Moja Ladja

E, ovako treba... => Vanbrodski motori => Temu započeo: simicbojan77 26, 11, 2011, 21:29:23 posle podne

Naslov: Problem sa elisom
Poruka od: simicbojan77 26, 11, 2011, 21:29:23 posle podne
Pozdrav za sve.Ako moze mala pomoc,kupio sam camac fisherman 450 sa yamahinim motorom 28 hp testirao sam ga i po meni mnogo slabo ide,bukvalno se vuce po reci,verovatno nije odgovarajuca elisa.Moze li mi neko reci kolika bi optimalna elisa trebala da bude,inace veoma brzo postize obrtaje.Camac je tezine oko 300 +motor+2 coveka =600 kilograma,korito je glisersko
Naslov: Odg: Problem sa elisom
Poruka od: zoki novus 26, 11, 2011, 22:09:12 posle podne
pa slab ti je to motor za taj camac....
Naslov: Odg: Problem sa elisom
Poruka od: kemppi 26, 11, 2011, 22:23:26 posle podne
Pise li sta na elisi koju imas?
Naslov: Odg: Problem sa elisom
Poruka od: simicbojan77 27, 11, 2011, 09:06:53 pre podne
Znam ja da meni treba jaci motor ali sad sam se vec zeznuo sa izborom,.Planiram da idem na pecanje sa njim ,nemoram da glisiram samo da ga ubrzam malo.Elisa neznam koja je pogledacu pa javljam pozzz.
Naslov: Odg: Problem sa elisom
Poruka od: srsa 27, 11, 2011, 13:12:48 posle podne
Ипак прво провери која је елиса на мотору. Твој чамац није толико тежак за тај мотор. Можда му само треба теретнија елиса. Ја глисирам са Еланом 495 са кабином(који је бар дупло тежи од твог чамца) и Јохнсоном 30(са теретном елисом 10,5 х 11). Брзину нисам измерио, али је између 25 и 30 КМ/сат.  Међутим ако не желиш да се смараш, нервираш и губиш време око тражења адекватне елисе, и ако имаш пара, купи лепо јачи мотор и уживај.  :drinks:
Naslov: Odg: Problem sa elisom
Poruka od: Zoran 27, 11, 2011, 18:17:47 posle podne

                      Poslusaj ti naseg forumasa Srsu.Nema doktorat za elise,ali se je njima
toliko bavio da slobodno moze da se kaze da ima.  :drinks:
Naslov: Odg: Problem sa elisom
Poruka od: srsa 27, 11, 2011, 19:19:28 posle podne

                      Poslusaj ti naseg forumasa Srsu.Nema doktorat za elise,ali se je njima
toliko bavio da slobodno moze da se kaze da ima.  :drinks:

"Муке моје, само мени знане"...... 
Naslov: Odg: Problem sa elisom
Poruka od: simicbojan77 27, 11, 2011, 20:15:37 posle podne
Cinjenica je jedna,ako se ne namucis oko necega nisi nista ni naucio.Posto sam novi u nautici red je malo i da se pomucim i podelim sa vama iskustvo. :drinks:
Naslov: Odg: Problem sa elisom
Poruka od: Barba 27, 11, 2011, 20:24:27 posle podne
U kom smislu se camac vuce po vodi? Mislim da uz pravilan izbor elise taj camac moze da glisira sa 28hp. Pitanje je da li on vec sada glisira, ali je to tebi sporo.

Vise mozes da procitas ovde:

http://www.mojaladja.com/forum/index.php/board,155.0.html (http://www.mojaladja.com/forum/index.php/board,155.0.html)
Naslov: Odg: Problem sa elisom
Poruka od: simicbojan77 27, 11, 2011, 20:56:25 posle podne
Neznam tacnu brzinu,sad je kasno da proverim izvucen je camac,kasno sam pokusao da se pozabavim sa tim ali na prolece sledi zurka.Kad sam izvukao camac video sam na elisi jedan krak okrnjen,pozovem mog drugara dzonija da je odnese na popravku i ujedno da promeni impeler, cim stigne javljam promer pa cemo da vidimo koja je :drinks:.Usput mi se letos motor non stop pregrevao i gasio,izvadim termostat,malo bolje ali opet se posle neke voznje od 15 minuta na leru ugasi  :diablo:haos na vodi hteo sam da ga zapalim sa sve camcem i na kraju citajuci forum skapiram da za sve ima leka samo treba pristupiti tematici problema i na vreme ga otkloniti preko zime kad imas najvise vremena :drinks:
Naslov: Odg: Problem sa elisom
Poruka od: simicbojan77 27, 11, 2011, 22:13:07 posle podne
(http://img36.imageshack.us/img36/148/29361322762611081621297.jpg)
Naslov: Odg: Problem sa elisom
Poruka od: packe 27, 11, 2011, 22:35:39 posle podne
stavi ovu masinu mala sala    :good:      http://youtu.be/20Ai-26zi8g (http://youtu.be/20Ai-26zi8g)
Naslov: Odg: Problem sa elisom
Poruka od: simicbojan77 27, 11, 2011, 22:59:20 posle podne
nadjoh sliku od letos slikanu u punom gasu,motor je istrimovan ravno u odnosu na dno camca i kavitaciona ploca je do donje ivice  al opet ore :stop:
Naslov: Odg: Problem sa elisom
Poruka od: packe 27, 11, 2011, 23:02:59 posle podne
nema snage da ga izbaci malo konja hvali
Naslov: Odg: Problem sa elisom
Poruka od: mossi 27, 11, 2011, 23:08:19 posle podne
Ako je elisa oštećena, možda samo žvaće vodu.
I odlazi u overturažu, pa se zato i pregreva.
Pozajmi istu ISPRAVNU elisu.  :good:
Naslov: Odg: Problem sa elisom
Poruka od: simicbojan77 27, 11, 2011, 23:11:08 posle podne
Ostecena je na jednom kraku mozda 2-3 mm fali
Naslov: Odg: Problem sa elisom
Poruka od: Barba 28, 11, 2011, 00:22:15 pre podne
Sumnjam da to ostecenje elise ima neki posebno znacajan uticaj.
Elisa je previse zahtevna za taj motor i tezinu camca. Manji korak i izbacice te u gliserski rezim.

Cisto kao info, ako te mrzi da citas na onom linku. Elisa ima dva konstruktivna parametra, precnik i korak.
Elisa koja ima oznaku npr 10x13 je precnika 10 inca, a koraka 13 inca. Inc je 25.4mm.
Laicki receno precnik daje silu za guranje mase camca, a korak definise brzinu.
Sto je veci precnik ili korak, potrebno je vise snage.

Najverovatnije tvoj motor nema snage da tom elisom gura camac te mase, zbog toga mu verovatno pada broj obrtaja.
Ako smanjujes precnik gubices na sili elise koja je neophodna za kretanje camca, sto verovatno nece dati rezultate zbog klizanja, iako ce motor zivnuti.
Ali ako smanjujes korak, motor ce imati snage da te izbaci iz oranja u gliserski rezim i onda ces znacajno dobiti na brzini.
Elisa veceg koraka moze da obezbedi vecu brzinu, ako motor ima dovoljno snage, ako nema neupotrebljiva je.

@mossi

Ne verujem da ide u overspeed, pre bih rekao da nema snage pa mu padaju obrtaji zbog prevelikog zahteva elise. Nije to neko posebno ostecenje.
 
