Moja Ladja
E, ovako treba... => Oprema => Motori i oprema => Temu započeo: Kapetan 08, 05, 2009, 22:13:03 posle podne
-
Da li neko zna neki uredjaj koji se stavlja na benzinsko crevo i koji meri potrosnju benzina ?
-
Ja znam za karburatorske motore imao sam na autu.Radi na vakuum. Preseca se crevo za predpaljenje na karburatoru i tu umece instrument.
-
zove se protokomer i radi u saradnji sa kompjuterom motora (board computer), predpostavlam da si video :good:
-
Nešto slično je imala Lada Samara?!
-
board kompjuter nisam 'teo ni na kolima , pa mi prevarise zenu :drinks: i sad samo gledam u instant consumption
jel ima nesto za nas nauticare a da je jednostavno ?
-
BEZOBRAZNICI JEDNI
nema bre nista jeftino, najjeftinije je rezervna kantica.
a kako bi merio na sat ili na km?? :)
-
BEZOBRAZNICI JEDNI
nema bre nista jeftino, najjeftinije je rezervna kantica.
a kako bi merio na sat ili na km?? :)
pa isto ovaj instant consumption :) odlicna stvar :)
-
posto je Pera Garmin odsutan, ajde da ja budem PR za Garmin. :)
postoji sledeci uredjaj: GFS-10 Fuel sensor, (protokomer goriva NMEA2000, CaNET, od 7.5 do 190 l/h)
kaci se na neke modele GPS plotera koji podrzavaju NMEA2000 i/ili CaNET protokole.
-
Espresso hvala na pomoći!
GFS-10 se montira na crevo koje vodi gorivo od rezervoara do motora. Povezuje se na GPSMAP 4x0, 5x0 i 5x5 uređaje preko CANet kit-a sa terminatorima, ili na GMI-10, i MFD ekrane 4000 i 5000 preko NMEA 2000 mreže. Najveća mana mu je opseg merenja, minimalni protok na kome je pouzdan je 7.5l na sat, ispod toga meri ali je porcentualna mogućnost greške veća. Moguće ga je i fino podešavati da bi se dobio realniji protok kroz crevo.
Priključeni protokomer daje informacije o trenutnoj potrošnji, ukupno potrošenom gorivu, stanju rezervoara (uz kalibraciju i evidentiranje svakog točenja), a u kombinaciji sa GPS uređajem daje informacije i o dometu u km na trenutnom režimu.
Najmanji motor na kome smo ga testirali je dvotaktna Yamaha 60, i tu je dao iznenađujuće dobre rezultate obzirom da je uglavnom radio sa protokm ispod deklarisanog... U kombinaciji sa velikim motorima daje sjajne rezultate. Na žalost radi samo sa benzincima. Za dizele postoji malo drugačija sprava: FloScan.
Pored ovakvog ili sličnih protokomera, na Yamaha i Suzuki motore sa elektronskim ubrizgavanjem (40KS i više) i na neke brodske motore moguće je (uz manje ili više muke) priključiti NMEA2000 instrument poput GMI-10 pa direktno sa motora očitavati mnogo precizniju informaciju o protoku.
-
kod mene je motor od 50 konja e ono sto me zanima jeste potrosnja u leru i potrosnja kad dodam gas...
pokusavam da nadjem najoptimalniji RPM potrosnja/km
pero od garmina imam mozda reklamu u casopisu :) koliko bi me izasla najminimalnija investicija da bih mogao da insaliram doticni uredjaj..
-
Obratite pažnju na parametre:
RPM: obrtaji
MPH: Milja na sat ( brzina )
GPH: Galona na sat ( potrošnja, galon 3.7l )
MPG: Milja po Galonu ( domet, 1.65km na 3,7l)
I kao što vidiš najveći domet MPG je na najmanjem RPM! :good:
Ali nikad stići!
Posle kriva pada, ali nakon što izglisira onda je opet malo bolja, ali NIKAD kao na 1000RPM!
Tabela je za 50hp Yamahu 4 stroke, ali princip je isti i za ostale motore. Samo sve blago varira u zavisnosti od snage motora, korita i ukupne težine!
:drinks:
RPM MPH GPH MPG
1000 4.1 0.3 13.67
1500 5.4 0.5 10.80
2000 6.7 0.9 7.44
2500 7.8 1.2 6.50
3000 9.9 1.6 6.19
3500 14.4 1.9 7.58
4000 18.3 2.3 7.96
4500 22.4 2.9 7.72
5000 25.8 3.6 7.17
5600 28.4 4.8 5.92
Hteo sam da ubacim PDF, ali ima više od 201kb ! :suicide:
-
Korito u gornjem primeru je bilo teško malo preko 1000kg, a u ovom oko 550kg.
Ali je sada motor Yamaha F25 4stroke.
RPM MPH GPH MPG
1000 2.4 0.2 12.00
1500 3.7 0.3 12.33
2000 4.8 0.5 9.60
2500 5.6 0.6 9.33
3000 6.4 0.7 9.14
3500 6.9 1.2 5.75
4000 12.3 1.7 7.24
4500 19.5 1.8 10.83
5000 22.8 2.1 10.86
5500 26.0 2.3 11.30
5800 27.8 2.6 10.69
Zaključak, bolje je gurati teže korito jačim motorem.
Ako imaš para baš te briga za potrošnju!
Ako si siroma, kupi max 25hp! :blush2:
:)
-
da ali u idealnim uslovima,tj bez strujanja vode ili nizvodno,ne vazi kad ides uzvodno jer ti treba vec odredjena snaga da savladas otpor vode
-
Naravno da se parametri vetra i strujanja vode moraju uzeti u obzir, ALI PRINCIP je BITAN!
Najmanja potrošnja je na malim RPM i posle ODMAH nakon izglisiravanja!
Stime što je MPG najveći na malim RPM!
Pravilo je UNIVERZALNO, samo se parametri menjaju.
Zato je najbolje nabaviti ORIGINAL - Yamaha Performance Bulletin, odnosno za vaš motor konkretno.
Korita ne pašu, ali nadjete nešto približno, uvek ima 2-4 modela za dati motor!
:good:
P.S. Ja sam merio potrošnju uzvodno i nizvodno Apatin - Djerdap, ujedno sam kontrolisao RPM (dok mi obrtomer nije crkao / stajao na suncu na aluminijumu i verovatno se ugrejao na preko 70C :sorry: ) i sve je skoro u dlaku kako je Yamaha napisala za F25A !
-
na deplasmancu je kriva zeznutija u korist potorsnje (veca potrosnja) :(
za desplasmance je bitno koji je to RPM najbrzi a najmanje trosi , da li je blizu rela ili je blizi recimo 2/3 gasa , a sve to je od camca do camca...
za gliser se slazem sa svim gore napisanim, ja RIB izglisiram sa FULL gasom a onda smanjim na recimo 1/2 gasa i tu drzim na brzini recimo tu gubim 20-30% (barem onako po utisku)...
-
Hmm, moram da priznam da pošto nisam preterano zagledao ono što nemam ili ne nameravam nabaviti u skorije vreme, da sam se poprilično iznenadio kad sam pregledao potrošnju za motore od 50hp i veće, 4-taktne i 2-taktne.
Evo prosleđujem Yamahin link pa nek svako gleda ono što mu je zgodno.
http://www.yamaha-motor.com/outboard/products/perfbull.aspx?ls=outboard (http://www.yamaha-motor.com/outboard/products/perfbull.aspx?ls=outboard)
Hull type SKIFF je veliki tabanaš sa konzolom bez kabine.