Moja Ladja

Nautika opšta... => Iskustva sa vode => Temu započeo: nauticant 05, 08, 2011, 21:15:09 posle podne

Naslov: osoljeno !-jedrilica ;Navona; na jadranu
Poruka od: nauticant 05, 08, 2011, 21:15:09 posle podne
"Navona" osoljena,


E pa drustvo, ovog leta "Navona" osoljena u Jadranu. Destinacije Boka, Bigova i oko Lustice. Bilo dobrog jedrenja skoro svaki dan, pomalo ukrstenih talasa... pa cak i malo morske bolesti kod kapetanovog kapetana

Iskustvo iz CG vise nego dobro.

Naslov: Odg: osoljeno !
Poruka od: Bucho 05, 08, 2011, 21:34:38 posle podne
Nadamo se nekoj reportazici sa sto vise slika. Posebno bi obradovao mene, jer je to moj omiljeni deo CG obale. Dobar deo godine provodim u Boki, t.j. u Stolivu :drinks:.
Naslov: Odg: osoljeno !
Poruka od: Zoran 05, 08, 2011, 21:52:08 posle podne
Cestim,skokni do Italije.
Naslov: Odg: osoljeno !
Poruka od: nauticant 05, 08, 2011, 22:39:29 posle podne
Hvala Kizo al kasno za Italiju, pre cu do Hungary jer je ladja ponovo na Savi

A evo i neke fotke, prvo za Bucha.

Na prvoj je pogled na Stoliv sa puta iznad Perasta i u crvenom krugu "Navona" na svojoj bovi...pa dalje...jedrenjak koji zaklanja Stoliv, koji je postao nas san i jednom ce takav mozda biti nas
Naslov: Odg: osoljeno !
Poruka od: nauticant 05, 08, 2011, 23:02:14 posle podne
Lustica mi je uvek izgledala najatraktivnije na CG primorju. Ovo je (nekada divlja) plaza preko puta Mamule i one crkvice na ostrvcetu. Tu plazu je kazu uzeo neki Rus i odlicno je sredio. Stavio lik plasticne pontone, gumene penjalice i druge aqua rekvizite za decu, neizivljene klipane i domorodce, postavio lezaljke i suncobrane na pontonima, restoran na vodi itd. Izmedju ostrvca gde je crkvica i obale  stavio bove za brodice kojih ima poprilicno. Zgodno je izgleda i za nocenja obzirom da je zaklonjeno ostrvcem od otvorenog mora a kopnom od juga. Na obali ima i tuseva sa slatkom vodom a morska voda je neuporediva - prozirna u odnosu na zaliv. Moguc je i vez za pomenuti plasticni ponton sto je jos komfornija varijanta, kao jedrilica na fotografiji

Druga fotka je sa mola u Bigovi. Bigova je raj za jedrilicare, otvoreno more blizu, vetrovi svakodnevni, ne prejaki - taman taman. Voda tirkizna
Naslov: Odg: osoljeno !
Poruka od: nauticant 05, 08, 2011, 23:08:28 posle podne
Koga zanimaju tehnicki detalji, ovako je to izgledalo
Naslov: Odg: osoljeno !
Poruka od: nauticant 05, 08, 2011, 23:12:52 posle podne
I malo romantike za prave kapetane (kapetanove kapetane)
Naslov: Odg: osoljeno !
Poruka od: nauticant 05, 08, 2011, 23:16:29 posle podne
...a kad naidje vaki brod i doda gas izlazeci iz hercegnovskog zaliva, spasavaj se ko moze...bili videli i osetili
Naslov: Odg: osoljeno !
Poruka od: Kapetan 06, 08, 2011, 00:30:42 pre podne
uh prijatelju zavidim ti :)

reci mi jedrilicu su transportovao sa kolevkom ili bez ? koliko je to siguran nacin transporta?
Naslov: Odg: osoljeno !
Poruka od: nauticant 06, 08, 2011, 08:58:34 pre podne
Mozda se ne vidi bas najjasnije na ovoj fotki sa dzipom, nema tu posebne kolevke. Uradjena je prepravka prikolice tacno prema jedrilici i brod se nije makao bukvalno ni milimitar od utovara do cilja. Ej, kad nije bilo potrebe da se gurtne dotegnu ni jednom tokom puta. Svaka cast majstoru Goranu Novcicu.

