiku, ja bih bio u stanju da utvrdim da su drvo ili stakoloplastika manje otporni na udarce od trgovačkog lima i, na način na koji ti zaključuješ, zbog toga od tih materijala nije moguće napraviti (kvalitetan) brod od 10 metara.

Moguće je izraditi bilo šta od lima )mnogo tanjeg od 3-4 mm) bez talasa i krivljenja, npr. automobil. Moguće je i presom izbijati gotova korita, kad bi to bilo tržično opravdano... Mogu ti dati primere ali to i sam možeš naći na googlu.
Postoji naravno i tehnologija izrade velikih brodova, koja je dobro dokumentovana, lako je nalazite na internetu i koju često bez razmišljanja citirate u bilo kojoj prilici ( i ovde bilo ko može da kaže da ni jedan prekookeanski brod još nije izrađen od plastike, pa ja smatram da to ne znači puno).

Kod tzv. "male" brodogradnje se gotovo uvek rade pojednostavljenja i aproksimacije tehnologije ne bi li se čamac ili brodić mogao izraditi i van brodogradilišta. Zadatak "malog" brodograditelja je da osmisli način na koji će pojednostaviti postupak izrade , učiniti brodić pristupačnim po ceni, a BEZ ZNAČAJNIH POSLEDICA po trajnost, estetiku , funkcionalnost. Neki uspeju, neki ne. Dodatno, trajnost, estetika i funkcionalnost su klizne kategorije koju odmeravaju sami ljudi koji odluče da grade brod.
Dobra primer ovde ti je Ika, kod njega u dvorištu nisam primetio da postoji kran za transport limova, niti uređen magacinski prostor za odlaganje i pripremu ploča. Nema ni CNC rezanja limova, elemente uklapa redosledom koji se ne primenjuje  kod prekookeanskih brodova, a vešt je i sve dobro izgleda. Siguran sam da neće gitovati korito, nego samo zaštiti farbom. I kad bude naneo sjajn završni lak verovatno će ponegde videti blago talasanje koje sad ne vidi na matiranoj i prorđaloj površini.

Da li ti zaista misliš da on zbog toga više neće ući u taj brod? A ja sam siguran da Iki ne treba korito koje će trajati 200 godina.
Naslov: Odg: Brodski lim- za i protiv
Poruka od: zoke 05, 01, 2012, 12:49:47 posle podne
 :taunt: :lol: :preved: :lol: :lol: :lol: :lol:
Naslov: Odg: Brodski lim- za i protiv
Poruka od: HOGAR 05, 01, 2012, 13:38:13 posle podne
Moram da se umesam.Pobogu Iko,odakle ti da nema brodskog tanjeg od 7mm :suicide:.I vi svi prihvatiste,aman,u cugu.Moj camac je od brodskog 4-5mm,korito,i 4mm kabina.Made in'' Djena ship '' 1999god-e.Nadogradjene stranice 2011-e,4mm brodski lim,da ne kvariim original.Majstori,brodski,i bog te pita koliko potrosenih kamenova okolo camca,jer je zdravo zilaviji od trgovackog.Ne znam gde si ti trazio,Iko,brodske limove i koje debljine,ali,Sole onomad,i ti si bio,pricase o brodskom limu 4mm,za Kapetanove,NESUDJENE,plovke.Elem,ima ga povremeno i u Sartidu,odatle vuce Vasic.Istina,nema ga tanjeg od 4mm,a taj se uglavnom upotrebljava za nadgradja brodova.Toliko od mene,a vi drugi proveravajte malo,nije tesko,a mozda ce nekome i zatrebati  :drinks:
Naslov: Odg: Brodski lim- za i protiv
Poruka od: STG 05, 01, 2012, 13:49:10 posle podne
Pitanje:kao utvrditi o kom je limu rec?
Onako na oko ili?
Naslov: Odg: Brodski lim- za i protiv
Poruka od: HOGAR 05, 01, 2012, 13:54:01 posle podne
Inace,nije poenta samo u ceni celika,tu su specijalne elektrode,bog te pita koliko kamenova,pokvarenih brusilica,jako tesko savijanje,i,naravno,znanje sa pomenutim celikom,pa to sve ispadne skupo prosecnom naruciocu,koji za razliku u novcu, moze da dobro opremi camac,pa trk na vodu.Al,sto kaze Dule,ko ne plati na mostu,plati na cupriji.Mogao je Sole da mi napravi nov,tih gabarita,od trgovackog lima,koliko sam platio go camac star 11god.,ali ja sam hteo sa plastike da predjem na metalni camac pravljen po brodogradjevinskom standardu,i ne sumnjam da cu ga dobro prodati,ako ga uopste budem prodavao  :lol:  P.S. Dok je pokojni Djena radio,i dok su zalihe trajale,iskljucivo brodski lim,a kasnije ne znam,mozete pozvati Branka,njegovog sina,pa proveriti
Naslov: Odg: Brodski lim- za i protiv
Poruka od: zoki novus 05, 01, 2012, 14:00:08 posle podne
 :lula:

kad sam ja bio mali imali smo jednog mikicu koji je imao zlatno ronilacko odelo!
i onda mi klinci sedimo ispred zgrade a on zove mamu.
mama ko mama izadje na terasu i kaze:
jeste ima moj mikica zlatno ronilacko odelo!
Naslov: Odg: Brodski lim- za i protiv
Poruka od: Kapetan 05, 01, 2012, 14:05:27 posle podne
hogare gde i posto si platio taj brodski lim ? koliko je bio skuplji od trgovackog ?