 
Naslov: Odg: Problem sa elisom
Poruka od: andrijapajic 28, 11, 2011, 02:42:01 pre podne
Na osnovu iskustva, sa ovakvim motorom i odgovarajucom elisom, sam na camcu, trebalo bi da postignes oko 40 km/h. A od elise mnogo zavisi, tako da svakako probaj sa nekoliko razlicitih. Ja sam na Evinrudeu 33 dobio neku veliku elisu, motor skinut sa nekog malog aluminijumskog i to je letelo. Na mom gliseru (4,2m, plastika), nisam bio zadovoljan, a onda stavim manju elisu sa Johnsona 40 koji je dosao sa mojim i ide 25-30% brze, a i lepse.
Slicna iskustva su i na drugom camcu, imam 3 razlicite elise, i u zavisnosti od elise, razlika bude 60-70%
Naslov: Odg: Problem sa elisom
Poruka od: simicbojan77 28, 11, 2011, 09:19:54 pre podne
U programu propeler calculatoru mi pise da je idealna elisa za moj camac i motor 10 3/4 puta 13 i max brzina 28,47 mph na sat,to mi izgleda veoma dobro.Iskopao sam na internetu da je gear ratio 1.7 a obrtaji 4000-4600.Usput sam saznao da je yamaha taj model 28a pravila i za mariner od 1976-1978 godine.
Naslov: Odg: Problem sa elisom
Poruka od: budens72 28, 11, 2011, 09:33:59 pre podne
Fisherman 450 je prilično zahtevno korito, duboki "V" , tako da u svakom slučaju taj motor nije dovoljne snage za taj čamac...
Možda će pravim odabirom elise uspeti da ga izglisira kad je sam u čamcu, ali to nije poenta, taj čamac treba da ima motor sa kojim može da glisira kad se u čamcu nalaze 4-5 odraslih osoba....a treba povući i skijaša....
mislim da je 50 ks neka minimalna varijanta...
Naslov: Odg: Problem sa elisom
Poruka od: simicbojan77 28, 11, 2011, 09:45:25 pre podne
Fisherman 450 je prilično zahtevno korito, duboki "V" , tako da u svakom slučaju taj motor nije dovoljne snage za taj čamac...
Možda će pravim odabirom elise uspeti da ga izglisira kad je sam u čamcu, ali to nije poenta, taj čamac treba da ima motor sa kojim može da glisira kad se u čamcu nalaze 4-5 odraslih osoba....a treba povući i skijaša....
mislim da je 50 ks neka minimalna varijanta...
razumem ja daje slab za taj camac sa 4 osobe sto sam i napisao u nekom od prethodnih postova ali trenutno bih da se snadjem sa onim sto imam.
Naslov: Odg: Problem sa elisom
Poruka od: zoki novus 28, 11, 2011, 10:53:18 pre podne
pa snasao si se !
cuti i plovi :tenk:
provesces leto u menjanju elisa a neces dobiti nista znacajno..
Naslov: Odg: Problem sa elisom
Poruka od: mossi 28, 11, 2011, 12:12:58 posle podne
Na mom čamcu je elisa 9 7/8 x 11 1/4, dobio sam na probu elisu 9 7/8 x 10 1/2, koja nije oštećena nigde, ali je stara i ne izgleda sjajno.
Moja Yamaha 25hp je samo zakucala obrtaje sa malo više od pola gasa, a brzina je bila zaista smešna, sa 36 pala na 25  :diablo:
Još da kažem da sa bržom elisom ne mogu ni izbliza da se približim 5500 obrtaja tj na nekih 4800 max.

 :drinks:
Naslov: Odg: Problem sa elisom
Poruka od: simicbojan77 28, 11, 2011, 13:01:33 posle podne
Na mom čamcu je elisa 9 7/8 x 11 1/4, dobio sam na probu elisu 9 7/8 x 10 1/2, koja nije oštećena nigde, ali je stara i ne izgleda sjajno.
Moja Yamaha 25hp je samo zakucala obrtaje sa malo više od pola gasa, a brzina je bila zaista smešna, sa 36 pala na 25  :diablo:
Još da kažem da sa bržom elisom ne mogu ni izbliza da se približim 5500 obrtaja tj na nekih 4800 max.

 :drinks:
Znaci razlika u koraku 0.75 i tako velika razlika i koji je camac u pitanju? :drinks:
Naslov: Odg: Problem sa elisom
Poruka od: mossi 28, 11, 2011, 14:47:24 posle podne
Nije u tome poenta, nego što sam ubedjen da je elisa u LOŠEM stanju, a nema na sebi mehanički deformitet, tj svi su joj delovi na broju.

