Moja Ladja
E, ovako treba... => Plovila => Temu započeo: Pingvin44 23, 10, 2011, 20:27:07 posle podne
-
.
-
http://www.vallalatkereso.com/detalji/3270/UNIVAR (http://www.vallalatkereso.com/detalji/3270/UNIVAR)
-
Naravno da su lepsi i skuplji i..............!
-
Ja uvek dajem prednost aluminijumu u odnosu na ostale materijale, samo treba naći pravog majstora. Malo ih je koji kvalitetno rade aluminijum....
-
djena ti je pravi izbor!
svi moji poznanici koji imaju njihov camac su prezadovoljni :good:
-
komsija zemunac , ALUMINIJUM samo! za nas nije plastika ;kempi ti isto stoji na raspolaganju a imas i kostu koji je uradio par alu komada na 4 julu .Neznam sto deda nije njih spomenuo osim ako nije neka falinka ili ?
Imas i sve vrste lima alu mg3 u zemunu ...
-
uzmi aluminijum i nemoj da se premisljas , i redovno ces morati da placas tu odluku, te ova boja specijalno za aluminijum , te ovaj skuplji prajmer posto je aluminijum u pitanju i tako brdo nekih stvari ...
a sta ce ti plastika kad mozes sve sam bez majstora da radis , gde je tu zanimacija ?
-
imam aluminijski camac od 5 metara i tiger sharka.....plastika je lijepa ravna ali i osjetljivija od aluminija.....ako nadjes pravog majstora uz adekvatan materijal bices zadovoljan aluminijskim.....ovaj sto je mossi okacio kosta otrilike oko 2000 eura a poklopci su od balzujke i lijepo su se uklopili uz boju al, inace camac je od kuma i cesto pecamo zajedno ....nas dva stokilasa sa 15 ks idemo kao avion
-
osjtljivija je na udarce na pristajanje uz kamen, pricam iz ugla pecarosa....ali je ujedno i ugodnije pecati iz plastike nego aluminija...ja u aluminijskom imam tepison na podu, radi manje lupkanja i zveckanja kad pecam
-
Od cega ces da kupis camac to je tvoja odluka.Jednu stvar da napomenem,farbanje alumini-
jumskog camca NIJE skuplje od farbanja plasticnog.Nema camca otpornog na stenje.Al se ulubi,plas-
tika se krnji,ali i jedan i drugi moraju u jednom momentu da se repariraju.Plastiku je lakse popraviti
u domacoj radinosti.
-
Ama pingvin imas na motonauticarima-pontoni sve te camce koje si ti nabrojao :
Djena alu-standardni kao gorancetov sa yamahom 25 4 takt -super je ,samo malo lupka po talasima ponasa se kao i šiklja.
Djena alu model DJENERAL nesto od zimus u ponudi blagi v pa ka krmi ravan sa e-tecom 25 jede i talase i camce i vetar niko ko ga gleda vec 8meseci ne moze da veruje da to tako dobro ide po svim vremenskim uslovima i sa 1 ili 3 coveka. imas dunasa sa 25 e-tecom koji isto lupka po talasima jeste brzi od tog djenerala ali zanemarljivo smesno(bila trka -opklada pa smo gledali)ali je djeneral stabilniji, lepse sece talase -klizi i po jaganjcima kao da nema talasa (ali ima 25 e-teca).Jednostavno dodji i vidi sta je sta ako te nepustaju dodji do nas u radnju oticicemo zajedno .
-
).Jednostavno dodji i vidi sta je sta ako te nepustaju dodji do nas u radnju oticicemo zajedno .
Vazi Sale!
Sale mu je tatko,ovo je Dača. :lol: :lol: :lol:
-
Vraticu vam ja uskoro tatku posto ste vi neozbiljni za mene . Ja mislio naucicu kako nauticari privode komade na brod kad ono cvrc :pecarosi u pokusaju, nauticari u pokusaju, politicari u pokusaju, inzinjeri u pokusaju ...isti kao i moj cale :sajkaca: :sajkaca: :sajkaca:
-
Kakva je ova Lotka ? jeftinija osetno od primusa a isto deluje, verovatno nema duplo dno
-
Tajmena znam da jako hvale koja je cena jel znaš, da li si video ovohttp://www.mojaladja.com/index.php?option=com_adsmanager&page=show_ad&adid=1518&catid=1&Itemid=10
Ja sam zainteresovan za sličan čamac da probamo da dobijemo popust za dva kom :preved:
-
Mislim da je plasticni sa duplim dnom muka ziva.
-
tajmen bez duplog dna je zlo..ovaj zoran ocito nikad nije vidio ni jedan pa nabija postove bez veze....bez duplog dna ima ulaminirana poprecna ojacanja i tesko je i izbaciti vodu i ocistiti patos...s duplim dnom je vec gospodski camac...sto se tice tajmena jedan od najbrzih tabanasa....ali i medju uzim....te malo i nestabilniji bez obzira na ravno dno....imas na youtubu od kolege par snimaka s hondom 30 ks
-
Mislim da je plasticni sa duplim dnom muka ziva.
Duplo dno mnogo doprinosi komforu i bezbednosti, a iako plovim u plastikanerima sa duplim dnom, još nisam upoznao nijednu negativnu stranu tog izuma!
Ajd' pojasni malo!
@pingvin44 Između metala i plastike bih uvek uzeo plastiku, iako je aluminijum svakako primamljiv. Mislim da se neka osetna razlika javlja tek sa godinama, u troškovima održavanja.
Pre neki dan sam gledao vađenje jednog starog Specijala 80, oko 30 godina, plastika na koritu potpuno trula, nekoliko rupa i odvaljenih mesta, ali čovek je sa time plovio ( duplo dno, naravno!). Čamac je na oko i dalje sasvim pristojan, što se za alu čamce od 30 leta uglavnom ne može reći. E sad, taj Specijal 80 je dosta propao i to zahvaljijući veoma tankoj plastici i nedostatku pažnje.
Vlasnik je samo odmahnuo rukom, "ma to ću da okrpim za pola sata, samo nek se osuši", tvrdeći da je probijan i krpljen već desetak puta.
Sa druge strane, gledao sam radove na LSI-jevom alu-gliseru, gde je lim na mestima bio toliko istanjen, da se nije mogao variti!
Bez obzira na farbanje i sređivanje, čamac opet na prvi pogled deluje staro, jednostavno, obrada lima ne dopušta toliku slobodu - barem ne za te male pare.
Mislim, šta god da uzmeš, teško da ćeš taj čamac terati duže od 10 godina, a onda sama izdržljivost ne igra ulogu.
Popravke su lakše i jeftinije na plastici (osim ako nisi alu-varioc), i rezultat popravke na plastici je estetski besprekoran, a var se uvek poznaje.
Komfor i bezbednost su na strani plastike, ali to je stvar dobrog projekta. Nema razloga da alu-čamac bude nesiguran, razlika je što se uglavnom proizvode u majstorskim radionicama bez pravog projekta. Kakvi su ti Djenini, ko će znati?!
Moj izbor bi bio plastični čamac, ali da manje zagledam "koliko može da razvije", a više pripazim na kvalitet i debljinu plastike i cele konstrukcije.
-
Koliko ljudi mogu da nose stvarno ne znam!
Znam samo da kada su letos pristajali na Belegišu, izlazi hrpa ljudi iz tih čamaca kao iz autobusa! :preved: Iz plastičnih i iz limenih, svejedno!
Jedno je sigurno, ako ne budeš imao neku težu havariju, plastični čamac, ako je iole kvalitetan, nećeš farbati prvih 20 godina! Za posle ne znam! :)
-
Maverick,ajde malo argumenata sem estetike.
I dalje stojim pri tome da je duplo dno muka ziva.Koji god da sam plasticni
camac popravljao a ima duplo dno,bilo je UVEK puno vode.Sto je najgore izuzetno
je tesko pronaci prodor vode,ako nije neko ozbiljno ostecenje.Tako da stalno vozi-
te po jedno 100l vode.
Normalno to se odnosi na starije camce.
