Moja Ladja
E, ovako treba... => Majstorije i popravke - Uradi sam.. => Temu započeo: mossi 27, 07, 2011, 10:14:46 pre podne
-
Kao što rekoh nakon što nabavim potreban materijal, počinjem sa izradom
pre svega rešenja nogostupa/lestvice na uglu krmene daske čamca.
Znači to je apsolutno primarno, trim je sekundarni i ako može extra
ako ne može, ok šta da se radi.
Ugaoni nogostup bih napravio sa obe strane tako da ima estetsku simetriju
Koliko će estetski i ispasti to ćemo da vidimo.
Oko projekta nogostupa nema puno pametovanja ali oko trim taba ima:
Moja krmena daska tj korito se završava tako što imam 70cm ravnog dna kroz sredinu,
a krajevi se uzdižu levo desno po 6cm u dužinu od 36cm.
Tako da imate polu V korito, ravnog dna i blagih uglova.
Taj oblik je dobar ali ja imam manjak snage (25hp 4t) na težinu čamca od 600-700kg
A i prilikom brzina od 12-18km/h pravi poprilično velike krmene talase.
Svaka pomoć i ideja pa i komentar su dobro došli.
Nemojte se ustručavati, nego kažite šta mislite.
:drinks:
Slede fotke
-
Dopada mi se ono resenje na slici sa jamahom 90,trim stepenice.Samo nemoj da zaboravis da je taj trim fiksan.Takodje treba
dodati par stepenika (merdevine) za u vodu.Licno bi napravio model od spera i zasrafio bi ga.Tako bi malo eksperimentisao za naj-
bolji ugao.Posle je sve rutina. :drinks:
-
Ako misliš da zadržiš motor, dodaj mali trim u kontri (kontrašvanc) ali nemoj preterati.... lakše će ga izglisirati.... ako preteraš , nabijaće pramac na vodu...
malo eksperimentisanja do konačnog fiksiranja...
ako planiraš jači motor, onda samo produžetak vodene linije u ravni sa dnom čamca.... moje mišljenje :new_russian:
-
To sa motorom i čamcem ima barem dve polemike:
- motor sam kupio nov, a treba da ga menjam za veći: nov ili polovan (nov, mnogo para; polovan, ni prvi put ga nisam hteo) :lol:
- čamac dobar pecaroški, čak JAKO dobar, u opciji je samo brodić 8-10m :)
Znači ostaje sve kako jeste.
Nabošćemo pravu elisu, čim nabavim 10x10 prohrom.
Kako rekoh primarni je nogostup:
1. Jako je teško popeti se iz vode jer su stranice 60cm
2. Već nekoliko puta bi se bućnuo/rashladio na pecanju, a bez izlaska na obalu.
3. Ode mi čamac kao Kapetanu, a ja ne mogu da se popnem na njega. :stop: :lula:
4. Ispadneš u vodu, lak način da se popneš nazad, a sam si na vodi.
5. itd ...
-
A da postavis sarke i klizac sa osiguracem,pa na vodi stelujes nagib??? :scratch_ones_head:
-
ovako je kod mene urađeno....
-
To sa motorom i čamcem ima barem dve polemike:
- motor sam kupio nov, a treba da ga menjam za veći: nov ili polovan (nov, mnogo para; polovan, ni prvi put ga nisam hteo) :lol:
- čamac dobar pecaroški, čak JAKO dobar, u opciji je samo brodić 8-10m :)
Znači ostaje sve kako jeste.
Nabošćemo pravu elisu, čim nabavim 10x10 prohrom.
Kako rekoh primarni je nogostup:
1. Jako je teško popeti se iz vode jer su stranice 60cm
2. Već nekoliko puta bi se bućnuo/rashladio na pecanju, a bez izlaska na obalu.
3. Ode mi čamac kao Kapetanu, a ja ne mogu da se popnem na njega. :stop: :lula:
4. Ispadneš u vodu, lak način da se popneš nazad, a sam si na vodi.
5. itd ...
Ja sam to resio kupovnim prohromskim stepenicama.
http://www.tehnonautika.rs/?page_id=80 (http://www.tehnonautika.rs/?page_id=80)
-
Šarke su dobre! :good:
Ali Budensova slika je ono što mi se do sada najviše dopada! :dance1: :yahoo:
E sad kod mene to treba da se lomi jer ja bih upravo da onih 70cm ravnog dna,
"proširim" na Budensov način, na recimo 120cm, tj po 25cm sa svake strane.
Tj kontrašvanc tj trim bi zahvatao samo one delove koji su kosi.
Moraću da nacrtam da bude jasnije, ali polako se spremam za odlazak na vikendicu,
a tamo nemam konfor pravog Interneta.