Naslov: Odg: Problem sa elisom
Poruka od: SALE NB 28, 11, 2011, 17:14:02 posle podne
Nekako mi cela ova priča sumnjiva.

Pozdrav za sve.Ako moze mala pomoc,kupio sam camac fisherman 450 sa yamahinim motorom 28 hp testirao sam ga i po meni mnogo slabo ide,bukvalno se vuce po reci,verovatno nije odgovarajuca elisa.Moze li mi neko reci kolika bi optimalna elisa trebala da bude,inace veoma brzo postize obrtaje.

Ako motor brzo postiže obrtaje, onda elisa nije prevelika, već premala! Tome u prilog ide i slika "na punom gasu"  :on_the_quiet:
Druga mogućnost je ovo što mossi spominje, da je elisa toliko deformisana i oštećena da kavitira do te mere da motor dogura do max. obrtaja, a nema potiska.
Treća mogućnost je da je motor produvao, i da nema dovoljno snage.

Ako je motor u redu, onda taj gliser mora da ide sasvim pristojno i sa 4 osobe u čamcu. Podsećam da sam bez problema izglisirao sa mojom 495-icom i troje odraslih u čamcu- sa 25ks! Ova Yamaha bi morala biti barem ravnopravna, ako ništa drugo!
Naslov: Odg: Problem sa elisom
Poruka od: Barba 28, 11, 2011, 18:34:43 posle podne
Ako motor brzo postiže obrtaje, onda elisa nije prevelika, već premala! Tome u prilog ide i slika "na punom gasu"  :on_the_quiet:

@bojan
Slazem se sa ovom konstatacijom. Moze i to da bude. Kako znas da motor postize obrtaje?
Nemoze se nista pretpostaviti bez tacnih podataka.

@sale
Ovo meni lici na srsin slucaj. Secas se, po zvuku ste mislili da motor postize obrtaje, ali...

@mossi
Ne verujem da parce od 2-3 mm na 1 kraku moze toliko da smanji generisani potisak. Ako na njoj ima jos deformacija onda je to druga prica.
Ovo ce nam biti odlican podatak za procenu ostecenja, ako bojan proba sa identicnom neostecenom elisom.
Naslov: Odg: Problem sa elisom
Poruka od: srsa 29, 11, 2011, 06:43:42 pre podne
Прво - треба да се види која је елиса на мотору и у каквом је стању. Друго - тај мотор и није тако слаб за то корито, ипак је то скоро 30 КС. Треће - сви теоријски прорачуни морају се потврдити у пракси, а знате како је било код мене и на крају позитиван резултат. Зато само полако, биће то на крају ОК.  :drinks:
Naslov: Odg: Problem sa elisom
Poruka od: SALE NB 29, 11, 2011, 08:32:32 pre podne
Ako motor brzo postiže obrtaje, onda elisa nije prevelika, već premala! Tome u prilog ide i slika "na punom gasu"  :on_the_quiet:

@sale
Ovo meni lici na srsin slucaj. Secas se, po zvuku ste mislili da motor postize obrtaje, ali...

@mossi
Ne verujem da parce od 2-3 mm na 1 kraku moze toliko da smanji generisani potisak. Ako na njoj ima jos deformacija onda je to druga prica.
Ovo ce nam biti odlican podatak za procenu ostecenja, ako bojan proba sa identicnom neostecenom elisom.

Srsin motor nije imao dovoljno obrtaja, sada to znamo, ali to je uvek teško proceniti po zvuku kad voziš nepoznat motor, a nemaš obrtomer.
Slušaš "frekvenciju" onako iz glave, ali razlika između 3800 i 4100 može biti i 10 Km/h, mislim na glisere, naravno!