Inace sto se tice konstrukcijskih pojacanja,na dnu camca,ona Moraju da bu-
du izvedena tako da voda moze da prolazi izmedju svakog segmenta,tako da se vo-
da vadi na jednom mestu.Kada preko toga stavite lep drveni patos,moze lepo da se
hoda,ima se stalna kontrola korita.To sto nase proizvodjace mrzi tako nesto da nap-
rave nisam ja kriv.Pa oni i kada naprave duplo dno retko retko ko napravi revizioni
otvor.
Toliko od mene za ovu temu.
-
Mislim da je plasticni sa duplim dnom muka ziva.
Duplo dno mnogo doprinosi komforu i bezbednosti, a iako plovim u plastikanerima sa duplim dnom, još nisam upoznao nijednu negativnu stranu tog izuma!
Ajd' pojasni malo!
@pingvin44 Između metala i plastike bih uvek uzeo plastiku, iako je aluminijum svakako primamljiv. Mislim da se neka osetna razlika javlja tek sa godinama, u troškovima održavanja.
Pre neki dan sam gledao vađenje jednog starog Specijala 80, oko 30 godina, plastika na koritu potpuno trula, nekoliko rupa i odvaljenih mesta, ali čovek je sa time plovio ( duplo dno, naravno!). Čamac je na oko i dalje sasvim pristojan, što se za alu čamce od 30 leta uglavnom ne može reći. E sad, taj Specijal 80 je dosta propao i to zahvaljijući veoma tankoj plastici i nedostatku pažnje.
Vlasnik je samo odmahnuo rukom, "ma to ću da okrpim za pola sata, samo nek se osuši", tvrdeći da je probijan i krpljen već desetak puta.
Sa druge strane, gledao sam radove na LSI-jevom alu-gliseru, gde je lim na mestima bio toliko istanjen, da se nije mogao variti!
Bez obzira na farbanje i sređivanje, čamac opet na prvi pogled deluje staro, jednostavno, obrada lima ne dopušta toliku slobodu - barem ne za te male pare.
Mislim, šta god da uzmeš, teško da ćeš taj čamac terati duže od 10 godina, a onda sama izdržljivost ne igra ulogu.
Popravke su lakše i jeftinije na plastici (osim ako nisi alu-varioc), i rezultat popravke na plastici je estetski besprekoran, a var se uvek poznaje.
Komfor i bezbednost su na strani plastike, ali to je stvar dobrog projekta. Nema razloga da alu-čamac bude nesiguran, razlika je što se uglavnom proizvode u majstorskim radionicama bez pravog projekta. Kakvi su ti Djenini, ko će znati?!
Moj izbor bi bio plastični čamac, ali da manje zagledam "koliko može da razvije", a više pripazim na kvalitet i debljinu plastike i cele konstrukcije.
Specijal 801 nema duplo dno,jedino ako je vlasnik nesto prepravljao.
LSIjev gliser je star koliko godina?Verujem da ima 20-30god,pa nije malo i sluzio zar ne?
Prelomio sam u korist aluminijuma samo zbog odrzavanja,nista vise.
-
Onda nije Specijal 80! :smile:
Mada mislim da je čovek tako rekao. A da ima duplo dno - ima!
LSI- jev čamac je napravljen u vreme kada je Broj 1 iz Alan Forda bio mladić! :taunt: :lol:
Mislim da je stariji od svog vlasnika!
-
Imao sam titelca,znam 100%.
E sad,zavisi sta covek ocekuje od camca.Ako hoces da ga krpis i sredjujes 30ak godina onda je izbor prost-plastika.
Licno,hteo sam da izbegnem krpljenja,farbanja i gluposti pa prelomio u korist Al,cak mislim i da je cena skroz ok,ako je camac u Titelu 1400e,a Al 1300+ ondaglasam za Al.
Za sada sam zadovoljan,sve je ok,lepo ide (doduse sa 20hp),leti nije vreo da nije moguce sesti,skroz prihvatljivo.
-
@ goranče
Prelomio sam u korist aluminijuma samo zbog odrzavanja,nista vise.
