Moja Ladja
E, ovako treba... => Majstorije i popravke - Uradi sam.. => Restauracije => Temu započeo: drug_igrutin 21, 04, 2009, 23:35:46 posle podne
-
Na putu da postanemo vlasnici broda, pala je i prva kupovina nečega sličnog.
Dakle radi se o koritu vojnog radnog čamca, dimenzija 8x2 m, a na slici možete videti kako sada izgleda.
(http://)
Inače u ovu ludost se upuštam sa bratom, jer bi bio malo prevelik zalogaj za samo jednoga od nas, kako psihički i fizički, tako i finansijski.
Planiramo da uradimo nadogradnju 2 kabine, ugrađujemo motor volvo penta od 90 ks sa Z-nogom, a radove počinjemo sa izmenama na dnu korita.
Obzirom da sam na forumu naišao na pregršt korisnih informacija, rešio sam da na istom detaljno prikažem sve faze ( iliti muke ) rekonstrukcije jednog ovakvog plovila. možda bude i to od koristi nekim sličnim entuzijastima.
Prvi ozbiljniji problem na koji smo naišli je okretanje korita kako bi izbegli varenje "iznad glave", a i dosta je lakše da se izvedu radovi na dnu korita. Nadam se da ćemo ovaj problem uskoro rešiti a evo i jedne slike skalamerije koju smo uradili za ovu akciju.
-
Bravo igrutine. Ideja da podelis s nama sve tvoje muke je vise nego odlicna. Pored toga sto ce faze rada na prepravci nekom dobro doci, i tebi ce pomoci neke sugestije s nase strane. Reci nam koji motor si zamislio da postavis, kakav oblik kabine (ako uopste planiras kabinu), sta planiras da odradis na koritu (da li i kako zatvaras deo gde su ulazili tockovi), ma uostalom reci nam neke tvoje planove oko ovog plovila. Veliki pozzzzzz
-
E da, tek sad malo bolje pogledah drugu sliku, gde se vidi da si isekao deo gde su bili tockovi i zadnji deo korita. Koji je lim na koritu, kojim limom ga "krpis" i kako se vari (autogeno, elektro, CO2 ....)? Izravnjavas li zadnji deo korita sa prednjim? Kako si resio osovinski vod (ako ide brodski motor)? Daj malo vise idejnih informacija. Pozzz
-
Evo josh jedna fotka, Pasha Zoki i njegova ladja.
(http://i238.photobucket.com/albums/ff69/fb_mossi/Zolja.jpg)
-
Koliko vidim moze da se vari elektro-aparatom. Mossi cini mi se da je bas ovaj bio negde na postu i da je predvideo dogradnju t.j. poravnanje korita u tabanu, da ne bi bio ovako izdignut zadnji deo. Dokle se stiglo sa tim radovima?
-
Da, Drug Igrutin i ja smo postavili par slika na onom drugom sajtu.
Zatvorene su rupe sa strane i napravljena konstrukcija za prednje prozore.
Paša trenutno ima drugih obaveza, pa će brodić malo da sačeka.
No, nadam se da će uspeti da ga završi i da ćemo ploviti Dunavom!
:drinks: :dance: :dance1:
-
Ovako, planiramo nadgradnju, koja će biti nešto nalik na onu sa slike koju je postavio mossi, samo će nadgradnja biti malo niža i prednja kabina ce biti kraća. Nadgradnju ćemo raditi šperom i poliesterom, kako bi što manje dodali nepovoljnog opterećenja.
Na koritu će uslediti sledeće izmene, deo gde počinje tunel sečemo i nastavljamo V korito kao u prednjem delu, a u zadnjoj polovini čamca ćemo ujedno dodati i kobilicu. Takođe ćemo i bočne stranice u zadnjem delu produžiti, odnosno dno ćemo spustiti za nekih 20 - ak cm u zadnjem delu.