Vidimo se za koji dan! :shout:
:drinks:
-
Мосси, која је сада елиса на мотору?
-
Mossi,
za izlazaki iz vode mozes da napravis merdevine od kanapa i letvica. Lako se skladiste, ne zauzimaju mnogo prostora, a i
lako se "bace" u vodu. Po meni su prakticnije od bilo kojih metalnih merdevina.
-
Mosi,merdevine od kanapa su glupost.Kad krenes da se penjes pobegnu pod camac,znaci zaboravi.
Tebi bi bila prava stvar merdevine na prmcu,em pri ulazenju ne remetis ravnotezu,em se lepo ocedis do
kokpikta.
-
Gliserska korita su kratka i siroka,pa im krmeni dodatci pomazu da lakse izadju iz vode jer daju bolji uzgon.Tvoj camac je dovoljno dugacak za izlazak na povrsinu talasa,a pri samom glisiranju bi povecao vec ionako veliku okvasenu povrsinu,tj produzetci dna bi stvarali veci otpor trenja pri glisiranju tako da ti nisu potrebni.Ako bi bili izdignuti par santimetara,u deplasmanskoj voznji bi peglali krmeni talas,ne bi dozvolili vrtlozenje vode na krmi,pomogli bi da camac lakse izglisira(dajuci bolji uzgon),a pri glisiranju ne bi pravili otpor trenja jer bi u tom rezimu plovidbe bili tik iznad povrsine vode.
-
Zar nije za takve camce bolja upotreba ovakvih krilaca nego trim-tabova?
-
@mossi
Imam ja takva krila,pa ti mogu poslati na probu,ali moras probusiti 4 rupe na kavitacionoj ploci da bi ih ugradio.
Kupio sam ih zajedno sa motorom,jer je motor bio na gumenom camcu i pomogli su mu da izglisira,jer je camac kratak.Stavljao sam ih na moj aluminijumski camac od 6m,ali nije bilo efekta,jer je camac dovoljno dugacak i ima dobar uzgon i bez njih.
-
Mossi,
za izlazaki iz vode mozes da napravis merdevine od kanapa i letvica. Lako se skladiste, ne zauzimaju mnogo prostora, a i
lako se "bace" u vodu. Po meni su prakticnije od bilo kojih metalnih merdevina.
Ja koristim takve merdevine i mogu ti reci da su vrlo zajebane za penjanje. Prvo plivaju, pa kad pokusas da stanes podvlace se pod korito, ko ne zna za caku nema sanse da se popne.
-
Mosi,merdevine od kanapa su glupost.Kad krenes da se penjes pobegnu pod camac,znaci zaboravi.
Tebi bi bila prava stvar merdevine na prmcu,em pri ulazenju ne remetis ravnotezu,em se lepo ocedis do
kokpikta.
Mossi,
za izlazaki iz vode mozes da napravis merdevine od kanapa i letvica. Lako se skladiste, ne zauzimaju mnogo prostora, a i
lako se "bace" u vodu. Po meni su prakticnije od bilo kojih metalnih merdevina.
Ja koristim takve merdevine i mogu ti reci da su vrlo zajebane za penjanje. Prvo plivaju, pa kad pokusas da stanes podvlace se pod korito, ko ne zna za caku nema sanse da se popne.
U bre, al ste metiljavi. Muka prvi put, posle se naucis i lagano se popnes. :good:
Ja se bre peo preko omce na kraju kanapa, bez dascica.
-
:good:
Imenjače, po nekad treba pogledati na datum....onaj u požuteloj krštenici... :sorry:
Gde smo se mi sve nekada penjali...čak i bez bilo kakvih merdevina.....a baš je bilo klizavo.... :dance:
-
Ja sam stavljao ta krila na Johnsona, probao, malo se pokidala krila, malo kavitaciona ploca, nema sanse da cu opet da probam tako nesto na jakom motoru!
-
Ja sam stavljao ta krila na Johnsona, probao, malo se pokidala krila, malo kavitaciona ploca, nema sanse da cu opet da probam tako nesto na jakom motoru!
А која је то снага мотора Јохнсон, и како је дошло до кидања. Мора да си ударио у нешто. Па ајде баш да пукну крила, али кавитациона плоча?????
-
Evo me sa vikendice. :)
Materijal stigao do pošte, sutra ga preuzimam. Kemppi.. thx.
Krilca za motor imam već skoro 4 godine.
Na starom kabinašu 6x1,14m taban bila su neophodna, na ovom novom..
nemam pojma, mislim da ne škode pošto ih nisam skidao. :lol:
Možda još večeras nacrtam svoju ideju oko trim tab lestvica. :taunt:
A nikakve lestvice koje su u boxu ne igraju ulogu jer u slučaju ispadanja iz čamca...
one su i dalje u boksu! :new_russian: :shout: :diablo:
Vidićete šta je Kosta Kojot Suvi Genije, smislio!