malo kasno se ukljucujem u temu i potvrdjujem da brodskog lima ima od 4mm pa na dalje , e sad da li ga prave ovde ili ne to je pitanje... mislim da ga vise nece praviti iz prostog razloga sto Sartid gasi izgleda i ovu zadnju pec ...

da li se isplati praviti brod od brodskog ili trgovackog lima ?

sve zavisi sta ocekujete od broda... ako ocekujete da ga voze i vasa deca onda da treba ici na brodski , ako planirate recimo kako ja da za par godina pravite drugi onda naravno da se ne isplati ... trgovacki lim 4mm moze da izdrzi po meni 20 godina bez vecih problema... prodajte ga posle 10 i na konju ste ...

sto se tice ladja od 100.000 evra proizvedenih u Srbistanu kako kaze oblak , slazem se...  ne znam koliko kosta metar na animi ili kikiju, ali meni toliko ne kosta metar kuce gde mi zivi porodica pa ne vidim razloga zasto bi toliko ulagao u brod... brod jeste nacin zivota, ali mi smo prevashodno "kopnene zivotinje" ... da smo na nekom moru mozda bih i rekao ok treba raditi od brodskog lima (ispod 10 metara) , treba imati ovo i ono ... ali 99% nas plovi po rekama i ne treba uzimati stvari koje su preskupe i ne mogu da daju maximum na reci, koj ce meni qrac digitalni windex , a malo je falilo da ga kupim  ...

po meni najskuolji deo brodske opreme je radar koji se sada kupuje sa svim dodacima za 3000-4000 evra (SVB.DE) ... kako se dodje do 100.000 ja ne znam , mozda zlatnim WC soljama tikovinom na wc daski i slicnim stvarima, ok to neko voli i ima para, neko ne voli .... ja licno niti volim niti imam para za tak nesto ... kapiram da je bilo ljudi koji su kupovali stvari koje uopste potrebne nisu na reci ili su potrebne 5% , ali sta je tu je , neko ima para i zalece se neko nema i steze se ... ima nas svakakvih ...

po meni ovo je prioritet u izgradnji broda:

1 Sigurnost (mislim da trgovacki ispunjava ove uslove za sve deplasmance )
2 Konfor (ocu da meni i familiji bude udobno na brodu )
3 Plovnost (ocu da ne placam vise na gorivo nego sto je normalno)

i da sto se mene tice , uvek fabricki proizvod ispred manufakturnog...

Naslov: Odg: Brodski lim- za i protiv
Poruka od: Terca 05, 01, 2012, 14:48:52 posle podne
I moram da dodam  :smile:
Auto je prevozno sredstvo. Brod je nacin zivota i nikako ga ne gledam kao prevozno sredstvo vec kao svoju drugu kucu koju volim i u koju vise ulazem nego u prvu. I koja mi pruza mnogo vise zadovoljstva u zivotu od prve koja se zove prva samo zato sto porodicne obaveze ne dozvoljavaju da postane sekundarna.


Onaj kome je camac isto sto i auto naravno da ne shvata sta hocu da kazem svojim postovima.

Evo momenta gde se možemo složiti, i u vezi sa brodom i u vezi sa kontekstom diskusije. Važno je da se uloži trud da se na pravi način razume šta je sagovornih zaista želeo da kaže.

U suprotnom, zamisli da se sad neko uhvati da piše o tome kako ti nisi zadovoljan kod kuće, to bi bilo ispod svakog nivoa.
Naslov: Odg: Brodski lim- za i protiv
Poruka od: Terca 05, 01, 2012, 15:00:48 posle podne
malopre sam pisao odgovor na ovaj post ali se nije pojavio, možda je predugo trajalo, moram ponoviti:

Ko sada banalizuje?

Ja banalizujem, prateći logiku iz citiranog posta, kao što sam i napisao:" sledeći takvu logiku, ja bih mogao...". Drago mi je ipak da se slažemo da je u pitanju banalizacija.

Ovo bi trebalo da bude diskusija o prednostima i mana trgovackog i brosdskog lima. Ne o tome ko sta radi u samogradnji. Ja po nekad budem malo grub ali to ne znaci da govorim bez argumenata. Mogu da ti pokazem bar 500 brodica koji se prodaju godinama. Satrunu u travi. I na njih sam mislio.

Upravo tako, nisam pisao o načinu na koji se obraćaš, nego o tezama koje si izneo u postu; da je nemoguće napraviti kvaltetan brod od 10m od "trgovačkog" lima, da je klasa upotrebljenog lima razlog za krivljenje i talasanje, i da je trgovački lim na posletku razlog zašto mnogo čamaca trune u travi a vlasnici ih ne obilaze. Za to nisam pročitao ni jedan argument.

Da bih ti oponirao,  naveo sam ti primer brodića koji gradi Ika za prvu tvrdnju, primer automobila za drugu tvrdnju, i na kraju sam ti postavio pitanje da bih pokušao da ti objasnim da su drugačiji razlozi za "napuštanje"čamca.

Brod nije auto. Za auto imas da kupis krilo, vrata, rubove.. sve ono sto propada i ciji je vek oko 10 godina. Znaci, auto se namenski pravi da toliko traje. Osom toga predvidjen je za lupanje, razbijanje i zamenu razbijenih delova. Cesto je dovoljan kljuc 10 da sam zamenis veci deo limarije.
Za brod nemas da kupis rezervni deo trupa. I krpljenje ili zamena ploca nije ni malo naivna stvar. Brod mora da se izvlaci, moras naci varioca, sacekati lepo vreme, farbati, ... vrlo skupa i komplikovanija radnja.
Zakljucujem iz toga da korito moras praviti tako da traje.

Hvala na obljašnjenju, ali ovo nema puno veze sa onim što sam pisao. Važno mi je da shvatiš, zato ću ponoviti još jednom: primer automobila sam naveo da stavim akcenat na tehnologiju, tj. da objasnim da za nesavršenosti u maloj brodogradnji razlozi ne leže (bar ne dominantno) u klasi upotrebljenog lima.

Naravno, niko ti ne brani da ga napravis i od lima od 1mm. Pa da svake pete godine pravis nov brod.
Srecom, postoji dovoljno ljudi koji ne razmisljaju kao ti i koji dobro razmisle pre nego sto krenu u izgradnju.
Ako brod potone zbog greske u trupu steta nije samo kvadratni metar lima. Steta je takva da je cesto pitanje vredi li ga izlaciti jer sve sto je u njega ugradjeno je ili nepovratno izgubljeno ili toliko osteceno da je popravka neizvesna.

Ovaj deo ne razumem, na koju se diskusiju ovo odnosi?

Srecom, postoji dovoljno ljudi koji ne razmisljaju kao ti i koji dobro razmisle pre nego sto krenu u izgradnju.

Ovo, moram da kažem, nije u duhu diskusije na forumu, uzevši u obzir da se ne poznajemo i da nemamo privatan odnos.
Naslov: Odg: Brodski lim- za i protiv
Poruka od: Kapetan 05, 01, 2012, 15:12:12 posle podne
@dule & Terca

dule video sam Tercin brod pre mesec dana na suvom , ako me secanje ne vara nema talasanja lima a ni nekih drugih problematicnih stvari ... ako sam dobro shvatio Apica (on je radio) brod je u celosti radjen iz trgovackog lima...

sto ce reci da se lim krivi zbog majstora a ne zbog lima...

eno ja postavih slike plovaka od trgovackog lima 3mm duzine 12 metara ... NISTA SE NE TALASA.. radio Apic , covek koji se razumem u svoj posao ...
Naslov: Odg: Brodski lim- za i protiv
Poruka od: Kapetan 05, 01, 2012, 15:18:26 posle podne
dule nema potrebe za tolikim izdacima , ovo nisu Morske ladje vec Recne ... sve to moze drasticno jeftinije ... zivi bili pa videli ...

evo ja cu izgleda u par dana odluciti ko ce raditi brod... najverovatnije nece biti po projektu ali cemo ispostovati neke standarde brodogradnje , bice tu i pomoci nekih ljudi koji se razumeju u posao a i kontrole varova digitalnim putem ...

evo samo primer prozora, ti kazes 500 evra .. ja sam rekao NIKAD vise stakleni prozori , samo plastika... imao sam priliku da mi je zbunje razbilo prozor , narednih mesec dana sam prilicno opresno spavao na krevetu iako sam svu srcu pokupio ... kada mi se isto to desilo sa plastikom , za 15 minuta sam isekao novi prozor uglavio i sa silikonom pricvrstio .... a srce bilo nije vec desetak plasticnih delica...  jedini problem sa plastikom je da ih treba menjati na 3-4 godine posto malo matiraju... znas li koliko kosta na Cheu da se promene svi prozori  ... pa oko 30 evra ...
Naslov: Odg: Brodski lim- za i protiv
Poruka od: STG 05, 01, 2012, 15:29:45 posle podne
Ma u redu je kap.
Ne kazem da ne moze ali nije isto.
Eno, Six ili kako se zove se prodao za 10 000
15 metara brod.
Razlika izmedju njega i Anime, na primer, je u tome sto Animom mozes odmah na put oko sveta. Taj Siks ili kako se zove (bio je potopljen na Stenci) bi i putovanje do Djerdapa doziveo kao vrlo rizicnu avanturu.
Anima vs Styx-nebo i zemlja...
Anima,brod koji se svakodnevno obilazi,odrzava,pazi...
Styx,brod koji je nekada isto tako bio odrzavan,kojim se plovilo bez brige,a od smrti vlasnika polu podavljen,zardjao,izlupan,ocerupan,prepusten ko zna kome...
Dule,pogresno poredjenje.
Naslov: Odg: Brodski lim- za i protiv
Poruka od: Kapetan 05, 01, 2012, 15:31:43 posle podne
putovanje do djerdapa nije problematicno ... jedino sto se mora ispostovati to je raspored tezine gde  centar gravotaciej broda mora biti ispod vodene linije .. sto nize to si sigurniji ...  tabans moze malo da bude neprijatan zbog toga ali to je to ...

ujedno ta anima ne znam koliko je sveta videla  ... a oko sveta se ne ide na motor vec na jedra...

a sa ovakvim konceptom tesko da ce iko da krene igde sa njom....