Što se tiče oštećenja elise, može da ti fali pola pera, pa da elisa gura normalno, tj. da ima još uvek solidan potisak.
Važnije je da je geometrijski ispravna, tj. da je zakrivljenje kod sva tri kraka identično, ili barem približno.
Imao sam iskustvo na Johnsonu ( možda se sećaš), čak je elisa putovala u Brčko da je Zoke sredi, zbog proklizavanja, iako je vizuelno bila neoštećena. Mislio sam da kliže ona guma u srcu elise, ali bila je neoštećena.
Jedno pero je bilo kompletno pokrivljeno u odnosu na druga dva ( kad se elisa pogleda sa strane, bilo je uvučeno u odnosu na ostala dva), što je davalo efekat kao kad ti u punom zaletu spadne lanac sa bicikla, pa zaverglaš u prazno! :taunt:

Pošto je elisa oštećena na jednom kraku, to znači da je imala udarac koji je možda napravio veću štetu nego što se vidi na prvi pogled.
Da se barem zna dimenzija elise, to bi razjasnilo dosta toga.
Naslov: Odg: Problem sa elisom
Poruka od: simicbojan77 29, 11, 2011, 08:54:40 pre podne
Ovih dana ocekujem da stigne propeler sa popravke pa cu objaviti koja je velicina i da li je deformisana ili samo veca-manja :good:
Naslov: Odg: Problem sa elisom
Poruka od: oblak 29, 11, 2011, 15:38:02 posle podne
Ja imam drugaciji problem, nashao sam za mog Tohatsua novu elisu 8,5x7 koja po katalogu spada u teretnije odnosno postoji samo josh 8,5 x6,5 inch. Jedino shto nemam pojma koja je elisa na mom motoru...oznake se vishe ne vide . Dal postoji nachin da se izmeri korak elise da bih utvrdio o kojoj se radi da ne bacam pare dzabe ???
Naslov: Odg: Problem sa elisom
Poruka od: mossi 29, 11, 2011, 16:21:20 posle podne
Sale, upravo si opisao situaciju sa elisom koja je bila kod mene na testu.

Oblače, evo link kako se meri korak elise: http://www.propellerpages.com/?c=articles&f=2006-03-27_manual_pitch_measurement (http://www.propellerpages.com/?c=articles&f=2006-03-27_manual_pitch_measurement)

A koliko sam ja shvatio, nakon što polegneš elisu, izmeriš joj visinu jednog kraka, kao i ugao jednog kraka elise, gledano od gore, kad je elisa na stolu.
Ispadne da je korak: visina u mm x 360 / ugao u stepenima.
Tada će korak biti u milimetrima pa da bi se dobilo u inchima treba rezultat podeliti sa 25.4  :dance:

Treba neko da izmeri i proba tačnost formule, meni je elisa na čamcu 20km od kuće, a sedim/ležim prehladjen. šmrc

 :drinks:
Naslov: Odg: Problem sa elisom
Poruka od: mossi 29, 11, 2011, 19:38:45 posle podne
Malo sam se igrao sa digitronom i mislim da sam bio malo konfuzan oko dileme: 
- ugla koji zahvata jedan krak
- ili ugla izmedju dva kraka.

Digitron empirijski ukazuje da je upitanju ugao koji jedno pero elise zahvata kada se elisa gleda odgore kao na slici.

 :lol: :hi:
Naslov: Odg: Problem sa elisom
Poruka od: oblak 29, 11, 2011, 19:44:37 posle podne
Nije to meni bash naj jasnije....
Naslov: Odg: Problem sa elisom
Poruka od: mossi 29, 11, 2011, 19:54:20 posle podne
Na prvoj slici se lepo vidi kako trouglom lako možeš da odrediš "visinu" jednog kraka.
Ali visina nije od vrha do papira, nego od vrha kraka do najniže tačke kraka.
Tako da ima malo oduzimanja.
Ode moja šansa za Jelena.  :lol:

Druga fotka je malo konfuzna ali svejedno opet se uz pomoć trouglića
 i onog obavezno nacrtanog kruga na papiru obeleže leva i desna strana jednog kraka
 i to je ugao koji se očita pomoću uglomera.

Ostalo je jasno da bi se dobio rezultat u inchima:
Potrebno je da kompletna formula bude ovakva

KORAK (INCH)= visina kraka (mm) x 360 / ugao kraka (stepenima) / 25.4

Sledeći poziv košta jedan Jelen.