Korito je rađeno od pocinkovanog lima d=3mm, a izmene na koritu ćemo raditi običnim limom d=4 mm. Varimo elekro aparatom - REL, a voleli smo da bude CO2, al ništa od toga.
Za motor sam već napisao u prvoj poruci, ide brodski motor Volvo penta od 90 ks, sa Z nogom.
To bi bilo to ukratko, biću i opširniji samo kad mi se manje spava :)
Pozdrav
-
U obzir pre ugradnje motora uzeti u obzir i poresku dažbinu na godišnjem nivou. :diablo:
Lepo sam ja rekao Paši, al će da te klepe poreznici.. na LUXUZ! :agree: :on_the_quiet: :angry2:
-
I sta bi Igrutine?
Naspava li se? Hoce li skoro jos slika?Sta se dalje radi,mices li se?Moze li koja fotka tog volvoa,koliko je bio?
Pisi bre nesto ,nemogu vise da citam sumorne postove i kuknjavu. :suicide:
-
Vala baš, ceo dan jedno te isto. Šta se dešava sa lađom bre
-
Lađa je okrenuta i evo malo slika te akcije. Okretanje je prošlo dobro, bez većih problema, samo što je malo krenuo na stranu na koju je sam hteo, a ne na onu gde smo planirali, ali je u svakom slučaju završio naopačke :).Iako nije bilo nekih većih problema, sama akcije je bila pomalo jeziva, veliko ono čudo i uopšte nije sve jedno dok se okreće. Bolje ne pokušavajte ovo kući :).
Dosta nas je namučila i demontaža točkova i oko toga smo se je...ali par dana, pa dok smo kompletirali onu silnu skalameriju od skela ... ali dobro je, idemo dalje sada.
(http://)
Evo i slike volvoa, inače cena je bila 500 eura za motor i Z - nogu.
Sada ćemo navaliti na kasapljenje i budženje korita. Čim bude nova akcija kačim slike :). Samo me malo keca što sam promenio posao, pa sad radim ko crnac.
Pozdrav
-
Sa motorom si prosao super jos ako je i legalan :dance:Sta si odlucio sa zadnjim krajem ?
samo polako od zurbe nema nista sve sto se pocne zavrsi se,obavezno proprati sve faze fotografijom.
-
He he, burad su mama! Kao kod paše.
Extra ste to izveli!
:good:
-
Sklanjamo tunel i nastavljamo blago V do kraja, a u zadnjem delu ćemo produžiti i bočne stranice za nekih 20 cm da ne izglisira na malom gasu :) :). Zato smo ga i okretali, da lakše odradimo intzervenciju na dnu, a dodaćemo i malu kobilicu u zadnjem delu.
Mossi, bez bureta ništa od posla :)
Pozdrav
-
da nema jos tih motora? :)
-
da nema jos tih motora? Smiley
Proveri sa Duletom, ja sam od njega kupio, a pominjao je da je Ljuba nautika imao valjda dva takva
-
Malo smo radili ovih dana (tačnije rečeno radili smo puno, al se malo vidi :sorry: ) pa evo par fotki sa kojih se može naslutiti šta smo naumili.
-
:good:
meni nije jasno sta i kako ali samo napred !!!
-
bilo potrebe da se menja dno?...to je tezak, nezahvalan i vrlo zajeban posao....samo napred...!!!
-
Igrutine ipak ispravljanje svanca.Jeli sad skroz ravno korito?Posle ovog zahvata problem ce ti biti odrediti vodenu liniju i gde postaviti Znogu.
Kada sve zavrsis mozes slobodno reci da si brodograditelj,SRECNO. :good:
-
Giga nije ravno korito, nastavljamo V korito kao što je na sredini čamca, a što se tiče problema sa vodenom linijom to stoji. Mada sve i da nismo menjali korito, dok se izbaci sve što ne treba ( barem 1 tona opterećenja ) i doda sve što treba ( opet barem 1 tona ), sve jedno bi bio podvig trefiti vodenu liniju.