(http://www.rtdnautika.co.rs/Anima%20007R.jpg)

vise podataka na : http://www.rtdnautika.co.rs/brodovi.htm (http://www.rtdnautika.co.rs/brodovi.htm)

ujedno recni brod je recni brod i ne zahteva vrhunsku opremu,  .. kada zavrsim kucu znam tacno sta cu capiti na kredit , e tu bismo se slozili veruj mi  http://ibagreece.com/pages/en/details.php?type=1&catid=349 (http://ibagreece.com/pages/en/details.php?type=1&catid=349)

pa uzmi uporedi da li Anima vredi 100.000 u odnosu na bilo koji brod sa tog sajta ... jednsotavno NE !

postoji nesto sto se u inostranstvu zove SEAWORTHY pa vidi kako bi bilo koji nas brod prosao po tome..
Naslov: Odg: Brodski lim- za i protiv
Poruka od: STG 05, 01, 2012, 16:01:32 posle podne
putovanje do djerdapa nije problematicno ... jedino sto se mora ispostovati to je raspored tezine gde  centar gravotaciej broda mora biti ispod vodene linije .. sto nize to si sigurniji ...  tabans moze malo da bude neprijatan zbog toga ali to je to ...

ujedno ta anima ne znam koliko je sveta videla  ... a oko sveta se ne ide na motor vec na jedra...







Vala bas.  :smile:
Nikola Tesla je jedrenjak.
I gomila drugih koji motorima plove uzduz  i popreko ove planete.
A to da plovidba do Djerdapa nije nista strasno... i sam si doziveo kao i jos neki forumasi. I rizicno je i naporno i neizvesno neadekvatnim plovilom. Nesto slabo vidjam tabanase da tamo borave. Po neko dodje, godisnje par komada ali svi koji su dole redovno i dugo nikako nisu u kategoriji koju ti zagovaras.
Ne kazem da ne moze. Kazem da vlasnici (evo ti deda ziv primer) imaju toliki strah od toga da njihovo plovilo nije za takav put. Taj strah nije od talasa vec od nepoverenja u plovilo koje imaju. A zasto je to tako?
Rizicno,naporno i neizvesno ako covek nije pripremio sebe i brod za put.
Za strah treba pitati ljude koji ga imaju,zasto?
Ako nemas poverenja u svoje plovilo,a provodis vreme na njemu,makar vezan u marini,onda imas problem ako to ne resavas...
Naslov: Odg: Brodski lim- za i protiv
Poruka od: STG 05, 01, 2012, 16:18:37 posle podne
Znam ljude koji nemaju nesto od potrebnog pa ipak smognu snage i hrabrosti da krenu na te daleke,zabacene pute.
Ljudima treba vise novca i sve bi bilo lakse,problem ne bi bio u konopcima,tus kabini ili ne znam cemu,vec u slobodnom vremenu.
Eto,brodski lim ili ne?Pa ako imas para i hoces da uradis kako treba onda je stvar jasna,zar ne?
Naslov: Odg: Brodski lim- za i protiv
Poruka od: STG 05, 01, 2012, 16:36:41 posle podne
Nije za ovu temu,neka admini prebace,brisu ili sta god...
Sve je stvar zelja i mogucnosti,mozda i godina,ali primetio sam da kod nas ljudi Djerdapsku klisuru pominju kao vrhunac plovidbe.
Uzivanje jeste,slazem se,lepota,divota,milina  :good:
Da sam u prilici da imam brod,mesec dana odmora(kao sto Dule pominje),naravno novac za tih mesec dana odmora i brod ne bi mi palo na pamet da mesec dana,svake godine,provedem skoro u mestu,na Djerdapu ma koliko lep on bio.
Niko ni ne pomislja da zagazi u gornji deo srednjeg Dunava,gornji Dunav,gde je isto tako ako ne i zanimljivije nego li u nasoj zemlji.
Crno more necu ni pominjati,jer Boze to je more,a kod nas morsko korito obicno znaci da se pokaze kako neko ima "bolji" brod.
 :friends: :drinks:
Naslov: Odg: Brodski lim- za i protiv
Poruka od: IKA 05, 01, 2012, 17:17:52 posle podne
@ Hogar ne čita sve postove pa upućuje meni komentar.Nisam ja tvrdio da nema brodskog limaispod 7mm,ali to nije bitno.Da si pročitao i otvorio link koji je postavljen , taj zaključak bi i ti morao da doneseš.
Upravo takvo ,nepotpuno znanje navodi na pomisao da je i lim u kvalitetu 1430 ili 563 spadaju u brodske limove.
Ja sam Hogare siguran da tvoj brod nije rađen od brodskog lima,kao što sam siguran da Šole neradi brod od brodskog lima.Radi u kvalitetu 361 što je samo po tebi njemu i trgovcu brodski lim.
Brodski lim isključivo ima oznake A,B,D,E.
ako misliš da nisam u pravu ,probaj da nađeš lim sa oznakama brodskog lima.
Sasvim je druga stvar što velika većina ljudi smatra da je brodski lim u oznaci kvaliteta samo malo bolji od trgovačkog.
probaj na računu za lim koji si kupio za nadogradnju da pronađeš oznaku lima,i sledeći napred rečeno nemoj tvrditi da je brodski lim, ako ima oznaku 563 ili neku drugu samo brojčanu oznaku.
Šole je tvrdio da brodski lim nosi oznake 1430,361.Na njegovu intiligenciju nek ide takva tvrdnja ja ipak koristim internet ako hoću da saznam tako nešto.
Malo se banalizuje stvar obzirom da je napravljena podela na trgovački i brodski lim .I trgovačkih ima u bezbroj oznaka kao i brodskih.Radi više saznanja pročitaj tekst sa linka koji sam postavio ,i taj tekst je delo mnogo stručnijih ljudi od nas.
Na linku ćeš naći i ovo;

