Moja Ladja
E, ovako treba... => Brodogradnja => Metalni čamci => Temu započeo: Kapetan 26, 12, 2011, 19:16:46 posle podne
-
da li su mesta na kojima se nalazi var podloznija brzem propadanju od mesta gde var ne postoji ?
-
Ja po ovom pitanju ocekujem odgovor strucnih ljudi
-
da li su mesta na kojima se nalazi var podloznija brzem propadanju od mesta gde var ne postoji ?
Predpostavimo da je var urađen kvalitetno i da je obrušen da nema izrazite neravnine i bregove.U tom slučaju nema uticaja da li var postoji ili ne.Neobrušen , neobrađen var dosta često se nekvalitetno ofarba, pa se stoga korozija javlja na tim mestima ranije.Ali ako je var kvalitetan, obrušen onda ga je lako i kvalitetno ofarbati i zaštiti, i u tom slučaju nije podložniji koroziji i propadanju od drugih delova. :tenk:
-
mjesto uz sami var je slabije nego sam zavar ako je kvalitetan
-
Imam pitanje u vezi vara. Naime, pravim čamac od čelika, tabanaš. Treba da zavarim bočne strane za dno.
Zanima me da li se bocne strane naslanjaju na dno pa var ide sa bočnih strana ili da li se stranice priljubljuju uz rub dna pa var ide sa gornje i donje strane?
Unaprijed zahvaljujem na odgovorima
-
Najlogičnije i najlakše tebi za rad je da se stranica nasloni na dno tako svi rade!
-
Idealno bi bilo kada bi između limova bio razmak oko 0,5-1mm.
Limovi se sučeljavaju unutrašnjim ivicama, ne preklapaju se
-
Lim pored vara, usled velike temperature, menja karakteristike i postaje krtiji. Do pucanja dolazi pored vara , nikad na varu, ako je dobro uradjen. Konstrukcije koje trpe velika naprezanja, vibracije, temperaturne razlike se i dalje spajaju zakovcima ( avioni, mostovske konstrukcije i sl..). Masinci sa kojima sam razgovarao kazu da , pored toga sto nema termickog naprezanja strukture sami zakivci dozvoljavaju minimalno kretanje i amortizaciju tako da je zamor materijala smanjen. Mostovske konstrukcije, stari brodovi, su najbolji primer o dugovecnosti.. Naravno takvo spajanje je danas preskupo a0335
-
Ako je materijal prilikom gradnje korita prethodno zasticen feropoksom da li je potrebno cistiti ga brusilicom prije zavarivanja?
Ako se postavljaju rebra na oplatu, u slucaju da je oplata zasticena feropoksom kako se tada vrsi zavarivanje?
-
Naj bolji var se postiže na čistom materijalu.Dakle poželjno je liniju zavara očistiti ,pogotovo ako je feropoks u pitanju. Moguće je i bez brušenja ,ali ne preporučujem,ipak je zavar kvalitetniji na čistom čeliku.
-
Najbolje je brusiti jer kako kazu var uvlaci u sebe necistoce