Medjutim ima tu nesto drugo, ja sam se dugo dvoumio oko kobilice i bas zbog transporta modelirana je da bude plitka a dugacka kako bi spustio teziste za duga putovanja sto se pokazalo veoma dobro. Gaz mi je svega 90cm sto se sa balastom od oko 360-400kg pokazalo sasvim OK.
Naslov: Odg: osoljeno !
Poruka od: Kapetan 06, 08, 2011, 09:26:23 pre podne
sve jasno , ja imam 1,4 metra gaz i dole je oko 390 kila tako da bih ja morao bas dosta prepravki da pravim :(
Naslov: Odg: osoljeno !
Poruka od: miodragi 06, 08, 2011, 11:01:56 pre podne
Samo još da doznamo koji je to model jedrilice, a radimo na tome. Izgleda mi odlično, ali šta da radim kada nikad nisam jedrio? Pozdrav.
Naslov: Odg: osoljeno !
Poruka od: miodragi 06, 08, 2011, 11:03:07 pre podne
Moram nekako Voji pokazati ove slike.
Naslov: Odg: osoljeno !
Poruka od: nauticant 06, 08, 2011, 11:28:51 pre podne
Kazi Voji castim rucak nema razloga da to krije, a to sto nisi jedrio nema nikave veze. Nisam ni ja do pre par godina, brzo se to uci. Ne znam koliko ti je visoka nadkabina, verovatno ne preko 60-70 cm. Meni je bum na 70 cm od krova kabine, sigurno i kod tebe ima mesta za jarbol i bum, a ako i nema, podigne se bum malo...

Jedrenje je nesto najlepse sto sam probao u zivotu, taj osecaj slobode i moci prirode je neuporediv. Verovatno je mozda samo letenje iznad toga. Voleo bih da paraglajderisem al nije za moje godine da pocinjem sa tim a i malo sam vise komformista kad bolje razmislim
Naslov: Odg: osoljeno !
Poruka od: Kapetan 06, 08, 2011, 13:21:12 posle podne
Jedrenje je nesto najlepse sto sam probao u zivotu, taj osecaj slobode i moci prirode je neuporediv.

apsolutno se slazem !
Naslov: Odg: osoljeno !
Poruka od: nauticant 06, 08, 2011, 21:17:15 posle podne
Lepa ti ladja kapetane, vidim te danas sa sidra na spicu Ade Medjice kako ode uzvodno sa otvorenim jedrima za nekim zelenim brodicem, bas ti lepa. A ona genova domacinska, mora da dobro tutnji.

E, a gledam nesto specifikacije Aloa 23, gaz ti je 1,1m sto znaci svega 20 cm veci nego kod mene. Sa dobrom prikolicom i eventualnim dodatnim podesavanjem sa Novcicem, mislim da bi bez problema mogao da je vuces
Naslov: Odg: osoljeno !
Poruka od: zorter 07, 08, 2011, 17:54:42 posle podne
Majstore, svaka cast !!! :good:
Naslov: Odg: osoljeno !
Poruka od: Kapetan 08, 08, 2011, 10:30:01 pre podne
Lepa ti ladja kapetane, vidim te danas sa sidra na spicu Ade Medjice kako ode uzvodno sa otvorenim jedrima za nekim zelenim brodicem, bas ti lepa. A ona genova domacinska, mora da dobro tutnji.