Pojedine čeličane imaju svoje programe valjanja limova za brodogradnju. Debljine limova su obično od 7 do 40 mm. Širine limova se kreću do 3 m, a dužine do 24 m.
Naslov: Odg: Brodski lim- za i protiv
Poruka od: oblak 05, 01, 2012, 17:21:19 posle podne

Odgovor na kapetanov post  :smile:



Ako ga napravis i opremis da bi tebi i porodici bilo udobno, da bude siguran i da ima normalnu potrosnju a ocekujes da to uradis za manje od 40 000 onda si u teskoj zabludi.
Samo sidro sa vitlom i lancem ima da te kosta 2 000 evra.
Ograda, platforma, oprema od prohroma jos toliko
Elektro instalacija (kablovi, punjac, prekidaci, instrumenti, osvetljenje, ... ) nista manje.
Dobar motor minimum 5 000
Upravljacki mehanizam i komandna tabla... bar 1500
Prozori jos 500
Rezervoari za gorivo, vodu i instalacija za vodu, bojler, sudopera, wc... tu minimum 3000
Ruke majstorima da ti to odrade bar 1000. I dobijemo 15 000
A to je samo obavezna oprema ako hoces komfor  :smile:
Pa ti treba stolar i materijal za enterijer... mislim da i tu ne mozes proci bez 2 -3 hiljade. Onda na sve to treba i sundjer tapetar i materijal za njega. i tu ce otici hiljadarka.


Ako nadjes ili napravis dobro korito od 12 metara bez 15 000 ti si car.


Pa na to dodaj i ono neobavezno... grenje, kuvanje, suncanje, pecanje, kampovanje, hladno pice, generator za struju...
Pa onda dolaze pikanterije... tv u svakoj kabini, tikovina, mesingane lampe, radar, ploteri, sonari ... i brod kao sta je Anima izadje na famoznih 100 000.
Lepo ti kazem. Bolje je skupiti 20-25 hiljada i kupiti neciju muku. Ima da se nadje za te pare.


Naravno, mozes da napravis brod od 12 metara i za 8 000. Ali ponovice sve ono sto je bilo sa prethodnim. Neces moci da nagovoris porodicu da krene na Djerdap.  :smile:

Oprema za takav projekat se ne kupuje po prodavnicama vec se kompletno poruci kod Motomarine. Oni isporucuju robu franko Trst.  Drugo, inox ograda ne mora kostati 2000. Metar cevi fi 25 polirane kosta 4,5€. Fiting za sklapanje oko 4€ komad. Isto ga je moguce poruciti u Motomarinu za u proseku 2,5€. Upravljacki mehanizam u Ravensburgu ja licno gledao  set 360€. Pumpa , odnosno kormilo i hidraulicna sapa u vise duzina. Po istoj ceni ima i u Motomarini. Za tako veliki brod te varijante u kuhinji se svode na "kucnu" tehniku, invertovanu na 220v. Pa i kod nas imamo sad 1000W za 35 € pretvarace. WC solja rucna je 170€ a elektricna 32o€, rezervoar fekalni sa pumpom je 270€ i  to kod Mladena. Nebitno, izadje to sve dosta kako god da okrenes i moze da sa luksuznijim opremanjem enterijera dostici 40.000 naravno ali to sa 100.000 € u domacoj radinosti vredja inteligenciju. Ko ce realno tako nesto platiti vise od 30-40000€??? Da ne pricamo kakvi polovnjaci idu za tu kintu u Nemackoj a o opremi na njima ne vredi pricati ..
Naslov: Odg: Brodski lim- za i protiv
Poruka od: deda 05, 01, 2012, 17:22:32 posle podne
Replika!!Pomenut sam!!



Ako nemas poverenja u svoje plovilo,a provodis vreme na njemu,makar vezan u marini,onda imas problem ako to ne resavas...