ACME! TrimTab Lestvica!
:tenk:
-
Srsa, elisa je 9 7/8 x 11 1/4
-
Evo ideje potaknute Budensovim rešenjem.
Var bi pratio levu i desnu kosinu, ali bi zadnji kraj trima, bio poravnat sa dnom čamca.
Tako da bi levi i desni trim bili u nekoj vrsti kontrašvanca.
Taban bi na svom kraju imao ponovo 130cm, a ne dosadašnjih 70.
Nikada nisam uspeo da glisiram na tih 70cm, sa 25hp.
Za tako nešto bi bilo potrebno mnogo više od 25hp. :sorry:
Šta mislite o ovoj mojoj budževini? :)
-
svojevremeno su entuzijasti pokušavali da nabudže fiću da šiba kao ferari.U ovim momentima prevazilaziš i moje budževine. Moraću da dođem na doškolavanje
-
E ovaj Zorter uvek sve zna.. :suicide:
-
:lol:
Ovde se sve svodi na flex ako ne bude valjalo. :superstition:
Ne kaže se džabe: što Srbin smisli to Švaba napravi! :good:
-
da ti nije ta tablica malo ukrivo?
-
Pa mora da prati levi TrimTab! :lol: :suicide:
-
svojevremeno su entuzijasti pokušavali da nabudže fiću da šiba kao ferari.U ovim momentima prevazilaziš i moje budževine. Moraću da dođem na doškolavanje
Nikada nisam uspeo da glisiram na tih 70cm, sa 25hp
Kad sam napisao ovo poslednje, nisam mislio da nisam nikad glisirao,
Nego da nikad nisam uspeo da podignem čamac da klizi po vodi na tih 70cm.
Njegova osnovna TEST brzina sa 2 osobe nizvodno je bila 41-43km/h.
A sad sa krovom i tendom i svašta po boksovima, oko 36km/h.
-
E ovaj Zorter uvek sve zna.. :suicide:
Hvala na pohvalama, nisi trebao, skroman sam ja !!! :dance1:
-
Kemppiju još jednom HVALA, čovek poslao tablu 58x52 3mm debljine i još platio poštarinu!
:drinks: :friends: :drinks: :friends: :drinks: :friends:
-
Ako Bog da,castices pivo u Apatinu :drinks:
-
:drinks:
--------------------
Jel niko nema predstavu da li moja ideja za trimtab ima nekog logičnog osnova?
Uticaj rešenja na:
- krmene talase?
- brzinu
- ponašanje u "krivini"
- potrošnju pri deplasmanskom i gliserskom režimu
- ...
------------------------------
Nakon ovog idemo na sledeću prepravku: KAKO TABANAŠ VARALICU II PREPRAVITI U "Pramčano V"? :lol: :suicide:
-
:drinks:
--------------------
Nakon ovog idemo na sledeću prepravku: KAKO TABANAŠ VARALICU II PREPRAVITI U "Pramčano V"? :lol: :suicide:
Nakon svih prepravki i dorada dobićeš kopiju Odisej II :lula:
-
s ovim sto si nacrtao dobices stepenicu sa prednje strane koja u ovom slucaju moze samo biti kocnica
-
Siguran sam da nisam ni u sta udario kada su se pokidala krila i kavitaciona ploca, mozda je i do materijala, bog zna koliko zamora ima u Johnsonu '67, na cemu j ebio montiran ranije... Jednostavno, iskidalo se ko nista. Bezveze, nisam ni popravlkao posl enego sam tako vozio dok je motor radio kako treba. Istina, na katamaran cu verovatno staviti krilca, s obzirom n ato d amotor stoji na sredini, odnosno iza tunela a ne iza pontona, deluje da ima smisla, mada nisam i dalje pametan da li je mozda bolje da stavim motor iz jednog od pontona, ali za bistrenje ove tematike verovatno cu uskoro da otvorim novu temu.
-
s ovim sto si nacrtao dobices stepenicu sa prednje strane koja u ovom slucaju moze samo biti kocnica
Svaki trim je neka vrsta kočnice.
Čim postoji otpor koji pomera vrh čamca ka dole..
Ali produžava se vodena linija, kao i ugao motora koji je sada mnogo vertikalniji u odnosu na vodu.
Pa samim tim gura čamac u "pravu" stranu, ni gore ni dole.
Zato sam i započeo diskusiju na ovu temu, jer me interesuje šta ljudi misle i da li imaju neki predlog. :) :good:
Čim uhvatim vremena, idem do majstor Acha da povarimo "ideju".
Ugao ne bi trebao da bude prevelik, a zavisi od dužine trima.