E, a gledam nesto specifikacije Aloa 23, gaz ti je 1,1m sto znaci svega 20 cm veci nego kod mene. Sa dobrom prikolicom i eventualnim dodatnim podesavanjem sa Novcicem, mislim da bi bez problema mogao da je vuces

e bre sto se ne javi , presli smo preko 20 i kusur kilometara kombinovano motor jedra prosecna brzia oko 9 km uzvodno (sava - dunav)

dotle sam imao vetra posle ade medjice skoro ni dah ali nisam hteo da spustam jedra sve u nadi da ce malo zaduvati, sto se naravno desilo cim smo se vezali za obalu , al ajd barem je vetar rasterao komarce ... zelena ladja je zoki novus islo smo kod zorana na 18 km ...

negde pise 1,1 negde na netu 1,4 , moracu da izmerim jednog dana nisam se setio kada je ladja bila na suvom ...

sa novcicem saradjujem vec 3-4 godine moracu da ga cimnem i pitam sta i kako mada mislim da mi nova prikolica i kolevka  ne gine
Naslov: Odg: osoljeno !
Poruka od: nauticant 08, 08, 2011, 13:06:40 posle podne
Bio na sidru, podaleko...
Naslov: Odg: osoljeno !
Poruka od: Kapetan 08, 08, 2011, 15:29:01 posle podne
na moru sam jedrio sa duplo vecim brodom (15 metara) pa ne mogu da poredim , reci mi kako se tebi cine razlike more - reka sto se jedrenja tice?
Naslov: Odg: osoljeno !
Poruka od: nauticant 08, 08, 2011, 16:35:08 posle podne
Na moru su mnogo stabilniji vetrovi, bez ili sa vrlo retkim refulima, pa kada uhvatis pravac uzivanje traje li traje. Vezem kormilo i odem na provu a ono ide li ide, ne menja pravac. Preko celog dana imas maestral retko je bezvetrica. Drugo, nemas recni tok pa i slabi vetrovi imaju smisla a nisam nesto nailazio na jace morske struje. Bilo je manjeg talasanja, more 2 i na granici 2-3 a sasvim retko 3, pa ti ne mogu reci kako to izgleda u nekim ozbiljnijim uslovima. Vetra je bilo bas pristojno. Narocito je promaja na Verigama a tu iza Gospe od Skrpjela prema Morinju ima i silovitih refula. Najveca izmerena brzina jedrenja na belim jedrima(glavno i flok) bila mi je 6.4 cvora, a samo sa genakerom 5,7. Vidim tamo je moda, svi nesto plove sa glavnim jedrom i motorom, ja nisam shvatio poentu iako sam probao - meni zao jedara da gore na suncu ako vec motor radi. Ispalo da sam jace vetrove imao u zalivu nego na otvorenom, valjda bolji cug. Najlepse jedrenje mi je bilo u hercegnovskom zalivu kada smo iz Perasta isli prema Zanjicama. Bas je muski duvalo, uhvatio lep bok i samo mete...dosli nadomak Njivica pa letali u pravcu Mamule, e tu usporilo jer smo morali vrlo ostro u vetar, upalim motor uz jedra i to je bilo lepo, 3-4 cvora pentranje a moras tako da bi promasio neki stenoviti rt na cosku. U nekom mometnu pogubis se izmedju motora i jedara kad naidje veci talas pa ne znas sta treba uraditi, naravno prva reakcija  eliminacija uticaja motora a verovatno bi bilo efikasnije prihvatiti se odmah jedara...Potpuno je druga prica u odnosu na reku, al cini mi se da reka brze izgradi refleks i osecaj za oprez pa je posle lakse privikavati se na more
Naslov: Odg: osoljeno !
Poruka od: Kapetan 08, 08, 2011, 16:56:56 posle podne
tako nekako sam i ja cuo, bas sam jedrio na tivatskoj regati tim podnebljem pa smo posle isli za bar i secam se tog rta ali on je bas duboko recimo na 12 metara ? ako govorimo o istom podvodnom rtu ....

kad pominjes stanje mora, da li se drzis ove skale:

stepen bofora                   1           2          3           4            5              6             7                8                9

srednja visina talasa (m)      0,05       0,3        0,9        1,5          2,5          4,9           7,6             11               15

srednja duzina talasa (m)     2            8          22         34           50           87           120             163              230


sto se motora tice mi smo ga koristili pri prelasku Jadrana radio je samo kada nas vetar nije gurao preko 7 covorova onda smo ih palili ... ja sam juce prekjuce bas isao kombinovano motor jedra, ako imas cilj onda koristis motor jedra ako smao jedris nema razloga da palis motor sem u povratku...

mene recimo motor gura oko 9 km na cas uzvodno pa ako nema vetra da mi poklopi tu brzinu ja palim motor ako ima gasim motor... sve je do broda kada ces upaliti motor i gde mu je krstareca brzina ... naravno ako sam izasao na vodu samo da jedrim ne palim motor do povrtka u marinu ...
Naslov: Odg: osoljeno !
Poruka od: nauticant 08, 08, 2011, 18:17:22 posle podne
Odprilike to se poklapa sa ovom skalom koju si dao.

Od samog jedrenja i finesa vezanih za to na moru je sigurno jos vaznija stvar oprema i izbor mesta za sidrenje. Sve mora biti mnogo ozbiljnije nego u recnim uslovima, narocito kada se planiraju nocenja. Pokazalo se da je sonar/fishfinder mnogo koristan upavo za izbor mesta za sidrenje najpre zbog merenja dubine. Morsko korito cesto prilicno strmo izlazi prema obali i za cas se desi da si na sidru preblizu obali. Drugo, vazno je da sidro ne rinuje/ore prema dubini jer ce pustiti. Zato je sonar vrlo praktican kod upoznavanja dna i dobrog pozicioniranja sidra. Sidro, lanac i kanap sam uzeo znatno robusnije od onih sto sam koristio na reci. Desetak metara lanca 8mm (umesto ranije 6 mm), 50 m  sidrenjaka ona (tro-pletenica) od 12 mm (mozda cak 14mm, pogledacu) i sidro tipa Bruce 10kg namerno predimenzionirano za "Navonu" namenjeno za teze uslove i nocna sidrenja. U dnevnoj upotrebi bio je Danfort 8kg i korektno je radio mada na moru ne bih smeo nociti na njemu. I danju sam mu uvek pustao nesto duzi sidrenjak pa se moralo voditi racuna o krugu koji brod opisuje ako duva.

Kod izbora mesta za sidrenje, od velike pomoci moze da bude Garmin koji ima nauticke opcije (60, 72, 62, 78 itd) i nudi ti sam najbliza sidrista.

Ovaj mali stenoviti rt koji pominjem je sasvim levo na Lustici na izlasku iz hercegnovskog zaliva, nekako je tesko pogoditi ugao jedrenja a da ga promasis i da odes vise prema Mamuli da bi prosao bez novog letanja.   

Pokapirao sam ja kombinovano koriscenje jedara i motora al srce me zaboli kad jedra pocnu da lamataju, onda odmah skidam flok jer on prvi pravi probleme i onda koliko jos moze idem uz glavno dok i ono ne pocne da mlatara. Ovde na reci me ponekad mrzi i da dizem jedra, da posle vracam navlaku i da ih slazem, e a tamo i po pet-sest puta dnevno nije mi problem... i svaki put uredno slozim glavno preko buma, pokrijem navlakom, folk slozim i zavucem u njegovu navlaku al ostane zakacen na prednjem straju.

Pred Perastom smo videli jedrilicu "Kaurin" duzine oko 7-8m kojoj se tokom jedrenja slomio jarbol, pukao na oko 50cm od pete. Dosla je iz Prcnja i tu jedrila pred Perastom. Bas je duvalo tog dana, ali ipak ne tako silovito, verovatno da joj pripone nisu bile dovoljno stegnute. 

Imao sam i ja jednu rizicnu situaciju, al to je bilo kada mi je pri spustanju jarbola taman kada sam olabavio pripone, naisao talas i bogato me zaljuljao. Gledam kako se jarbol 4-5cm odize od stope prvo na jednu pa na drugu stranu i tako dok nije stalo, a onda brzo brzinski da ne moze brze, spustaj jarbol pre nego naidje neki drugi talas...

Preporucujem ovaj tekst, bice ti zanimljiv

http://www.morsko-prase.hr/2006/index.php?option=com_content&task=view&id=6463&Itemid=55 (http://www.morsko-prase.hr/2006/index.php?option=com_content&task=view&id=6463&Itemid=55)