Imam ja poverenje u svoj camac , provodim toliko vremena na njemu samo smatram da je autonomija problem!A ima malo problema i u glavi kapetana!!
Naslov: Odg: Brodski lim- za i protiv
Poruka od: Kapetan 05, 01, 2012, 17:40:37 posle podne
Oblak pominje malo domace malo motomarine cene... ja cu pare na gomilu i naruciti iz SVB-a ... usteda izmedju 10 i 50 % na ove cene koje daje Oblak... a usteda u odnosu na Srbiju recimo 70%

recimo Lowerance FishFinder je tamo 85 evra u Elko marine oko 160 (usteda skoto 50 %)
http://www.svb24.com/index.php?sid=5c28d62f3cb878c7af54403993181af8&cl=details&anid=118032 (http://www.svb24.com/index.php?sid=5c28d62f3cb878c7af54403993181af8&cl=details&anid=118032)

wc brodski rucni kod ratka 160 evra u SVB-u 100 evra  (usteda 40%)
http://www.svb24.com/index.php?sid=5c28d62f3cb878c7af54403993181af8&cl=details&cnid=12553&anid=633 (http://www.svb24.com/index.php?sid=5c28d62f3cb878c7af54403993181af8&cl=details&cnid=12553&anid=633)

fekalni rezervoar sa pumpom 270 u nemackoj 120 evra plus 30 evra pumpa ( usteda skoro 50%)
http://www.svb24.com/index.php?sid=5c28d62f3cb878c7af54403993181af8&cl=details&cnid=12417&anid=117237 (http://www.svb24.com/index.php?sid=5c28d62f3cb878c7af54403993181af8&cl=details&cnid=12417&anid=117237)

i za kraj nauticki bicikl na sklapanje 100 evra :) , kod nas ja mislim da nije ispod 400 evra..
http://www.svb24.com/index.php?sid=5c28d62f3cb878c7af54403993181af8&cl=details&cnid=10574&anid=117945 (http://www.svb24.com/index.php?sid=5c28d62f3cb878c7af54403993181af8&cl=details&cnid=10574&anid=117945)



kada SVE stavis na gomilu , izracuns odbijanje njihovog PDV-a , placanje carine , spedicije, transporta, naseg pdv-a usteda ti je od 40-60%... PROVERENO ja uvezao par stvari
Naslov: Odg: Brodski lim- za i protiv
Poruka od: STG 05, 01, 2012, 18:28:52 posle podne
Replika!!Pomenut sam!!



Ako nemas poverenja u svoje plovilo,a provodis vreme na njemu,makar vezan u marini,onda imas problem ako to ne resavas...


