Moja Ladja

E, ovako treba... => Plovila => Temu započeo: rendžer 18, 06, 2011, 11:31:29 pre podne

Naslov: Skadarsko jezero - patrolni čamac
Poruka od: rendžer 18, 06, 2011, 11:31:29 pre podne
U svom prvom javljanju sam vec rekao da sam nadzornik nacionalnog parka Skadarsko jezero. To znaci da je rijec o zastiti nacionalnog parka, a akcenat je na krivolovu, sto znaci mnogo vremena provedenog na vodi. Medjutim, kod nas nije slucaj kao u nekim srecnim zemljama, pa da se za svaku namjenu ima adekvatno plovilo, vec se stalno trazi neko univerzalno resenje, neko plovilo koje bi moglo da odgovori svim izazovima koje jezero namece, a to nije ni malo jednostavno. Stavise, opasno je! Opasno iz prostog razloga sto, recimo, plovilo kojim mozemo da uhvatimo krivolovca u plitkoj vodi, prepunoj lokvanja, tesko da moze garantovati neku sigurnost kad nas sa njim uhvati nevrijeme na otvorenoj vodi. Jare i pare ne moze...

No, da pocnemo sa specifikacijom:

1. Mali gaz - plovilo mora biti u stanju da se nosi sa plicom vodom, gdje je riba, pogotovo u vrijeme mrijesta, najugrozenija od krivolova agregatom i ostima. Takodje bi trebalo imati korito koje je sposobno za lako manevrisanje, tj. lake i ostre promjene pravca pri vecim brzinama.

2. Plovilo, obzirom da nece imati korito koje je namijenjeno za borbu sa talasima, morace da bude dovoljno dugacko da "jaše" po talasima, kao i da ima motor od nekih 50-ak ks, kako bi moglo brzo da se povuce.
Malo pojasnjenje zasto se radi i na otvorenoj vodi: u ljeto i na jesen, kada je skoro svaka obala zarasla lokvanjima i kasoranjom, za agregate i ošćare lov postaje gotovo nemoguca misija. Tada je skoro sva paznja uprta u krivolovce mrezama, koji zajedno (3-4 čuna), na otvorenoj vodi, ukoliko su dobro locirali jato, mogu za par sati da iscupaju tone ribe ogradjivanjem jata mrezama. Ali jezero ima jednu mnogo ruznu narav.. Za TREN zna tako jezivo da se promijeni vrijeme i da iz najvece bajke pomislite da ste se odjednom obreli na sred nekog okeana. Strahota! Za to je uglavnom najveci krivac tzv upor, juzni vjetar koji u doba ljeta i jeseni zna naglo da udari, a izgleda da se sa mora nekako "provuce" Bojanom i kad dodje medju nasa brda napravi haos po jezeru.

3. Pomocni motor - mnogo je razloga zasto je ova stvar korisna, a najvise upravo u primjeru iz prethodne stavke: kada pokusavate da pobjegnete od nevremena, najgore sto moze da vam se desi u tom trenu je - da se uhvatite u mrezu! Jos ako ste je uzduž pokupili, trauma! Klupko cvrsto stegnute i namotane mreze oko elise, sa sve plutnama. Vjetar i talasi sve vise divljaju, plovilo se slabo bori sa njima i puni se vode, a vama nema mrdanja dok ne oslobodite elisu. Tada, ukoliko niste predaleko od obale (a 20m tada moze biti jednako 20km ako nemate motor da vas iscupa), taj pomocni motor je spas! Btw, nasa sluzba nikad to nije praktikovala.. toliko o ozbiljnosti i profesionalnosti naseg menadzmenta...

4. Kabina - jeste da otezava poslove u nekim segmentima, ali je neophodna. Ljudi nemaju pojma kakva je zimska smjena na jezeru. Pogotovo zimska nocna smjena.. Ali kabina mora biti niska sto je moguce nize. To plovilo ce cesto morati da se provlaci kroz krosnje od vrba, a tu treba praviti sto manji otpor. Znaci, kabina za cetvoro, a ispred krme plovilo je otvoreno taman negdje za duzinu te jedne kabine.

5. Lokvanj i kasoranja - dva uzasa od biljki koje nam dusu izvadise. Koliko puta su samo spasile krivolovce... Jednostavno, motori manje snage se tesko snalaze sa ovim biljcicama, pogotovo cetvorotaktni, koji su nama bolji zbog ekonomicnosti i tišeg rada. Ono resenje sto je jedan lik izbacio na topiku gdje sam se predstavio ovom forumu je mnogo dobro. Ne mislim na howercraft, nego na one motore cudno polegnute osovine, sto piče po blatu i rastinju. Samo sto, koliko sam primijetio, upravlja se iskljucivo stojeci, a i tek bi se trebalo upoznati sa prednostima i manama takvog jednog motora.. Howercraft je san svih zaljubljenika u jezero i ima mnogo modernijih, savremenijih modela od onih sto su postavljeni na tom topicu. Kompaktniji, laksi za upravljanje i ljepsi za oko. Ali on ima jednu groznu manu kada je rijec o nacionalnim parkovima - previse bučan! Onaj propeler glavu otvara od buke, a pogotovo u pticjim rezervatima ne bi imali sto da trazimo sa tim...

Pa, napravite frankenstajna sad! ;)
Naslov: Odg: Skadarsko jezero - patrolni čamac
Poruka od: SALE NB 18, 06, 2011, 11:49:38 pre podne
Ne treba ti Frankenštajn ( iako nije neka lepota). Vama treba ono što je kod nas poznato kao Commander!

(http://www.triprinceze.com/commanderpatrol/x01.jpg)

Što se motora tiče, treba vam ovo:

(http://www.nj.gov/oag/njsp/maritime/images/16-jetdrive.jpg)

(http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcROUPJBYpmJszDlK8TjPVNhoJTSWCuMcUSwEQwM8joiqDX0mRpgaQ)

Prednost je što se ovi sistemi prodaju u kit-formi, pa je moguće i vaše postojeće motore preraditi na ovaj pogon.
Više informacija ovde:
http://www.outboardjets.com/index.php (http://www.outboardjets.com/index.php)

Ono što je najbitnije, ovo je realno najjeftinije rešenje, za koje ćete verovatno dobiti odobrenje.
Sva ova egzotična plovila koštaju mnogo više! Ako vam ne daju pare za pomoćne motore, teško da će se otvoriti za hoverkraft koji košta najmanje 100.000 evra!
Naslov: Odg: Skadarsko jezero - patrolni čamac
Poruka od: rendžer 18, 06, 2011, 12:13:31 posle podne
Da znas da mi se svidja. Iako je samo za dvoje, koliko vidim, a i kabina bi mogla jos malko da se spusti, jer su ovdje sjednice, pretpostavljam, malo podignute.. Ali svidja mi se!  :good:
Naslov: Odg: Skadarsko jezero - patrolni čamac
Poruka od: SALE NB 18, 06, 2011, 12:17:47 posle podne
U pitanju je čamac našeg domaćeg proizvođača, "Tri princeze" iz Novog Sada.
To znači da možete da naručite čamce po svojoj specifikaciji.
Korito je takvo, kakvo jeste- a odlično je! Čak iznenađujuće dobro drži talase!

A kabinu možete raditi po želji, dužu, nižu, pomerenu napred......
Naslov: Odg: Skadarsko jezero - patrolni čamac
Poruka od: njegos68 18, 06, 2011, 13:08:29 posle podne
   :good: Ti komanderi su odlični ,ali za jezero,a za žarove  :nono: ...Komander bi bio jedan od rješenja za otvorenu vodu...  :stop:  Ali ima tu problem jer o nabavci ne odlučuju ljudi koji ih koriste nego uprava i političari koji pojma nemaju ni o čamcima ni o promjenjivoj ćudi jezera ... e sad i za plićake postoji rješenje,ali moraju da se ispune odredjeni uslovi....
 1.Da države stane iza lovočuvara,da se donese politička odluka ,da lovočuvari imaju stalnu asistenciju policije,da sudstvo procesuira te prijave...
 2.Da se kompletno rukovodstvo NP promijeni(i jedan dio lovočuvara)
 3.Da lovočuvari dobiju adekvatne plate...min 1500 eura
 4. da dobiju veća ovlašćenja,da budu naoružani
 5.da budu adekvatno nagradjeni ili kažnjeni za svoje činjenje ili nečinjenje
...
na jezeru se dešava da lovočuvar uhvati nekog u krivolovu,ovaj izvadi pištolj,i još mu prijeti da će mu doći kući da mu sve pobije ...i šta ovaj da radi..e tu država treba da pokaže svoju snagu...  :aikido:
Naslov: Odg: Skadarsko jezero - patrolni čamac
Poruka od: rendžer 18, 06, 2011, 13:25:01 posle podne
Nisam siguran da bi se pokazao lose za žarove. Ovo je ravno dno i sigurno ne bi bio gori od limenjaka, a pogotovo od ovih glavurdana sa dubokim V koritom, koje danas koristimo.

(http://www.vijesti.me/slika-519x316/vijesti/nacionalni-park-skadarsko-jezero-proglasilo-lovostaj-juna-slika-18793.jpg)

ovo je limenjak koji je kao patrolno plovilo prethodio ovim bijelim barčicama sa kojima se danas patimo.
Jedino me kod commanderovog korita plasi onaj valjkasti oblik na pocetku, sto trup time nije valjano "razveden", tako da bih morao prvo da ga vidim kako se ponasa.. A mi imamo jedno plovilo gotovo identicnog korita, ali je za potrebe strucne sluzbe i ihtiologa, samo sto je na njega penta 5 ks, tako da nemam pojma kakve su mu stvarne performanse...
Naslov: Odg: Skadarsko jezero - patrolni čamac
Poruka od: Darkobp 18, 06, 2011, 13:34:20 posle podne
Comander ima korito plitko v tako da relativno ima jako mali gaz,a o stabilnosti i voznim karakteristika jos maltene nisam cuo losu rec o njemu jer ipak on ima sirinu od 1.8m


http://www.triprinceze.com/commanderpatrol/commander18_galerija.html (http://www.triprinceze.com/commanderpatrol/commander18_galerija.html)
Naslov: Odg: Skadarsko jezero - patrolni čamac
Poruka od: njegos68 18, 06, 2011, 15:21:50 posle podne
Nisam siguran da bi se pokazao lose za žarove. Ovo je ravno dno i sigurno ne bi bio gori od limenjaka, a pogotovo od ovih glavurdana sa dubokim V koritom, koje danas koristimo.

(http://www.vijesti.me/slika-519x316/vijesti/nacionalni-park-skadarsko-jezero-proglasilo-lovostaj-juna-slika-18793.jpg)

ovo je limenjak koji je kao patrolno plovilo prethodio ovim bijelim barčicama sa kojima se danas patimo.
Jedino me kod commanderovog korita plasi onaj valjkasti oblik na pocetku, sto trup time nije valjano "razveden", tako da bih morao prvo da ga vidim kako se ponasa.. A mi imamo jedno plovilo gotovo identicnog korita, ali je za potrebe strucne sluzbe i ihtiologa, samo sto je na njega penta 5 ks, tako da nemam pojma kakve su mu stvarne performanse...
Za žarove i lokvanje i travu nevalja sigurno...ima jedan na Plavnicu sa Yamahom 25 ks leti,ali travase obmota oko čizme i aj zdravo... a za krivolovce iz plićaka netreba čamac,nego ga sa policijom čekate kod auta pa kad utovari stvari i ribu CAP!!  :police:   :aikido: svi oni dodju autom do vode pa onda u čunove...
Naslov: Odg: Skadarsko jezero - patrolni čamac
Poruka od: njegos68 18, 06, 2011, 15:25:14 posle podne
 A za te glavurdane (kvik silver sa merkury 25 ks 4t) se neko dobro ugradio pri nabavci..   :censored:
Naslov: Odg: Skadarsko jezero - patrolni čamac
Poruka od: rendžer 18, 06, 2011, 15:25:54 posle podne
a trave su muka za sve..
A to za krivolov se vidi da nisi u potpunosti upoznat :)
poenta je da iskusni krivolovci nikad ne iznose sredstva za krivolov na kopno, jer su se opekli tako nekoliko puta. Tako da ostavljaju to u nekim svojim stekovima po vrba i trscaka.. i vazda izlaze "cisti". Primorani smo da ih hvatamo na djelu...
Naslov: Odg: Skadarsko jezero - patrolni čamac
Poruka od: rendžer 18, 06, 2011, 15:28:40 posle podne
A za te glavurdane (kvik silver sa merkury 25 ks 4t) se neko dobro ugradio pri nabavci..   :censored:
to je svima nama jasno.. i ko i za koliko..
Naslov: Odg: Skadarsko jezero - patrolni čamac
Poruka od: njegos68 18, 06, 2011, 15:38:32 posle podne
A za te glavurdane (kvik silver sa merkury 25 ks 4t) se neko dobro ugradio pri nabavci..   :censored:
to je svima nama jasno.. i ko i za koliko..
ha ha ,toje ono svi znaju a niko ništa nezna... oni što su potpisivali ugovore.. navrati na kafu kad ideš na posao..svrati na pumpu SENIĆ PETROL i potraži NJegoša..   :drinks:
Naslov: Odg: Skadarsko jezero - patrolni čamac
Poruka od: rendžer 18, 06, 2011, 15:41:01 posle podne
vazi, tebra  :drinks:
Naslov: Odg: Skadarsko jezero - patrolni čamac
Poruka od: SALE NB 20, 06, 2011, 07:55:42 pre podne
Za žarove i lokvanje i travu nevalja sigurno...ima jedan na Plavnicu sa Yamahom 25 ks leti,ali travase obmota oko čizme i aj zdravo...


Kakve veze ima korito sa čizmom?!  To je do motora, a ne do korita.  Jet pogon ima zatvoreni impelerski sistem i trava mu ne smeta!
Naslov: Odg: Skadarsko jezero - patrolni čamac
Poruka od: njegos68 20, 06, 2011, 08:52:23 pre podne
a trave su muka za sve..
A to za krivolov se vidi da nisi u potpunosti upoznat :)
poenta je da iskusni krivolovci nikad ne iznose sredstva za krivolov na kopno, jer su se opekli tako nekoliko puta. Tako da ostavljaju to u nekim svojim stekovima po vrba i trscaka.. i vazda izlaze "cisti". Primorani smo da ih hvatamo na djelu...
Imaju oni ta mjesta gdje ostavljaju opremu ,vi to znate bolje ali tu ribu što izvade moraju da transportuju kolima ,kopnom..
Naslov: Odg: Skadarsko jezero - patrolni čamac
Poruka od: njegos68 20, 06, 2011, 08:56:46 pre podne
Za žarove i lokvanje i travu nevalja sigurno...ima jedan na Plavnicu sa Yamahom 25 ks leti,ali travase obmota oko čizme i aj zdravo...


Kakve veze ima korito sa čizmom?!  To je do motora, a ne do korita.  Jet pogon ima zatvoreni impelerski sistem i trava mu ne smeta!
Nijesam pažljivo gledao ove slike motora,sad vidim da imaju jet pogon..  :good: e sad neznam dali mogu da idu kroz dubinu 25 do 30 cm,gdje se obično krap mrijesti.. dali i onaj policijski komander na prvoj slici ima jet pogon?
Naslov: Odg: Skadarsko jezero - patrolni čamac
Poruka od: SALE NB 20, 06, 2011, 09:17:53 pre podne
Jet pogonu treba 10cm vode ispod usisa, da baš ne vuče kamenčiće i prljavštinu u impeler.
Usis je obično svega 2-3cm ispod linije korita, kod Komandera bi to značilo cca 25-30cm, ovisno o opterećenju.

Policijski komander je opremljen motorom sa klasičnim propelerom, pošto je pravljen za upotrebu na Dunavu, Tisi i Savi, ali ti čamci se prave i opremaju po želji naručioca, znači, ako platiš Jet pogon - dobiješ Jet pogon! :)
Naslov: Odg: Skadarsko jezero - patrolni čamac
Poruka od: rendžer 21, 06, 2011, 02:32:21 pre podne
poenta je da iskusni krivolovci nikad ne iznose sredstva za krivolov na kopno, jer su se opekli tako nekoliko puta. Tako da ostavljaju to u nekim svojim stekovima po vrba i trscaka.. i vazda izlaze "cisti". Primorani smo da ih hvatamo na djelu...
Imaju oni ta mjesta gdje ostavljaju opremu ,vi to znate bolje ali tu ribu što izvade moraju da transportuju kolima ,kopnom..
I uhvatis ga tako sa zivom ribom i on ti kaze "bio sam na mreze". I sto ces mu? Od osti je riba bar nekakav dokaz, jer je izbodena, ali od agregata je ona ziva. A i nemas pojma kako sudije znaju da budu teske ako im sve nije crno na bijelo..
Naslov: Odg: Skadarsko jezero - patrolni čamac
Poruka od: njegos68 21, 06, 2011, 06:45:38 pre podne
 Znam da je komplikovano i teško...ali ako se agregati ne iskorijene ,jezeru nema spasa.. a sudstvo je posebna priča.. u nedjelju sam izmedju Beške i Starčeva naišao na mrtvog krapa od nekih 12 kila... pluta u fazi raspadanja..  :diablo:
Naslov: Odg: Skadarsko jezero - patrolni čamac
Poruka od: rendžer 23, 06, 2011, 13:18:22 posle podne
Sale, par pitanja za tebe, ali i za sve koji znaju vise o tome..
Gledajuci slike i snimak ovog Commandera, vidim da je uvijek, prilikom glisiranja, jedno lice ispred kabine. To mi budi sumnju da se plovilo mozda cudno ponasa ako je cijela troclana posada u kabini, u zadnjem dijelu plovila, jer je logicno prednji dio plovila znatno laksi. Postoji li mogucnost da Commanderu zaista prednji dio "skace" malo zivlje prilikom glisiranja, pa makar preko sitnih talasa?

Oko jet motora me zanima stvar sto kazes da mu trava uopste ne smeta.. Nigdje ne vidjeh slike tog "usisnika" odozdo, ali ako moze da uvuce kamencice i mulj, moze i svakakvog drugog (ne)organskog smeca preko kojeg mi plovimo kroz plicake. Ono sto me zanima je, ako se propela vec zaglavi i zatrokira od takvog nekog materijala, kakav je postupak njenog ciscenja? Ne djeluje mi to bas jednostavno, obzirom da je ona sakrivena, a nama se obicno zuri u takvim situacijama. I zanima me da li sustinske razlike u performansama izmedju dvotaktnih i cetvorotaktnih motora ostaju nepromijenjene i u jet varijanti?

Unaprijed hvala :)
Naslov: Odg: Skadarsko jezero - patrolni čamac
Poruka od: njegos68 23, 06, 2011, 15:03:15 posle podne
A šta se dešava kad usis povuče travu,list lokvanja ili najlon kesu ?
Naslov: Odg: Skadarsko jezero - patrolni čamac
Poruka od: SALE NB 23, 06, 2011, 16:49:29 posle podne
Na ovom policijskom Komanderu je kabina povučena dosta unazad. Pretpostavljam da je nezgodno istrimovati čamac, ako motor nema trim. Verovatno je tada zbog boljeg stabiliteta poželjno prebaciti deo težine napred.
Treba znati da je sam čamac dosta lagan za svoju veličinu, to je ipak rečni  ili jezerski čamac. Za neke ogromne talase nije pravljen.
Opet, ne verujem da na Skadru ima nešto mnogo većih talasa nego na Dunavu.

Što se Jet-pogona tiče, nemam veliko iskustvo iz prve ruke, ali usis ima mrežicu koja sprečava veće kamenčiće i slično da ulete u impeler.
Sve što može da prođe kroz mrežicu je u principu bezopasno.
Pretpostavljam da najlon kesa može da napravi problem ( lako rešiv), kada zatvori usis. Tada turbina ostane bez vode, a čamac bez potiska. Ali skineš kesu i teraš dalje!

Što se vrste motora tiče, tu nema razlike, ako hoćeš pravu snagu - mora dvotaktaš!  :taunt:
Naslov: Odg: Skadarsko jezero - patrolni čamac
Poruka od: rendžer 23, 06, 2011, 20:54:08 posle podne
Da, mada nama u principu i ne treba neka ogromna snaga. Pogotovo ako se uzme u obzir da je takvo jedno plovilo dosta lagano. A i 99% krivolovaca ne koristi motor preko 40ks, dok nekih 90% koriste najvise do 15ks.
Ali prava prednost cetvorotaktnog, u nasem slucaju (osim potrosnje, koja je prioritet br 1 za nas menadzment), je sto je znatno tisi. Znam, kad smo prije 3 godine kupili ove Mercury 25ks, krivolovci su ludjeli od nas, jer smo im bukvalno dolazili do iza ledja, a da nas nisu mogli cuti od njihove pente. Kad ga upalis, samo cujes baloncice koji klokocu oko motora, a pod puni gas se samo cuje strujanje vazduha kroz koji se probijamo. Nocna mora za krivolovce.. ali isuvise se cesto koriste ti motori da bi trajali u takvom stanju...
Naslov: Odg: Skadarsko jezero - patrolni čamac
Poruka od: SALE NB 23, 06, 2011, 21:49:10 posle podne
Te Mercury pente bi gurale Commandera sasvim pristojno!
Ipak, naša policija koristi moderne dvotaktne Evinrude E-tec motore.
Snage imaju koliko hoćeš, a buka i potrošnja su na nivou najboljih četverotaktnih mašina.
Pritom zahtevaju mnogo manje održavanja, a izdržljivi su kao i stari Evinrude modeli.
Ako imate dobrog servisera za Evinrude ( pošto mi u Srbiji nemamo), to je verovatno najbolje rešenje za vaše potrebe!
Naslov: Odg: Skadarsko jezero - patrolni čamac
Poruka od: njegos68 23, 06, 2011, 22:23:57 posle podne
Uf neznam odakle da krenem,,  :)  Merkuri se nije baš pokazao na ovom podneblju...Ove pente od lovočuvara su dosta izraubovane,ima i koje leže pokvarene...Prvi uvoznik koji se pojavio sa četvorotaktnim mašinama,sa pristojnom cijenom je Merkuri... e sad ovdašnji ribari (i krivolovci) su uglavnom vozili tomosove četvorke i kad se ukazala  prilika da po povoljnim cijenama dobiju moderne  i štedljive motore pazarili su uglavnom merkuri od 5 ks i poneki od 9,9 ks...ali ti moderni motori zahtijevaju i izvesno održavanje,aoni su navikli da voze tomose non stop pun gas a ovi novi  :nono: slično je i sa lovočuvarma... e sad se dost ljudi i vratilo na tomose ,ne zato što su bolji ,nego imaju vazdušno hladjenje i mogu po plićacima,travi  amerkuri začepi vodu travom i ojha...  :lula:  A što se tiče plovila mislim da je to perpetum mobile...  Ako oćeš da sječe talase onda mora v korito,al za plićake nije baš..e sad ravno korito ide za plićake al je slabiji na talasima koji na jezeru znaju da budu strašni...aj sad spoji to u jednom   ..teško   :superstition:
Naslov: Odg: Skadarsko jezero - patrolni čamac
Poruka od: rendžer 23, 06, 2011, 22:55:44 posle podne
Ma, jet varijanta je definitivno najbolje resenje za nase uslove. Samo je dilema da li cetvorotaktni ili dvotaktni...
I na ovakvo plovilo nista ne treba jace od 50KS, samo sto jet motori rade sa nekih 30% manje snage nego njihovi vrsnici u standardnoj varijanti, pa bi valjalo nesto malo jace..

A plovila, Njegose, nema preko ovoga. Ima pravo kolega forumas sto je gore iznio podatak: "Ipak je ono 1,8m siroko!" Bio bi to zmaj.. Inace, znas li sta ce ti najiskusniji lovocuvari, krivolovci, sverceri koji su milion puta preplovili to jezero reci? "Daj ti meni DOBAR limenjak i ne boj se za mene!"
Btw, nasa sadasnja plovila imaju duboko V korito, pa se opet grozno ponasaju na jacim talasima. Da li zbog toga sto nemaju duzine ili zato sto su sjednice isuvise visoko postavljene, pa je clanovima patrole uzasan osjecaj kada se barka probija kroz talase i zbog izrazene kobilice klati snazno lijevo-desno, ne znam.. ali ce biti da svi ti faktori zajedno cine da su plovila jednostavno uzas...
Naslov: Odg: Skadarsko jezero - patrolni čamac
Poruka od: njegos68 23, 06, 2011, 23:02:16 posle podne
Ma, jet varijanta je definitivno najbolje resenje za nase uslove. Samo je dilema da li cetvorotaktni ili dvotaktni...
I na ovakvo plovilo nista ne treba jace od 50KS, samo sto jet motori rade sa nekih 30% manje snage nego njihovi vrsnici u standardnoj varijanti, pa bi valjalo nesto malo jace..

A plovila, Njegose, nema preko ovoga. Ima pravo kolega forumas sto je gore iznio podatak: "Ipak je ono 1,8m siroko!" Bio bi to zmaj.. Inace, znas li sta ce ti najiskusniji lovocuvari, krivolovci, sverceri koji su milion puta preplovili to jezero reci? "Daj ti meni DOBAR limenjak i ne boj se za mene!"
Btw, nasa sadasnja plovila imaju duboko V korito, pa se opet grozno ponasaju na jacim talasima. Da li zbog toga sto nemaju duzine ili zato sto su sjednice isuvise visoko postavljene, pa je clanovima patrole uzasan osjecaj kada se barka probija kroz talase i zbog izrazene kobilice klati snazno lijevo-desno, ne znam.. ali ce biti da svi ti faktori zajedno cine da su plovila jednostavno uzas...
Dobro dodjosmo do zaključka da je jet pogon najbolji  i dvotaktni motor...tu se nameće Evinrude e-tec kao vrhunski motor! E sad on traži održavanje,,ko će to da SERVISIRA? U Crnoj Gori NIKO!
Naslov: Odg: Skadarsko jezero - patrolni čamac
Poruka od: rendžer 23, 06, 2011, 23:05:50 posle podne
Istina ziva! :D
Mada, svakako, koji god motor uzeo i koliko god ga odrzavao, on u nasoj sluzbi vise od 3-5 godina ne moze da izdrzi. ;)
Naslov: Odg: Skadarsko jezero - patrolni čamac
Poruka od: njegos68 23, 06, 2011, 23:17:47 posle podne
Istina ziva! :D
Mada, svakako, koji god motor uzeo i koliko god ga odrzavao, on u nasoj sluzbi vise od 3-5 godina ne moze da izdrzi. ;)
Pa tako je sa svim službenim vozilima a ti motori su za vas službena vozila... :slow_en: od mnogo očeva kilava djeca...voze ih više osoba svaki na svoj način.. dosta puta pun gas...i ne čuvaju se kao što bi svoja čuvali a treba jer oni čuvaju glavu na jezeru... e sad neznam koliko su sati dnevno u pogonu ti motori?Ja sam u junu jedno deset put špartao jezerom gliserom,od Plavnice do Ckla,Murića ,pa do Kamenika,Rijeke Crnojevića...nijesam vas primijetio...znam da je gorivo skupo ali...  :stop:
Naslov: Odg: Skadarsko jezero - patrolni čamac
Poruka od: SALE NB 23, 06, 2011, 23:59:45 posle podne
Mislim da će vam e-tec trajati malkice duže od 5 godina!
Ti motori su fabrički predviđeni da se servisiraju na svakih 300 sati (ili svake 3 godine).
To znači 3-5 servisa manje nego za neki 4t motor.

Uzgred, pa zar misliš da tvoje srpske kolege bolje čuvaju svoje službene motore?!
A beogradski serviser za Evinrude je ....... ma ne znam kako da opišem taj nivo "profesionalnosti" i "stručnosti" :diablo: :suicide:
Naslov: Odg: Skadarsko jezero - patrolni čamac
Poruka od: rendžer 25, 06, 2011, 14:06:58 posle podne
Ja sam u junu jedno deset put špartao jezerom gliserom,od Plavnice do Ckla,Murića ,pa do Kamenika,Rijeke Crnojevića...nijesam vas primijetio...znam da je gorivo skupo ali...  :stop:
najvise se cuva zetski vodoplavni dio do granice. Znaci, sjevero-istok, tu agregati i osti najvise rade, a nema nas dovoljno da pokrivamo cjelo jezero, jbg
Naslov: Odg: Skadarsko jezero - patrolni čamac
Poruka od: rendžer 25, 06, 2011, 14:08:51 posle podne
i je l' moguce da na forumu nema teme o jet motorima? Ili ja ne umijem da nadjem...
Naslov: Odg: Skadarsko jezero - patrolni čamac
Poruka od: njegos68 25, 06, 2011, 14:53:11 posle podne
i je l' moguce da na forumu nema teme o jet motorima? Ili ja ne umijem da nadjem...
ovo nije jet ali je interesantno.. http://www.mojaladja.com/forum/index.php?topic=2467.0 (http://www.mojaladja.com/forum/index.php?topic=2467.0)   :taunt:
Naslov: Odg: Skadarsko jezero - patrolni čamac
Poruka od: njegos68 25, 06, 2011, 14:56:08 posle podne
 Obrati pažnju na taj PRO-DRIVE u akciji..interesantno jako...   :slow_en:
Naslov: Odg: Skadarsko jezero - patrolni čamac
Poruka od: rendžer 25, 06, 2011, 15:06:58 posle podne
mnogo mi je privlacnija jet varijanta. I mislim da je ovaj bucniji isto..
Naslov: Odg: Skadarsko jezero - patrolni čamac
Poruka od: njegos68 25, 06, 2011, 15:14:01 posle podne
mnogo mi je privlacnija jet varijanta. I mislim da je ovaj bucniji isto..
evo malo više o jet pogonu na forumu NA VODI.. http://www.navodi.com/forum/viewtopic.php?p=12087&sid=b8580cba5358d94448543697199fa750 (http://www.navodi.com/forum/viewtopic.php?p=12087&sid=b8580cba5358d94448543697199fa750)  tu ima malo više...na vodi ima neki Vasilije iz Bara koji radi te jet pgone na skuterima ,mada ga nema odavno na forumu..
Naslov: Odg: Skadarsko jezero - patrolni čamac
Poruka od: njegos68 05, 07, 2011, 23:08:55 posle podne
Nikako da se otmem utisku...
Rendžer, da li si ti neko ko odlučuje o tipu plovila za vašu čuvarsku službu?

Da li vam je potrebno nečujno, brzo ko munja i moćno ko nosač aviona plovilo ili ćete se pridržavati standarda za čuvarsku službu.
Ja sam siguran da je za očuvanje ribljeb fonda potrebno samo nekoliko standardnih čamaca i nekoliko savesnih čuvara. Ovo drugo čak i više i teže je naći.

Ništa tu neće rešiti jet pogon, ni mlazne turbine dokle god oči čuvara zatvara par desetina evra.
Vi niste tamo da vodite rat nego da sprečite ribokradju. Kako je to mala oblast sigurno i ti lično poznaješ sve ribokradice. Kao i lokalna policija.
Nabavite mi malo radnog elana, malo poštenije čuvare, nekorumpirane policajce i ribokradice će nestati.

Ili još bolje... prodajte sve čamce pa ribokradice neće imati čime da idu "ribolov"  :)

Nekako mi ne pije vodu priča da džak ribe nije dokaz da je neko ribokradica i da ne možete da ga optužite.
Dule slažem se sa prvim dijelom tvog posta...  :good: A da je mala oblast koju čuvaju nisam siguran...  :lula: ako je 221 km kvadratni mala oblast...  :sorry:
Naslov: Odg: Skadarsko jezero - patrolni čamac
Poruka od: njegos68 05, 07, 2011, 23:14:58 posle podne
Pa vidiš.. i nije mala.
Trećina Crne Gore, bre..  :lol:
  :lol: Pa kako ko gleda i iz koje perspektive..  :good:
Naslov: Odg: Skadarsko jezero - patrolni čamac
Poruka od: rendžer 06, 07, 2011, 04:05:25 pre podne
Nikako da se otmem utisku...
Rendžer, da li si ti neko ko odlučuje o tipu plovila za vašu čuvarsku službu?

Da li vam je potrebno nečujno, brzo ko munja i moćno ko nosač aviona plovilo ili ćete se pridržavati standarda za čuvarsku službu.
Ja sam siguran da je za očuvanje ribljeb fonda potrebno samo nekoliko standardnih čamaca i nekoliko savesnih čuvara. Ovo drugo čak i više i teže je naći.

Ništa tu neće rešiti jet pogon, ni mlazne turbine dokle god oči čuvara zatvara par desetina evra.
Vi niste tamo da vodite rat nego da sprečite ribokradju. Kako je to mala oblast sigurno i ti lično poznaješ sve ribokradice. Kao i lokalna policija.
Nabavite mi malo radnog elana, malo poštenije čuvare, nekorumpirane policajce i ribokradice će nestati.

Ili još bolje... prodajte sve čamce pa ribokradice neće imati čime da idu "ribolov"  :)

Nekako mi ne pije vodu priča da džak ribe nije dokaz da je neko ribokradica i da ne možete da ga optužite.
Ne odlucujem ja, naravno. Ja sam obican sluzbenik, ali zakon obavezuje poslodavca da u najskorijem roku izradi jedan za nas izuzetno bitan dokument koji se zove Akt o procjeni rizika. Taj akt treba da obuhvati SVE rizike, opasnosti i stetnosti koje nosi nase radno mjesto, SVE mjere koje je poslodavac duzan da preduzme kako bi otklonio sve te rizike, kao i jasno precizirane rokove do kad je duzan sve to da uradi. Po zakonu, svako preduzece u CG je bilo duzno taj dokument da donese do 2007. Obzirom da je sad vec 2011, a da se nasa sluzba sindikalno organizovala, JPNP je u zurbi sa tim dokumentom sad i sve su oci uprte u to kako ce biti izradjen. A mnogi rizici i opasnosti na nasem poslu direktno zavise od plovila koje koristimo, jer ipak mi u njemu provodimo po 12 sati... A ja sam predstavnik zaposlenih za zastitu na radu Sluzbe zastite nacionalnog parka Skadarsko jezero. A, opet po zakonu, poslodavac je duzan da se konsultuje sa predstavnikom zaposlenih za zastitu na radu prilikom izrade tog dokumenta, jer su ipak zaposleni ti koji su najbolje upoznati sa opasnostima sa kojima se suocavamo...

Necujno plovilo je ideal, a brzo kao munja i mocno kao nosac aviona nam, vala, ne treba. Objasnio sam dosta precizno u uvodnom postu sta nam treba.. A ta teza u koju si siguran, da je za očuvanje ribljeb fonda potrebno samo nekoliko standardnih čamaca i nekoliko savjesnih čuvara, to nikako ne stoji. Prvo, ima likova koji love agregatom iz elana 401 sa motorom od 40ks. To je zmaj kojeg ne mozes bas uhvatiti sa bilo cim, ali ne znaci ni da treba da se pretjeruje sad u snazi motora. Opet, krivolovci su danas kod nas toliko organizovani da je to dosta tesko objasniti laiku u par recenica. Imaju, recimo, "straze" koje osmatraju sa nekog od brda reon na kojem se krivolovi, i cim primijete nase plovilo negdje u blizini javljaju mobilnim. Krivolovac ima vremena na pretek da skloni i ulov i sredstva, a ako je u frci sa vremenom, dosta je da ih izbaci u vodu. Da mu je camac prazan i mi mu na sudu ne mozemo nista. Takodje, Skadarsko jezero je teren gdje imas milion idealnih mjesta da se sakrijes kroz tršćake, vrbiše i to maksimalno otezava posao. Doduse, to pruza i nama mogucnosti da pravimo idealne zasjede, ali sve se svodi na to ko ce koga da nadmudri i napravi ovcom. Desavale su se i komicne situacije da prolazimo pored visokog tršćaka koji je na metar od nas i cujemo kako neko odatle ladno prdne ili kine  :lol: mi zaviri, kad ono ekipica sa sve alatom i ulovom. Hocu da ti kazem da se sigurno tako desavalo X puta da prodjemo bukvalno na metar-dva od njih, a da ih ne primijetimo. Pogotovo nocu.. to je Skadarsko jezero...

Sto se tice (ne)savjesnih cuvara, heh.. nezahvalno je malo komentarisati to sa moje pozicije, ali slozicemo se da bi se i tu trebalo dosta poraditi. Samo sto se udaljavamo od tebe plovila maksimalno, ali eto, interesantna je tema, pretpostavljam. :) Najveca boljka nase sluzbe sa tog aspekta je ona "ne mozes biti policajac u svom selu". Znaci, nezgodno je za nadzornika mjestanina da pise prijavu nekom svom bratu, kumu, stricu.. To je nepotizam (ne klasicna korupcija i "par desetina eura") i sa tim kuburimo, ali to je greska menadzmenta, sta ces. Treba dovlaciti i zaposljavati ljude iz drugih krajeva, ali onda ostaje jedna druga stvar: NIKAD ja necu nauciti to jezero i imati takav njuh da uhvatim krivolovca kao taj moj kolega mjestanin koji je tu od rodjenja. To je nevjerovatno kako ti ljudi znaju kvalitetno da odrade posao, samo kad hoce...

Jet motore sam prekrizio. Nista ne trebaju nikakvi extra motori, treba samo da imamo pomocni motorcic. Penta koja ce nam u plicim vodama omoguciti da dodjemo do mjesta gdje se krivolovi, jer tu nema potjere i jurnjave, samo je bitno da se dodje do njega...

To da je mala oblast i da poznajem sve krivolovce, nema sanse, burazeru! Uopste nisi upoznat.. Skadarsko jezero je najvece na Balkanu, naslanja se na tri opstine (Podgorica, Bar Cetinje), imas gomilu krivolovaca Zećana, Vranjinaša, Albanaca.. pa cak iz grada! Sve je vise ljudi koji uopste nisu odatle, ali je agregat postao izuzetno unosan biznis, pa je sve vise likova i iz grada (Podgorice) koji dolaze zbog toga. Prosjecan lov strujom dnevno ce ti donijeti zaradu u visini moje mjesecne plate (350-400 eura), pa ti vidi...

Policiju slobodno preskoci, jer oni u 90% slucajeva ne mogu da dodju na mjesta gdje mi hvatamo te ljude. Oni imaju samo jedan gliser, dosta masivan, a sa tim cudom oni ne mogu da se zavuku ni blizu mjesta gdje smo mi.

I za kraj to sto ne vjerujes da dzak ribe nije nikakav dokaz krivolova.. pa nije. Ok ako je ribolovni zabran, tad je svaka ribolovna aktivnost zabranjena i ulov je svakako neoboriv dokaz. Ali ako nije zabran i naidjes na slucaj kao sto sam ranije opisao, gdje si uhvatio lika sa zivom ribom, bez ikakvih sredstava za krivolov i kaze ti "bio sam na mreze", dovidjenja, prijatno.. Ne mozes mu nista! Jer, jeste, agragat, osti, podvodna puska.. su zabranjeni tokom cijele godine (s tim sto je agregat krivicno djelo, ne prekrsaj), ali od osti i puske je riba probodena i vide se tragovi takvog lova, ali od agregata je ziva kao da je iz mreze! I jednostavno ne postoji nacin da sudiju ubijedis da je na nezakonit nacin lice izlovilo tu ribu, ako nemas zaplijenjen agregat ili sondu.

Bas se raspisah, ali sta cu.. otrova me ovaj posa' :D
Naslov: Odg: Skadarsko jezero - patrolni čamac
Poruka od: marek 06, 07, 2011, 08:32:18 pre podne
Pozdrav druze,
mislim da je to malo drugacije definisano, tebi realno preti opasnost od utapanja, od napada ribokradica itd. i to su ti takozvani povecani rizici koje imas a koje ne bih imao da radis negde u kancelariji. Dok recimo da radis u kancelariji bi imao rizik da se sapletes o neki kabl i sl :)
E sad sta poslodavac cini da bi sprecio da nastanu efekti koji su opasni po zdravlje i zivot ljudi - to je npr. u tvom slucaju pojas za spasavanje koji stalno moras da nosis, dalje  i neke druge stvari verovatno i ne moraju da ispune po zakonu ali sindikat to sigurno moze da istera.
Naslov: Odg: Skadarsko jezero - patrolni čamac
Poruka od: rendžer 06, 07, 2011, 15:04:53 posle podne
Tjeras me da te uvlacim u problematiku.. Po Pravilniku o nacinu i postupku procjene rizika na radnom mjestu su, izmedju ostalih (mehanicke, fizicke, bioloske..) predvidjene i opasnosti od mikroklime. To je strujanje vazduha, nepovoljna temperatura, vlaznost vazduha.. a to se na nasem radnom mjestu ne moze odkloniti bez kabine! To je nas prioritet br 1, jer nam je zdravlje opasno ugrozeno u plovilima koja nemaju cak ni vjetrobran! Ej, odradi jednu zimsku nocnu smjenu u potpuno otvorenom plovilu i bice ti sve jasno. To ce morati da se rijesi...
Naslov: Odg: Skadarsko jezero - patrolni čamac
Poruka od: marek 06, 07, 2011, 15:11:44 posle podne
Slazem, se ja to podrzavam, ne znam samo kako je zakonski regulisano. Takodje vam treba dati i benficiran staz ali sve je to pitanje sta se hoce i moze.
Po meni bili bi vam dovoljni ovi od triprinceze sto ima nasa recna policija sa kabinom i recimo dva motora em ce da bude tise nego jedan veci a imas i rezevu ako jedan stane. I ono sto je vazno neko mnooogo dobro osvetljenje.
Pozz
Naslov: Odg: Skadarsko jezero - patrolni čamac
Poruka od: njegos68 06, 07, 2011, 15:20:23 posle podne
 Političari na vlasti  iz Podgorice imaj odnos prema jezeru -  VELIKA NULA!  :suicide:  Čitava Podgorička kanalizacija kroz Moraču dolazi u jezero,kombinat  aluminijuma ,pesticidi iz plantaža ,sve podzemnim vodama dolazi u jezero.   :skull: plus uništavanje od strane ljudi krivolovom...Država neće prstom da mrdne da organizuje plaćene ljude,profisionalce ,da ih opremi sa odgovarajućom opremom.. a za to trebaju volja i pare.. ovo prvo nemaju, a drugo nedaju...  :wild:
Naslov: Odg: Skadarsko jezero - patrolni čamac
Poruka od: rendžer 06, 07, 2011, 15:47:37 posle podne
Slazem, se ja to podrzavam, ne znam samo kako je zakonski regulisano. Takodje vam treba dati i benficiran staz ali sve je to pitanje sta se hoce i moze.
Po meni bili bi vam dovoljni ovi od triprinceze sto ima nasa recna policija sa kabinom i recimo dva motora em ce da bude tise nego jedan veci a imas i rezevu ako jedan stane. I ono sto je vazno neko mnooogo dobro osvetljenje.
Pozz
u potpunosti se slazemo ovdje...
Naslov: Odg: Skadarsko jezero - patrolni čamac
Poruka od: njegos68 07, 07, 2011, 00:24:17 pre podne
Zimske noći na Savi i Dunavu nisu ništa blaže a naši ribočuvari koriste otvorene čamce i Yamahe. Slazem se da može bolje ali svako radno mesto je specifično. I svako ko je podneo molbu za posao je znao kakvi su uslovi rada.
Siguran sam da tamo krivolov nikada nećete iskoreniti. Kao ni kod nas. Sve dok kazna ne bude takva da se uhvaćeni u prekršaju ne kazne tako da pola života moraju da rade da bi platili kaznu. A onaj ko ga uhvati ne bude adekvatno nagradjen za to.
To je jedini recept.
Da ti ponude da za svakog uhvaćenog sa agregatom dobiješ po 1000 eura sto posto bi krivolov bio iskorenjen za mesec dana.  :) . Bez obzira na noć, temperaturu, trsku i prostranstvo.
  :suicide: Uf Uf ,ko da mu ponudi ?? mogu samo krivolovci da ponude 1000 evra da odu na drugu stranu ,a oni na miru da rade posao..  :taunt:  a priča se da se i to dešavalo...  :diablo:
Naslov: Odg: Skadarsko jezero - patrolni čamac
Poruka od: Stijepovic 15, 11, 2012, 20:27:07 posle podne
Nisam sve procitao pa tako ne znam o cemu se radi

Skadarsko jezero posjeduje koliko ja znam

Elan - Mercury 25

Gliser(ne znam ime) - Mercury 115 ( Za par sekundi je do tebe  jh )

I imaju jedan gliser - 2x 200 Mercury ( koliko znam on je na granici , ali opet dolaze cigari preko vode 100 % jh )
Naslov: Odg: Skadarsko jezero - patrolni čamac
Poruka od: njegos68 16, 11, 2012, 07:36:50 pre podne
Pa zašto pišeš,kad neznaš o čemu se radi?  no125 Ne znam koja je svrha tvojih komentara i pisanja po temama koji nemaju veze.. pišeš samo da bi nešto pisao..  jh i u gornjem postu,dosta netačnih i površnih stvari... Kao prvo na jezeru postje 2 službe koje posjeduju čamce i to NP Skadarsko jezero i PLovna jedinica granične policije... NP(nacionalni park) ima  ribočuvarsku službu  i oni imaju mercuri 25 4t ali ne na ELanima nego qviksilver..  25648 a plovna jedinica ima na gliserima po 2 yamahe od 250 ks.. Pročitaj prvo čitavu temu ,pa ako imaš nešto pametno ti i komentariši... ustvari kako hoćeš ali to ti je moj savjet..   114
Naslov: Odg: Skadarsko jezero - patrolni čamac
Poruka od: HOGAR 16, 11, 2012, 08:59:46 pre podne
Sto jes,jes  sajkaca
Naslov: Odg: Skadarsko jezero - patrolni čamac
Poruka od: Stijepovic 16, 11, 2012, 12:32:33 posle podne
Da , Quick Silver(nisam se mogao sjetiti imena pa sam napisao elan ) , a i Jednog Mercury-a od 115 ks.

A za pogranicnu sam cuo za te motore , a ja sam vidio 2 mercury-a po 200 ks.


Inace pokusavam da aktiviram sto vise tema , jer na danu ima maksimalno 15 postova -.-