Moja Ladja
E, ovako treba... => Brodogradnja => Temu započeo: Kapetan 13, 11, 2011, 21:12:25 posle podne
-
Evo ga izvod iz knjige : SREDSTVA POMORSKOG PROMETA
Pramčana statva
Budući se trup broda od sredine prema naprijed sve više suzuje, limovi oplate lijevog i desnog boka se spajaju na prednjem kraju broda u čvrstu strukturu koju nazivamo pramčana statva.S tom statvom završava se prednji dio broda, tj. na njoj završava kobilica i vojevi oplate lijevog idesnog boka. U plovidbi ona je izložena naprezanjima uzrokovanim tlakom i udarcima mora. Osim toga, statva mora biti dovoljno čvrsta da odoli velikim opterećenjima kojima je podvrgnuta njezina struktura kad brod plovi kroz led, kada pri pristajanju udari o obalu, nasuče se ili udari u neku zapreku. Pored posjedovanja velike čvrstoće i krutosti, struktura statve mora se takodjer dobro spojiti za trup,kako bi na njega uspješno prenijela primljena opterećenja.
Kao sto je Ika napisao u svojoj temi dobar deo ljudi to ne primenjuje postavku statve na recnim brodovima i camcima, dobar deo kaze da nisu potrebne, iskreno ne mogu da procenim da li je i potrebna, ali opet sta se desava pri udarcu broda u kamen, naper, pristan ?
Nov brod ce da prodje ok, ali sta kada je brod vec na sredini ili kraju exploatacije ?
-
Evo par primera :
(http://www.reddspondboatworks.com/images/seineboat4.jpg)
(http://www.reddspondboatworks.com/images/seineboat2.jpg)
(http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRwgKfprCA3A2HqPgBCdqey43vjTk_iLjaJAvLGn9kudFgNWYqyD1gJUfMd0g)
-
Mislim da je pramčana statva ostala kao rešenje upravo iz ere drvenih brodova.
Čelični brodovi imaju malo drugačiji sistem konstrukcije pa sama konstrukcija uzdužnih i poprečnih rebara prenosi sile koje deluju
na pramac na ostale elemente broda , kao što su paluba oplata, kobilica.
Na jednom primeru izgradnje BR -ovog projekta vidi se da pramčana ststva nema neku posebnu konstrukciju, već je kao statva
ugrađeno ojačanje malo veće debljine
-
pregledajući teme iz brodogradnje (postavio Profa) ima projekata BR gde i nema posebno ugrađenih pramčanih statvi , nego je ojačanje urađeno tako da sile koje deluju na pramac budu razprostrte na što veću površinu broda.
-
ma taj BR pojma nema!
-
pregledajući teme iz brodogradnje (postavio Profa) ima projekata BR gde i nema posebno ugrađenih pramčanih statvi , nego je ojačanje urađeno tako da sile koje deluju na pramac budu razprostrte na što veću površinu broda.
da slazem se , nisam inzinjer ali mi se cini da je kod novijih konstrukcija rostilj delimicno preuzeo ulogu statve, ali i dalje ostaje velika prednost statve kod pramcanih udara... cini mi se da dobra statva daje preko neophodnu zastitu celom brodu na talasima i pri udarima dok rostilj vise amortizuje i "radi"
-
... ali ako hoćeš da ti brod bude ujedno i ledolomac, obavezno pramčana statva... :good:
-
... ali ako hoćeš da ti brod bude ujedno i ledolomac, obavezno pramčana statva... :good:
par puta sam izlazio po ledu , najdeblji led koji sam lomio je bio oko 3-4 cm .... sa cheom nije bilo nikakvih problema... led je ovde najmanje problem, najveci je udar u naper i slicno ....
-
evo jedne zanimljive ilustracije preseka konstrukcije broda
-
Pokojni Djena je radio i pramcanu statvu i centralnu pasmu,bez obzira na recnu eksploataciju,radi se,sto rece Kapetan,o ne daj Boze,sudaru ili udaru :good:
-
Ubice nas ustede!To je isto kao na pr. u auto industriji automobili sa sasijom i polusasijom.I jedan i drugi sluze,samo je pitanje gugotrajnosti a pre svega bezbednosti.
-
U tradicionalnoj brodogradnji bilo je nezamislivo graditi bez postavljanja pramčane statve. Međutim, u savremenoj brodogradnji malih brodova, koliko je meni poznato, nije neophodno postavljanje pramčane statve, zbog toga što projektant ima mogućnosti da izborom konstrukcije i materijala, novim načinima gradnje i spajanja materijala obezbedi zahtevane parametre čvrstoće brodske konstrukcije. I čak da takva gradnja bude jednostavnija, brža i jeftinija.
-
boro slazem se ali opet mi nekako brod izgleda slabije ako ima samo dva zavarena lima pod uglom u odnosu na statvu na koju su vareni limovi ...
pri udaru u naper recimo 2-3 cm vara ce direktno trpeti udar od 2 tone pa puta ubrzanje , dok kod statve ona prenese taj udar na 200 cm vara ...
ni jedan brod mi nema statvu, ali cini mi se da cena tu i nije velika pogotovo kod metalnih brodova koji imaju V pramac...
-
Slažem se da plovidba u našim uslovima donosi povećani rizik, jer postoji realna opasnost od udara u naper ili nešto drugo, pa je svakako bolje ugraditi pramčanu statvu i kobilicu, kao dopunsko ojačanje brodske konstrukcije.