Imam ja poverenje u svoj camac , provodim toliko vremena na njemu samo smatram da je autonomija problem!A ima malo problema i u glavi kapetana!!
Hm,nisam ja taj koji tvrdi da deda nema poverenja u svoje plovilo. :nono:
Za repliku se slobodno obrati Duletu  :taunt:
Naslov: Odg: Brodski lim- za i protiv
Poruka od: HOGAR 05, 01, 2012, 19:52:28 posle podne
Iko,Iko,celik 0361 je ''trgovacki''i Sole ga nikada,koliko ja znam,nije svrstavao u brodske.Drugo,mozes da trazis koliko hoces oznaku ''brodski celik'',kao ,recimo ''alatni'',univerzalni'' itd.ama,radi se u takozvanom kvalitetu za brodsku gradnju,koga kontrolise na nasoj teritoriji Yugoslovenski registar brodova koji je ovlascen da vrsi ispitivanje,kontrolu kvaliteta i stalni nadzor,i to su 0545,6,7 i 0461,2,3 i jaci,ako treba.Ne bi ja davao takve izjave,na tvom mestu,i pored one specifikacije koju si dao,mada mislim da ih i tamo ima,ali nisu obelezeni sa ''brodski celik''kako si mozda ocekivao.Nisam jednom ovde napisao da ,po meni, postoje tri brodogradilista,privatna,koja rade i sa brodskim celicima i po projektima.Prvo-Vasicevo,Lacarak,drugo-Djena,S.Mitrovica,i trece Sole,Titel,koji nema logistiku koja prati ova dva ispred njega,al nekako pliva.Sole poneki uradi i od trgovackog lima,mora se,kriza.Iko,ja te smatram za druga,i postujem to kako se boris i radis,i za to,itekako, postoji valorizacija,jer se trudis da napravis camac,a ne shifonjer,kakvih je ,nazalost,vecina na nasim vodama.Ove oznake celika,koje sam dao,su iz registra,nemojte da me terate da pisem i sastav tih celika,imam i to :lol:.I da ne bude zabune,neko je napisao da je bolji hladno valjani,e pa NIKAKO,SAMO TOPLO VALJANI,i to ovih oznaka,koje sam dao.Ko je i dalje skeptican neka mi izadje na opkladu,ako ima primedbu na ovo sto sam napisao  :drinks:
Naslov: Odg: Brodski lim- za i protiv
Poruka od: IKA 05, 01, 2012, 20:36:41 posle podne
@ Hogar
Ili ne čitaš , ili nerazumeš ono što pišem.
Ja klasifikaciju ne vršim na ;trgovački ; i ;brodski; oznaka 0361 za mene je čelik o361 a ne trgovački.Ni jedna klasifikacija ne poznaje tu oznaku,tako da nemoj da mi implementiraš nešto što nisam rekao.
Ako smatraš da su limovi 461 i 545 namenjeni za brodogradnju ,to je tvoje mišljenje i kako god nemam nameru da se protivim takvom stavu.To i jeste opšteprihvaćeno mišljenje da su limovi te oznake kvalitetniji od onih oznake 0361ili 261 .......
Za limove461 nikad nebih rekao da su ;brodski ; samo bih se složio da su kvalitetniji u određenim parametrima od nekih drugih.
Ako ozbiljno uzmeš tablice videćeš da lim 461 ima zateznu čvrstoću 420-450n/mm2 ali granicu izduženja 22% pri 20c, pa ma koliko ih po tvojoj tvrdnji jugoregistar kontrolisao ,
Limovi 545 imajuzateznu čvrstoću500-600 n/m2 sa granicom izduživanja od 20% ali pri -20c
I da nebude nesporazuma ja netražim u tablicama da vidim oznaku;brodski ili trgovački lim,to prepuštam onima kojima nešto znači dali im je čamac rađen od ; brodskog lima;
Naslov: Odg: Brodski lim- za i protiv
Poruka od: HOGAR 05, 01, 2012, 21:26:09 posle podne
Dobro Iko,ne padaj u vatru,jasno je i meni,a i ostalima,da ne zarezujes i ne vidis svrhu celicima koji bi trebalo da se koriste u izradi camaca i brodova  :good:,ali, dozvolices,to je tvoje misljenje i nadam se da ne mislis da si merodavniji od Yugoregistra :taunt:.Ja sam samo govorio o principu,on moze da se komentarise ali ne i da se obori.Sasvim je druga prica o ekonomskoj moci narucioca plovila,ona kod nas sve odredjuje,pa i od kog celika ce se raditi,i kod koga,sto je ne manje vazno.Ti si Iko,za sada,u onih 90posto,koji su sasvim zadovoljni sa ''trgovackim''limom,i ja ne maltretiram ni tebe,a ni one koji misle kao ti,principima brodogradnje,bar se nadam.Primer-vodovodne cevi se rade od pocinkovanog lima,bakra,plastike i na kupcu je da ugradi ono sta mu odgovara :lol:,-i sve one prenose vodu, ALI,neke traju duze,kod nekih je brza montaza,kod neke je kvalitet prenesene vode bolji,ma trista stvari,i sve se one prodaju i imaju trziste.Eto,bez uzbudjavanje,sto rece bivsi Sojic :lol:
Naslov: Odg: Brodski lim- za i protiv
Poruka od: IKA 05, 01, 2012, 21:37:33 posle podne
Opet hogare lim nazivaš trgovačkim.Nema ga ,nepostoji takav.Ja nisam zadovoljan trgovačkim jer ne koristim takav.Lim od kog radim brod je oznake po USS-U s 235r što je lim koji je u brodogradnji označen kao lim sa granicom normalnečvrstoće.
Lim normalne čvrstoće u brodogradnji je lim koji ima granicu razvlačenja od 235n/mm2 rastezne čvrstoće400-900n/mm2.
Ovaj lim zadovoljava te zahteve pa zvali ga i trgovačkim.
Da je JUgoregistar merodavan nebi nosio naziv jugo,već bi bio srboregistar.Kad prestanu da klasifikuju limove po Jusu ,onda ću ih respektovati,ovako .....
Naslov: Odg: Brodski lim- za i protiv
Poruka od: packe 05, 01, 2012, 21:41:28 posle podne
kad sam ja bio mali imali smo jednog mikicu koji je imao zlatno ronilacko odelo!
i onda mi klinci sedimo ispred zgrade a on zove mamu.
mama ko mama izadje na terasu i kaze:
jeste ima moj mikica zlatno ronilacko odelo!
« Poslednja izmena: danas u 18:09:01 zoki novus »
                                                                                                                                                                                                     ma kazi ti meni jel mikica imo brodski lim
Naslov: Odg: Brodski lim- za i protiv
Poruka od: zoki novus 05, 01, 2012, 21:50:03 posle podne
da je imao imao je druze packo!
al sve prodade pokojnom djeni pa nema vise :)
Naslov: Odg: Brodski lim- za i protiv
Poruka od: dalibor 16, 01, 2012, 21:32:05 posle podne
Treba da se navede i to da brodski lim, koji ima da se kupi na svakom vecem stovaristu,je daleko otporniji na udarce,koroziju.
Elasticniji je, tako da varovi ne trpe, nego cela konstrukcija.
Stavite brodski lim i lim obicni na kisu,posle 3 dana obicni lim ce da korodira a brodski jedva posle 3 meseca.
Cena je 30% skuplji ali kvalitet d... i oko.
Naslov: Odg: Brodski lim- za i protiv
Poruka od: Kapetan 17, 01, 2012, 09:41:28 pre podne
koje su oznake tog na stovaristu ?
Naslov: Odg: Brodski lim- za i protiv
Poruka od: Vuk 17, 01, 2012, 12:57:42 posle podne
Juče sam išao da pogledam brod od svog druga koji je napravljen pre 12 god. u Bečeju, čini mi se brodogradilište Comet. Tek ga je skora prvi put vadio iz vode jer nije imao mogućnosti ranije. Ne znam od kog je lima radjen, kako kaže da je od brodskog ko će ga znati i gledam ja gde je zardjao. U suštini je ok, dva cink protektora se nisu ni načela jer ih je trava prekrila tako da od zaštite slaba vajda. Statvena cev načeta ali je debela pa može još ohoho godina da izdrži, ukrućenje kormila isto tako načeto ali masa metala pa može još. Idem dalje i na prednjem levom delu na dnu komadina truleži onako dubinska, kaže on nije strašno ali kad se kucne rukom na to mesti i na zdrav metal razlika je očigledna, zvoni tanko znači pri kraju je. Bilo je tu još par dubinskir rupica ali šta je tu je. Da zaboravio sam da kažem da je na mestima gde su se varila rebra iznutra sa donje strane je dubinska korozija, tačno se može prepoznati gde je bio var itd.
Mislim da je svemu ovome kriva galvanska struja ako se tako kaže koja je razarala korito na par mesta. Drugo varenjem se metal oslabljuje i tu je potencijalno mesto za koroziju, mozda je pri zavarivanju malo dublje prodruo var pa ga oslabio, to ne mogu da tvrdi samo nagadjam. U suštini oštećenja krita su svega par procenata i da je imao dobre cink protektore na pramcu koje je pootkidao šteta bi bila manja, a još bi bolje bilo aktivna katodna zaštita, čitajući neki tekst čini mi se kao odlično rešenje, ko će ga znati.
Što se mene tiče ja sam za taj kvalitetniji lim pa makar ga zvali brodski. E sada da li se može kombinovati brodski i toplovaljani lim, tj kombiinacija boljeg za dno i malo lošijeg za bokove i kabinu to ne znam ali ako može zašto ne uraditi tako.
Ne znam kakve veze ima sa temom ali sam izneo neka svoja zapažanja.
Naslov: Odg: Brodski lim- za i protiv
Poruka od: Kapetan 17, 01, 2012, 13:16:17 posle podne
vuce uzeo sam ja tu aktivnu katodnu zastitu ali je jos nisam stavio cuvam je za novi brod, kazu ljudi da je dobra ... videcemo ..  oko 60 70 evra je ...

