Moja Ladja
E, ovako treba... => Vanbrodski motori => Tomos => Temu započeo: zorter 29, 04, 2009, 23:34:23 posle podne
-
Ima li neko iskustva sa ovim motorom.Ja sam nabavio jedan, ali je preradjen, pa vise nije 4,8 vec je obicna 4-ka. Neko je izvadio menjac i blokirao ga za voznju napred.Na nekom forumu sam nasao da im je to cest kvar i da ga zato blokiraju.Dobro bi mi doslo misljenje onih koji su ga imali, jer sam u nameri da ga vratim na fabricko, ali ako je stvarno to mana ovih motora, onda ne bih to radio, da me ne bi negde ostavio.Svaka sugestija bi dobro dosla.Veliki pozzzz.
-
Pa i nije obicna 4
Obicne cetvorke 3.5, 4, 4.5 imaju 3.5 konja a 4.8 ima 4.8 konja
Koliko se secam mora da se menja radilica (100e) da bi osposobio menjac ima na njoj neka oprugica koja kad pukne menjac vise ne radi bar je tako kod 4.5S modela
Ima na sajtu detaljno radionicko uputstvo za sve tomosove motore u PDF formatu pa mozes tacno da vidis gde je problem
-
Peconi nisi me razumeo.Shvatio sam kompletnu razliku izmedju motora, a i imam sve radionicne crteze.Zanima me iskustvo ljudi koji je imaju ili su je imali, da li valja menjac ili ne.Neki tvrde da ne valja pa su svesno izbacili menjac te je koriste kao obicnu 4-ku (za rikverc okrecu motor).To mi je nedoumica.Pozzzzz
-
Ja imam 4.5S sa menjacem doduse samo napred i ler nema rikverc
Taj model ima problem sa pucanjem opruge na radilici i onda mora da se menja cela radilica (100e)
Kvar se desava kada se ubacuje u brzinu pod velikim obrtajima
Ako ustelujes ler gas na minimum i nezno ubacujes u brzine mislim da neces imati problema
Vidi sta ti od delova treba i koje su cene pa proceni da li ti se isplati ja licno bi napravio da radi posto je veoma zgodno i bezbednije
Vise puta mi je puklo crevo za gorivo kad sam okretao za rikverc takodje se par puta i zaplelo oko motora a vidjao sam i dosta neiskusnih koji kad su okretali motor za rikverc ti motori su zavrsavali u vodi (meni je kum dva puta potopio motor na tu foru, sreca pa je uvek vezan za camac)
-
I ja najvise volim kad je nesto onako kako je fabrika napravila.Naravno da bih voleo da ima rikverc. I ja sam nekad imao 4,5 i nikad nisam imao problema sa njom.Prodao sam je onakvu kakvu sam kupio.Sredicu je pa sta kosta da kosta.Hvala li ti mnogo na sugestijama. Veliki pozzzzz :good: :drinks:
-
Zoki ja sam tu pentu posedovao jedno deset godina.Koriscena je u najgorim mogucim uslovima,i pokazala se veoma snaznom i pouzdanom u svojoj klasi.Stvarno joj je mana snop konusno tanjirastih zupcanika za rikverc,i to veoma brzo strada,mala nepaznja pri rukovanju i zbogom.U to vreme popravka je kostala mnogo i mi smo to uvek blokirali,cak sam vadio zadnji konusno tanjirasti .Imao sam problema i sa gumom u elisi ali ne sto je loseg kvaliteta vec sto sam umesto stifne redovno stavljao ekser,i posle mnogobrojnih udaraca guma je popustala.
Moj savet ti je ostavi je tako ,kaci na camac i vozi :drinks:
-
Takodje imam 4,5s i pukla mi je opruga,za novu su mi trazili 80 e pa mi je nekako logicnije bilo da zamenim radilicu za 100 i ne razmisljam dali ce mi opet puci opruga,ujedno je majstor Djole i prepravio na kracu cizmu,sad je sve ok i taj mi je pomocni.
-
Zoki ja sam tu pentu posedovao jedno deset godina.Koriscena je u najgorim mogucim uslovima,i pokazala se veoma snaznom i pouzdanom u svojoj klasi.Stvarno joj je mana snop konusno tanjirastih zupcanika za rikverc,i to veoma brzo strada,mala nepaznja pri rukovanju i zbogom.U to vreme popravka je kostala mnogo i mi smo to uvek blokirali,cak sam vadio zadnji konusno tanjirasti .Imao sam problema i sa gumom u elisi ali ne sto je loseg kvaliteta vec sto sam umesto stifne redovno stavljao ekser,i posle mnogobrojnih udaraca guma je popustala.
Moj savet ti je ostavi je tako ,kaci na camac i vozi :drinks:
Moze li makar da se preradi da bude kao 4,5; odnosno da ima ler/ukopcano.Mislim da mnogo znaci kad mozes da iskljucis pri pristajanju, umesto da je gasim.Kod mene je sad kao cista 4-ka (pali=vozi; gasi=stani)?
-
Zoki mozes da je vratis u fabricko stanje ali to kosta,sam sklop je nepouzdan,mana na svim 4,8.Neznam sto je problem voziti je kao cetvorku bez reduktora?
-
Zbog gasenja kod stajanja, a i ne volim budzevine.Volim fabricko.A nema ni blokadu cizme.
-
E kad voles onda kod Macana preko puta stare Jele,on ti uzme meru i ti zadovoljno njakas menjac. :drinks:
-
Ma ja to sve sam. Dosad sam vec dao na njega oko 50€, a bice jos.Je*i ga kad sam ga dobio, pa mogu da ulazem do jedno 150€. Kao da sam ga kupio.Ali o ovome razmisljam da li se isplati,Pa zato i pitam za iskustva.
:good: :good:
-
Imam dooobrano iskustvo u odrzavanju tomosovih motora , 4.8 a i cetvorke iz te zadnje serije imaju vrlo nezne mehanizme u cizmama. Za rekreativnu upotrebu jos i nekako a za prof. ribarenje ne. E sad najveci problem u svemu tome je sto su zupcanici za 4.8 koji se mogu nabaviti kod nas ( mala privreda ) loseg kvaliteta tako da i uz najbolji rad ne sastave ni par meseci , nazalost imao sam par takvih slucajeva. Od tada u sve 4.8 ugradjujem konusni i tanjirasti od obicne cetvorke uz neznatnu doradu i to dobro fercera. Iz svog iskustva ti ne bih preporucio vracanje na menjac.
-
Ostao je klasicna 4-ka, ali sad imam drugi problem. Pali tek iz 10-og potezanja kanapa i na dve trecine gasa radi dobro a cim predje 2/3 pocinje da se gusi.
Zna li neko u cemu je problem ??? :wild:
-
imam drugara ima 4.8 ganz nov bio mu rezerva na gliseru pa ako nekog zanima da mu dam mob
-
Ostao je klasicna 4-ka, ali sad imam drugi problem. Pali tek iz 10-og potezanja kanapa i na dve trecine gasa radi dobro a cim predje 2/3 pocinje da se gusi.
Zna li neko u cemu je problem ??? :wild:
Proveri paljenje. Ja sam zamenio kondenzator, platine, nastelovao paljenje i sada je mnogo bolje. A ponasao se isto kao i tvoj.
Jedino sto me muci je to sto kada je masina zagrejana, i ako odmah po gasenju potegnem kanap, pali k'o mina. Medjutim , ako je tako zagrejanu ostavim ugasenu 5-10 minuta, onda rodim mecku dok je ne upalim. Potezem k'o sivonja dok ne sastavi a anda prvih 10-tak sekundi radi ko traktor. Ima li neko ideju.....
Tako se isto ponasa i moja 4-ka, ali mi sve lici kao da vraca gorivo u rezervoar, jer kad malo naspricam, pali odmah.
Izgleda da negde na crevu vuce fals vazduh. Dovoljna je mala rupica da po gasenju vrati gorivo nazad.
Pozzzzzz
imam drugara ima 4.8 ganz nov bio mu rezerva na gliseru pa ako nekog zanima da mu dam mob
Mala nam vajda od nove, jer ona jos nije dosla dotle da zeza.
Pozzzzz
-
promeni membranu na benzinskoj pumpi
oce da zeza
-
Proveri prvo da li kad drukas gorivo negde curka , skines kutiju za vazduh. Moze biti i da ti dzek za gorivo ne valja , hoce i tu da vuce fals vazduh , proveri i pumpu ,skini izduvaj gorivo i vidi da li u smeru goriva ide a u suprotnom ne. Ako ide i u suprotnom menjaj membranu
-
Ne curi nigde. Cak kad napuni karburator se oseca otpor na pumpi i nigde ni kapatke da prospe. Moguce je da je membrana, ali sto na punom gasu se gusi a do 2/3 ide fenomenalno?
-
Ne curi nigde. Cak kad napuni karburator se oseca otpor na pumpi i nigde ni kapatke da prospe. Moguce je da je membrana, ali sto na punom gasu se gusi a do 2/3 ide fenomenalno?
Da moguce bas zbog ac pumpe,da je sama membrana malo ispucala i ostecena da nemoze da da pun protok goriva vec samo pomalo piska pa za veci gas tj preko recimo tih tvojih 2/3 nedostajeti goriva
Proveri je opticki i nesme biti onako tvrda i plasticna,ma kao i kod kola znas ti to vec :good:
Mislim da je nova membrana negde oko 400din
-
Odmah sutra skidam pumpu da vidim. Hvala na pomoci. Pozzzzzzzzzzzzzzz :good: :drinks:
-
Probas ovako , kad na punom gasu pocne da se gusi , povuces saug, ako malo bolje radi to je delimicno zapusena dizna ( ona sto steze lonce karburatora ) a ako ne onda je zapusen izduvni otvor u cilindru , svakako ciscenje.
-
Probao sam i to. Kad povucem sauk onda se bas gasi.
-
Znaci 98.6% otvor auspuha u cilindru. Najlakse je skines glavu cilindra i pogledas izduvni otvor , pazljivo srafcigerom iscukas garez u auspuh , OBAVEZNO stavis neku krpicu u donji prelivni otvor , NE SME da upadne neko parce garezi , i za pola sata motor ko nov.
-
Ok, hvala na pomoci. Pozzzzz :good:
-
Danas sam ponovo bio na Savi i posto nije bilo nista od prethodno navedenog (membrana dobra, auspuh ociscen) krenuo sam malo dalje od mesta gde drzim camac. U odlasku je sve bilo ok ali u povratku je opet poceo da me muci i jedva stigoh natrag.
Poceo je da radi u impulsima...... Malo dobro vuce, malo se ugusi, pa opet dobro, pa se gusi i sve tako u intervalima po nekoliko sekundi. :wild:
Sta moze biti? ???
-
Probaj da detaljno očistš karburator i pročistiš dizne... Meni to liči na prljav karburator i zapušene dizne..
-
stavi kvalitetnu svecicu,proveri da nije supalj auspuh.
-
kanister sa gorivom ? dotok goriva?
-
Sve sam to proverio, i u redu je.
Jedino nisam (sad sam se setio) stavio selne na gumu koja povezuje filter za vazduh i karburator, a ubacena je guma od bicikla. Da li hoce tako da se ponasa ako vuce fals vazduh?
-
Guma od bicikle ti ne valja , nije otporna na benzin , ali to nema veze. Mozes i da skines kutiju za vazduh ( to nje filter , na vodi nema prasine) i gumu pa pogledaj , kada u radu pocne da se gusi a iz karburatora pocne da curka benzin , verovatno plovak ne zatvara dotok u karb pa se davi u benzinu?
-
Ma nema nigde ni kapatke benzina da se prosulo.
??? ??? ???
-
Sredio sam ga.Sad radi ki svajcarski sat.Pali na pola kanapa, a kad upali: SAPUCE. :yahoo: :dance1: :yahoo: :dance1:
-
pa sta mu je bilo ?
-
Crevo od prikljucka do benzinske pumpe bilo duze 1,5 cm pa se kad se motor ugreje presavije i smanji dotok goriva. Skratio sam ga za tih 15mm i sad radi super. Bar sam izvrsio kompletnu inspekciju i remont motora: Zamena svecice, pregledana i ociscena membrana, ociscene sve dizne, pregledan i ociscen izduvni sistem (mada i nije bilo garezi) i na kraju kad sam skinuo filter za vazduh jer mnogo smeta prilasku pumpi i karburatoru, tek onda sam video crevo da je savijeno. Eto sta me je mucilo nekoliko dana. Pozzzzzzzzzzzzz :good: :good:
-
Eto kako bismo te drugacije naterali da iservisiras ceo motor :taunt: :taunt: :taunt:
-
Pali na pola kanapa, a kad upali: SAPUCE. :yahoo: :dance1: :yahoo: :dance1:
A jesi li skraćivao kanap da bi ti palio na pola kanapa?
-
Nisam ali je dobra ideja. :lol: :lol: :lol: :lol:
-
Imao sam tomos 4,5 i 4,8.
Posto te interesuje 4,8 mogu ti reci da on ima neku polugu za ogranicenje gasa
kako ne bi polomio menjc kada prebacujes u ler i rikverc.Puno njih to pri nekom
servisu skinu i eto problema.Druga stvar je da on moze vrlo malo da se koristi u
rikvercu,jer nema pumpu pa se pregreje.
Sa 4,5 imao sam nevidjen problem.Upalim ga i dok stignem od prevlake na adi do
ajka izgubi snagu i jedva radi na leru.Da ti ne pricam koliko puta sam ga rastavio i
sta sve nisam probao i nista (oba motora su bila elekronik).Jedan dan su moji iz marine
krenuli u pancevo kod nekog majstora da nose motore na popravku pa i ja posao jer sam
vec poceo da ludim.Uglavnom da skrati.Dok smo obisli buvljak cova rastavio motore i
cekao da nas pita da li pristajemo na popravku zbog cene delova.Kvar na mome motoru je
bio taj sto je na auspuhu pregoreo deo koji se hladi vodom i cim se zagreje eto belaja.
Probaj kao i taj majstor.jednu manju rupu na aspuhu zapusi zvakom i kad dunes na drugu stranu
ako nema otpora to ti je to.
-
taz
Juče sam imao jedinstven peh... sB0 izgleda da sam previše stegao šraf na nosaču motora i jedna strana nosača mi je pukla.
Sva sreća pa sam već bio pristao na plažu, tako da je prošlo bez većih posledica.... 56568
Da li neko ima taj deo od rashodovanog tome 4,8 a da bi prodao ?
-
Ja sam kupio nov, kosta oko 2200 dinara, nisam hteo da varim.
-
Kakav je postupak zamene membrane AC pumpe na tomosu T4.5? Da li mora da se dihtuje nekim silikonom za tu namenu ili postoji dihtung?