Nešto sam se onako naivno bavio nekom računicom, pa se nadam da će biti blizu :)
bilo potrebe da se menja dno?...to je tezak, nezahvalan i vrlo zajeban posao....samo napred...!!!
baš je tako kao što si rekao Jerry, ali je neophodno da bi se dobilo na prostoru, niža kabina i td, a valjda će doprineti i stabilnosti.
Pozdrav i hvala na podršci svima
-
ljudi ovde ima toliko prepravki da se manevar uopste ne isplati sve i da ste korito dobili dzabe.korito je tesko kao tenk,ima one glupe otvore za tockove,a nema neku korisnu povrsinu.namucicete se ljudi ,jednostavnije je raditi sve iz pocetka nego ovo prepravljati.trebali ste da pitate pre ulaska u avanturu,ima jedno ovakvo korito na prodaju za 400e
Nakon par čitanja ovog komentara, isti nikako nemogu da prihvatim kao dobronameran, bar ne u trenutku kada je predmetno korito pored kuće i radi se na istom!
Komentar je takođe dat prilično paušalno i to iz više razloga:
- isplativost - dali vam je poznat neko ko će da uradi montažu nekih 2 - 2,5 t gvožđa za 800 eura, koliko je plaćeno korito? računam da cenu istog materijala svi dobro znamo pa je i ne pominjem
- koliko treba da bude teško korito od 8 m? - debljina lima je 3 mm i na granici je za predmetnu dužinu plovila, lično bih voleo da je barem dno debljine 4 mm, koliko će u ostalom i biti izmenjeni deo
- dali je jednostavnije ugraditi 300 - 400 kg lima ili 2500?
- korisna površina je isto diskutabilna stvar, nekome je sasvim dovoljna i površina šiklje od 5 m2, nekome je i jahta od 40 m mala, nama je ovih 15 m2 sasvim dovoljno za početak
Da ne bude zablude, korito svakako nije idealno, ali mane koje su navedene u predmetnom komentaru su stvarno zanemarljive. Daleko me više brine stabilnost i plovnost, a ne težina, isplativost i sl. I još da dodam da nismo kupili prvo korito na koje smo naišli, 3-4 godine smo razmišljali šta i kako kupiti, da li praviti ili uzeti gotovo.... stavili sve na vagu i uzeli to što smo uzeli.
Najsrećniji bi bili da smo imali par hiljada evra na gomili i da sada pišem kako sam proveo vikend na mojoj lađi, a ne kako neki lom vraćamo u život.
Pozdrav i sve najbolje
-
Dobro nisam ni mislio da je komentar zlonameran, nije baš prikladan, al nije ni zlonameran.
Inače je najveći problem odvojiti vreme, za ovo što smo do sada uradili trebalo nam je 6 meseci, pa možeš misliti gde bi smo bili da smo počeli od nule.
Inače rado ću se oda zvati pozivu za druženje, obilazak tvog brodogradilišta :) i krađu ideja, samo da negde odvojim malo vremana i eto me.
Javljam ti se, neznam dali ću baš sutra (zbog obima posla) ali narednih dana sigurno
Pozdrav
Srđan
-
brod od 10.5m sirok 3.5m od pocetka do kraja radim za 40 dana i sa motorom me kosta 4000e a vredi bar duplo.ps. bez upotrebe skele.pozdrav.dodji
Daj neku sliku tog od 10,5 met..
-
Daj neku sliku tog od 10,5 met..
http://www.mojaladja.com/forum/index.php?topic=551.30 (http://www.mojaladja.com/forum/index.php?topic=551.30)
-
Malo se radilo prethodnih dana i rebra su u zavarena i spremno je za lim. Evo i jedne slike sa prvom montiranom tablom, malo je mutno jer je slikano predveče.
