Moja Ladja

E, ovako treba... => Tehnike i saveti... => Temu započeo: skipper 02, 05, 2009, 23:17:36 posle podne

Naslov: Uticaj vrlo spore vožnje na vanbrodski motor
Poruka od: skipper 02, 05, 2009, 23:17:36 posle podne
Uticaj vrlo spore voznje na vanbrodski motor

( Ovo pitanje mi je postavio prijatelj, a ja ga postavljam Forumu )

Imam jednu malu nedoumicu. trenutno posedujem gumenjak s Tomosom 4 koji vozimo gotovo svaki vikend od maja do oktobra plus ceo godisnji odmor. Zena i ja obozavamo lagani obilazak obale. Obzirom da se vozimo vrlo sporim tempom, tek nesto vise od lera, pretpostavljam da je to sve samo ne optimalni rezim rada. Namera mi je, iskljucivo zbog rezerve snage, uzeti motor oko 10 KS, ali se bojim da ce novi 4T motor to jos teze podneti nego stara, ali pouzdana cetvorka.

Da li je bolje, u slucaju promene motora, uzeti nesto manje snage ili to nema veze?

Zahvaljujem unapred.
 
Naslov: Odg: Uticaj vrlo spore vožnje na vanbrodski motor
Poruka od: Outboard Master 02, 05, 2009, 23:30:04 posle podne
nema tu nikakvih problema , manji 4t motori i nevole bas da se drze na punom obrtaju stalno  :taunt:. moje misljenje neka uzme neki 4t od 6 - 8 ili cak 10 ks motorce slobodno bez brige . dok npr. moja selva 15ks 2t nevoli male obrtaje i skroz laganu voznju (kao i njen vlasnik  :on_the_quiet: ) nekad se naljuti i ugasi se  :taunt: .
Naslov: Odg: Uticaj vrlo spore vožnje na vanbrodski motor
Poruka od: mossi 02, 05, 2009, 23:34:35 posle podne
Koliko sam zapamtio, jedna  od razlika imeđu 2t i 4t, je da je 4t pogodan za upravo tu - LER brzinu!  :good: :dance1:
Naslov: Odg: Uticaj vrlo spore vožnje na vanbrodski motor
Poruka od: zoki novus 02, 05, 2009, 23:40:32 posle podne
pa cetvorka i jeste poznata po tome da najgore radi na malom gasu
Naslov: Odg: Uticaj vrlo spore vožnje na vanbrodski motor
Poruka od: Kapetan 02, 05, 2009, 23:41:04 posle podne
Koliko sam zapamtio, jedna  od razlika imeđu 2t i 4t, je da je 4t pogodan za upravo tu - LER brzinu!  :good: :dance1:

tako sam i ja mislio ?
meni se cini da se moj 2t motor pomalo buni na malom brodju obrtaja (1100 tu mi je ler)


ujendo koji je broj obrataja optimalan za ler?
Naslov: Odg: Uticaj vrlo spore vožnje na vanbrodski motor
Poruka od: mossi 03, 05, 2009, 00:00:22 pre podne
Evo šta kaže Yamaha 25hp 4T: 975+-50 obrtaja.
Naslov: Odg: Uticaj vrlo spore vožnje na vanbrodski motor
Poruka od: Kapetan 03, 05, 2009, 00:01:59 pre podne
kako se kaze ler gas na engleskom da malo proguglam ionako sam planirao da opet stelujemo malo ler:)
Naslov: Odg: Uticaj vrlo spore vožnje na vanbrodski motor
Poruka od: skipper 03, 05, 2009, 00:05:16 pre podne
Kod mene na Evinrude 175 ler je na 650 o/min.
Naslov: Odg: Uticaj vrlo spore vožnje na vanbrodski motor
Poruka od: mossi 03, 05, 2009, 00:06:56 pre podne
LER Gas - IDLE RPM
Naslov: Odg: Uticaj vrlo spore vožnje na vanbrodski motor
Poruka od: Kapetan 03, 05, 2009, 00:19:23 pre podne
znaci da obaram na oko 650-750
Naslov: Odg: Uticaj vrlo spore vožnje na vanbrodski motor
Poruka od: Outboard Master 03, 05, 2009, 10:39:20 pre podne
Koliko sam zapamtio, jedna  od razlika imeđu 2t i 4t, je da je 4t pogodan za upravo tu - LER brzinu!  :good: :dance1:

a sta sam ja rekao u mom postingu drugacije ??


zitat: manji 4t motori i nevole bas da se drze na punom/visokom obrtaju stalno = znaci da 4 taktni motor sa malim obrtajima t.j laganom voznjom to bolje savlada nego 2 taktni motor koji nevoli mnogo niske obrtaje.