Ovakvo razmišljanje je kod nekog glavni razlog propadanja čamaca(goranče nemislim na tebe)
Mnogi smatraju da plastiku netreba održavati pa u bukvalnom smislu ništa ne čine po tom pitanju.I aluminijum zahteva održavanje.
moj komšija je vlasnik Specijal 80 ,čamca koji je među prvim primercima izliven u Titelskom premiksu još davnih 70-ih , i pošto ga je poštovao i održavao kako bog zapoveda i dan danas posle više od 40g postojanja izgleda i zdrav je kao da mu je par godina.Oni koji su u bukvalnom smislu shvatili da plastika ne zahteva nikakvo održavanje više ih nevoze.
Situacija je ista i sa aluminijumom.Ako se neodržava propada i on, ako ništa drugo ono bar agresivnim galvanskim strujama, koje nagrizaju i AL.
A metal je metal , bio on čelik, aluminijum ili bilo koji drugi.Po meni plastika ima prednostpre svega zbog lakšeg održavanja pa i jednostavnijih popravki, U svakom slučaju izbor zavisi pre svega od svrhe u koje će se koristiti.
Ja drva iz šume dovlačim u metalnom čamcu, za pecanje i dnevne izlete koristim plastični.
Od svih brzih plastičnjaka najviše me je oduševio Tajmen (+merc.25) na vodi je poravnat svodom , podsetio me na strelu, i nisam primetio izdizanje pramca kao kod ostalih, savršeno horizontalno plovi
Da dodam Specijal 80 ima varijantu i sa i bez duplog dana
-
Nesporazum,nisam rekao da Al ne zahteva odrzavanje,ali u odrzavanje aluminijuma ulazi kontrola magnezijumskih protektora i toliko o tome.
Mozda postoji jos nesto oko odrzavanja AL a da nisam upucen?
O cemu god da diskutujemo uz pravilno odrzavanje ce sluziti mnoooogo godina.
Meni sama ideja da u godini izgubim X dana na sredjivanje i krpljenje plastike umesto na voznju nije zanimljiva. :)
-
Nesporazum,nisam rekao da Al ne zahteva odrzavanje,ali u odrzavanje aluminijuma ulazi kontrola magnezijumskih protektora i toliko o tome.
Mozda postoji jos nesto oko odrzavanja AL a da nisam upucen?
O cemu god da diskutujemo uz pravilno odrzavanje ce sluziti mnoooogo godina.
Meni sama ideja da u godini izgubim X dana na sredjivanje i krpljenje plastike umesto na voznju nije zanimljiva. :)
Ne Goranče , nije nesporazum, ja sam rekao da neki ljudi smatraju da al i plastiku netreba održavati(naglasio sam da nemislim na tebe, jer znam da si znalac po tim pitanjima).
Mislio sam na pogrešno razmišljanje nekih neiskusnijih, pogotovo početnika( na nikog određeno nemislim), pa se i dešava da ta plovila propadaju mnogo brže no što bi trebalo.
Ja moj poliesterski čamac poslednjih 12god, niti krpim, niti farbam, tako da to nespada u obavezni deo kod plastike,Krpi i farba onaj ko je neodgovoran i aljkav po pitanju redovnog održavanja
-
Odlutacemo od teme,sigurno. :agree:
Rekao bih da sve pocinje od vestine upravljanja,tj pristajanja.
Udaranje=krpljenje :)
-
Napisao sam mnogo toga o Aluminijumu,pa ako te ne mrzi potrazi.Plasticni camci su tipski,tj.oblik im zavisi od kalupa,dok aluminijumski daje vise slobode prilikom izrade.Najbolji alu camci su vareni,tu je bitna tehnologija da ne bi doslo do deformacija i naprslina,dok nitovani nisu tako dugovecni,jer vremenom propadne zaptivna masa i uvlaci se prljavstina.
Aluminijum ima veliku prednost u odnosu na plastiku i celik,prilikom starenja ne dolazi do zamora materijala(ne postane krt kao plastika),i pri niskim temperaturama ne menjaju mu se mehanicke osobine(celik i plastika postaju krti na niskim temp.).Najvaznija osobina materijala u brodogradnji je zilavost(materijal sme da dobije trajnu deformaciju,ali ne sme da dodje do loma),a tu su celik i alum. u prednosti,jer ce bolje da podnesu udarac nego plastika.
Sto se tice oblika korita,oko tabanasa nema sta toliko da se raspravlja,cene su im slicne u obe verzije kao i plovne karakteristike,za neke posebne modifikacije trupa taj motor je slab,ali bi se moglo napraviti korito koje ce imati dobru stabilnost kao tabanas,ali i udobnost po talasima izradom V korita sa suprotno nagnutim dnom i izvitoperenim koritom,sto je i dosta skuplje.
Estetika je na strani plastike,iako i alu camci mogu biti lepi,ali je potrebno dosta rada da bi se to postiglo,a to kosta.
-
zasto bi iko normalan kupovao camac da mu traje 40god?
-
Verovatno nikom camac ne treba 40 god.,ali je bitno da uvek ima neku vrednost,pa i posle 40 godina aluminijum moze da se proda u sirovine.Kada se prica o dugorocnoj isplativosti,misli se na radne brodove,koji ce zahvaljujuci manjoj masi,koristiti slabije motore,moci da prevezu vecu tezinu ili ce trositi manje goriva,nema korozije,dugovecnost...
Imam pasaru Vodicanku,'87 godiste,malo je nacela osmoza,pa sam je osvezio,ali ne bih ni to radio da nisam primetio(kao sto Zoran rece)100-tinak litara vode u komori.Kada sam video napuklinu na trupu,setio sam se da sam jednom prilikom udario u neko drvo koje je plutalo tik ispod povrsine vode(to je ta zilavost koju plastika nema).Prilikom krpljenja,otvorilo se jos dodatnih problema:mestimicna osmoza,trula daska na zrcalu(sto je zahtevalo odvajanje kabine i kokpita),pa onda na kabini trule sve letve koje su zalivene u plastici...Tako se saniranje jedne rupe pretvorilo u mukotrpan posao,Imao sam i mini shark camac,posto je dno po kojem hodam stalno ugibalo,odvojim duplo dno od korita,pa umesto nekog stirodura koji se sav raspao,a sluzio je kao distancer izmedju njh,stavim nove alu profile,zakrpim sve napukline i naravno promenim dasku na krmenom zrcalu(jer je bila trula).
Da ne nabrajam vise,problem te stakloplastike od koje se prave camci je sto upija vodu,zelkot(spolja) i topcot(iznutra)je stite od spoljnih uticaja,ali vremenom sve to ispuca i voda polako prodire,a sva ojacanja(obicno su to letve)vrlo brzo istrule,stakloplastika se raspada,stvara se osmoza.Prilikom restauracije sve to mora dobro da se osusi pre krpljenje,a za to je potrebno vreme i to lepo(u sred sezone) i naravno ne moze se raditi pored reke gde je velika vlaga.
Za razliku od toga bilo kakav posao sa aluminijumom je pesma,odseces,zavaris,obrusis i kraj.
-
Lako je tebi i meni da isecemo obrusimo i zavarimo :)
-
Da si probio korito na alu-čamcu, morao bi istog momenta da ga vadiš iz vode i popravljaš, ako bi uopšte uspeo da stigneš do obale.
Ovako, tvoj primer više govori o tvom nemaru, nego o lošem kvalitetu plastike. Da si tu pukotinu popravio u razumnom roku, ništa od kasnijih posledica se ne bi ni desilo.
Pritom, tvoja pasara nije baš primer kvalitetnog plastičnog plovila, pa opet, uz malo pažnje, traju i preko 30 godina, i trajaće još toliko! Pogledaj samo po našim marinama.
Na kvalitetnim čamcima, želkot ne može da propadne za 50 godina. Toliko je prošlo od kad je prvi čamac napravljen laminacijom sa poliesterskom smolom. Mnogi još uvek plove!
-
ako uzmemo u obzir naseg druga pingvina njegove potrebe i nacin eksploatacije camca svaka prica o plastici je suvisna!
sve te pasare i slicna sranja po marinama se koriste jednom ili ni jednom godisnje.
on svoj camac koristi i leti i zimi sedam dana u nedelji prevozeci njime svsta i svakog :)
ne retko se prema camcu ne odnosi bas nezno
ako uzme plastiku vrlo brzo ce se pokajati
-
ja ti kazem a ti kako hoces!
tvoje pare i tvoj camac :stop:
ali oskudacija je sg su pare skupe...