to sto je trava pokrila cink protektore je nebitno , Cink protektori su za mora a ne za reke... pocetkom 90ih nasi savesni trgovci su culi da stite i poceli da ih prodaju i onda je jedan prepricavao drugom i tako ... srpska prica... evo sad imas hvalospeve o novim bojama, natikorozivnim zastitama i sl...

na kraju se bas ovde na sajtu doslo do pravih informacija da se za reke koristi magnezijum, sto su i mnogi drugi sajtovi u inostranstvu potvrdili ....

kazi drugaru da nabavi magenzijumske cevi od bojlera (ima ih na buvljaku) to mu je najeftinije i najbolje trenutno na trzistu ...
Naslov: Odg: Brodski lim- za i protiv
Poruka od: deda 17, 01, 2012, 13:38:22 posle podne
A sad malo strucnog misljenja!!

http://www.fsb.unizg.hr/kziha/shipconstruction/main/trgovbrod/7tolerance.pdf (http://www.fsb.unizg.hr/kziha/shipconstruction/main/trgovbrod/7tolerance.pdf)

http://www.skladgradnja.hr/brodogradnja.asp#1 (http://www.skladgradnja.hr/brodogradnja.asp#1)



Brodski limovi
toplo valjani brodski limovi

Standardi: Kvalitete prema GL, LR, BV, ABS, RINA

Brodski limovi, kako kaže i sam naziv, koriste se za proizvodnju brodova, kao i komponente za brodogradnju i uglavnom se proizvode prema regulativi relevantnih Klasifikacijskih društava. Ovisno o naručitelju broda koji definira po kojem društvu želi da mu se brod proizvede, najpoznatija klasifikacijska društva su : LR, DNV, GL, ABS, BV, MRS i RINA. Čelični lim se dijeli na tzv. limove normalne čvrstoće A, B, D i E kvalitete, te limove visoke čvrstoće AH 32,36,40; DH 32,36,40; EH 32,36,40 kvalitete. Limovi se naručuju kao pločevina, površinski tretirani limovi i kao komponente već spremne za ugradnju.

Kvaliteta koja se najčešče primjenjuje, a Horex trade d.o.o. je redovno drži na skladištu je Grade A.
Naslov: Odg: Brodski lim- za i protiv
Poruka od: dalibor 17, 01, 2012, 16:22:42 posle podne
Najjednostavnije je otici na stovariste Dzip komerc ili Vir impex i traziti toplo valjani lim za camce.
Naglasiti za "camce" posto ima  nekoliko vrsta toplo valjanih limova kao sto je deda naveo.
A sto se tice anoda najbolja za reku je Magnezijumska t.j. za bojlere.Cink je za morei kosta  a ova je 7e.
Bitno je samo postaviti je na mesto gde moze lako da se skine. Recimo pored sonde od sonara ako je nosac zavaren za korito.
moja anoda se vec do pola istopila od predprosle godine.
Naslov: Odg: Brodski lim- za i protiv
Poruka od: Kapetan 17, 01, 2012, 16:26:09 posle podne
evo i misa okacio

http://www.mojaladja.com/forum/index.php/topic,9238.new.html#new (http://www.mojaladja.com/forum/index.php/topic,9238.new.html#new)