Pozdrav
-
Malo se radilo prethodnih dana i rebra su u zavarena i spremno je za lim. Evo i jedne slike sa prvom montiranom tablom, malo je mutno jer je slikano predveče.
Pozdrav
vec sam pomislio da ste odustali
samo napred i pozurite ako hocete pre leda da ga spustate :)
-
Ma ne odustajemo i žurimo!
Al se nema puno vremena, kad god isplaniramo ozbiljniju akciju iskrsne nešto, obično je neki praznik i crveno slovo ili sl. i onda ništa od posla.
Nadamo se da će biti u vodi do leda.
Pozdrav
-
ma njemu led nemoze nista :good:
-
nemora bas 40 (zbog malera)
posle moras i na zadusnice :)
-
ljudi to se zavrsi za 40 dana od pocetka do kraja cemu razvlacenje.kakvi sveci i crvena slova.onaj odozgo ne kaznjava ni one koji kradu radnim danom,pa nece ni one kijo rade na svece
Pa završi se ako ne radiš ništa drugo. Ako radiš u firmi 250 i više sati mesečno, nije baš lako da se odvoji tih 40 dana. Kada bi se sabralo sve što smo do sada radili nemože da se nakupi ni 10 celih dana, a počeli smo krajem zime. To je sva problematika
-
Samo da se javim da izvestim o napretku radova.
Zavarivanje sa spoljne strane je pri kraju, rupe od točkova skoro završene i krmeni deo takođe.
Uskoro sledi okretanje i nastavak radova sa unutrašnje strane i nadgradnja.
Evo i neke slike da vidite kako izgleda.
Pozdrav
p.s. Imam dobrog varioca, momak radi odlično i dosta je povoljan, ako nekome zatreba javite se
-
Samo tako nastavi, bice nesto od toga. Pozzzzzzz
-
Pre farbanja najbolje je da ga ispeskirate,i zbog korozije i zbog masnoce.
-
Pre farbanja najbolje je da ga ispeskirate,i zbog korozije i zbog masnoce.
A ako ne, onda iskljucivo temeljnom Zorkinom FEROPOX. Ona pokriva i stiti bez peskarenja.
-
:good: vec dobija konacni oblik :)
-
Pre farbanja najbolje je da ga ispeskirate,i zbog korozije i zbog masnoce.
A ako ne, onda iskljucivo temeljnom Zorkinom FEROPOX. Ona pokriva i stiti bez peskarenja.
Ne preskaci peskarenje jer ti je dzaba sve sto posle uradis
-
Peskiranje ide na delu gde ima izmena, a gde je postojeća boja dobra možda probamo samo da je matiramo i da nanesemo epoksi osnovni ili feropoks. Taj deo je malo rizičan, ako skinemo postojeću boju ostaje pocinkovani lim, a ne njega nemože da ide epoksi osnovna.
Zvao sam i tehnologe iz Zorke, može da ide prvo wash primer, pa onda epoksi osnovna, ali mora da se dobro sačeka, minimum 10 -15 dana, ako me sećanje na vara.
Pozdrav
-
Evo i kako će izgledati kobilica, još ona da se završi i sledi okretanje. (http://)
-
Evo i kako će izgledati kobilica, još ona da se završi i sledi okretanje. (http://)
e a kakve su ovo metlne sine cini mi se da su skoro dodate ? odmah iznad mesta gde je bio tocak
-
e a kakve su ovo metlne sine cini mi se da su skoro dodate ? odmah iznad mesta gde je bio tocak
[/quote]
U originalnoj veziji, motor je imao zatvoreni sistem hlađenja, išle su dve cevi ispod dna i ove šine koje vidiš su L - profili koji su služili kao zaštita tih cevi za hlađenje. Nisu zavareni 100% za korito, pa i to sada varimo, verovatno ti se zato čini da je novo.
Nismo hteli da ih skidamo, možda će malo povećati otpor u vodi, ali biće korisno ako krenemo tvojim stopama - da jašemo panjeve po dunavu :).