-
Video sam mnogo ulubljenih aluminijumskih čamaca, ali da je čamac od Al pukao, to nisam nikada video, a opet sam video i mnogo trulih plastikanera sa gomilu rupa po palubama, sa mnogo zakrpa na patosu čamca.... svaki plastični čamac koji ima laminirane drvene egije, kad-tad mora da ih menja jer jednostavno istrule.... svaki čamac koji ima duplo dno, kad-tad dobije vodu u isto... svi moji drugari koji imaju plastični čamac sa duplim dnom više od 10 godina, su isto morali da isecaju i ponovo rade jer im je voda ušla, ni sami ne znaju kuda... a voda je kurva, uvek nađe put...
a drugo,plastični čamac se radi serijski, a kad radite čamac od aluminijuma, radite ga po svom ukusu i potrebama i uvek imate unikatan čamac koji ako se o njemu vodi računa mogu da koriste i vaša deca i unuci... A zašto ne napraviti čamac za ceo život ?!?
-
Tajmen je odlican camac ali za varalicara ili coveka koji ima potrebu solo+1 .Opet ti ponavljam pingvin imamo i tajmena na klubu i titelku i dunase i komandera .... Koliko znam tvoje potrebe znaju cesto da budu takve da se u camcu nalaze i po 5 osoba koje nisu bas sitne gradje tajmen nije bas najbolje resenje u tom slucaju ne kazem da je los ali ... ima bolje za tu potrebu.Vodi racuna pocinju da se izvlace camci iskoristi priliku da u jednom trenutku mozes da sumiras sve utiske na licu mesta . :drinks:
-
Ovako, tvoj primer više govori o tvom nemaru, nego o lošem kvalitetu plastike.
Kakvom nemaru,nisam ja udario kolima u stablo,vec dnom camca u podvodno deblo,da sam ga video verovatno bih izbegao,pa nisam lud da se namerno sudaram sa balvanima po reci.
Da si probio korito na alu-čamcu, morao bi istog momenta da ga vadiš iz vode i popravljaš, ako bi uopšte uspeo da stigneš do obale.
Pa stvar i jeste u tome sto zilavost materijala ne dozvoljava da dodje do loma,pasara inace ide dosta sporo,a i plastika je dosta debela pa nisam ni ocekivao da ce puci tako lako.
Pritom, tvoja pasara nije baš primer kvalitetnog plastičnog plovila,
Mislim da gresis,jer su to nekada radile velike firme,sto mislis da se ovi novi camci prave od najkvalitetnije plastike?Vozio sam se na nekoliko plasticnih camaca tabanasa,toliko im radi dno prilikom glisiranja da nije bas prijatno.Mislim da je big fut dosta cvrst,onaj stariji model,ali mu treba jaci motor nego konkurenciji.
Ne kazem da su plasticni camci losi,vec da su aluminijumski u blagoj prednosti.
Ovo nije presudno,ali je interesantno,kad god se vozim u alu camcu ljudi me zaustave i raspituju se za camac,cak i kada ga prevozim na prikolici zaustave me na putu,u pocetku sam se plasio da se nesto nije otkacilo na prikolici,pa me zaustavljaju,ali sada sam vec navikao,dok se to sa plastikancem ne desava.
-
Hehehe, nisam mislio da si se namerno sudarao sa deblima, već da ga nisi baš odmah popravio! Osmoza ne nastaje preko noći, već si verovatno dobar deo sezone vozio čamac sa probušenim dnom.
Sam kažeš, pasara plovi polako, a plastika je ipak pukla. To baš ne svedoči o visokom kvalitetu. Ok, verujem da, barem kad su u pitanju manji čamci, alu lim jeste verovatno otporniji na proboj.
Što se novih čamaca iz srpske proizvodnje tiče, tu se slažemo, ubeđen sam da ih prave od najjeftinijeg mogućeg materijala! Baš zato ne mogu biti ni neki reper za kvalitet plastičnih čamaca.
Ne umanjujem prednosti alu-čamca, ali mislim da plastični može biti jednako izdržljiv i otporan, ako je kvalitetno napravljen.