 :telephone:
Naslov: Odg: Problem sa elisom
Poruka od: oblak 29, 11, 2011, 19:55:32 posle podne
Al sta odredjuje precnik nacrtanog kruga?
Naslov: Odg: Problem sa elisom
Poruka od: mossi 29, 11, 2011, 19:58:41 posle podne
Evo Jelena!

On je pomoćna crta u izračunavanju ugla i mislim da predstavlja prečnik od osovine elise ali gde je jedan krak najširi,
ako gledamo elisu na astalu.
Naslov: Odg: Problem sa elisom
Poruka od: oblak 29, 11, 2011, 20:02:05 posle podne
Evo Jelena!

On je pomoćna crta u izračunavanju ugla i mislim da predstavlja prečnik od osovine elise ali gde je jedan krak najširi,
ako gledamo elisu na astalu.

Ok, cu da probam da izracunam.  :drinks:
Naslov: Odg: Problem sa elisom
Poruka od: Barba 30, 11, 2011, 00:36:44 pre podne
Video vredi vise od hiljadu slika.  :lol: :lol: :lol:

Prop Repair - Simple Pitch Measuring (http://www.youtube.com/watch?v=Uzv_m_Gm1es#)

Uputstvo sa kalkulatorom od istog coveka:
http://www.propellerhub.com/simple-pitch-measuring.html (http://www.propellerhub.com/simple-pitch-measuring.html)


ATTN: Administrator

Ovu temu treba prebaciti u topic o elisama, kao i ovu
http://www.mojaladja.com/forum/index.php/topic,8450.msg94080.html#msg94080 (http://www.mojaladja.com/forum/index.php/topic,8450.msg94080.html#msg94080)

Naslov: Odg: Problem sa elisom
Poruka od: simicbojan77 30, 11, 2011, 08:33:42 pre podne
Stvarno je obuhvaceno i objasnjeno  sve u vezi propelera :good:Svaka cast na linku :drinks:
Naslov: Odg: Problem sa elisom
Poruka od: mossi 30, 11, 2011, 17:29:17 posle podne
Odličan link i dobar kalkulator pitcha i brzine čamca.  :good: :hi:

 :drinks:
Naslov: Odg: Problem sa elisom
Poruka od: simicbojan77 30, 01, 2012, 13:51:49 posle podne
Konacno sam dobio elisu koja je bila na popravci i na njoj je utisnuto 9 7/8-9.Sobzirom da sada camac nije na vodi molim ljude dobre volje ako imaju neku vecu elisu na prodaju da mi ustupe na probu a posle da se dogovaramo o trgovini.Da podsetim u pitanju je Yamaha 28 konja,unapred zahvalan.
Naslov: Odg: Problem sa elisom
Poruka od: Kapetan 30, 01, 2012, 13:58:47 posle podne
bojane postoji lik koji proizvodi elise i ima ih raznih precnika reklamirao se svojevremeno navodi.com ali sad ne mogu da ga nadjem ... pretrazi njivou arhivu ne verujem da su ga obrisali skroz , mada me ne bi cudilo :( !
Naslov: Odg: Problem sa elisom
Poruka od: simicbojan77 30, 01, 2012, 21:39:06 posle podne
Nigde nista nisam mogao da nadjem!Kao sto si rekao verovatno su i arhivu obrisali,ali nema veze naci cemo valjda nesto do pocetka sezone.Ja mislim da ce mi najvise odgovarati 9 7/8-12.
Naslov: Odg: Problem sa elisom
Poruka od: simicbojan77 31, 01, 2012, 10:19:09 pre podne
Covek iz indjije ciji si mi telefon prosledio nije nazalost vise medju zivima.A telefon sam dobio od njegovog sina,uputio me je na nekog Daneta isto iz indjije,medjutim opet mrka kapa covek isto radi samo brodske elise.
Naslov: Odg: Problem sa elisom
Poruka od: kemppi 31, 01, 2012, 15:12:26 posle podne
Imam elisu 9 7/8 x 10 1/2 F,za Yamahu 25 i 30 KS.Tvoja je stari tip pa ne znam da li odgovara,ali mozemo probati.
Naslov: Odg: Problem sa elisom
Poruka od: simicbojan77 31, 01, 2012, 20:57:12 posle podne
Hvala na ponudi,1 marta spustam camac na vodu i ako ti odgovara pusticu ti poruku da se dogovorimo oko probe.
Naslov: Odg: Problem sa elisom
Poruka od: simicbojan77 03, 02, 2012, 21:06:52 posle podne
Nasao sam jos jednu na probu od honde bf 25 a oznaka je 9 1/4-12,brinem se samo da  nebude mali precnik.
Naslov: Odg: Problem sa elisom
Poruka od: simicbojan77 10, 03, 2012, 12:45:16 posle podne
Evo i da se pohvalim uspeo sam da izglisiram kgk i to veoma lako nas dvojica u camcu,brzinu nisam merio ali je po meni zadovoljavajuca.Obrtaji su bili 4950 a elisu sam zamenio  sa 9 7/8-9 na 9 1/4-12,podigao motor  5 cm da bude tacno ravan sa kobilicom.Medjutim javlja se drugi problem,naime posle minut glisiranja snaga pocinje da opada na punom gasu a voda iz motora prestaje da izlazi,cim oborim obrtaje voda pocinje da curka u kombinaciji sa parom a posle desetak sekundi se normalizuje mlaz pa se pitam dali je moguce da je proslogodisnje pregrevanje ima veze sa tim npr da nije crkao dihtung glave ili nesto slicno? sha
Naslov: Odg: Problem sa elisom
Poruka od: Vuk 10, 03, 2012, 13:27:17 posle podne
Da nisi previše podigao motor?
Naslov: Odg: Problem sa elisom
Poruka od: simicbojan77 10, 03, 2012, 13:42:03 posle podne
kavitaciona stoji ravno sa kobilicom,najvise sumnjam da na dihtungu glave nabija pritisak u kanale pa preseca protok vode posto mi se prosle godine pregrejao i ugasio sigurno 4 puta
Naslov: Odg: Problem sa elisom
Poruka od: Misha D 10, 03, 2012, 17:13:06 posle podne
proveri impeler, jer ukoliko je osteceno nekoliko peraja od pregrevanja, na povecanom broju obrtaja nema dovoljan protok vode.
Naslov: Odg: Problem sa elisom
Poruka od: zoki novus 10, 03, 2012, 20:56:34 posle podne
Probaj da spustis motor kao sto je i bio.
Naslov: Odg: Problem sa elisom
Poruka od: IKA 10, 03, 2012, 21:06:15 posle podne
Koliko se ja razumem u medicinu, ovo su simptomi bolesnog impelera.
Ono što se desilo meni, a simptomi su bili isti.Delić rotora impelera se odvalio ali je bio toliki da nije mogao da izleti iz kućišta impelera, ali je zato pri većem broju obrtaja motora sa pojačanim protokom vode zatvarao izlazni kanal iz kućišta.Pri smanjenom broju obrtaja i slabijem protoku je spadao s otvora i dozvoljavao relativno normalnu cirkulaciju vode.
Dakle prvo proveri impeler, pa tek onda ako baš mora dalje.
Naslov: Odg: Problem sa elisom
Poruka od: simicbojan77 11, 03, 2012, 19:51:15 posle podne
Impeler je promenjen pre dva meseca sa kompletnom zamenom ulja u cizmi i semeringa.
Naslov: Odg: Problem sa elisom
Poruka od: Mezija 11, 03, 2012, 20:05:47 posle podne
Probaj da spustis motor kao sto je i bio.
Naslov: Odg: Problem sa elisom
Poruka od: bugi 11, 03, 2012, 20:25:30 posle podne
Znaci sad cemo ja i komsa Bojan brzinski da tepamo smudja  114
Naslov: Odg: Problem sa elisom
Poruka od: simicbojan77 11, 03, 2012, 21:03:27 posle podne
Eeee Bugi Bugi sad tek provaljujem,kakav si pivopija. 114Ima i da utepamo pivce a i smukija 4587