Pozdrav
-
.... ali biće korisno ako krenemo tvojim stopama - da jašemo panjeve po dunavu :).
Pozdrav
e sto su mladji narastaji , umetnicke duse odma oce na "rezbare" panjeve :)
-
Igrutine druze ,ima li sta novoga sa ladjom?
-
Igrutine druze ,ima li sta novoga sa ladjom?
Novo je da je onaj lepi lim, sa prethodne slike, sada već potpuno prekriven rđom :)
Bokac, zavrsili smo kobilicu, ostalo je još par varova da se završi ( postojeći L profili koji su zavareni po dnu su mestimično vareni, trebamo još njih da zavarimo 100 % ) , al moraćemo da sačekamo da prođe zima.
Mada ovako nemoramo ni da praznimo vodu iz korita :)
Čim bude nešto novo javljam
Pozdrav
-
@drug_igrutin-e
Dobro si se ti nama javio,uvek sam se cudio kako vojni remorkeri nikada nisu zardjali,pa kada si napisao da su od pocinkovanog lima,resio si mi dilemu.Postoji jedan problem kod njih, pocinkovani lim se ne vari,jer su isparenja cinka prilikom zavarivanja izuzetno kancerogena i stetna za udisanje,pa ako bas mora onda se obrusi po 25mm od vara,da bi se uklonio povrsinski sloj cinka,i opet se glava odmakne,jer je cink hemijski vezan za celik,tj ne moze se u potpunosti odstraniti.Cink se topi na temparaturi 419C,ključa na 907C,dok se gvoždje topi na 1535C,tj da bi zavario gvozdje moras zagrejati na 1600C,a cink tada prsti kao iz vulkana.
-
evo jednog koji se prodaje na berzi www.navodi.com (http://www.navodi.com)
-
U bre pa košta ko Orinda :suicide:
-
@ Misha D
Hvala na dojavi!
Ovo je jedna od boljih nadgradnja, nije kao što mi planiramo da uradimo, ali nije loše
@ broker
Ako ga je uradio kako treba, verovatno ga je kostao i više nego što ga ceni
@ kemppi
bilo mi je dobro poznato kako ide varenje sa pocinkovanim limom, al ko bi ga brusio...brže je sa malo trovanja
a i lim je prilično tanak 2 do 3 mm, još ako ga malo obrusiš neostade ništa od njega
-
Malo se radilo u prethodnom periodu i evo slika na kojima se nazire nadgradnja.
-
Da li je taj vaš brod video vodu osim kišnice ? :)
Još ništa osim kišnice :sorry:
Završavamo varenje sa unutrašnje strane, ali jako malo slobodnog vremana imamo, a posla preko glave!
Počeli smo malo i "detaljima" da se bavimo, spremio sam dva rama za prednje prozore koji će se otvarati ( zadovoljan sam kako su ispali pa ću ih uslikati ovih dana da vidite), a uz sve to spremam neki kompresor koji bi trebao da posluži za peskarenje.
i počeli smo malo da farbamo konstrukciju za nadgradnju, nas trojica ceo dan strugali koroziju četkama, brusilicama... i nismo završili ni 1/4, strašno sporo ide :sorry:
Još uvek gajimo nadu da će ove godine u vodu, bitno je da ne oskudevamo u entuzijaznu :)
i to je to otprilike
Pozdrav
-
Druže Igrutine, samo hrabro i strpljivo.
Ima nas još koji imaju više entuzijazma od vremena.
Ako je za utehu, vodostaj je bio protiv uživanja u provoj polovini sezone, a i sada voda varira.
Znam, sada će stari brodari da kažu: "Pa, šta sa tim?" ali meni i meni sličnima, to dodje kao dovoljno dobro opravdanje.
Korok po korak, pa eto i nas jednog dana na vodi.
-
korak po korak....dva koraka!
-
kljudi o kakvom vodostaju pricate ? visok vodostaj znaci da su panjevi na dnu doduse pliva po neki i po vrhu ali nista strasno...
najproblematicniji je nizak vodostaj , setite se onih slika iz djerdapa pa neka voda pokrije onepanjeve 10 cm i eto problema...
-
Malo da osvezim temu, skalamerija je obeljena :)
-
još malo pa ćeš i zortera stići :lula:
-
a di da plovi s tim..
-
Posle vise godina rada i patnje, napokon je krenuo u vodu
Utovaren na prikolicu i krece sa suvog veza...
(http://s19.postimage.org/5nt69lt03/18102012088.jpg)
i najzad ponovo u vodi
(http://s19.postimage.org/5dq9403rn/DSC01084.jpg)
(http://s19.postimage.org/4phel251v/dsc01085.jpg)
(http://s19.postimage.org/j9yhfw00j/dsc01086.jpg)
i evo ga po prvi put na "mokrom vezu" :)
(http://s19.postimage.org/fza4g0a37/20102012092.jpg)
I ovom prilikom moram da se zahvalim Ljubi koji nam je bas puno pomogao, sto savetima a Boga mi se i naradio par dana, prilikom "utovara" (tacnije bi mozda bilo istovara jer je bio metar iznad :) ) na prikolicu, a zatim i svega ostalog oko spustanja u vodu :drinks:
Marka smo malo postedeli fizikalije, ali se i ovaj put pokazao kao odlicna tehnicka podrska i odgovorio je na svih 1000 postavljenih pitanja, pa zato i njemu jedno :drinks: i hvala!
Naravno da samo spustanje nije proslo bas sasvim glatko, kada je bio na pola u vodi uocili smo da curi na ventilu za usis vode za hladjenje motora, ali je brzo pronadjena zamena za ventil koji je pukao i posle je sve bilo OK, dobro je da na varovima nigde ne pusta ni kap.
Prvi utisak je vise nego zadovoljavajuci, vodena linija je bas tamo gde smo se i nadali da ce biti, a ljuljnje koje me je najvise plasilo zbog sirine/visene i nije tako izrazeno (bar kad nema ni daska od vetra :) )
Sad jos "samo" komande, elektriku i enterijer da sredimo i gotovo, al se nadam da cemo stici barem probnu voznju da organizujemo do kraja godine...
-
Када га натрпаш са резервоарима ентеријером и свим потребштинама биће још стабилнији.
Сраћно да те служи. 114
-
E komšija malo kasniš sa informacijom ali dobro - baš sam se obradovao kada sam ga video u vodi - velik napredak 114
-
hi k5 114 114 114
-
Ajd nek je sa srećom 114
-
Svaka cast na upornosti
114
A Muka se zaboravi ostaje samo uzivanje
-
Hvala zaivi bili
Pa bi uskoro trebali i na vodi da se vidjamo pa da uzivo 114 114
-
komso svaka cast !
-
Svaka cast 114
-
Bravo,srecno i veselo bilo.
-
nokako da se drug igrutin pohvali kako se pokazala ova prepravka,valja ili ne koje su dobre stvari a koje su mane koje je zapazio
-
ffffkomso svaka cast !
-
Odlican posao 114
Sad samo da uzivate sto vise mozete
-
Srecno plovio
kgk
-
druga igrutina nema a ima li neko od vas iskustvo sa ovakvim plovilom deluje primamljivo i zainteresovan sam za tako nesto al ne bi da uzimam pre nego cujem neka iskustva kako se ponasa na vodi
-
Sa obzirom da je od onih postova prošlo godinu dana, možda je negde potonuo sos6 sos6 sos6
puj puj da ne čuje zlo
-
al ga ti nagrdi
ja verujem da uziva negde na vodi 25648 i da je zaboravio sta je internet i forum 55555 i verujem da ce se pojaviti s dolaskom zime thumbup