Alu je odličan materijal, ali čamci koji se nude kod nas su rađeni po istom "projektu" kao i većina običnih čamaca od crnog lima.
Nije da su ovi dunasi i tajmeni ne znam kako dobro isprojektovani, uvek bih prednost dao V koritu, ali ipak je neko iz struke uradio kakav-takav proračun tih korita.
-
Bugari imaju na njihovim brodovima plasticne camce v korito,moze da se
vozi zavoznim veslima.Imao sam priliku da ga koristim,imao ortak ali ga prodao.To bi
ti leglo ko dupe na nosu.A spic i 1/4 kobilice okovana.Videcu da iskopam slike.Izuzet-
no plovni i podnose velike talase.Mislim da je duzina oko 6m.
-
Šteta što kod nas niko više ne nudi neki čamac poput Elana 401. Nije to bez razloga najprodavaniji čamac u Jugi svih vremena!
Jeste možda premalen, ali da se uradi sličan, a metar duži, to bi bila prava stvar! :good:
-
Sale ,djena je uradio tog DJENERALA (video je danas pingvin) , blagi v napred slicno comanderu ,pa ka krmi ravan , ide prica da su se malo zabavili i neki od struke odnosno da se kopirao neki LUND ili ALUMAKRAFT.Ali to stvarno ide ludo ,stabilno maksimalno za svoje proporcije i sece talase (jako dobro ih podnosi),manevarski pri punom gasu nedaje nikako utisak nesigurnosti ...
-
Pa eto, to može biti prava stvar!
Doduše, ima i onaj Narval 535, ali mislim da dosta odskače cenom od dunasa i sličnih.
-
sale ja pricam o aluminijumu plastiku sam izbacio samo iz razloga sto kod nas rade od najlosijeg kvaliteta, a aluminijum nosi svoju oznaku: al mg3 i tu nema prevare.
Uostalom pogledajte upravo na sajtu Lunda i alumecraft ,kao i na youtube klipove sta sve rade sa tim camcima a sto se tice postojnosti i kvaliteta pa oni postoje vec 65 godina. Tacno je da oni sada idu jedno 3 generacije ispred nas i koriste aluminijum sa oznakom MARIN. A mi smo tek dosli na al mg 3 a ima mg 4 i mg5 izmedju medjutim i ti sto su radjeni od mg3 ima modela starih po 10-12 godina i nista im nefali. Ono sto sam od nekih iz kanade dobio kao informaciju (Svezu)jako se cene trimaranska korita u tim manjim varijantama glisiranja sa nekim dodatnim modifikacijama sto kaze kempi okvasenog dela radi postizanja maksimuma performanci plovnosti i stabilnosti....
-
Boga mi Dacho ti se bash razumesh u nautiku i materijale :lol: :lol: :lol:
Valjda genetika.. :lol: :lol: :lol: :lol:
-
Daci je to struka zato i dete zna, nije on trgovac posteni kao njegov tata, Daco samo opleti neka se vidi ko zna znanje. :tenk:
-
djen-eral je zato sto i njegovo ime pocinje sa djen-a , ali ti si bio van zemlje pa si malo pino neke cudne cigare ...ali nema veze ti si nas drug :taunt:
vidi ti blagos meni kako stoje stvari sa kempiem ?
-
ne pravi se kontrašvanc zbog jačih motora... već zbog slabijih, da bi lakše izglisirali..... :slow_en:
-
mislio si dačeral :lol: :lol: :lol:
-
:taunt: :taunt: :taunt:
-
On ga inace pravi sa jednom velikom komorom pozadi al je onaj sto kod Buse stoji napravljen sa dve pozadi po posebnom zahtevu kupca.
Mislim da su nazad dve komore dosta prakticnije od jedne,jeste da je teze napraviti,ali bolji je pristup motoru,lakse je namestiti motor,komotnije je upravljati, a i vise mesta ima u dve komore nego u jednoj.Ustvari neznam zasto i prave jednu komoru,dali uopste ima neku prednost,jer je vecina camaca sa jednom komorom.
-
Čeliči se i preplivavaj Dunav do proleca,pa ćemo na proleće praviti. :muslim-man:
Možda do proleća i pojeftini Amulinijum.