Naslov: Odg: Uticaj vrlo spore vožnje na vanbrodski motor
Poruka od: Outboard Master 03, 05, 2009, 10:49:32 pre podne
znaci da obaram na oko 650-750



nemozes ti sa karburatorskim 2 taktasem da oboris na 650 ili 750 o/m. to skipperov e-tec moze. za tvoj je neki standard tu oko 900 do 1100 o/m.
Naslov: Odg: Uticaj vrlo spore vožnje na vanbrodski motor
Poruka od: Kapetan 03, 05, 2009, 13:34:35 posle podne
nemozes ti sa karburatorskim 2 taktasem da oboris na 650 ili 750 o/m. to skipperov e-tec moze. za tvoj je neki standard tu oko 900 do 1100 o/m.

da li je dobra ideja da ga obaram sve do momenta kada ubacuje u brzinu bez problema i vozi ? sada je bas tu negde gde si opisao 900-1100 obrtaja i ne pravi frku ... i ono sto je meni extra bitno sada parkira mnogo lakse nego ranije kad aje ler bio na 2000 obrtaja
Naslov: Odg: Uticaj vrlo spore vožnje na vanbrodski motor
Poruka od: Kapetan 04, 05, 2009, 12:32:41 posle podne
takav je bio kada je dosao :) a ja sa u motore nesto ne razumem ..

bane je uspeo da obori na recimo 1100 obrtaja .... ali desava se cudna stvar...
kada ubacim u brzinu bez da dodam dodatni gas br obrtaja je 1100 ali kada izbacim iz brzine broj obrtaja je 2000 ???

kako to ?
Naslov: Odg: Uticaj vrlo spore vožnje na vanbrodski motor
Poruka od: Kapetan 04, 05, 2009, 13:20:06 posle podne
Proveri ti daljinske komande.... znaju da ponekad prave problem.


to i meni mirise na problem ... spustam gas sa recimo 2600 do 1100 onda upoadne u ler i samo skoci na 2000 ... polako se digne na 2000 .. i kada hocu u rikverc da bih izbegao ono BUM moram oma sa minimalnog lera (u brzini) da prebacim u rikverc i cuje se samo slabo TUCK  ...
Naslov: Odg: Uticaj vrlo spore vožnje na vanbrodski motor
Poruka od: mossi 08, 05, 2009, 22:50:55 posle podne
Evo danas odradili servis, promena filtera i ulja u motoru. Yamaha F25
Nakon toga, instalirali Obrtomer.
Ustanovili da radi!  :good:
Ustanovili da je ler na 1100 .. ipak malo previsoko.
(http://i238.photobucket.com/albums/ff69/fb_mossi/1a60afa0.jpg)
Spustili na 930!
(http://i238.photobucket.com/albums/ff69/fb_mossi/beff6e6e.jpg)
 :dance1: :dance:
 :drinks:

SLike su mobilnim..  :smile:
Naslov: Odg: Uticaj vrlo spore vožnje na vanbrodski motor
Poruka od: skipper 09, 05, 2009, 15:59:43 posle podne
Proveri kao što kaže Duke dalinske komande, tj. sajle, moguće je da su kratke i nategnute pa zbog toka pravi probleme.
Naslov: Odg: Uticaj vrlo spore vožnje na vanbrodski motor
Poruka od: SALE NB 09, 05, 2009, 18:54:09 posle podne
Danas sam se stvarno "nauživao" spore vožnje sa mojim 2T Johnsonom.
Duga spora vožnja deluje tako na motor da isti crkne!
Mislim da se ugasio jedno 15 puta. Samo za usporedbu, od kada ga imam, pa do danas se ugasio možda 2-3 puta, kad ostane bez goriva.
 :aggressive:
Znači, izuzetno spora vožnja ( na leru),nije za 2-taktaše! I tačka!!!  :wild:  :dance:
Naslov: Odg: Uticaj vrlo spore vožnje na vanbrodski motor
Poruka od: Kapetan 09, 05, 2009, 19:29:32 posle podne
Danas sam se stvarno "nauživao" spore vožnje sa mojim 2T Johnsonom.
Duga spora vožnja deluje tako na motor da isti crkne!
Mislim da se ugasio jedno 15 puta. Samo za usporedbu, od kada ga imam, pa do danas se ugasio možda 2-3 puta, kad ostane bez goriva.
 :aggressive:
Znači, izuzetno spora vožnja ( na leru),nije za 2-taktaše! I tačka!!!  :wild:  :dance:

ceo dan je bio na 1100 na protestu  i nije se zalio :) a tebi se zakacio konopac oko elise :)
Naslov: Odg: Uticaj vrlo spore vožnje na vanbrodski motor
Poruka od: SALE NB 09, 05, 2009, 19:33:31 posle podne
Danas sam se stvarno "nauživao" spore vožnje sa mojim 2T Johnsonom.
Duga spora vožnja deluje tako na motor da isti crkne!
Mislim da se ugasio jedno 15 puta. Samo za usporedbu, od kada ga imam, pa do danas se ugasio možda 2-3 puta, kad ostane bez goriva.
 :aggressive:
Znači, izuzetno spora vožnja ( na leru),nije za 2-taktaše! I tačka!!!  :wild:  :dance:

ceo dan je bio na 1100 na protestu  i nije se zalio :) a tebi se zakacio konopac oko elise :)

To je bilo 15. gašenje, u predhodnih 14 nije bilo konopca  :taunt:
Naslov: Odg: Uticaj vrlo spore vožnje na vanbrodski motor
Poruka od: Kapetan 09, 05, 2009, 19:35:03 posle podne
To je bilo 15. gašenje, u predhodnih 14 nije bilo konopca  :taunt:

nisi proveravao ... da ja nisam pogledao bilo bi i 16 gasenja ... :taunt: :taunt: :taunt: