Moja Ladja
E, ovako treba... => NAUTIČKA DISKUSIJA => Temu započeo: oblak 18, 07, 2011, 14:07:49 posle podne
-
Razmišljam o početku gradnje houseboat-a na jesen-zimu. Postoje dve varijante, katamaran ili klasichno korito. Kad je katamaran u pitanju u igri su pontoni od plastike ili metala. Mada sam ja vishe za klasichno korito jer mi deluje kao stabilnije i ozbiljnije za dugu plovidbu. Interesuju me saveti i iskustva a prilazem slike brodica koji mi se dizajnom i rasporedom prostorija naj vishe dopada. Razmishljam o dimenziji 10x3m. Kakvo korito primeniti..tabanasha, blagi V ili neshto trece,kod koga raditi i gde naci valjan projekat korita...dal bi teretna Yamaha 9,9 u "bunaru" mogla da gura itd...
-
Ne otpisuj katamaran tako brzo, pogotovo ako želiš da ga pogoniš sa tako slabim motorom.
Napravi plovke kao dva uska korita, sa blagim V. Dobijaš stabilnost, trajnost i mali otpor. Tada će možda i 9.9 biti dovoljan.
Kod koga i kako raditi- to već ovisi o tvom džeparcu. :taunt:
http://www.glen-l.com/designs/hankinson/bearcat-pho-2.html (http://www.glen-l.com/designs/hankinson/bearcat-pho-2.html)
-
http://www.dam.co.rs/katamaranLADJA.html (http://www.dam.co.rs/katamaranLADJA.html)
-
akko vec nis gledao, pogledaj ovaj site http://www.houseboatingworld.com/ (http://www.houseboatingworld.com/)
-
Zovi Zokija kacintatu i dogovori se s njim. :good:
Valjda si shvatio iz dosadasnjih diskusija da ti on to moze uraditi. A od tvojih zelja i mogucnosti zavisi zavrsna obrada.
Niko ti to jeftinije nece uraditi.
Pozdrav !!! :drinks:
A evo ti neke ideje pa prilagodi svojim zeljama i velicini.
-
Vidi i ovo http://www.navodi.com/Berza_016/016_043.html (http://www.navodi.com/Berza_016/016_043.html) radi ga DAM. Lično sam bio na njemu i meni se jako svidja. Uz prepravke kabine može biti ono što tebi treba.
-
Po meni,najlaksi i najbrzi nacin je da kupis odgovarajuvu kamp
prikolicu i onda si bobedio. :drinks:
Ps. Na vodi ce mo popricati.
-
Evo još jedan predlog za izgradnju HOUSEBOATS, koji predpostavljam odgovara Vašim zahtevima (osim što su dimenzije nešto manje nego što ste naveli na početku). Pogledajte http://www.bateau.com/proddetail.php?prod=GT27. (http://www.bateau.com/proddetail.php?prod=GT27.) Projektovan je za samogradnju.
Pozdrav!
-
Radi se o www.bateau.com (http://www.bateau.com), model Power Boats 26' to 35', GT Cruiser 27.
Što se tiče pitanja, gde i kako graditi, evo sledeće poruke: Imam radionicu 16x8,5m i uz istu aneks 16x4,5m (ukupno 208 m2) u kojoj sam počeo gradnju plovila Harbor Master Displacement 18' (HMD 18) što je predstavljeno na http://www.mojaladja.com/forum/index.php?topic=7407.0. (http://www.mojaladja.com/forum/index.php?topic=7407.0.) U radionici ima mesta za gradnju još dva slična plovila. Predlažem da razmenimo planove i ideje, možda pronađemo zajednički interes za saradnju.
Pozdrav!
-
Radi se o www.bateau.com (http://www.bateau.com), model Power Boats 26' to 35', GT Cruiser 27.
Što se tiče pitanja, gde i kako graditi, evo sledeće poruke: Imam radionicu 16x8,5m i uz istu aneks 16x4,5m (ukupno 208 m2) u kojoj sam počeo gradnju plovila Harbor Master Displacement 18' (HMD 18) što je predstavljeno na http://www.mojaladja.com/forum/index.php?topic=7407.0. (http://www.mojaladja.com/forum/index.php?topic=7407.0.) U radionici ima mesta za gradnju još dva slična plovila. Predlažem da razmenimo planove i ideje, možda pronađemo zajednički interes za saradnju.
Pozdrav!
Boro, interesantna ideja :) Samo ja nisam josh uvek definisao shta zelim i kako cu graditi. U svakom slucaju bicemo stalno u kontaktu.
-
U redu. Na raspolaganju sam.
-
Vrlo interesantno rešenje kad je katamaran u pitanju.
-
Ja sam razmislajo o necem ovakvom (naravno bez ove koze i higtech zajebancija):
http://www.suntrackerboats.com/boat/?boat=3348 (http://www.suntrackerboats.com/boat/?boat=3348)
u kombinaciji sa:
http://www.suntrackerboats.com/boat/?boat=3349 (http://www.suntrackerboats.com/boat/?boat=3349)
Ovaj prvi mi je lepsi , ali mi deluje nedovoljno praktican, a ovaj drugi je mnogo kutijast, a to mi je ruzno.
Ako se odlucis za pontone tu je bitno da napravis/kupis prava korita, to nisu prosti pontoni, imaju neku nazovi kobilicu, deflektore i proracunate kljunove, imas tu i neko resenje sa sredisnjim delom (nije ponton) vise lici na neko mikro glisersko korito, a obezbedjuje lakse glisiranje.
Velika je to zajebancija da napravis kako valja, a iskustva su gotovo nikakva.
Ovi pontonski camci imaju veliku visinu, a pravu kobilicu nemaju. Pitanje je kako bi se to ponasalo na vezu kad udari neka kurolomija.
-
Ja sam razmislajo o necem ovakvom (naravno bez ove koze i higtech zajebancija):
http://www.suntrackerboats.com/boat/?boat=3348 (http://www.suntrackerboats.com/boat/?boat=3348)
u kombinaciji sa:
http://www.suntrackerboats.com/boat/?boat=3349 (http://www.suntrackerboats.com/boat/?boat=3349)
Ovaj prvi mi je lepsi , ali mi deluje nedovoljno praktican, a ovaj drugi je mnogo kutijast, a to mi je ruzno.
Ako se odlucis za pontone tu je bitno da napravis/kupis prava korita, to nisu prosti pontoni, imaju neku nazovi kobilicu, deflektore i proracunate kljunove, imas tu i neko resenje sa sredisnjim delom (nije ponton) vise lici na neko mikro glisersko korito, a obezbedjuje lakse glisiranje.
Velika je to zajebancija da napravis kako valja, a iskustva su gotovo nikakva.
Ovi pontonski camci imaju veliku visinu, a pravu kobilicu nemaju. Pitanje je kako bi se to ponasalo na vezu kad udari neka kurolomija.
Imas jedan veoma slican na vezu u marini Goga kod hotela Jugoslavija.
Mislim da je uvezen kao demo model za pokazivanje i Goga organizuje probne voznje.
Video sam ga par puta u voznji.
-
Šta mislite o ovim pontonskim cevima iz Osečine (crne), izuzetno su jake od njih prave sve ove vodovodne cevke velikih prečnika. Nudi mi chovek fi 80 po ceni od 92 eura/metru. Kaze da su nosivosti 140kg po metru duzine da budu uronjene do pola. Vari ih na potrebnu duzinu sa komorom na svakim metar.
Imaju i potrebne spojnice za mostove koji bi ih spajali. Ne farbaju se chak ni antivegetativno a vodovodu daju garanciju 50 godina .
Razmišljam o varijanti da spojim dva takva pontona po 8 metara chelichnom pocinkovanom konstrukcijom, popločam ih bankerajom i odozgo nasadim neku dobru kamp prikolicu kao što reče Zoran sa komplet opremom za zimu i leto (tuš, grejanje, klima, wc....)..Ograde od prohroma i na prikolicu velika terasa za sunčanje.
Šta mislite o tome?
-
Hvala espresso, pogledacu.
@oblak
Imas takvu varijantu i u pimiju , na sajtu kaze da mogu da odrade citavu konstrukciju bez da se ti ista cimas.
http://www.pimi.co.rs/proizvodi.php?kat=1 (http://www.pimi.co.rs/proizvodi.php?kat=1)
-
Goga ih i prodaje Sun Tracker http://www.navodi.com/Berza_Goga/pb21-1.html (http://www.navodi.com/Berza_Goga/pb21-1.html)
Pimijeve cevi su od bakelitne a ove crne su od teflonske plastike pa su dosta otpornije....Tako mi reche baja...
-
Ajde blago meni pogledaj malo kakve cevi pravi Poliester Priboj.
Kamp prikolica, nije ideja staviti prikolici na ponton,mada mozda ne bi bilo
lose,vec u njoj imas sve sto je potrebno a napravljeno za mali prostor.Jednostavno
prebaciti uz male dorade.
-
Da, bash to...kućica na pontone..ovako nešto :good:
-
Ako ti je potrebna kamp kucica javi se Saletu-m .on ima svih velicina i modela ,cena sitnica..
-
Vrlo interesantno rešenje kad je katamaran u pitanju.
Vidim da imamo slicna interesovanja....
Ja sam u temi http://www.mojaladja.com/forum/index.php?topic=7288.msg79496#msg79496 (http://www.mojaladja.com/forum/index.php?topic=7288.msg79496) pisao o projektu katamarana 12 x 4 ....
Pa jos ako se par ljudi skupe za projekat...
Veliki pozdrav
-
Vrlo interesantno rešenje kad je katamaran u pitanju.
Vidim da imamo slicna interesovanja....
Ja sam u temi http://www.mojaladja.com/forum/index.php?topic=7288.msg79496#msg79496 (http://www.mojaladja.com/forum/index.php?topic=7288.msg79496) pisao o projektu katamarana 12 x 4 ....
Pa jos ako se par ljudi skupe za projekat...
Veliki pozdrav
12x4 mi je problematichno zbog marine, 4m shirine je nemoguca misija... Ja razmishlajm o 2,7x8-9m. Da ipak bude u gabaritu i zbog eventualnog shlepovanja.
-
Evo jos jednog linka, moze biti interesantan:
http://www.boote-magazin.de/test_technik/boote/combo-38/a37931.html (http://www.boote-magazin.de/test_technik/boote/combo-38/a37931.html)
-
Pronashao sam na jednom američkom forumu projekat za korito housboat-a za dimenziju 8x2,7. Šta mislite o stabilnosti i plovnosti ovog korita i u deplasmanskom rezimu koji motor ce ga pogurati do 10-12kmh?
-
sto deplasmanski stavo 150 konja i leti :) ovo ti je kao siklja znaci sto jaci motor to brze ide... stim da je sirina malo diskutabilna vidi ti to na 3,5 razvuci ...
-
Pogledaj ovo:
http://www.dixdesign.com/silv26.htm (http://www.dixdesign.com/silv26.htm)
imas u verziji 26 i 32ft
-
Pronashao sam na jednom američkom forumu projekat za korito housboat-a za dimenziju 8x2,7. Šta mislite o stabilnosti i plovnosti ovog korita i u deplasmanskom rezimu koji motor ce ga pogurati do 10-12kmh?
meni se cini da je ovo korito na slici dimenzija 52x16 feeta odnosno 15.85x4.88 metara. vidi ovaj link http://www.sponbergyachtdesign.com/FlaglerHouseboats.htm (http://www.sponbergyachtdesign.com/FlaglerHouseboats.htm)
-
Pronashao sam na jednom američkom forumu projekat za korito housboat-a za dimenziju 8x2,7. Šta mislite o stabilnosti i plovnosti ovog korita i u deplasmanskom rezimu koji motor ce ga pogurati do 10-12kmh?
meni se cini da je ovo korito na slici dimenzija 52x16 feeta odnosno 15.85x4.88 metara. vidi ovaj link http://www.sponbergyachtdesign.com/FlaglerHouseboats.htm (http://www.sponbergyachtdesign.com/FlaglerHouseboats.htm)
Jebem ga, u projektu piše 27x9..... Ne bih ishao preko gabarita ni sluchajno. To je onda vec splava a ne brod a za splav mi je rano. :)
Jel ima neko projekat za korito sličnih dimenzija 8-9mx 2,5-3m a da zna da se dobro pokazalo?
-
Predlažem GT Cruiser 27 (8,39 x 2,67m) po projektu za samogradnju od firme www.bateau.com (http://www.bateau.com)
-
sto se marine tice javi se na Aqua marinu mozes i 12 x 4 ....
-
To je to :) Josh da Soleta ubedim da se posveti gradnji.....Korito blagi V, vanbrodski Evenrude 25ks E-TEC u "bunar", korito 4mm gore 3mm...
-
Lepo!!Daj malo vise informacija!!
-
sirina, duzina, raspored, krstareca brzina , predvijeni motori ?
daj bre podatke :yahoo:
-
9x3 preko svega. Motor 25 ks Evenrude E-TEC. Brzina, eh ta brzina...shta da vam kazem, ja nigde ne zurim :)
Raspored je po projektu ovakav ( s tim shto je zadnja paluba neshto kraca od ove na slici) al mozda bude i nekih izmena...videcemo
-
Šta mislite o ovim pontonskim cevima iz Osečine (crne), izuzetno su jake od njih prave sve ove vodovodne cevke velikih prečnika. Nudi mi chovek fi 80 po ceni od 92 eura/metru. Kaze da su nosivosti 140kg po metru duzine da budu uronjene do pola. Vari ih na potrebnu duzinu sa komorom na svakim metar.
Imaju i potrebne spojnice za mostove koji bi ih spajali. Ne farbaju se chak ni antivegetativno a vodovodu daju garanciju 50 godina .
Razmišljam o varijanti da spojim dva takva pontona po 8 metara chelichnom pocinkovanom konstrukcijom, popločam ih bankerajom i odozgo nasadim neku dobru kamp prikolicu kao što reče Zoran sa komplet opremom za zimu i leto (tuš, grejanje, klima, wc....)..Ograde od prohroma i na prikolicu velika terasa za sunčanje.
Šta mislite o tome?
Hajd da povampirim temu,
manje vise znam odgovor al da pitam imali nekih iskustava sa ovim cevima, zbog brzine gradnje deluje promamnjivo ali sem par vise ili manje uspesnih pokusaja ne vidim da je nesto zazivelo posebno ne za veca plovila
-
kako cuh .... sve te plasticne cevi se krive na 3-4 metra pa treba dosta ojacanja ... a nosivost i nije neka...
mada u svakom slucaju deluje primamljivo ... katamaranima treba jako malo snage da se pokrenu , ali opet ostaje problem vetra ...
-
@oblak, meni se ovaj dosada najvise svidja. Izgleda brate kao pravi brod. Sa druge strane, zadrzava formu
"houseboat-a", a to je cilj. I dalje mozes da ga opremis sa kucnim namestajem, sto je osim komfora dosta jeftinije.
Veliki raspon u budzetu.
-
kako cuh .... sve te plasticne cevi se krive na 3-4 metra pa treba dosta ojacanja ... a nosivost i nije neka...
mada u svakom slucaju deluje primamljivo ... katamaranima treba jako malo snage da se pokrenu , ali opet ostaje problem vetra ...
To za krivljenje je bila prica kao sa ranijim generacijama plastika, ove su kao namenski za nautiku, a sto se tice nosivosti ona zavisi od zapremenine cevki pa vecina graditelja kako bi ustedelo uzme manje cevke pa onda dobijes plovilo nalik stedisi 6589.
To sto kazes problem vetra se ispravlja jacim motorom, pogledaj recimo bocnu liniju guraca a on nema problem sa vetrom, ako budem gradio tako nesto voleo bih barem po pedeset konja na svakom pontonu a sasvim ce me zadovoljiti brzina uz vodu od 10km/h
-
Ove godine smo mi kompletno restaurirali ponton i bas smo pravili "studije" koje platicne pontone uzeti (cevi umesto metalnih burica) i pobedio je Pimi iz Beograda
Cevi su mu 1 liga,zaista max profesionalno odradjene sve nase zelje 6589
debljina zida tih cevi je 7mm i izuzetno su cvrste i nema sanse da se uviju ni 1mm, + izrezan je stiropar tacno na taj Fi koliko su cevi u uguran u cevi pre zatvaranja tako da ostanu plovne i ako dodje do proboja thumbup
http://www.pimi.co.rs/pro.php?p=10 (http://www.pimi.co.rs/pro.php?p=10)
-
Ja sam na ovo mislio http://www.ghibliplast.co.rs/pontoni-i-marine/pontoni-za-plovne-objekte-katamarane-i-trimarane/ (http://www.ghibliplast.co.rs/pontoni-i-marine/pontoni-za-plovne-objekte-katamarane-i-trimarane/)
Rade i fi 1600mm kao nosivost tona na metar duzine - nije mi jasno to bas jel to znaci da ako napravim katamaran od 12 metara - nosivost bi bila 24tone
-
mmm Da ,nosivost bi 24 tone al max,tj sa 24 tone bih potopio skroz plovke pod vodu,a recimo sa 2.4t oprecenja bice plovci uronjeni samo 10 cm recimo
po zelji i porudzbi pravi i Pimi te spiceve za cevi pa lepo seku vodu kao pravo korito
-
Moja greska,sad vidim da pise 1t po 1m duznom nosivosti na 50 % oprecenja za te od 1600mm
-
Jel' neko zvao za cijene ?
-
Jel' neko zvao za cijene ?
Zvacu ih u ponedeljak, ali koliko se secam cena je paprena tolika da se isplati praviti od metala plus znas na cemu si - ali provericu pa javljam cene
-
ma hajte bre ljudi kao da nam nije dosta kojekakvih skaranudza na pontonima , te stvari su za splavove i kamo srece da vlasnici istih promene burice za ove pontone.
svakodnevno gledam plovece trafike na savi i ne znam ko da su puzevi .... provedu popodne od par sati u dvosobnom plutajucem stanu a kad treba da potrefe rukavac ja i oblak vadimo caklje da ih vetar ne utera kod nas na vez... i zlome nam platforme..
-
U planu mi je gradnja splava sa kamp prikolicom.Uskoro bi trebao da nabavim plasticne pontone (plovke) neku velicinu od 800 mm u precniku.Malo sam se raspitivao i dosta mi deluje povoljno.Konkretno sam kontaktirao ljude iz osecine.Naravno nisu jedini ima vise proizvodjaca.Od koga jos kupiti plasticne pontone?Koja plastika je najcvrsca kod nas?
-
Можда алуминијум. Ево шта ради човек:
-
Ako sam razumeo čovek sklepava nešto u ekonomskoj varijanti čim je u pitanju kamp prikolica kao nagrađe, doduše ima njih svakakvih, pogledaj malo po forumu predstavio se jedan proizvođač, dobro je to izgledalo a dotle evo za maštanje
-
Lepo to izgleda da se napare oci malo jh ali... nemam novac da to izfinansiram.Plasticne plovke planiram da stavim razgovarao sam telefonom sa covekom iz ghibli plast pre nekoliko meseci i oni se nahvalise lepo da su njihovi pontoni preziveli led na rekama 2012 mene nezanima dal ce da led slomi ili ne to bi se vadilo svake zime iz vode vec kakva je cvrstina tih pontona ja ih nisam primetio u svojoj okolini.Ovde je najbitnije izvariti postolje (rostilj)na kom ce biti pricvrsceni.Preostaje mi da se vozam malo i obidjem proizvodjace tih pontona ali sam zbunjen malo.Ono sto mi je najprivlacnije trenutno su pontoni Ghibli plast i Metalac2 iz banatskog novog sela.Ovi iz osecine mi deluju cvrsce sa slika.
-
Imas i firmu Pimi. Potrazi po netu.
-
Meni se sviđa ovaj sto je broker okačio...ne toliko zbog nadgradnje vec zbog oblika plovaka....ovakav oblik plovaka bi trebao biti bar duplo upravljiviji nego brodovi s ravnim tabanom kakvi se voze iz domace radinosti...
-
Meni se sviđa ovaj sto je broker okačio...ne toliko zbog nadgradnje vec zbog oblika plovaka....ovakav oblik plovaka bi trebao biti bar duplo upravljiviji nego brodovi s ravnim tabanom kakvi se voze iz domace radinosti...
To sigurno i jedno 5-6 puta skuplji pa je tu problem jh
-
Moja vizija te priče izgleda ovako....dati da majstori naprave dva plovka i povezu...pjeskare i ofarbaju po propisu....nadgradnju bih radio od sendvić panela...koji su relativno povoljni....ujedno su najbolja izolacija...prozori...vrata terasa...sve moze od pvc-a....a unutrasnjost je dalje stvar ukusa i love....
-
Konstrukciju i povezivanje cu sam da radim imam skoro sve kod kuce od bravarskog alata 114.Videcu sta i kako ce ici iznad plovaka,najbitniji su mi plovci na kome ce da plovi trenutno.Preostaje mi vozikanje kolima do proizvodjaca,pa cu da razmislim od koga cu da kupim uglavnom slike kacim kad dodje u dvoriste nadam se do kraja avgusta a dogodine ako bog da i na vodu da izadje.
-
Mismo prosle godine sredjivali ponton i izbacivali metalne burice iz konstrukcije,svakakvi plovci su dolazili u razmatranja i na kraju je pobedio u odnosu cene i kvaliteta http://www.pimi.co.rs/ (http://www.pimi.co.rs/)
Plasticni Pontoni su svarno prvoklasni,uv stabilni sa debljinom zida od 7mm a unutra su skroz ispunjeni stiroporom za nedaj boze
Saradnja sa Pimijem je bila odlicna i za svaku preporuke,sve se sa covekom mozes dogovoriti,napravice ti i preraditi sve sto hoces po tvom zahtevu thumbup
Dimenziju ti pravi po tvojoj potrebi ima ih precnika
Koliko pamtim cena takvog jednog pontona duzine 5m a precnika 0.5m je bila negde 400 ili 450e
Nosivost tacvog jednog plovka je mislim 1000kg po specifikaciji
-
Ovi "PIMI" pontoni su thumbup odlicni.Sad ste me bacili u razmisljanje svidja mi se sto je ispunjen stiroporom,ovo je bolja opcija nego oni suplji sa vise komora.
-
Evo ti stara tema http://www.mojaladja.com/forum/index.php/topic,5616.0.html (http://www.mojaladja.com/forum/index.php/topic,5616.0.html)
Inače moram priznati da i meni zvuče dobro ti sendvič paneli za nadgrađe, čak i varijanta spajanja nekoliko kontenera, sad ih rade čak i u više dimenzija a spajaju ih kao lego kockice, mada i to kad preračunaš nije baš jeftino
-
Kod mene se paneli mogu kupiti ispod 10 eura kvadrat....a vjecan materijal i nedavno sam bio u kabinašu s takvom kabinom....na ovom suncu...skoro pa ladno unutra...prozori...vrata sve moze iz pvc industrije.......meni se jedino kod ovih plovaka ne svidja sto su ispunjeni zbog prostora koji se u njima moze iskoristiti
-
Svake druge godine sam na granici da pocnem svoj houseboat konacno praviti. To bi po sadasnjim saznanjima bio katamaran dimenzija 3,5 ili 4m sirok a duzina do 10m. Planiram da plovke savijem u "dzipu " na celu duzinu od lima 4mm pa da se dorade samo pramci i krme za vanbrodse motore. Brod treba da izgleda kao taj sa slike, pa me zanima od kog lima da ga radim, kog kavaliteta? takodje planiram varijantu duplo knikovanog dna plovaka. Sta mislite o tome? Ja pratio neke strane forume i kao to je najbolja varijanta za reku. Mislio sam da uposlim Iku al on zbog zdravstvenog stanja nije u mogucnosti pa ne znam ni koga bih angazovao. Neke sam majstore vec kontaktirao al cene koje sam dobio za ruke su strasne( preko 10000eura za mesec dana posla)
-
Ovo je resenje pogona koji preferiram samo ne tolike snage, mozda dve 25 ks
-
U Dzipu savijaju table sirine 200cm a duzine do 600cm za plovke sa multi knikom kao opcija G1 ili G2
-
U Dzipu savijaju table sirine 200cm a duzine do 600cm za plovke sa multi knikom kao opcija G1 ili G2
zar dzip nije propao ?
-
Jeep commerce? Znas nesto sto ja ne znam?
-
pa nesto su bili u velikim problemima pre godinu dana... ako nisu onda odlicno !
edit:
evo nadjoh ... znaci iscupali se odlicno !
http://www.gradnja-online.com/index.php?view=magazine_detail&type=news&id=4582 (http://www.gradnja-online.com/index.php?view=magazine_detail&type=news&id=4582)
-
Чуо сам да газде уживају негде у иностранству а ово је некакав покушај да неко извуче још нешто из пропале фирме.
-
Pa, ako se zna kako je nastala ova firma u Srbiji i ko je kumovao tome, onda je i ovaj "oporavak" nastavak priče.
Opet zahvaljujući našim bajnim političarima. no125
-
Pa, ako se zna kako je nastala ova firma u Srbiji i ko je kumovao tome, onda je i ovaj "oporavak" nastavak priče.
Opet zahvaljujući našim bajnim političarima. no125
А зар може другачијe? kuku
-
Da li si , druze pokusao da pravis materijalnu konstrukciju za ovaj poduhvat ?
-
Da li si , druze pokusao da pravis materijalnu konstrukciju za ovaj poduhvat ?
Poljo, naravno da jesam, cena nije mala ali ako se uradi kako treba vredi svaki ulozeni dinar, plasim se lose odradjenog posla. Razmidljam o varijanti od aluminijuma, mozda je to resenje. Naravno ostaje mi projekat i dobar majstor da odradim.
-
Pozz Oblace,
Ako se plasis lose odradjenog posla, onda ni ne pomisljaj na aluminijum. Ne znam kakvi su ti zahtevi, odnosno sta je projektni zadatak, ali koliko se ja birikam u brodogradnju, aluminijum se koristi za brze jedinice zbog male tezine. Posto je proizvodnja aluminijumskih brodova znacajno skuplja od celicnih za deplasmanske rezime plovidbe se uglavnom koriti celik. Izuzetak iz ovog pravila su naravno jedrilice.
Vidim da je dosta ljudi na forumu fascinirano katamaranima, ne znam zasto, ali to je vec licna stvar tako da u to ne bi ulazio. Ja licno bi za sebe uvek radio monotrup, ali kao sto kazem to je licna stvar a o prednostima i manama i jednih i drugih mozemo pisati danima.
I kao sto rekoh ne znam sta je projektni zadatak pa ne bi dalje komentarisao.
Sto se tice savijanja lima, mislim da ti za duplo knikovanu formu, ako je dobro isprojektovana povrsina, ne treba nikakva presa.
Pozdrav
-
Pozz Oblace,
Ako se plasis lose odradjenog posla, onda ni ne pomisljaj na aluminijum. Ne znam kakvi su ti zahtevi, odnosno sta je projektni zadatak, ali koliko se ja birikam u brodogradnju, aluminijum se koristi za brze jedinice zbog male tezine. Posto je proizvodnja aluminijumskih brodova znacajno skuplja od celicnih za deplasmanske rezime plovidbe se uglavnom koriti celik. Izuzetak iz ovog pravila su naravno jedrilice.
Vidim da je dosta ljudi na forumu fascinirano katamaranima, ne znam zasto, ali to je vec licna stvar tako da u to ne bi ulazio. Ja licno bi za sebe uvek radio monotrup, ali kao sto kazem to je licna stvar a o prednostima i manama i jednih i drugih mozemo pisati danima.
I kao sto rekoh ne znam sta je projektni zadatak pa ne bi dalje komentarisao.
Sto se tice savijanja lima, mislim da ti za duplo knikovanu formu, ako je dobro isprojektovana povrsina, ne treba nikakva presa.
Pozdrav
Naravno da se plasim, iskustvo 40 godisnjeg zivota u Srbiji su me tome naucili. Generalno smatram da je aluminijum zahtevnii i skuplji za gradnju al da kasnije kroz odrzavanje vrati ulozen trud i novac za razliku od gvozdja loseg kvaliteta koje vrlo brzo , posle desetak godina postane obican pleh. Takodje se dobija manja masa plovila a isti deplasman sto je isto vazno zbog dodatnog prostora za tesku opremu. Katamaran mi je opcija naravno s obzirom na sirinu od preko 3,5m a duzinu do 10m. Odnos te duzine i sirine na monotrupcu zahteva daleko snazniji pogon u odnosu na dva plovka sa odnosom 10:1. Cak i silueta ne mora biti daleko veca na katamaranskom trupu u odnosu na monohull. Izbegao bih nepotrebno varenje u svakom smislu tako sto bih osmislio kako da savijem sto veci broj pozicija. Naravno da je tablu 4 puta savijenu duzine 6m mnogo lakse odraditi ( 4 udarca prese) u odnosu na 24 m vodonepropusnog vara.
-
Pozz Oblace,
Vidim da imas zactani pravac. Samo pre nego sto preseces, jos malo ti to prostudiraj ima tu dosta sbbkbb. Svaki od pravaca ima svoje prednosti i mane.
Recimo celik, rdja, tako je ali ako se dobro pripremi moze dosta dugo da traje(mnogo duze od aluminijuma) uz odrzavanje. Aluminijum, lagan, zajeban za zavarivanje i stari. Starenjem postaje krt i preosetljiv na vibracije i dinamicka opterecenja sto je jako bitno na brodu. Sto nije slucaj sa celikom. Ali to je moje iskustvo mozda neko ima potpuno drugacije.
Katamaran za isti deplasman ima veci gaz, pa je opet pitanje sta ti zelis, plicake ili duboku vodu, sto se tice otpora. Slazem se ali je glavno pitanje koju ti brzinu zelis? Kada znas koju brzinu zelis, i koliko dugacko plovilo zelis onda mozes da uradis grube racunice da li ti se isplati katamaran ili monotrup. Kada ovo budes radio moras dobro da razmislis gde zelis da plovis. E sad ima i onaj srpski princip prvo kupim sporet(motor) pa onda zidam kuhinju(brod).
Ima tu gomila skrivenih detalja koje ces shvatiti tek kada pocnes da koristis brod. Recimo zasto ja ne volim katamarane. Zato sto im je pocetni stabilitet velik. I sada ce svi da pitaju sta tu ima lose. Lose je to sto kada je kriva stabiliteta jako strma na pocetku brod je jako krut i na talasima ima jako velika ubrzanja. Da bi ti pojednostavio prebacicu se u svet auto moto sporta. Svi znamo da su tvrdi amortizeri odlicni za ravne puteve, ali cim krenu neravnine i rupe oni postaju neudobni i neupotrebljivi. Slicno je sa katamaranima, pri malim bocnim talasima postaju tvrdi i neprijatni dok monotrupac to lagano ispegla. Itd itd
Sto se tice "teske" opreme baci ti to malo na papir sta tu ima tako tesko pa ces videti o kolikim razlikama se tu radi. Ako imas vodnu liniju od 10m sirine 1m na jednom plovku. To znaci da ti je ukupna povrsina vodene linije oko 17m2 ako odbijemo suzenje na pramcu i krmi. Sto znaci da za 10cm urona moras da opteretis brod sa 1700kg. I ako sam dobro shvatio tvoju ideju oko toga mislim da ti je sustinski pogresan pristup. Aluminijum se koristi da bi brod bio laksi a ne da bi stalo vise opreme, deplasman se lako ispegla promenom geometrije korita. A na malom brodu daleko najtezi je trup. Ne verujem da ces izaci na vise od 3.5-4t za sve ostalo, osim trupa.
Nadam se da nisam odmogao ili iznervirao.
Pozdrav
-
Mislim da imam pravac a ustvari se menja iz dana u dan. U svakom slucaju bih radio od magneziranog aluminijuma, nikako obocnog upravo zbog otpornosti na vibraciju i uvijanja. Dobro, i celik je u igri, onda trupovi od lima 4mm pa sve sto ide preko u smislu zastite.. Kad sam napisao da cu imati prostora za opremu mislio sam i na sve sto bi stajalo na plovcima a to je pre svega spojna konstrukcija,oplate, podovi, nadogradnja, elementi uzduznog i poprecnog ojacanja.. Sve to ucestvuje u deplasmanu i povecava gaz plovila a plus na to sve dodje i enterijer oprema rezervoari i slicno. Verujem da bi dva plovka duzine 10 a sirine 0,8m sa povrsinom od oko 14m2 bez problema nosilo 2000 kila ostatka da ne bude gaz vezi od 20cm sto je zadovoljavajuce. S obzirom na duplo knikovanu formu koja je dosta manje okvasena od recimo okruglih pontona koje cesto srecemo mislim da bi taj zahtev malog gazenja bio realan. Brzina koju zelim je 8 kn pri svakoj vodi. To je zahtev koji ocekujem od katamarana upravo brzina od 15 kmh i vise sto je iznad deplasmanske brzine monohull trupova . Pitanje motora ostaje otvoreno u smislu da cu to resavati probom zbog vise elemenata kao sto su obicni ili HT motori a mozda cak i 2 evenrude 25 etec. Naravno ostaje otvoreno iodabir projektanta broda. Nikako ne mozete odmoci ni iznervirati, upravo sam svoje ideje izlozio na forumu da bi bile predmet konstruktivne kritike i strucnih saveta. Zainteresovan sam za misljenja u vezi oblika plovaka posebno?
-
E ova tema moze krenuti u pravom smeru...
Pre svega moram reci da je meni struka brodogradnja i da ja to ozbiljno shvatam. Pa zbog toga moji postovi mogu zvucati ostro, tipa kao da se pravim pametan, ali nije tako.
Jedino sto bih mozda mogao je da preotmem ime od kolege Zakerala jh pa da budem jasniji.
Nego sto se tice oblika trupova sa duplim knikom nisi u pravu.
U teoriji geometrisko telo koje ima najmanju okvasenu povrsinu za isti deplasman je lopta. Pa ako bi hteli da to malo priblizimo obliku broda onda bi dobili cilindre (tj valjke ili cevi).
I ako nas interesuje deplasmanski rezim plovidbe onda je najveca komponenta otpora upravo otpor trenja.
Znaci sto manja okvasena povrsina manji je i otpor trenja.
Pa zato recimo jedrilice koje su klasicni deplasmanci su redovno oble forme.
Knikovi su uvedeni iz nekih drugih razloga, za vece brzine i lakse tehnologije izgradnje.
Sto se materijala tice tu je posebna prica. Sve je stvar ukusa i kolicine sredstava. Ja kada bih pravio za sebe odabrao bih celik, jer je mislim aluminijum jos uvek za nasu sredinu ne isplativ.
Katamaran ili monotrup..... Kada kazemo housboat pomislim na kucu na vodi a to mora da je tesko pa je i potreban masivan trup. Ali sve zavisi od zelja i sabiranja masa.
Sto se tice razmaka izmedju trupova katamarana oni su bitni za drugu komponentu ukupnog otpora a to je otpor talasa. S tim sto to nije otpor pri voznji po talasima,
vec se misli na talase koje brod stvara iza sebe pri kretanju.
I naravno ako pomislis da pravis ista ozbiljno obavezno angazuj inzenjere (npr. JA) to se uvek na kraju vise isplati.
Ako mogu ikako da pomognem, pojasnim ili bilo sta, tu sam...
-
Mozda i ovo bude od koristi
http://www.dam.co.rs/katamaranDAM.html (http://www.dam.co.rs/katamaranDAM.html)
-
eek eek eek eek
Je li ovo komora za razvijanje filmova
dodo dodo dodo
ha ha ha ha ha
-
bas sam danas sa nekim skiperima ovde u grckoj razgovarao o katamaranima... oni tvrde da su price o stabilnosti preuvelicane , a za jedrenje su losi u orci sto tebe naravno ne zanima... ima mesta koliko hoces i to im je najveca prednost...
ujedno nema marine koja se nece obradovati kada te vidi sa katamaranom ...
vidi sa janezom , svojevremeno sam mu pazaraio neki projekat house boat-a ... to je meni bilo jako zanimljivo ... dogovori se trkni do nega pa baci pogled..
-
izbegavaj aluminjum kako god mozes... danas sam skidao stare prozore na Cetiri Osmeha ... bili su srafljjeni sa aluminumskim srafovima (slicno srafovima ulozak pa navojj ) ... brod je napravljjen 1988godine... NI JEDAN sraf nije hteo sam da izadje, a bilo ih je preko 70 komada ... cupali smo ih kljestima ... a pola njih kako uhvatis i stegnes pretvore se u prah... katastrofa, nisam imao pojma da aluminijum moze da "trune"....
-
Aluminijum i slana voda.... jako losa kombinacija
-
Nije tema ali nisam izdržao, smeštaj u Parizu, lokacija Sena. Inače ko ne zna Airbnb je sajt sličan Bookingu.com ali je fokusiran na apartmanski smeštaj, ima brdo brodova kao smeštaj posebno u Holandiji
https://www.airbnb.com/s/paris-hauseboat?source=bb (https://www.airbnb.com/s/paris-hauseboat?source=bb)
-
Sjajan link Broker! thumbup