Moja Ladja

E, ovako treba... => Brodski motori => Izbor elise i pogona => Temu započeo: Barba 13, 05, 2011, 12:48:45 posle podne

Naslov: Primorka K-630 sa Lincovim elektromotorom i odgovarajucom elisom
Poruka od: Barba 13, 05, 2011, 12:48:45 posle podne
Cedric Lynch je 1988. godine konstruisao DC motor sa četkicama čija je glavna odlika veliki koeficijent iskorišćenja (0.93%), što za posledicu ima manju potrosnju baterija pri velikom broju obrtaja čak do 4900 RPM.
Ovo je trenutno u svetu vodeći motor po pitanju snage i mase.

(http://img2.imagetitan.com/img2/small/45/45_lynch_electric_motor.jpg) (http://img2.imagetitan.com/img.php?image=45_lynch_electric_motor.jpg)

Čamac An Stradag je 1989. godine, naoružan sa 4 ova motora je postavio brzinski rekord u svetu elektropogona čamaca kretajući se brzinom od 80 km/h. Kasnije je taj rekord oboren i postignuta je brzina od 112 km/h, sa drugim čamcem, ali istim pogonom.

(http://img2.imagetitan.com/img2/small/45/45_an_stradag.jpg) (http://img2.imagetitan.com/img.php?image=45_an_stradag.jpg)

Dijagram performansi ovog motora možete naći na www. agnimotors.com.

U pridodatom fajlu dao sam predikciju potrošnje ovog motora, ako bi se on ugradio na Primorku K-630, koristeći dijagrame proizvođača.

(http://img2.imagetitan.com/img2/small/45/45__mprimorka_cabin1.jpg) (http://img2.imagetitan.com/img.php?image=45__mprimorka_cabin1.jpg)
Naslov: Odg: Primorka K-630 sa Lincovim elektromotorom i odgovarajucom elisom
Poruka od: Barba 14, 05, 2011, 00:48:01 pre podne
Da dodam da ovaj Lynchov motor kosta oko 1500$.

Motor za viljuskar od 7.5KW, bugarske firme "Kostov Motors" odlikuje se maks. stepenom korisnosti od 0.86 i maks brojem obrtaja 2700. Na maksimalnoj snazi bi trosio oko 400W vise od Lincovog motora (odprilike 6A vise pri naponu od 72V). Generalno za primenu u oblasti malih brzina nema neke potrebe za Lincovim motorom, ako bi primenili Kostov-a, zbog manjeg broja obrtaja motora stavili bi elisu veceg koraka, a posto nemam razloga da verujem da su motori na polovnim viljuskarima slabijih karakteristika od ovog bugarina, ta razlika od 10% u potrosnji nije neki faktor zbog koga ga ne bi koristili, posebno ako nadjemo neki "jeftin" viljuskar, pa iskoristimo i ostale delove.     
Naslov: Odg: Primorka K-630 sa Lincovim elektromotorom i odgovarajucom elisom
Poruka od: lemi021 17, 05, 2011, 16:25:54 posle podne
Barba taj je skup motor i ima cetkice ja sam kupio 2 kom bez cetkica vidi link

http://www.evparts.com/products/street-vehicle/motors--dot/24-to-48-volt-street-vehicle-motors/mt5225.htm (http://www.evparts.com/products/street-vehicle/motors--dot/24-to-48-volt-street-vehicle-motors/mt5225.htm)

mislim da je bolji jer nije impusno napajanje nego pulsno,sto znaci manji kapacitet baterija i veca autonomija,etek motori su super imaju snagu,obrtaje i nisu potrosaci jer ih kontroler tera pulsno.....
Naslov: Odg: Primorka K-630 sa Lincovim elektromotorom i odgovarajucom elisom
Poruka od: Barba 17, 05, 2011, 17:34:18 posle podne
U pravu si bolji je, verovatno zato Lincov motor drzi svetski rekord i u brzini i u efikasnosti.

Naslov: Odg: Primorka K-630 sa Lincovim elektromotorom i odgovarajucom elisom
Poruka od: lemi021 17, 05, 2011, 17:38:08 posle podne
Barba,ne pricam o svtskim rekordima i majbah je svetski auto,pa ko ga ima.....
Kazem iz razloga cene i ostalih komponenata koje ti trebaju uz motor,pogledaj SIEMENS DC motore,hocu reci motor jeste vrhunski,ali kada izracunas sta ti sve treba,kosta djavo ipo,a ovo je onako ekonomicnije resenje....