Što je dužina veća "peglanje" stepenika je blaže.
Lim je extra robusan i sa dve uglovnice koje razmišljam da napravim od kutije (40x20), ima da bude jako kao zemlja.
Što je u skladu sa mojim inače tenkićastim čamcem. :taunt:
Uglovnice ne bi u potpunosti zatvarale donju stranu kao kod Budensa, tako da bi pri deplasmanskom režimu,
postojalo opstrujavanje vode oko kutija i time eventualno smanjilo eventualni "vakum" efekat.
-
Pokušaću da malo proširim objašnjenje moje druge fotke.
Ako posmatramo samo Levi TRIM.
Prednja ivica (zavarena), prati dno čamca.
Zadnja ivica: desna strana je već u ravni sa (horizontalnim) dnom,
a leva se svlači na nivo dna nekih 5cm. Tako da je trim uvrnut a ne ravan.
Samim tim on i nije pravi trim, jer jednim svojim delom (manjim), prati dno.
:sajkaca:
-
Trim sluzi samo da lakse izbaci korito na talas,tj da lakse izglisira ili da izbalansira camac ako je naget na stranu.U rezimu glisiranja on ce samo smetati,jer se posrtanjem pramca povecava duzina vodene linije,smanjuje se gaz na krmi,ali se povecava okvasena povrsina,a samim tim i otpor trenja je veci.Za glisiranje je povoljnije krace a sire korito,nego duze a uze.
-
:drinks:
------------------------------
Nakon ovog idemo na sledeću prepravku: KAKO TABANAŠ VARALICU II PREPRAVITI U "Pramčano V"? :lol: :suicide:
Pratim ja i ovu temu od početka ali kad nešto ne znaš onda je bolje mudro ćutati...
Medjutim, sad smo na mom terenu!
Vidim ja da će ova tema svojim tokom i sadržinom prevazići moju.
Eh, šta su čamci od aluminijuma! Toliko toga čovek može sa njima da uradi i od njih da napravi...
Srećno, Mossi!
-
Čamac o kojem je reč sam "isprojektovao" ja.
Majstor ga je napravio, kako je znao i umeo. :suicide: :taunt:
Sve dosadašnje dorade, su bile sitne i zanemarljive.
Ovaj pkušaj dodavanja "nečega", se rešava za manje od jednog prepodneva, zajedo sa farbanjem.
Cena ovakvih radova je daleko manja od prebacivanja Azimuta u elektro, pa nazad. :)
LSI, jedino me ti razumeš! :friends: :taunt: :lol: :lol: :lol:
-
Ujedno Odisej je u jednom tekstu spomenuo Formulu.
Svake godine se nešto sitno ili krupno promeni u dizajnu i aerodinamici bolida.
Zar treba sve ostaviti kako jeste, zato što je to isprojektovao "neko".
Za lepo čudo, bolidi su posle milion prepravki, kako uspešnih tako i neuspešnih, svake godine bolji, brži, bezbedniji! :good: :)
:drinks:
-
Kad smo već kod inovacija, moram da napomenom još jednu zanimljivu:
Hrapavost loptice za Golf!
Hrapava loptica rotiranjem ne pravi tj drastično smanjuje vakum iza sebe pa je rezultat sledeći:
1. mnogo veći domet
2. mnogo bolja kontrola leta loptice
------------------------------------------------------
Ali ovo je samo stepenica za ulazak u čamac ako ne daj Bože ispadneš iz istog. :lula:
Kojoj bi rado dodao pomoćnu funkciju "nečega".
-
a vidjecemo sta ce ispasti...kladim se da ce ici sporije u krajnjoj brzini u dva apatinska ladna :dance:
-
pa ja u svakom slučaju podržavam sve tvoje zahvate, jer u krajnjem slučaju i ja pripadam grupi ljudi koji uvek nešto eksperimentiše , bez obzira što je krajnji rezultat neizvestan.Tvoja težnja da dobiješ bolji , brži i čamac po tvojim zamislima može uživati samo moju podršku.Moji postovi su možda neozbiljni ali samo zato što me podsećaš na moje inovacije i eksperimente.Samo napred, i što više isprobavanja i eksperimentisanja.Krajnji rezultat neće izostati :good:
-
Maverick, mi se stalno nešto dogovaramo, ali nikako da popijemo tog Jelenka,
pa makar i na na crti polovine plovnog puta Dunava. :lol: :lol: :lol:
:drinks: :tenk:
Odisej, nema neozbiljnih, ima ponekad malo neodgovarajućih komentara,
ali ko na njih nije navikao, neka ni ne piskara po forumima. :)
Gledaću da se što pre dogovorim sa majstorom,
tako da fotke i testiranje USKORO! :)
:drinks: